Taarten Decoreren XVII

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dorus

Re: Taarten Decoreren XVII

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 20:07

Het gaat er idd niet om dat je die fondant wel of niet eet, maar om het idee dat mensen erbij hebben. Of dat terecht is is een tweede ;)
Overigens zou bij ons die fondant wel op gaan, mits de plank met aluminiumfolie of huishoudfolie oid bekleed is.

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 20:35

Ieuwww, uitgeharde fondant eten :r haha!
Ik bekleed nu ook altijd cakedrums met fondant, voor de sier.. maar dat doe ik door de drum in te smeren met royal icing, daarna volledig bekleden met fondant, dan zit de fondant er echt vast op! Dat laat ik een paar dagen drogen, en dan komt daar weer een taartkartonnetje op met de taart..

Over de vraag van fondant met tylose dat verkleurd, ik denk dat dat komt door zonlicht, ik zou het laten drogen in een keukenkastje o.i.d. iig op een droge donkere plek.

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 20:37

Ik ga volgende wk ook voor het eerst een onderbord bekleden met fondant. Ga het idd zoals jou doen Jaime, dan hoef je niet een rondje uit te snijden ofzo.

Het verkleuren, ik zet het altijd op een bord boven op de keukenplanken (hebben geen bovenkastjes, maar planken) en heb er folie overheen. Maar op zich staat het daar vrij donker, het staat op een bak, en die bovenkant vd bak zit nog 10 cm ruimte tot de volgende plank?

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 20:40

Ik zou er persoonlijk geen folie over doen, dit i.v.m het uitharden, dan liever in een taartdoos o.i.d. en toch proberen om het op een echte donkere plek te plaatsen, kan me namelijk niets anders bedenken waardoor het verkleuren komt..

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 20:46

Ow, bekleed je die cakedrums zo :)* Ik ging er vanuit dat je de taart en de cakedrum in een keer deed bekleden. En aangezien mijn taarten zo vlug op gaan dat de fondant niet eens de kans krijgt uit te harden is de fondant op z'n moment nog gewoon goed eetbaar.
Maar als je het als versiering gebruikt en uit laat harden dan lijkt mij een stukje folie ertussen idd niet noodzakelijk. Misschien hooguit om de fondant er weer goed af te krijgen als je de plank meerder malen zo uwillen gebruiken.

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 20:51

Nee want k ga aan mijn klanten toch niet de plank terug vragen :+

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 21:06

Haha, nee daarom, ik hoef mijn planken ook niet terug :P . Maar je hebt inderdaad de taart lós van de plank. De plank wordt eerst helemaal bekleed, en daarna komt de taart erop. Dus er zit nog een kartonnetje tussen de plank/fondant en je taart. Dus dat lijkt me geen probleem.

Maar voor de HACCP zou het niet mogen nee :P .

Ik ben bezig met mijn VW busje, en hij wordt zoooo leuk al zeg ik het zelf :)) .

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 21:48

Ik heb dat nog nooit gehad samantha dat de strik verkleurd was :n .
Heb je de strik wel goed afgedekt?
Ik heb nu de lussen klaarliggen voor de strik voor volgende week ( ja ben lekker optijd := ) en deze heb ik op een bordje liggen en daarover aluminiumfolie gedaan.
Wat voor kleur wordt je strik?

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 22:07

Ben heeeeel benieuwd rinske! Als ie nou leuk is dan wil ik hier ook zoiets maken (veel vrienden die windsurfen, en die busjes blijven toch geweldige windsurfbusjes hihi)

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 10:45

Ingrid, ik had m met huishoudfolie afgedekt. Heb er nu alu folie over gedaan, want heb geen dozen meer. Hij wordt roze, met witte stippen en randjes.
De taart wordt rood, met roze eroverheen half, en witte stippen, bovenste taartje (kleintje) roze met rood eroverheen, en witte stippen ook.

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 11:13

Nu ik zo bezig ben met de bruidstaarten he, vraag ik me af, wat is nou jullie favo bruidstaart? Hoe zou je je eigen bruidstaart graag willen zien? Ook als je al getrouwd bent, en je mocht het met deze kennis over doen.. ;)

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 11:48

Marisje76

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 11:56

nou Jaime...die jij hebt gemaakt die met die rode accenten die komt heeeeeeel dicht in de buurt!!
ik kan alleen geen foto posten dus be my guest en zet hem hier nog eens neer. ik kan er uren naar kijken!

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 12:01

Haha IMD, dat vind ik geweldig :') past ook mooi bij je AVA! Haha..

@ Zoekend, nou dat is heel lief! Ik word er haast verlegen van :o Deze bedoel je toch?
Afbeelding
Die gaat ook mee als dummie naar de beurs, heeft n paar reparaties nodig, en dan kan die zo weer mee :j

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 12:39

Weet je dat ik eigenlijk nog nooit over een bruidstaart heb nagedacht? Toen wij 5 jaar geleden gingen trouwen wist ik niet eens wat er allemaal mogelijk was en daarna heb ik nooit research gedaan naar wat ik anders gewild zou hebben.

Haha, Im, geweldig, echt iets voor jou _O-

Die met die rode accenten was toch een eindstuk van een cursus die je had gevolgd? Die vind ik ook echt geweldig mooi.

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 12:45

Die is idd geweldig!
Onze bruidstaart, zal eens foto's opzoeken.
Hij was wit, 3 lagen, en met roze en rode roosjes erlangs als sluier. Met wit onze namen en datum erop. Ik wilde de roosjes ook allemaal wit, maar op het laatste moment had ze die niet. En ze had de lagen niet gestut, het was warm weer, vrienden van ons gingen de taart ophalen, en stonden terug een uur in de file, zonder airco. Kortom, hij kwam aardig ingezakt aan helaas...
Nu weet ik wel beter, toen niet, wist ik veel dat je een taart moest stutten.

Marisje76

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 13:10

<3 <3 thanx Jaime <3 <3 <3 <3

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 13:26

Die is heel gaaf Jaime!
Ik zou denk ik wit met kleur willen. Misschien wel met veel gekleurde vlinders of heb wel eens iemand gezien die een hele pauw over de taart had gelegd. Was ook gaaf. Maar iig licht, luchtig en vrolijk. Past ook helemaal bij mij. Die bloemen die jij maakte zouden ook waanzinnig zij voor een bruidstaart.

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 14:09

Leuk dat jullie allemaal reageren op mijn vraag! :D Ik weet eigenlijk niet precies wat ik zelf zou willen, denk iets heel chiques, wit met creme ofzo...

Kan vast 1 taart verklappen voor de beurs haha, hij wordt vrij simpel hoor, 2 laags gestapeld, rond, wit. 25 en 20 cm.
Met lentegroen lint (als ik dat ergens kan vinden) oranje en roze gerbera's, en bovenop deze topper: http://www.cakesupplies.nl/images/28968sch.jpg

Heb alvast de gebera's gefreubeld! Merk wel dat ik er echt weer even in moet komen hoor, even weer de handigheid vinden, maar dit zijn ze geworden:
Afbeelding

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 14:13

Pfff waarom vallen alle leuke evenementen samen, of zijn ze allemaal binnen een korte periode vlak achter elkaar?

9-11 sept, horse event (kan ik alleen heen als ik kaartjes zou winnen :') heb namelijk geen cent te makken)
25 sept, sta ik zelf op de bruidsbeurs
7 & 8 oktober, taart & trends, waar ik dus helaas wéer niet heen kan
5 t/m 9 oktober, military boekelo waar we met ons familiebedrijf staan met een stand

Zwaar leven :')

RoxyVip

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 14:18

Dust jij nou die bloemen Jaime? Gebruik je dan witte fondant of kleur je het eerst? Zijn wel hele mooi bloemen zo zeg!!!

Deze heb ik vandaag afgeleverd, wat een crime zeg, dat 3D bekleden... Weet niet of ik dit zo snel nog een keer ga doen... De ontvanger was er iig heel erg blij mee, ze zei nog dat Mikay misschien wel dacht dat het een echt autotje was ipv een taart haha!
Afbeelding

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 14:20

Ik vind hem echt mega super gaaf! Ben helemaal zat van die standaard cars taarten en stapels die je steeds voorbij ziet komen, maar deze zo in 3d vind ik echt leuk! :D

Bij deze gebera's heb ik alleen de binnenkant gedust ;) in principe dust ik bijna elke bloem.. Maar met dusten kan je hele mooie dingen, als je n beetje weet hoe t werkt, geeft gelijk een wat natuurlijker effect. Bij deze gebera's heb ik de gumpaste voor de blaadjes wel gekleurd, het 'hart' van de bloem heb ik van witte gumpaste gemaakt, en later gedust in de juiste kleuren..

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 14:49

Is taart en trend 7/8 oktober :oo Verdorie, ik mocht dat weekend ook al niet aan een wedstrijd meedoen van Hubbie omdat hij andere plannen heeft vanwege ons 5-jarig jubileum ^)

@Roxy: Ik vind je Cars taart erg goed geslaagd!

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 15:29

Zo dat is een strak karretje Roxy :D . Hel mooi gedaan en inderdaad weer eens iets anders dan de standaard
cars taarten!

Wat zou ik voor taart willen als ik zou trouwen.....das een goeie vraag jaime :j hahaha
Ik vind zoveel mooi :D . Weet wel dat mijn vriend een strakke rustige taart zou willen, terwijl ik meer
voor de kleurtjes zou gaan denk ik. Mooie waterval van bloemen, maar niet té veel bloemen. Of juist een
over-the-top-taart, lekker uitbundig. Twee heel verschillende taarten dus := ( maar laat hem dan eerst
maar eens op z'n knieen gaan :D )

_Covergirl_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 15:55

Dag dames, even een vraagje;
Ik maak af en toe eens een taart. (lang niet zo mooi als die van jullie, ik ben echt een amateurtje! :D :D )
Nou wil ik volgende week voor de verjaardag van mijn zoontje een taart maken, maar die moet volledig lactose-vrij zijn. Nou is dat voor het biscuitdeeg en de fondant niet zo'n probleem, maar ik heb zelf weinig ideeën voor de vulling... en voor het afsmeren. Hebben jullie tips en trucs?