Vegetariërs!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 18:28

Appelmoes_11 schreef:
Rustig maar jongens, de meeste friet is gewoon vegan. Alleen die van McDonald's niet. :')

Gelukkig :=

Appelmoes_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 18:34

Ja pfft, zou echt niet weten wat ik zonder mijn frietjes moest hoor :')

Suzanne, het is nooit te laat om te zeiken bij McDonald's. :)) Het print-ding staat nog steeds op wakkerdier. Inkt is trouwens ook niet vegan 8)7 Ik word er knettergek van.

Pippaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 18:39

Emmaa schreef:
Vandaag de nieuwe Valless paprika room geprobeerd, echt super lekker!

Ik heb hem gisteren gehad, was inderdaad lekker :9
We moeten nog eten, maar ik heb geen zin in om te koken. Misschien patat, al ga ik twijfelen na alle enge berichten over patat :=
Inkt niet vegan appelmoes? Wat zit daar dan weer in? Ongelooflijk toch? :roll:

Magrathea

Re: Vegetariërs!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-12 00:45

Ik ben blij dat de cheffin bij ons zegt altijd goed haar best te doen om een lekkere maaltijd voor de vegetariërs neer te zetten. Wat ze dan wel weer irritant vind is dat sommige vegetariërs pas als het hoofdgerecht op tafel komt zoiets hebben van 'Oja maar ik eet geen vlees of vis hoor! '

Lucieluffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 10:18

Magrathea schreef:
Ik ben blij dat de cheffin bij ons zegt altijd goed haar best te doen om een lekkere maaltijd voor de vegetariërs neer te zetten. Wat ze dan wel weer irritant vind is dat sommige vegetariërs pas als het hoofdgerecht op tafel komt zoiets hebben van 'Oja maar ik eet geen vlees of vis hoor! '

Is het dan aan vast menu ofzo?

Ik heb een keer gehad dat ik ergens ging eten, vroegen ze of ik echt vegetarisch was met oog op de amuse!
Erg netjes dus!

Toen we daar later weer een keer gingen eten, zaten er door de sperziebonen spekjes... -O-
Terwijl ik dus vegetarisch had besteld, was opzich niet zo'n probleem want er waren nog wortels.
Ik had er nooit over na gedacht dat er dus misschien vlees bij zou kunnen zitten omdat het die keer ervoor niet zo was..

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-12 11:08

Ja veel vaste menu's idd :j
Voor vegetariërs moet je dan voor het hoofdgerecht iets anders bestellen. kaasfondue bijvoorbeeld, ohmmmmmnom :Y)

Oh ja het recept kan natuurlijk veranderd zijn. Haha dat kan jij natuurlijk ook niet weten.
Sperziebonen met spekjes zijn echt vies :r heb wel eens de boontjes ertussenuit gegeten, maar bah dat was echt smerig

Jiwa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 11:22

Kaasfondue... :9

Lucieluffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 11:28

Magrathea schreef:
Ja veel vaste menu's idd :j
Voor vegetariërs moet je dan voor het hoofdgerecht iets anders bestellen. kaasfondue bijvoorbeeld, ohmmmmmnom :Y)

Oh ja het recept kan natuurlijk veranderd zijn. Haha dat kan jij natuurlijk ook niet weten.
Sperziebonen met spekjes zijn echt vies :r heb wel eens de boontjes ertussenuit gegeten, maar bah dat was echt smerig

Ooh zo! Ik heb nog nooit een kaasfondue gedaan :o
Chocoladefondue wel mmmm! :Y)

Inderdaad dat kan, ik vond toen ik nog wel vlees at die dikke bonen met spek wel lekker.
Maar dat hoef ik nu echt niet meer!
Ik heb wel eens een hapje van een frikandel gehad toen ik een paar maanden geen vlees had gegeten maar dat smaakte ook gewoon niet meer :D

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 11:44

Ik heb met carnaval frikandellen gebakken als extra bijbaantje (en tegelijkertijd besparing haha) vond het nog wel heerlijk ruiken. Tot ik de ingrediënten ging lezen. Al is het nog bijna verantwoord, al dak slachtafval.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-12 11:51

Haha ja dat heb ik ook een keer meegemaakt. Dat ik dus iemand vertelde dat ik vegetarisch at en hij zei 'Ja ik eet heel graag frikandellen. Super verantwoord, geen enkel dier wordt speciaal daarvoor geslacht' :')

Bij ons krijg je bij de kaasfondue ook geen bestek, heerlijk, lekker groenten en brood dippen :Y) Zeker aan te raden! Alleen moet je wel zorgen dat je echt helemaal krom ligt van de honger als je aankomt, van kaasfondue zit je namelijk echt VOL :')

Lucieluffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 12:16

Magrathea schreef:
Haha ja dat heb ik ook een keer meegemaakt. Dat ik dus iemand vertelde dat ik vegetarisch at en hij zei 'Ja ik eet heel graag frikandellen. Super verantwoord, geen enkel dier wordt speciaal daarvoor geslacht' :')

Bij ons krijg je bij de kaasfondue ook geen bestek, heerlijk, lekker groenten en brood dippen :Y) Zeker aan te raden! Alleen moet je wel zorgen dat je echt helemaal krom ligt van de honger als je aankomt, van kaasfondue zit je namelijk echt VOL :')

Haha! :P

Mmmm, klinkt best lekker :9

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 13:50

Magrathea schreef:

Ergens heeft hij wel een punt, het is vooral restvlees wat zonder frikandellen e.d. in het hondenvoer zou belanden.

_Lisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 13:55

Yeah mijn baas heeft zich net in de Sligro rot gezocht naar een potje pesto voor mij. Er is maar 1 soort die ik lekker vind, maar daar heb ik wel verslaafd aan :)).

Zo lekker door de spaghetti (of andere pasta natuurlijk) :9

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-12 18:05

Ik ga weer eens aan de soja, is in de aanbieding!

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 18:15

Bij welke supermarkt Suzanne?

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-12 18:30

Albert Heijn!

Maar het is wel alleen de sojadrink, dus met een smaakje. Die had ik nog dus ben maar voor gewone sojamelk gegaan :Y)

arans

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 18:35

Magrathea schreef:
de mac maakt patat uit aardappelpulp die door een zeef wordt geduwd en vervolgens gefrituurd. De meeste frietjes zijn nog altijd gewoon gesneden aardappeltjes :j

Hoe weet je dat?

Lambweston levert namelijk gewoon de friet voor de mac, en die word gewoon gesneden. Dat word iet anders geproduceert dan normale patat hoor. Alleen de messen staat dichten bij elkaar waardoor ze dunner worden.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-12 18:39

Dat vertelde iemand mij die bij de Mac had gewerkt. Maar da's al een tijdje geleden.
Ik ken wel het experiment van de frietjes die jarenlang goed blijven :r

Appelmoes_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 19:02

Vuistregel: hoe sneller het bederft, hoe beter het voor je is. Moet het alleen niet echt bederven natuurlijk. :')

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 19:25

Dat experiment had ujt te staan met vocht. Het droogde zo uit dat schimmels.ed gee. Kans kregen.

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 11:37

Ik kom er net achter dat er kleur en glansstoffen in mijn vitamine b pillen zit. Waar zijn die nou weer voor nodig pff. Zag dat er ook lactose in zat. Gister in de hema waren de b12 pillen ook alleen geschikt voor vegetariërs niet voor veganisten.

Hoe houden veganisten hun b12 op peil? (Of ben ik de enige die best snel een tekort heeft?)

Appelmoes_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 12:27

In heel veel producte (sojamelk ed) is B12 toegevoegd, maar ik slik 't liever in een pilletje :D Je kunt ook je eigen uitwerpselen eten als je een pilletje onnatuurlijk vindt... konijnen en gorilla's doen het ook, poep zit vol met B12, maar dan heb ik zelf toch liever het pilletje. :')

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 12:33

Haha ja okee maar zit er dan niets dierlijks in je pilletje vraag ik me af? of heb je speciale veganistische pilletjes?

Appelmoes_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 16:14

B12 wordt gemaakt door een bacterie die van nature in dieren groeit, maar ook op plantaardige ondergrond kan groeien. Mijn supplement is speciaal voor veganisten, dus ik ga er maar vanuit dat ze op plantjes gekweekt zijn :=

arans

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 18:01

Bij de natuurwinkel schijnt wel vitamine B12 voor veganisten.
lactose in medicijnen word uit wei gehaald en gebruikt als een hele licht (goedkope) zoetmaker. Dat smaakt namelijk een klein beetje zoet, maar is wel heel goedkoop!

Magrathea, oke, nou naar mijn weten klopt dat dus niet! Dat experiment heb ik ook gezien, maar zolang je daar niet alle omstandigeheden van weet vindt ik dat niet betrouwbaar.