Gezond(er) eten deel II

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 19:12

Roelke_ schreef:
Wat klinkt jou diner lekker mootje! Creatief zo met dat korstje!

Kreeg een foto en dat zag er heerlijk uit!

MaartPaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 19:19

Zo ik heb echt een topdag wat eten betreft! Ben wel heel erg moe, komt misschien door het detoxen of door de behandeling aan m'n rug van gisteren. Ga vanavond in ieder geval vroeg mijn mandje in, eerst nog even aan school werken.

Mijn lijstje voor vandaag:

O: Groene klei en een liverflush (sinasappelsap, limoensap, gember, olijfolie en cayennepeper)
O: Havermoutpap gekookt in amandelmelk met kruiden
M: Soep van venkel, courgette, zoete aardappel, anijszaad en zwarte peper
T: Rijstwafel, banaan en een wortel
A: Groenteschotel met allerlei soorten groenten en kruiden (mama had gekookt)

Straks nog even lekker thee drinekn met 85% chocola, een appel en wat nootjes denk ik. Gewoon omdat ik daar enorm veel zin in heb!

Heb trouwens de Delicious Puur gekocht. Echt super leuk blad! Ga ik vanavond lekker in bedje lezen!

VogeltjeM

Re: Gezond(er) eten deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 19:24

Wauw Maartje.. Jouw lijstje weer... :~

Haha Colway, waarschijnlijk krijg je er geen 'gezond' gevoel bij door het woord 'pizza' :P

Fijn dat ie beviel Mara! :D Mijnes ligt in de koekenpan!

MaartPaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 19:25

Haha ja had even een gezonde dag ingepland vandaag :9 Probeer ik eigenlijk altijd te doen als ik vrij ben!

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 19:51

Ja maartpaard heeft wel de mooiste (en afwisselendste) lijstjes

had je de soep zelf gemaakt? Zo'n liverflush is goed voor de lever?

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 19:52

M'n vriend is gek op die bleekselderij stengels, da's vochtafdrijvend toch? Enniewee, hij blijft maar plassen :+ Denk dat het echt daar van komt

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 19:57

Mijn spinazie-geitenkaas salade was heerlijk :9
Ik had weinig tijd en had de geitenkaas in de pan gebakken, maar volgende keer probeer ik de oven!

Colway, ik ben ook een enorme bleekselderij-fan! Het is idd, net als oa huttenkase, vochtafdrijvend.

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 20:02

Kan je bleekselderij ook invriezen? Aangezien ik af en toe een stukje wel lekker vind, maar je het alleen in achterlijk grote porties kunt kopen.. :P

MaartPaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 20:10

Haha voel me bijna vereerd :P Maar dat komt gewoon omdat ik eerst echt een fulltime stage heb gehad en elke week 40 uur aan de bak moest, paard en vriend (die aan de andere kant van NL woont) er nog bij. Nu geniet ik gewoon enorm van mijn vrije tijd en zie ik dit zeg maar als een soort hobby. Vandaar de lijstjes. Maar zeker in het weekend snoep ik ook vaak wat aan hoor als ik bij mijn vriend ben. Maar Colway jou lijstjes zijn voor mij ook vaak wel inspirerend hoor!

Ja had soepje zelf gemaakt! Weer eens volgens Kyra's recept haha ben fan van haar geloof ik :) Maar ik had er veeel te veel peper in gedaan dus stond echt te stuiteren daarna. En hij was ook echt minder lekker daardoor. Kan me voorstellen dat hij anders wel lekker is! Hij is wel makkelijk te maken! http://kyradevreeze.nl/recipe-zucchini- ... ise-seeds/

Liver flush reinigt inderdaad e lever en zet vanalles aan het werk.

Bleekselderij is vochtafdrijvend ja, dus zou goed kunnen dat hij daarom zo vaak moet!

Ik vond die japanse pizza trouwens echt een beetje flauwtjes vorige keer. Het enige wat ik er lekker aan vond waren de gegrilde groenten die ik erop had haha!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 20:16

Bleekselderij zou ik niet proberen in te vriezen eerlijk gezegd. Ik eet 3 stengels per dag :+

MaartPaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 20:27

Oja wat ik nog wilde zeggen. Ik sla echt al mijn vet op mijn benen en kont op. Nou is dat wel gezonder vet dan buikvet maar ik vind het zo lomp staan. Sorry, ben iets perfectionistisch aangelegd. Nou zijn mijn buik + armen echt behoorlijk gespierd en strak. Heb best wel spierballen en een blokjesbuik voor iemand die niet aan fitness doet. Mijn beenspieren zijn alleen ook erg stevig en vooral heel strak. Probeer dit met yoga etc ook steeds wat op te rekken. Sla ook mijn vet dus op mijn bovenbenen op. Heeft iemand hier tips voor of is dit gewoon genetisch bepaald? Mijn vader heeft nog steeds een 8pack en is 51, en hij sport helemaal niet zo gek veel want hij heeft geowon een fulltime kantoorbaan. Maar ook hij heeft best een flinke kont, niet vet maar gewoon een flinke kont haha. Hoop wel dat ik zijn buikje heb geërfd en dat die van mij er op mijn 51e ook zo uit ziet haha :) Zal wel niet want ik wil kinderen :P

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 20:29

Ik ben ook een peer :+
Appel of peer is naar mijn weten genetisch bepaald!

MaartPaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 20:31

Grr en nou omdat ik toch best iets ben afgevallen sinds deze gezonde leefstijl heb ik er ook nog striae bij gekregen.. Wat kan ik dáár aan doen? Smeer al met natuurlijke oliën en waxen en slik MSM en zink.. Oja en ik borstel mijn huid voor het douchen! Kan ik nog iets doen?

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 20:35

Ben bang dat je tegen strae niks kunt doen, dat wordt met de tijd minder zichtbaar (rode wordt lichter), maar weg gaat het niet (wat ik geleerd heb).

MaartPaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 20:38

Ja het is niet rood maar juist wit en beetje rimpelig zeg maar, omdat ik ben afgevallen :P En ik wil dat rimpelige weg haha

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 20:41

Citaat:
Ik vond die japanse pizza trouwens echt een beetje flauwtjes vorige keer. Het enige wat ik er lekker aan vond waren de gegrilde groenten die ik erop had haha!

Misschien meer zout in het 'beslag' van de bodem, ik vond mijn bodem namelijk echt super lekker! Had er dus een halve spitskool en 1 prei ingedaan en flink wat zeezout. Lekker met een krokantje laagje aangebakken in de pan. En de zachte cherrytomaatjes maakten het voor mij toch echt helemaal af. :)

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 20:44

Ik heb ook witte striae, alleen heb ik het al 20 jaar... Ik kwam dun het ziekenhuis in en kwam er moddervet uit drie maanden later :') Dat is littekenweefsel van je onder de opperhuid liggende huidlagen. Die zijn gescheurd en daar is naar mijn weten niets aan te doen -O-

MaartPaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 20:48

Boehoe spijt dat ik mezelf vroeger zo vol heb zitten vreten |( En dan was ik nog niet eens dik, moet je nagaan. Slecht bindweefsel zit wel in de familie .Mijn moeder heeft het ook behoorlijke erg. Die heeft ook flinke cellulitis en hangjopen :')

Meer zout zou kunnen ja.. Maar jij had ook witte bloem toch, dat maakt het ook weer lekkerder :P Maar ook ongezonder helaas.

Weet iemand waarom appel tov ander fruit ook alweer een goede avondsnack was?

Eydis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 20:50

Hangjopen :')

MaartPaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 20:52

Cup E he.. Gelukkig heb ik meer het lijf van mijn vader :P

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 20:54

Balen idd... Ik heb ook nog blauwe aders in mijn bovenbenen -O- En couperose aan de binnenkant van mijn knieën, maar ga binnenkort naar een salon, waar ze dat waarschijnlijk kunnen verhelpen!

MaartPaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 20:57

Pff aders... Heb ik nu ook al!!! Wat dat betreft ben ik echt niet gezegend..

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 21:02

Ik ben allang blij dat ze niet verdikt zijn :+

Toad

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 21:09

MaartPaard schreef:
Boehoe spijt dat ik mezelf vroeger zo vol heb zitten vreten |( En dan was ik nog niet eens dik, moet je nagaan. Slecht bindweefsel zit wel in de familie .Mijn moeder heeft het ook behoorlijke erg. Die heeft ook flinke cellulitis en hangjopen :')

Meer zout zou kunnen ja.. Maar jij had ook witte bloem toch, dat maakt het ook weer lekkerder :P Maar ook ongezonder helaas.

Weet iemand waarom appel tov ander fruit ook alweer een goede avondsnack was?

zit er in een appel misschien minder suiker dan in ander fruit?

MaartPaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 21:10

Ja maar er was geloof ik nog iets :P