Hier gaat de basilicum en bieslook erg hard, peterselie lijkt nu ook wel op te komen. Aardbeien gaan goed, de kruisbes begint ook al besjes te maken

En vorige week ontdekt dat die ene leuke boom in de tuin een kersen boom is

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
loulou schreef:radijsjes zijn van zichzelf een beetje bitter. gewoon zo vind ik ze niet echt lekker, maar in salades vind ik ze wel heerlijk.
nu dus voor het eerst een ovenschotel geprobeerd en dat beviel ook erg goed
Quir schreef:HOE weten jullie welke je moet hebben? Ik snap dat de rode, gele en anders gekleurde courgettes dan wel afvallen als je een "gewone" groene wilt.![]()
Zo zijn er nog veel meer, proberen jullie ze gewoon uit? Of weet je echt welk ras/soort je wilt hebben.
anneliesdj schreef:loulou schreef:radijsjes zijn van zichzelf een beetje bitter. gewoon zo vind ik ze niet echt lekker, maar in salades vind ik ze wel heerlijk.
nu dus voor het eerst een ovenschotel geprobeerd en dat beviel ook erg goed
Bitter??![]()
Radijs is wat scherp maar verder vrij smakeloos, ze hebben stevige, knapperige bite.
Hoe groter de radijs, hoe meer het scherpe eraf is, de kleintjes kunnen best pittig zijn.
Maar dat is ook afhankelijk van het ras natuurlijk, ze zijn doodsimpel te kweken, groeien hard ook, enige wat je wel moet doen is uitdunnen of op afstand herplanten.
Ik eet ze graag uit het vuistje met een beetje zout en/of peper of in een mix met andere rauwkost, komkommer erbij is heerlijk, smaken zijn tegengesteld.
loulou schreef:mooie bakken heb je robynn. ik zie wel dat jouw fruitboompje veel meer bloesem heeft dan die van mij
maar is die pot niet een beetje klein voor een boompje? ik heb er echt een giga grote pot voor gekocht