Wie bakt er nog meer zo graag? - deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

FuGeLiCu

Re: Wie bakt er nog meer zo graag? - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 11:19

Oee die cupcakes zien er lekker uit Spikkelfire! Recept is opgeslagen :Y)
Ik ga vanmiddag mn kaneelmuffins met appel maken (zodat ze ongeveer met de thee klaar zijn en ik er 1tje warm kan opeten O:) )

Ik ben ook van plan wat vaker zelf brood(jes) te gaan maken in de oven, hebben jullie nog leuke recepten?

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 12:27

Ik heb al zooo lang niet gebakken, er moet nu echt wat gebeuren. Heb nog walnoten over en heb enorme trek in chocolade dus het worden brownies! Halveer het recept wel want ga vrijdag alweer weg dus moet niet teveel maken.

Unravelation

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 20:41

Van de week de Wolken Cake gemaakt, erg lekker en luchtig!! Als je geen biscuit in huis hebt voor een taart, of niet zolang wilt mixen, zou dit denk ik zelfs nog best te gebruiken zijn voor een taart!

Saskiaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 17:06

Er wordt niet veel meer gebakken hier geloof ik. :P

Hier was het ook al even geleden. Op dit moment zitten er iniminie vlinderkoekjes in de oven. Was vergeten dat je bladerdeegplakjes natuurlijk ook aan elkaar vast kan maken. :)) Als ze maar lekker zijn toch? En ze zijn wel heel erg schattig zo. <3

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 17:23

Leuk Saskia!

Ben vandaag jarig dus voor vanavond 24 cupcakes gebakken. :) 12 appelkruimel met custard, ze zijn nu nog beter gelukt, de appelkruimel is heerlijk crunchy :9
En 6 citroen met een beetje room en aardbei als topping. Verder nog 6 chocolade en dan moet ik nog een champagne botercreme topping maken. :)

nikkialex

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 17:30

SpikkelFire schreef:
Leuk Saskia!

Ben vandaag jarig dus voor vanavond 24 cupcakes gebakken. :) 12 appelkruimel met custard, ze zijn nu nog beter gelukt, de appelkruimel is heerlijk crunchy :9
En 6 citroen met een beetje room en aardbei als topping. Verder nog 6 chocolade en dan moet ik nog een champagne botercreme topping maken. :)

Gefelciteerd!!! :D

Ik wil ook bakken maar kheb niks in huiss... :(

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 17:45

Dank u. :D

Saskiaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 18:44

Gefeliciteerd!
En je cupcakes klinken ook goed!

Mijn vlinderkoekjes zijn deels verbrand van onder. := Hoe lekker ze zijn is dus nog even de vraag. Schattig zijn ze wel. :))
Afbeelding

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 19:19

Wat een schatjes. Ik maak weleens pestorolletjes, lekker en snel.

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 22:01

Spikkelfire gefeliciteerd!
Mooie gelegenheid om te bakken :j . Fijn dat ze beter gelukt zijn deze keer.

Die vlinderkoekjes zijn inderdaad schattig. Smaken ze een beetje?

En tsja, hier wordt even weinig gebakken inderdaad, kinderkamer behangen en meubels in elkaar zetten laat weinig ruimte over voor andere bezigheden. Ik ben blij dat ik m'n huis verder glad kan houden. Komt wel weer goed.

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 00:29

Dank allemaal! Mn cupcakes vielen goed, vooral de citroen. :j Jammer genoeg ben ik vergeten een foto te maken toen ze op mn mooie standaart stonden. ;(

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 10:10

Prince

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 11:18

Ben op zoek naar een goed recept voor een schwarzwalder kirschtorte. Heeft iemand nog een makkelijk en lekker recept ?

FuGeLiCu

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 11:36

gefeliciteerd Spikkelfire en fijn dat je cupcakes in de smaak vielen!
Je koekjes zien er idd schattig uit Saskia, hopelijk smaken ze ook nog (ondanks dat sommige miss wat donker zijn, maar ach, voor een 1e keer, kan gebeuren toch)
Prince, misschien heeft iemand in het taarten decoreren topic een goed recept voor je?

Hier hebben we gisteren poffert gemaakt, was weer jammie! Ik wil binnenkort een keer proberen een mueslibroodje te maken en muffins met cranberry. Denk dat ik voor die muffins maar gwn mn basisrecept voor de muffins met chocoladestukjes gebruik en er dan cranberry door doe ipv chocola. Denken jullie dat dat kan? In sommige muffinrecepten met cranberry voegen ze nl ook cranberrysiroop toe, maar geen idee waar je dat kunt vinden:P

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 11:38

De combi chocola en cranberry lijkt me anders ook erg lekker :9
Siroop zou je kunnen maken door cranberries te laten inkoken met water, suiker en evt citroensap.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-12 14:06

Saskiaa_ schreef:
Gefeliciteerd!

Mijn vlinderkoekjes zijn deels verbrand van onder. := Hoe lekker ze zijn is dus nog even de vraag. Schattig zijn ze wel. :))
http://i766.photobucket.com/albums/xx30 ... 00x400.jpg[/img]

Wat zien die er schattig uit! <3 Ik zag laatst op tv iemand die deze koekjes maakte, ik had geen idee dat ze van bladerdeeg gemaakt waren! Ga het zeker ook eens proberen. Waren ze nog lekker? :D

Ik heb anzac biscuits gemaakt, recept heb ik van een Australische vriendin gekregen (en de pannenlapjes zijn ook van haar, daarom haha :P ). Echt ooooooooverheerlijk, de lekkerste koekjes die ik ooit heb gemaakt/gegeten :oo Met kokos en havermout.
Afbeelding

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 14:08

Oeh, klinkt goed en ziet er lekker uit, receptje?

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-12 14:16

100 gram havervlokken
80 gram kokospoeder
140 gram bloem/bakmeel
1,5 theelepel bicarbonaat
2 eetlepels heet water
200 gram suiker (wit)
125 gram boter

Ik suggereer dat je meteen een dubbele portie maakt, want ze zijn overheerlijk :9

Meng de haver, kokos, bloem, suiker. Smelt de boter en voeg het toe aan het droge mengsel. Los het bicarbonaat op in heet water en voeg dit ook toe. Maak met een eetlepel hoopjes op een bakplaat bedekt met bakpaper en laat genoeg plaats tussen want de koekjes worden vrij groot. Bak de koekjes af in een voorverwarmde oven van 170°, zo'n 10 à 20 minuten (je moet zelf uitzoeken wat het beste werkt, kleine koekjes moeten eerder 10min, grote/dikke koekjes eerder 20min - het is een kwestie van vaak checken). Laat ze afkoelen en smullen maar :)

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 14:18

MOeten het echt havervlokken zijn of gewoon zoals havermout? Eerstgenoemde heb ik nu niet in huis, de andere wel.
Wil de suiker vervangen, denk je dat de suiker een groot aandeel had in de structuur?

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-12 14:30

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 14:36

Dat weet ik, maar wel een gezonder koekje. Ga er deels wat amandelpoeder indoen voor structuur.
Heb bijna een jaar koolhydraatarm gegeten en ga niet zomaar vol op de suikers. Maar dit recept is een goede inspiratie.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-12 14:39

Amandelpoeder zou ik niet doen, de smaak van deze koekjes zijn net specifiek kokos en havermout. Dan krijg je met amandel erbij nog iets helemaal anders en waarschijnlijk ook droger, terwijl kokos het net lekker sappig maakt.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 14:40

True. Ik denk er nog even over of ik het precies volgens recept doe of iets vervang :)

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 16:16

Hier een simpele kruidcake met noten en rozijnen gemaakt we gaan hem zo aansnijden

Saskiaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 11:06

Yasmine schreef:
Saskiaa_ schreef:
Gefeliciteerd!

http://i766.photobucket.com/albums/xx30 ... 00x400.jpg[/img]

Wat zien die er schattig uit! <3 Ik zag laatst op tv iemand die deze koekjes maakte, ik had geen idee dat ze van bladerdeeg gemaakt waren! Ga het zeker ook eens proberen. Waren ze nog lekker? :D

Die die niet zwart zijn zijn erg lekker! Smaken net zoals de vlinderkoeken uit de winkel. :)