Taarten Decoreren XVII

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lisette03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 15:55

Afbeelding

ik vind dit werkje op de zijkant van de taart heel erg schattig, zoiets zou ik wel leuk vinden, maar die witte rozen hier bovenop snap ik niet helemaal :n

edit foto via google afbeelding, ik heb hem dus niet gemaakt en was niet mijn taart, wij zijn gewoon op vrijdagochtend naar het stadhuis gegaan met onze ouders als getuigen, zonder taart :P

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 16:18

_Covergirl_ schreef:
Dag dames, even een vraagje;
Ik maak af en toe eens een taart. (lang niet zo mooi als die van jullie, ik ben echt een amateurtje! :D :D )
Nou wil ik volgende week voor de verjaardag van mijn zoontje een taart maken, maar die moet volledig lactose-vrij zijn. Nou is dat voor het biscuitdeeg en de fondant niet zo'n probleem, maar ik heb zelf weinig ideeën voor de vulling... en voor het afsmeren. Hebben jullie tips en trucs?

Google eens op lactose vrije taartvullingen, daar staan wel wat tips op :j

Kinke

Re: Taarten Decoreren XVII

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 17:00

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 18:48

Oh die van Peggy is wel heeeeel erg gaaf zeg :j
Ik vind zoveel mooi dat ik niet zou kunnen kiezen :D

Valina

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 22:53

Zag een hele gave 3D-Cars-taart voorbij komen!
Gaaf zeg!! RESPECT!!!

Ik ook met m'n grote mond,...
Mijn achterbuurmeisje (25 jaar, tevens oppas van mijn zoontje) is vorig jaar oktober getrouwd.
Het bovenste deel van hun bruidstaart hebben ze in de vriezer bewaard om op hun eerste trouwdag op te eten.
Alleen,,.... manlief heeft voor vertrek vd vakantie de stekker uit de vriezer getrokken,...
Bruidstaart is passé,...

Nu aan mij gevraagd of ik een nieuwe taart kan maken.
Heb met m'n grote mond meteen ja gezegd, zonder eigenlijk goed te beseffen wáár ik nu eigenlijk ja op heb gezegd!!
En ik had mezelf nog zo beloofd: het moet leuk blijven, maak geen taarten in opdracht voor een ander!

Afijn, heb al ja gezegd, dus nog even een foto van hun bruidstaart opgesnort.
Oké, gelukkig geen super-ingewikkeld exemplaar!
Zie hier: Afbeelding

Maar goed, nu zit ik te denken aan een ronde stapel (22 + 15 cm), in het wit.
Onderste taart met zo'n geruitte zijkant met pareltjes (hoe origineel,... maar ik blijf het mooi vinden)
en het bovenrandje maar niet crimpen, want ben bang dat het te druk wordt en dat ik scheef ga.
En het bovenste taartje gewoon effen, maar wel iets van een rode roos erop. (nou ja, meerdere dan)
Zelf ben ik meer van de gerbera's, maar bij het terugkijken naar de originele bruidstaart, vind ik dat ik mezelf toch maar moet conformeren aan de roosjes.
De cadeautjes op de taart zeker niet, want ik snap eigenlijk sowieso al niet wat die daar doen,..

Oh ja, en dan beide taarten onderaan omwikkelen met een rood lint.
Kan ook nog een parelmoer-kleurig lint worden, ligt eraan hoe druk de roosjes zijn.

Het poppetje vd originele taart wil ze er ook weer graag op terugzien, dus ik wilde ergens nog dat zilveren glanseffect in laten terugkomen.
Maar waar? Of zal ik dat maar gewoon vergeten?

Afijn, ik heb nog nergens een How-to kunnen vinden van een mooie roos...
Het zijn veelal van die rolroosjes, maar ik vind van die dunne blaadjes zo mooi.
Weet iemand hoe ik dat het beste kan doen?

Oh jee, waar ben ik aan begonnen,..... Ik heb nog nooit een roos gemaakt!!!

Ashleey_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-11 23:05

Heee trouwens, hoe zit het met de wedstrijd van de Apenheul taart??? :D

@ Valina; Zou als ik jou was niet te veel afwijken van de originele taart? Of mocht je het zelf juist beetje aanpassen?
Zou het glanseffect niet terug laten komen, denk als je de tinten rood/wit/parelmoer hebt, dat al genoeg is.

Ik maak mijn roosjes altijd op dezelfde manier. Wel ooit een how-to van gezien... Met de rose petal cutter.
Zo'n bloem vorm met boven aan het blad beetje zo'n puntje. Die in 2 maten.. blaadjes frillen.
Dan 1 rondje pakken en die omrollen, midden in die bloem zetten. En dan 1 voor 1 zo'n bloem blaadje er omheen vouwen. (mooiste is om en om). Uiteindelijk die grotere bloem hetzelfde. Snappie??? :=

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 23:06

Kleine bolletje maken, ik geloof 8 per roos?
Bolletjes plat staan en dan 1 kant zo dun mogelijk uitstrijken, dat gaat het makkelijkste tussen plastic.
1 stukje oprollen zodat je een hart hebt, en de rest er omheen vouwen en dan een heel klein stukje een hoekje een beetje omvouwen. Eerst 3 blaadjes verdelen om het hart, en de laatse 4 ook weer netjes verdelen als buitenste rand.
Hoe verder je de randjes omvouwd, hoe openen de roos wordt.

Hopelijk is het een beetje begrijpelijk?

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 23:08

Wedstrijd? Apenheul taart :+ ? Ik mis iets, ben ook veel te lang weggeweest!

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 23:14

Ojee Valina! Ik zou er ook niet teveel van afwijken.
Ik maak wel rolroosjes. Ik steek 5 rondjes uit, fril ze, leg ze half over elkaar heen, rol het op, snij doormidden, beetje blaadjes met m'n handen netjes 'leggen', nog een stukje van de onderkant af, en klaar.

Valina

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 23:17

@Ashley: ze heeft het zelfs niet eens over de originele taart gehad!
Ik geloof niet dat hij daar persé op moet lijken, maar het moet wel een beetje een bruidstaart zijn zeg maar.
Kan ik dan gewoon witte fondant gebruiken? Of moet ik die nog witter kleuren? (weet niet eens of dat bestaat eigenlijk)

Ik wil graag die 5kg. emmer fondant vd Sligro gaan proberen.
Wie had die nou laatst? Tinkertom?

Ik heb deze uitstekers: http://www.deleukstetaartenshop.nl/uits ... -2552.html
Maar daar kan ik geen roosjes mee maken denk ik hè?

Zou ik het dan op de manier van Asjemenou kunnen doen en dan de bovenrandjes een beetje frillen voordat ik ze om het hartje heen vouw?
Frillen,... wauw,... weet pas sinds het zien van een paar YouTube-filmpjes net wat het is.
Heb het nog nooit gedaan,.. hoop dat ik het fondant niet in stukken druk met die cocktailprikker!!

Oh ja, en moet ik dan ook Tylose gebruiken of hoeft dat niet persé?

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 23:18

Ach joh, heb een hele opleiding gevolgd en weet nog steeds niet wat frillen is. :+

Valina

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 23:20

Samantha_ schreef:
Ojee Valina! Ik zou er ook niet teveel van afwijken.
Ik maak wel rolroosjes. Ik steek 5 rondjes uit, fril ze, leg ze half over elkaar heen, rol het op, snij doormidden, beetje blaadjes met m'n handen netjes 'leggen', nog een stukje van de onderkant af, en klaar.

Zo heb ik het ook geleerd tijdens die ene avondworkshop.
Wij leerden dan de blaadjes om een 'worstje' heen te vouwen.

Valina

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 23:22

asjemenou schreef:
Ach joh, heb een hele opleiding gevolgd en weet nog steeds niet wat frillen is. :+

Echt niet?

Weet ik het dan eigenlijk wel,...? :+

Frillen is toch met een cocktailprikker over het randje duwen/rollen, waardoor je het dunner uitrolt en dat het wat opkrult zeg maar?
Anders roep ik iets heel anders dan ik bedoel hoor!! :')

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 23:26

Dat heet in de bakkerij gewoon plat/dunner maken met een krabbertje. :D

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 09:33

@ valina, als ik jou was zou ik nog even goed vragen of het écht niet hetzelfde moet zijn
als de oorspronkelijke bruidstaart, omdat ze één taart had bewaard voor hun eerste trouwdag :j .

Als ik roosjes maak dan maak ik bolletjes en eentje daarvan rol ik op als een worstje ( nadat deze dus plat is gemaakt ;) )De rest maak ik plat met m'n duim en met een tool maak ik de randjes heel dun op een heel zacht
matje ( of op de achterkant van een schuursponsje, werkt heel goed). Dan worden de randjes vanzelf wat bol.
Deze gaan om het worstje heen en overlappen elkaar een beetje. Snap je?

Wanneer moet je de taart af hebben? Anders kan ik wel langskomen om te laten zien hoe ik het doe :j

Marisje76

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 09:48

zo..gisteravond weer goed bezig geweest. 30 cc gemaakt.
zie hier een deel van het resultaat. het cakeje met die vlinder lijkt vies maar die heb ik besprenkeld met glitter en dat komt op de foto niet echt over, de paarse heb ik gedust met zilverpoeder dat was uiteindelijk mooier.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

prakkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 09:57

Ik gebruik ook mdfplaatjes.Bij de hornbach kan je ze gratis op maat laten zagen (doet niet elke bouwmarkt).

Ik gebruik altijd mdf van 6mm dik en doe het fondant er altijd gelijk op (zonder folie).

Ik plak het lint vast met universele lijm. Deze komt niet door het lint heen en droogt snel, dus zit snel vast. Ik doe een klein dotje bij de hoeken.

Diana_Mabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 10:15

De taart voor het buurtfeest, let niet op het bord eronder :o

Afbeelding

Afbeelding

De bloemen waren inderdaad niet uitgehard...
Afbeelding

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 10:21

Wauw, die is mooi hoor. :)

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 10:30

roosjes kun je heel eenvoudig maken, zelfs zonder uitsteker. Je rolt een aantal bolletjes, die duw je even plat. Daarna maak je ze dunner, gewoon met je vingers (als het plakt, even een beetje crisco aan je vingertoppen doen). De middelste rol je heel dun op en daar ga je vervolgens omheen werken. Je kunt het teveel aan marsepein/fondant gewoon onderaan wegknijpen of snijden.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 10:59

Ik vind dit een heel duidelijk filmpje over het maken van een roosje.
Ik zag er ook altijd tegenop, maar toen ik er eenmaal mee aan de slag ging viel het me reuze mee.

Ashleey_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-11 11:22

Jaime_ schreef:
Wedstrijd? Apenheul taart :+ ? Ik mis iets, ben ook veel te lang weggeweest!

Ja er kwam iemand die bij de Apenheul werkt langs in dit topic, met een vraag voor een soort van wedstrijd..
Ze doen daar namelijk ook bruiloften en daar hebben ze telkens een taart voor nodig.
Of wij die 1 wilde ontwerpen zodat een bakker in de buurt of jijzelf telkens dezelfde taart kan bakken voor hun.
(Die bieden ze dan evt. aan geloof ik)

Dus zodoende hebben er een paar mensen vanuit dit topic mee gedaan, o.a. ik. En dacht dat we op 1 sept. de uitslag kregen.. ;)

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 11:23

Gut ja, die wedstrijd was ik alweer helemaal vergeten :=

Ashleey_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-11 11:25

Valina schreef:
@Ashley: ze heeft het zelfs niet eens over de originele taart gehad!
Ik geloof niet dat hij daar persé op moet lijken, maar het moet wel een beetje een bruidstaart zijn zeg maar.
Kan ik dan gewoon witte fondant gebruiken? Of moet ik die nog witter kleuren? (weet niet eens of dat bestaat eigenlijk)

Ik wil graag die 5kg. emmer fondant vd Sligro gaan proberen.
Wie had die nou laatst? Tinkertom?

Ik heb deze uitstekers: http://www.deleukstetaartenshop.nl/uits ... -2552.html
Maar daar kan ik geen roosjes mee maken denk ik hè?

Zou ik het dan op de manier van Asjemenou kunnen doen en dan de bovenrandjes een beetje frillen voordat ik ze om het hartje heen vouw?
Frillen,... wauw,... weet pas sinds het zien van een paar YouTube-filmpjes net wat het is.
Heb het nog nooit gedaan,.. hoop dat ik het fondant niet in stukken druk met die cocktailprikker!!

Oh ja, en moet ik dan ook Tylose gebruiken of hoeft dat niet persé?

Aahhh gevonden; http://www.youtube.com/watch?v=E4SfgfnzzXk

Ik zou het voor de zekerheid ook nog even goed navragen! ;) Dan weet je het in ieder geval zeker.

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 11:56

Even een vraag :j . Ben aan het kijken voor een crimper, maar werkt dit een beetje? Of is het heeeeel lastig en bestaat de kans dat ik heel m'n taart ermee verpest? :D
Ik vind die sierrandjes zo mooi op sommige taarten en wil dat ook eens proberen, maar ben zo bang dat heel de taart dan verpest is :?
Ben al aan het googlen gegaan maar kan niet echt wat vinden waar ik ook echt wat aan heb.
Dus dan mijn vraag maar aan de profs :D
Gebruik je de crimper rechtstreeks op de taart of doe je dit van te voren?