Taarten decoreren XX

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kinke

Re: Taarten decoreren XX

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 10:38

TT, ziet er allemaal prachtig uit!!

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 11:01

Leuk TT!

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 11:02

tassie73 schreef:
Heee Patriciavt.......zit de leukste taarten ook in Almere ???????
Dat zou dichtbij zijn voor mij :P

Jups! Nog niet zo heel lang! Hij zit op de marktgracht in Almere-Haven! En daarachter vlak bij de Mariola zit justenjoyit. En dan is er nog taarten van Suus op de Markerkant. Deleukstetaarten heeft echt een mooie winkel!

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 12:44

Eens in de zoveel tijd spreek ik af met een taartdinnetje en gaan we gezellig freubelen (en veel kletsen :) ). Deze uitsteker had ik nog niet gebruikt, nu wil ik er ook nog een uitsteker van een kopje bij :)
Afbeelding

TinkerTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 12:51

Wat gaaf Kinke!!!

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 12:53

Thanks TT. Ik vind koekjes met RI gaaf, maar als ik dan begin dan denk ik...pfff...best veel werk :)

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 12:55

Ohh ik vind ze ook echt heel erg leuk!!! Ik hou van die stijl! *btje vintage-achtig?*

Hihi jullie hebben me hier in het topic nog enthousiaster gemaakt dan ik al was :P Ik woon zo'n beetje op het forum van de leukste taarten en ben allemaal tutorials aan het neuzen :+

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-12 13:03

Super leuk!

Er zijn ook weer echt gave dingen voorbij gekomen, top!!! :)

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 13:09

Succes met lezen Patricia ;)

tassie73

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 13:23

Jups! Nog niet zo heel lang! Hij zit op de marktgracht in Almere-Haven! En daarachter vlak bij de Mariola zit justenjoyit. En dan is er nog taarten van Suus op de Markerkant. Deleukstetaarten heeft echt een mooie winkel![/quote]

OKEE dank je wel.....ga ik daar eens rondneuzen !!!!

Wat een gave koekjes Kinke !!

citroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 13:37

Kinke: aaah die zijn leuk! :D

Pfff ik moet echt is een keer internet bankieren gaan aanvragen, alhoewel misschien beter van niet want zie teveel leuke dingen op de leukste taarten shop! Weet iemand of er iets in de buurt zit omgeving Delft?:P Er moet geloof ook iets in Rotterdam zitten maar heb echt geen idee waar :o

Wil tot nu toe:
Vlinder, bloemen, blaadjes cijfers, letters, rondjes en die gebak figuurtjes uistekers. Een grote ronde bak vorm en een vierkante en wat voor die bol taartjes! :D Oja en natuurlijk alle kleuren candy smelts, de donut en cup cake maker...

Hmmm dat wordt even flink sparen :o

Marisje76

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 13:40

mooi die koekjes..

even vraagje wat vinden jullie nu echt een lekkere topping voor een toef op cupcakes, ik vind botercreme vaak echt een vetten hap. hebben jullie nog alternatieven (of een lekkerder recept dan de standaard bc?)

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 14:28

Oh Kinke, dat vind ik ook altijd zo leuk! Moet dat echt eens gaan doen!

Patricia: flinke wish-list! Wat bedoel je met zwarte lijntjes, de lijntjes die de meeste bij puzzelplaatjes gebruiken? Want dat is meestal geen icing, maar fondant of marsepein, en dan met een sugargun :D (ook heel leuk voor een wish-list als je die nog niet hebt :D)

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 14:32

Ohh oke KozieZ, had idd al voor zo'n sugargun zitten kijken.. Maar gezien de dingen die ik écht nodig heb als ik grote taarten wil maken komt de sugarcraft gun op de wish-list en niet op de must-have-list :=

Misschien lukt het ook als ik heel dun uitrol... We zien wel, ik zit zo vol ideeën eerst maar eens beginnen met oefenen haha!

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 14:37

Als je er dan maar rekening mee houdt, dat als je het wel met zo'n tube gaat sputen, dat dat niet harder wordt. Dat blijft een zacht goedje. Daar krijgt je bijna geen mooie lijntjes mee voor puzzelplaatjes. Dan zou ik inderdaad nog eerder een dun rolletje maken.

spotless

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 14:41

Hallo dames - ik kom ook weer eens aanwaaien (beetje te druk om veel te reageren maar ik lees wel mee :j)
Zit ik op het werk stiekum te bokken :oo en zie ik toch een paar schattige theepot-koekjes voorbij komen... Zó leuk. Ik heb me laatst ook aan koekjes gewaagd. Vond het erg leuk om te doen (maar wel veeeel werk idd) maar ik vond de koekjes eigenlijk niet erg lekker (recept Peggie Porchen). Als iemand voor mij een lekker koekjesrecept heeft beloof ik een foto te plaatsen, ook van mijn paastaart. O:) :D

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 14:51

Oh, ik dacht dat icing hard werd :=

Kinke, wat voor spulletje heb jij gebruikt voor je koekjes dan?? Dat hard toch wel uit?

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 14:52

Royal icing wordt ook wel hard, maar die icing die je kant en klaar in tubes koopt niet. :D Je hebt best veel verschillende icings :j

Afbeelding

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 15:06

Patricia, ik heb royal icing gebruikt, dus een mengsel van water, suikerbakkerspoeder en eiwitpoeder.

TinkerTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 15:06

Ik heb zo n tube 1 keer eens meegenomen bij de boerenbond maar men daar valt bijna niet mee te spuiten hoor...dis is behoorlijk dik en krijg je maar met moeite uit de tube...laat staan met een klein spuitmondje.. :o

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 15:08

Er zijn zoveel verschillende dingen %)

As vrijdag ga ik een vriendin helpen, die kan heel goed taarten maken en is dan bezig met een 4-laags stapeltaart voor haar dochter die zaterdag jarig is. Ze zei dat ze wel hulp kon gebruiken en uiteraard begreep ik die hint := Kan ik een hoop van leren :j

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 15:09

Spotless, ik gebruik eigenlijk altijd het PP recept, ik vind ze juist wel lekker en het is tot nu toe het enige recept waarbij de koekjes niet gaan uitlopen.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 15:10

Marisje, ik vind zelf een topping van bijvoorbeeld monchou en slagroom lekker, daar kun je ook nog weer smaakjes aan toevoegen, heb laatst een mix van monchou, slagroom en bosbessen gemaakt...jammie!! Of monchou en kaneel met slagroom....heeeeerlijk!

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 15:25

Zoo...ik moet er wel weer een beetje inkomen zeg; net mn eerste ontwerpje sinds tijden weer gemaakt :=
Stapeltje van 24 + 18 met Bumba als thema.
Wel leuk: is voor een tweeling die 2 wordt. Ik kreeg via mn site een mailtje van hun moeder, maar ik ken haar wel (teamgenootje geweest van mij) maar zij had helemaal niet in de gaten gehad dat het mijn site was :=

spotless

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 15:48

Kinke schreef:
Spotless, ik gebruik eigenlijk altijd het PP recept, ik vind ze juist wel lekker en het is tot nu toe het enige recept waarbij de koekjes niet gaan uitlopen.

Ze behielden idd goed hun vorm :j Hmmm, zou ik er een smaakje in kunnen smokkelen...? 's ff testen de volgende keer.
Foto's moeten wachten tot later vanavond - moet ook nog ff langs een /3