Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Magrathea

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 17:34

Haha vandaar :=
Bananen zitten nu in de vriezer! :Y) En knoflookbrood staat te rijzen. Kan iemand me trouwens vertellen wat het verschil is tussen broodmeel en gewoon meel? :o?

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-17 18:30

Ik gok dat ze met broodmeel het meel bedoelen waar alles (of een deel) zoals zout, suiker, gist, broodverbetermiddelen enz al aan is toegevoegd..?
In ieder geval kun je van elke soort meel en bloem brood bakken :D

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 18:56

Serieus... cashew sour Cream , ik vind het nu al fantastisch

Gewelde cashew zijn best wel iets onooglijk
Maar gooi het in de molen met wat water, appelazijn en citroensap en its gorgeous en lekker :oo <3

Alleen volgende keer maar 1 eetlepel appelazijn en een extra lepel Citroen :)

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 20:29

Ah heeft juist heel veel vegan brood. Wij eten vaak het biologische brood of de waldkorn!

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 23:42

poes schreef:
Ik twijfel zo wel eens vaker of iets vegan is, bvb bij de snackbar. Hoe doen jullie dat?

Was even vergeten te reageren. :P Ik hou het bij de snackbar meestal op friet, tenzij er expliciet iets vegan is aangeboden. Vegetarische snackbar bijvoorbeeld :j

Knoflookbrood was heel lekker! Wel 2 dingetjes: oven ga ik op 200 graden zetten de volgende keer, en de knoflookolie ga ik blenderen oid want nu was het niet super knoflokerig (en dat vind ik juist zo lekker <3 )

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-17 08:33

Voor degene die toch een vegan 'snackbar-snack' wil: de vegetarische nasischijf van Mora. Uit de oven, maar smaakt naar mijn mening exact zo als diegene uit de snackbar.
Ik haal vaak ook alleen patat bij de snackbar (of ik doe ovenpatat), dan met een vegan hamburgerbroodje van de Ah in de grill en de nasischijf van mora. Heerlijk!
Er staat op dat hij vegetarisch is, maar hij is zelfs vegan.

PlantsTho

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-17 11:53

De aldi heeft ook vegan kroketten en vegan bitterballen. Heerlijk :)

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-17 12:20

Oehhh, ik zie echt steeds meer redenen om een frituurpan aan te schaffen :o

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-17 12:27

Magrathea schreef:
Oehhh, ik zie echt steeds meer redenen om een frituurpan aan te schaffen :o

Dat wil ik echt nooit niet. Te makkelijk om dan slecht te gaan eten :o
En ovensnacks zijn wel iets minder lekker, maar dan eet je t ook minder gauw :)

Ik ben overigens verslaafd aan de vegan ah basic duo spread (oftewel, hazelnootpasta). En dat terwijl ik super allergisch ben voor (hazel)noten. Zegt weer iets over wat er daadwerkelijk in zit :D

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-17 12:29

Ik heb zo'n klein snack-frituurgeval. Er passen een paar bitterballen in of een hand friet en dat is t, dus ideaal om af en toe een snack te maken maar je kan er niet je hele avondeten in maken :+
Maar de bitterballen en kroketten van de aldi vond ik vreselijk, zat echt veel te weinig smaak aan, en degene die wel lekker zijn vind ik al snel te vet en word ik misselijk van :=
De oven-nasi schijven moet ik nog proberen! De bami-schijven zijn iig heerlijk, en vegetarisch :9 Geen idee of ze ook veganistisch zijn.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-17 12:32

Ja 8nnemiek dat zou ook wel fijn zijn, zo'n kleintje. Al is het op feestjes ook wel handig om in een keer een hele bak friet af te kunnen bakken :=
Misschien helpt het om hem niet buiten te zetten, dat je de hele avond in de meur zit als je hem gebruikt. Dat ontmoedigt ook wel _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-17 12:38

Als je maar af en toe frituurt kan je het ook overwegen om dat gewoon in een pan te doen. Veel dingen kan je shallow-fryen door het af en toe om te keren en als dat niet lukt (bijvoorbeeld met dingen met veel vulling als kroketten) doe je zo'n dun laagje olie in de pan dat het maar net onder staat. Goedkope thermometer erbij en dan lukt het prima!

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-17 12:39

8nnemiek schreef:
Ik heb zo'n klein snack-frituurgeval. Er passen een paar bitterballen in of een hand friet en dat is t, dus ideaal om af en toe een snack te maken maar je kan er niet je hele avondeten in maken :+
Maar de bitterballen en kroketten van de aldi vond ik vreselijk, zat echt veel te weinig smaak aan, en degene die wel lekker zijn vind ik al snel te vet en word ik misselijk van :=
De oven-nasi schijven moet ik nog proberen! De bami-schijven zijn iig heerlijk, en vegetarisch :9 Geen idee of ze ook veganistisch zijn.

Ik haal ze door elkaar, ik bedoelde ook de bamischijven welke dus ook vegan zijn :o

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-17 13:39

Bij de jumbo hadden ze altijd vega kroketten en bitterballen van , ik gok goodbite?
Die waren echt lekker

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-17 13:43

Ik wil ook absoluut geen friteuse in huis!

Hebben jullie goede sites om op te zoeken welke merken cruelty free zijn? Ik stond net heel sip te wezen in de Di, maar catrice en essence zijn blijkbaar cruelty free. Blij mee!!

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-17 13:45

Bedoel je make-up?

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-17 13:46

Make up en verzorging inderdaad! TBS is ook wel makkelijk. Ik wil graag ook voor deze producten meer vegan kopen.

PlantsTho

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-17 14:07

8nnemiek schreef:

Ooh echt? Ik vond het echt prima te nassen! Zelfs mijn vleesetende vrienden waren positief verrast :)

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-17 14:09

poes schreef:
Ik wil ook absoluut geen friteuse in huis!

Hebben jullie goede sites om op te zoeken welke merken cruelty free zijn? Ik stond net heel sip te wezen in de Di, maar catrice en essence zijn blijkbaar cruelty free. Blij mee!!

Uncover skincare.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-17 14:30

poes schreef:
Make up en verzorging inderdaad! TBS is ook wel makkelijk. Ik wil graag ook voor deze producten meer vegan kopen.

Als je basic goed genoeg vindt: Hema is altijd prima. Ook heb ik begrepen dat AH huismerk (handzeep enzo) 99% van de producten ook niet op dieren getest wordt en geen dierlijke producten bevat

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-17 14:37

Ik heb twee lippenstiften van Zoeva. Die heeft een gehele (fijne en goede producten ook van wat ik heb gelezen) vegan en cruelty free lijn. Ook het merk Kiko schijnt goede vegan make-up te zijn!

Qua verzorgingsproducten is eigenlijk alles bij de tuinen (holland & barrett heet het nu ook dacht ik) wel veganistisch en cruelty free!

enamorada

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-17 15:03

Kiko is idd cruelty free, alleen is de kwaliteit en service om te janken :o Zou daar dus iig niet voor gaan. Cruelty free merken waar ik heel tevreden over ben zijn ABH en The Balm. Tarte is volgens mij ook cruelty free.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-17 15:20

PlantsTho schreef:
Ooh echt? Ik vond het echt prima te nassen! Zelfs mijn vleesetende vrienden waren positief verrast :)

Misschien hebben ze de smaak inmiddels aangepast? Is al een hele tijd geleden dat ik ze geprobeerd heb.. Of misschien had ik net een mislukte partij uit de fabriek te pakken :Y)

Vroeger, als in 15 jaar geleden, kocht ik bij de Konmar altijd vega kroketten en frikandellen, die waren echt overheerlijk! Nadat ik afgestudeerd was ben ik nooit meer bij de Konmar geweest (bestaat ie eigenlijk nog wel?), maar weet iemand toevallig of die nog ergens te koop zijn?

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-17 15:25

Volgens mij bestaat de konmar al even niet meer, wij hadden er eentje en dat is een AH XL geworden.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-17 15:26

Jammer! Ik heb ook geen flauw idee van welk merk ze waren.