Taarten decoreren XXI

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Patriciavt

Re: Taarten decoreren XXI

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 22:34

Wat een prachtig paard Kinke <3
Mocht je graag een keer foto's willen O:) *ikhebeenfijnecameraenhouvanfoto'smaken*

Leuk Claudia, ben benieuwd!!!

Ik heb ook al enige voorbereiding getroffen voor de taarten van deze week, welke vormen, wanneer ga ik ze maken (hele planning, moet wel met 5 taarten _O- ) en wat dingen die worden afgedrukt op frosty sheets (oa een foto van ons team op t werk, vrijdag cursus/teamdag en wil een taart meenemen) Wordt een drúk weekend :=

Btw, dat boekje waar iemand het vanmiddag over had (fondant decoraties) heb em besteld, morgen komt ie binnen O:) Ben benieuwd!
Zaterdag komt er ook weer een zooi spullen := En dan is het éven klaar geloof ik :=

DIVA2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 07:28

Met de nadruk op 'EVEN' :-)

roosje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 07:53

Klinkt goed, Kinke! Hopelijk went ze snel!

Ja ja, Patricia, dat even kennen we ondertussen hier wel :+

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 07:56

Patriciavt schreef:
Wat een prachtig paard Kinke <3
Mocht je graag een keer foto's willen O:) *ikhebeenfijnecameraenhouvanfoto'smaken*

Leuk Claudia, ben benieuwd!!!

Ik heb ook al enige voorbereiding getroffen voor de taarten van deze week, welke vormen, wanneer ga ik ze maken (hele planning, moet wel met 5 taarten _O- ) en wat dingen die worden afgedrukt op frosty sheets (oa een foto van ons team op t werk, vrijdag cursus/teamdag en wil een taart meenemen) Wordt een drúk weekend :=

Btw, dat boekje waar iemand het vanmiddag over had (fondant decoraties) heb em besteld, morgen komt ie binnen O:) Ben benieuwd!
Zaterdag komt er ook weer een zooi spullen := En dan is het éven klaar geloof ik :=

Welk boekje is dat van fondant decoraties?

Succes met voorbereiden je hebt het er maar druk mee de laatste tijd hé! :D Lekker hoor zoveel opdrachten :j

roosje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 08:19

Carolien007 schreef:
Ik ben laatst op vakantie ook tegen een erg leuk boek opgelopen, Fondant decoraties. Staat echt stap voor stap in hoe je iets kan maken en ook op verschillende niveaus (ISBN 9789048304486).

Dat was deze IngridB. Als je het isbn bij Bol.com invult heb je hem zo gevonden! :j

TinkerTom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-12 08:31

Wauw Kinke!! wat een beauty heb je op stal zeg!!! lieve uitstraling! komt helemaal goed zo te lezen!!

Ben hier druk met heel veel dingen (en ook nog eens tegelijk haha dat werkt niet altijd) dus niet vaak de tijd om uitgebreid te posten...

Ga vanmiddag een begin maken van de bruidstaart voor donderdag, 4 laags, 40 man....
daarnaast verzorgen wij ook die dag de paarden voor de bruid en bruidegom (2 vliegen in 1 klap ;-))
Ik heb mijn witte schimmel dus verhuurd als trouwpaard samen met de zwarte parel van mijn staleigenaresse, allebei tinkers met behoorlijk lange manen, ze gaan van huis te paard naar het park waar de foto s gemaakt worden, van daar uit naar stadhuis te paard en daarna naar het restaurant te paard.
dus ook voor ons veel voorbereiding nodig...nu hopen dat de weergoden meewerken....

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 08:41

TT druk, Patricia druk, Kinke druk met haar schoonheid; wat een prachtig paard :j
Mooie CC's en taarten gezien :)

Hier ook druk met kindjes :+: lees dus wel bij maar post en bak er niet veel van momenteel :D

Tooeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 09:31

Wel supergaaf Tinkertom! Ik hoop inderdaad dat het weer meezit, en dat de paarden zich gedragen natuurlijk. Haha

Je hebt het er maar druk mee Patricia, straks kun je nog fulltime taarten gaan bakken :D

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 10:14

Wat gaaf TT :j . Mag je paard Tom meelopen? Jaja heb ff gespiekt in je profiel :D

Mijn zoontje zag gisteren ergens op internet een smarties taart, of ik die ff wil maken voor hem _O- .
Ja tuurlijk schat, dat doet mama wel FF voor jou hoor ;) . Is ook zoooooo gedaan natuurlijk := .
Maar hij zag er wel heul lekker uit, dus ik denk dat deze mama eens aan de slag gaat :j

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 10:25

Wow Tinkertom, wat gaaf van de taart en je paarden. Je maakt toch wel foto's hè?

@ Kinke: Wat een mooi paard en ze zal wel even moeten wennen maar dat komt echt wel goed hoor :D

Weer een hoop mooie creatief voorbij zien komen.
Ik heb gisteren nog cupcakes gemaakt en bekleed met fondant, maar ik krijg alleen maar te horen "Wanneer maak je die met dat spul erop? (bbrbc) Met fondant ben je veel langer bezig en het ziet er ook leuker uit, maar kennelijk is dat moeite voor niks. :P

roosje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 10:28

Mooi tinker heb je TT! Ben benieuwd naar de foto's van het bruidspaar!

Heb even gegoogled op een smartiestaart, maar ik denk eigenlijk dat die best wel te doen is. Misschien denk ik wel te makkelijk maar dit zouden mijn stappen zijn:
biscuit maken en vullen en afsmeren met bc
aan de zijkanten kitkat en vastmaken met lint
bovenkant vullen met smarties

Afbeelding

Lindas2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 10:51

Ik ga zo ff weer bijlezen maar heb even een quick question...

Vrijdagochtend moet ik een bestelling afleveren dus die wil ik donderdag gaan vullen..
Nou horen daar ook 40 cupcakes bij.. Zou het erg zijn als ik vandaag al de biscuit bak? en de cupcakes morgen..

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 10:58

Bailey_4ever schreef:
My god wat zeg ik nou _O- Ik zit ook zo 2 dingen tegelijk te doen dat ik eieren zeg haha

Nee maar ik bedoelde dat omdat boter toch wel bederfelijk is dat ik het in de koelkast wil hebben :+

Boter ligt vaak zat in de winkels ook buiten de koeling. Cupcakes drogen uit en krimpen in de koelkast.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 11:07

TT, wat een gave opdracht!
Heb de spaanse prinses vanmorgen in de paddock gezet bij Titan (wel nog met 2 draden ertussen)...pfff...Titan was geen ruin meer maar hengst...helemaal opkrullen..snuiven..met z'n voorbenen maaien..echt een stoere vent :) Luna liet zich ook lekker gaan, showen bij het draadje langs en na een paar minuten kwam haar energie eruit...springen, bokken, rennen....ze heeft zich heerlijk uitgeleefd. Na een kwartiertje kwamen ze tot rust. Bij Luna staan her en der wat grassprietjes, die vond ze erg interessant. Ze heeft al uit het waterbakje gedronken en hooi gegeten dus ik ben tevreden. Denk wel dat het nog flink gaat knallen als ik ze bij elkaar doe... :=

roosje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 11:15

Kinke schreef:
Heb de spaanse prinses vanmorgen in de paddock gezet bij Titan (wel nog met 2 draden ertussen)...pfff...Titan was geen ruin meer maar hengst...helemaal opkrullen..snuiven..met z'n voorbenen maaien..echt een stoere vent :) Luna liet zich ook lekker gaan, showen bij het draadje langs en na een paar minuten kwam haar energie eruit...springen, bokken, rennen....ze heeft zich heerlijk uitgeleefd. Na een kwartiertje kwamen ze tot rust. Bij Luna staan her en der wat grassprietjes, die vond ze erg interessant. Ze heeft al uit het waterbakje gedronken en hooi gegeten dus ik ben tevreden. Denk wel dat het nog flink gaat knallen als ik ze bij elkaar doe... :=

Toppie voor je! *\o/*

Lindas2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 11:17

@ rinske: wat heb je nog een gave taart gemaakt!
Heel veel beterschap!!

@ Dancertje: Leuke cupcakes!

@ Kinke: Wat een gaaf paard! Ben benieuwd hoe ze het de komende tijd gaat doen :)

Lindas2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 11:29

Hier ook weer wat decoraties van mij van de laatste tijd :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Lindas2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 11:29

roosje78 schreef:
Kinke schreef:

*\o/*

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 11:32

ok...vanaf nu geldt er een verbod op het plaatsen van allerlei lekkers met chocola en aardbeien ;)

Lindas2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 11:35

hahaha :D

Lindas2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 11:36

Lindas2 schreef:

Vrijdagochtend moet ik een bestelling afleveren dus die wil ik donderdag gaan vullen..
Nou horen daar ook 40 cupcakes bij.. Zou het erg zijn als ik vandaag al de biscuit bak? en de cupcakes morgen..

Wat denken jullie?

roosje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 11:45

Kun je de biscuit invriezen? Wanneer wordt hij opgegeten?

Carliijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 12:14

Mayo schreef:
Bailey_4ever schreef:
My god wat zeg ik nou _O- Ik zit ook zo 2 dingen tegelijk te doen dat ik eieren zeg haha

Nee maar ik bedoelde dat omdat boter toch wel bederfelijk is dat ik het in de koelkast wil hebben :+

Boter ligt vaak zat in de winkels ook buiten de koeling. Cupcakes drogen uit en krimpen in de koelkast.

Dat blijkt ja.. :+ haha weer wat geleerd. Ik zet ze nu steeds in de kelder zodat ze wel enigzins koel staan en veilig zijn voor de katten welke alles doen voor een hapje marsepein.

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 12:15

Lindas2 schreef:
Lindas2 schreef:

Wat denken jullie?

Ik zou de biscuit bakken en vandaag invriezen en donderdagochtend eruit halen :j .
Cupcakes morgen bakken en goed afgesloten bewaren, dat moet zeker gaan lukken hoor.

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 12:17

Linda, zo'n bruidstaart gaat eigenlijk altijd wel op de dagvan de bruiloft (alleen het bovenste kleine taartje wordt ingevroren en een jaar later opgegeten toch? :P Dus ik denk dat je de biscuits wel kan bakken! Helemaal als je ze donderdag pas vult :j Dagje invriezen kan idd ook :)

Ik ga morgen na m'n werk even een frostysheet halen die ze voor me af hebben gedrukt. Neem ook een zak funcakes-biscuitmix mee.. Heb nu bakzolder, maar om een of andere vreemde reden lijken die wel minder hoog te komen?? Iig, ik ga het gewoon even proberen en als die funcakes idd hoger wordt, neem ik die. Heb nog nooit klachten gehad over m'n biscuits (heb ze beide al geprobeerd, alleen nog niet funcakes met m'n Kenny)