Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Citaat:Tylose
Tylose is een kunstmatige variant van het natuurlijke tragantgom, dat gebruikt kan worden om fondant en marsepein harder en steviger te laten worden. Je hebt 2 theelepels nodig op 500 gram marsepein of fondant. Poeder erdoor kneden en laat minimaal 24 uur* rusten, luchtdicht verpakt. Hierna is het nog prima kneedbaar, perfect te vormen en het wordt steviger na modeleren. Het verkregen mengsel met fondant wordt ook wel MODELING PASTE genoemd. Perfect voor figuurtjes, bloemen waarvan de randjes moeten opstaan of bijvoorbeeld om letters of cijfers na uitharden rechtop neer te zetten op je taart!
*Tylose begint direct te werken, korter intrekken is evt. mogelijk; tragantgom heeft echt minimaal 24 uur nodig om goed zijn werk te kunnen doen.
MamaMiesje schreef:Polivy schreef:En ik moet gaan onderzoeken hoeveel mix ik in mijn bakblik moet doen. Heb z'n opengeslagen boek-bakvorm
Misschien kom je verder als je even de inhoud (lengte x breedte x hoogte) van het bakblik berekent?
_Mariskaa schreef:Sorry dat ik hier zo binnen kom vallen, maar wat een géwéldígé taarten komen hier voorbij, ikzelf ben niet zo'n held in de keuken en heb al vele malen geprobeerd een taart te maken, maar het leek altijd weer op een chemische prut dat niet te eten was.
Super!
Polivy schreef:Oké, lengte is 37, breedte 26 en hoogte 5,5. Dat maakt een som van 5291. En dan?
Citaat:Heb je een afwijkende vorm? Bepaal de inhoud door er water in te doen en meet de hoeveelheid water af. Ook wanneer je geen biscuitmix gebruikt, kan je zo de ingrediënten bepalen. Reken per halve liter één ei. Per ei gebruik je 30g suiker, 25g bloem, 5 gram maïzena en een snufje zout.
imd schreef:Ik heb nu net voor het eerst chocoladebiscuit binnen gekregen, ben erg benieuwd naar hoe dat smaakt, dus binnenkort maar eens een simpele taart maken