Taarten Decoreren VIII

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Roquen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 18:04

@ Jaime, er zijn inderdaad heel veel hygiëne eisen wat betreft bakkerijen. Je zou een op http://www.nbc.nl kunnen kijken. Dit is het Nederlands Bakkerij Centrum.

wereld

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 18:30

Thomas schreef:
Als je het vaker gebruikt kan je beter zo'n printer aanschaffen.
Maar wat voor formaat heb je?
Als je allemaal A4tjes hebt dan is het wel duur :P

Ja maar zo een printer met inkt en vellen om te printen komt geloof ik wel op 180 euro...
Dus dan moet je idd wel heeeeeeeeeeeel veel velletjes printen voordat je die kosten terug verdiend hebt als je ze daar kan bestellen voor 8.00 incl verzendkosten..
Laatst bijgewerkt door wereld op 05-07-10 18:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Thomas

Re: Taarten Decoreren VIII

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 18:33

is die zo duur zo'n printer? Ja dan kan je dit beter doen :P

wereld

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 18:36

nou ik zag op een site dat ze 2 geschikte printers hadden, een van 85 en een van 100 euro.
En dan moet je nog de inkpatronen en het papier kopen, dus ik vond dat best veel geld voor die paar keer dat ik eens een foto op een taart wil...

Ashleey_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 18:43

wereld schreef:
Chantaltje23 schreef:

Heeft iemand ervaring meet een van deze 2 printers?

http://www.eetbaarprinten.nl/Webwinkel- ... nters.html

Als je zo een printer aanschaft, en je doet zwart, blauw rood en geel inktdingen er in, kun je dan gewoon mooie foto prints maken?
(ja jullie merken het al, ik heb echt erg veel verstand van printers en computers haha :D )

En waarop komt een foto het mooietse uit, op Icing Sheets , Frosty Sheets , of Ouwelpapier??

Die van mij is op icing... maar krijg je bij zwart wel print strepen doorheen. Zij adviseerde frosty! Bij ouwel zijn de printen net wat lichter...
Zij zou het apparaat achteraf nooit aangeschaft hebben :n. Je kunt max. 6 maanden met de eetbare inkt doen.. dus je moet het er dan wel uithalen. Dus voor af en toe vond zij het niet waard ;)

Chernique schreef:
Wat een leuke las vegas taart! :wow:
Vind die kaarten aan de zijkant echt super!

Dankjewel :D

wereld

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 18:57

Oke, dan weet ik bij deze echt zeker dat ik zelf geen aanschaf, maar gewoon printjes bestel... Binnen 6 maanden zou ik de inkt echt nog niet op hebben..

Ashleey_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 19:01

Nee precies.. dat was mijn ding dus ook! ;)
Zij verkoopt en bied ze daarom dus ook aan. Dus op zich voor mij wel handig iemand hier in Veldhoven.
Voor die keer is dat prima..

Ehona

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 20:23

Heeft iemand ervaringen met de workshops/cursussen van www.deleukstetaarten.nl? (Volgens mij ook de webshop waar iedereen alles besteld?)

Ik wil steeds met taarten bakken/decoreren beginnen, maar zie er tegenop omdat je eigenlijk zoveel aan moet schaffen en vooral veel technieken onder de knie moet hebben. Ben bang dat ik het na één of twee keer wel weer gezien heb. Dus mijn moeder stelde voor om een cursus o.i.d. te doen, wat me wel een leuk idee lijkt.

Lindas2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 21:03

Moet weer even bijlezen zeg! :D
Wat heb je een super gave opdracht gehad Jaime! +:)+

Nog over mn zwarte taart: de oven blijkt kapot te zijn.. De volgende dag ging de oven wederom roken (toen er nog niks instond).. ^).

Gelukkig kon ik mn biscuit bij de overbuurvrouw bakken, gisteren dus toch nog 2 taarten gemaakt.. Het was minder warm maar nog steeds niet helemaal optimaal. De foto's komen nog.
Waar hebben jullie last van bij het maken van een taart met hoge temperaturen? Bij mij ging de marsepein steeds scheuren en barsten. }:0

Ehona

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 21:04

@ Lindas2; Staat je oven niet op grillen i.p.v. 'normaal'? Mijn vriend had namelijk ook een keer onze oven op grillen gezet met een pizza erin en binnen 10 minuten kwam de rook via de trap naar boven en ben ik gaan kijken wat er in godsnaam aan de hand was. Meneertje stond buiten een sigaret te roken, dus had niks in de gaten, maar de woonkamer stond helemaal blauw en de pizza was zwart :+

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 21:06

Het meest irri vind ik dat ik van die plakhanden krijg en dat alles dus aan je vingers blijft hangen :roll:

samantha5

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 21:18

Hallo Meiden,

Lees nog steeds mee en bewonder echt al jullie taarten. Zag weer mooie taarten voorbij komen.

Ik heb even een vraag. Mijn dochter wordt zaterdag 1 jaar en die zal volgende week op het kinderdagverblijf trakteren. Ik ga daarvoor cakejes maken met een laagje glazuur of marsepein, moet ik nog even over nadenken en daarop ouwels die ik heb laten maken. De cakejes wil ik zondag bakken en maandag wil ik ze afronden. Kan ik maandagavond de ouwels er gewoon opplakken en dinsdag trakteren?

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 21:19

Volgens mij wel hoor; die dingen worden toch niet slap of taai ofzo?

samantha5

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 21:20

Ja geen idee het is de eerst keer dat ik ze ga gebruiken. :D

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 21:21

Ik zou wel even opletten hoe/waarmee je die dingen vastplakt. Ik weet niet of je moet letten op te vochtig ofzo?

samantha5

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 21:27

Ik wilde de piping gel bestellen van deleukstetaarten.nl maar die is pas weer leverbaar vanaf 15 juli dus ik heb het nu zelf gemaakt volgens het recept wat ik op internet heb gevonden.

Anders probeer ik er zondag wel 1 uit, dan kijk ik even hoe het wordt.

Anders wordt het wel heel vroeg opstaan om die dingen nog te plakken en in te pakken. :P

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 21:33

Hey wij hebben ook een Zazu :=

wereld

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 21:36

zou je de ouwel niet gewoon met poesersuiker met een beetje water op kunnen plakken?

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 21:49

Ja kweenie? Ik ben helemaal niet bekend met die dingen, maar ik zou me zorgen maken over het doorlopen van de plaatjes als je een te natte 'lijm' gebruikt.

wereld

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 22:03

ja das waar.. hmmm lastig

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 23:14

Even een vraagje last-minute: kun je bij een gewone winkel ook ergens chocolate chips kopen? In groningen als het kan, en voor een beetje redelijke prijs :=

Edit; en nog een vraag - ik ben een recept aan het vertalen - wat is het verschil tussen baking powder en baking soda, of: wat is baking soda, hier in nl?

Bayja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 01:27

Hoihoi!
Ik leef ook nog steeds :D Heb even een tijdje wat minder opdrachten aangenomen maar de afgelopen weken ben ik weer begonnen. Wat een mooie kunstwerken komen er voorbij!!

Hier ook even een laatste serie van mij :)

Bruidstaart voor een goede vriendin, met geboetseerde poppetjes die het gezin voorstelt. Boetseren nog niet verleerd gelukkig :D
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Bruidstaart voor een klant die zwart, wit en fuchsia wilde, met het barokketeken van haar kaart, poeh dat was een klus :D Vooral op de warmste dag van het jaar tot nu toe (vrijdag)
Afbeelding
Afbeelding
Rechte fotos maken is ook een vak :+

Prinsessentaart:
Afbeelding

Megamindy:
Afbeelding

Verlovingstaart met als opdracht, de kleuren wit, groen en rose, niet echt mijn smaak :D
Afbeelding

2 logotaarten voor een WK poule van een bedrijf:
Afbeelding

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 07:49

imd schreef:
Even een vraagje last-minute: kun je bij een gewone winkel ook ergens chocolate chips kopen? In groningen als het kan, en voor een beetje redelijke prijs :=

Edit; en nog een vraag - ik ben een recept aan het vertalen - wat is het verschil tussen baking powder en baking soda, of: wat is baking soda, hier in nl?

Om te smelten bedoel je? Die zag ik laatst bij de Intratuin hier. Maar dan moet je wel een vestiging hebben die zo'n "Aan de dis"-afdeling heeft.
En volgens mij is baking powder en baking soda hetzelfde?

Mooi werk Jaffel :j

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 08:29

Super bedankt voor je antwoord, MM!! Ik zal eens kijken of ik een aan de dis kan vinden, en ik haal gewoon wat bakpoeder :)

Annemiekbram

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 09:00

Zo....lang niet meer geweest hier!
Zag weer leuke taarten voorbij komen! En een leuke werkplek voor Jaime die nu ook nog eens een giga-opdracht heeft! :wow:
Lijkt me echt wel een uitdaging...maar wel heel veel werk!! Als je tegen die tijd hulp nodig hebt dan zeg het maar ik woon best wel dicht in de buurt haha

Hier niet zo veel bijzonders gebakken!
Afgelopen zaterdag hebben we met een paar bokkers de varkentjes in de modder taart gebakken!
Was echt vet warm waardoor verschillende dingen niet zo liepen als gepland hihi...
Maar het was wel heel leuk!
http://www.mijnalbum.nl/Album=QFF3QME7 En http://reneetm.jalbum.net/TTT%20Varkent ... 0modder!/#

Over anderhalve week ben ik jarig en ik wil een mixer vragen... iemand enig idee welke ik moet vragen?
Zo'n budget van 100 euro ong.....