Taarten decoreren XVI

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kinke

Re: Taarten decoreren XVI

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 19:48

Inge, leuke taarten (kunnen nog wel een stuk strakker ;), maar heb je bij die bovenste taart de draadjes zo in de taart gestoken?

_inge_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 20:01

Bovenste heb ik niet gemaskeerd maar een collega. Was meer voor proef/oefenen we hebben volgende week namelijk een schuine taart als bruidstaart. We willen meer van zulke taarten verkopen namelijk. Ja zo erin gestoken is gewoon stevig ijzerdraad.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 20:14

hm....dat kun je dus niet doen de volgende keer. Zelfs bloemdraad kun je er niet zo insteken. Wanneer het draad in aanraking komt met botercreme of de vulling dan gaat het oxideren.

_inge_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 20:18

o goede tip kinke zal het doorgeven! Dit is een proeftaart dus word niet verkocht. Maar wij hebben ook ijzerdraad (weet nu niet of het echt ijzerdraad is) Waar decoratie aanzit wat we ook in taarten doen. Lijkt me toch dat zoiets niet gaat oxideren anders word het toch niet aan bakkerijen verkocht als decoratie?

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 20:35

Voor zover ik weet is er geen draad wat je zo in een taart kunt steken.

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 20:46

Voor draad kan je een rietje afknippen en in je taart steken, dan komt de draad niet in contact met de taart.

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 21:17

Zijn die stapels wel gestut, Inge? Het lijkt net alsof ze in elkaar zakken?
Voor de verkoop vind ik ze nog lang niet mooi genoeg; flink oefenen nog!

Wat bedoelen jullie met kruimels bij het afsmeren? Gebruiken jullie dan bc waar je wat in hebt gedaan? Of dat er kruimels van het biscuit afkomen?

Mijn taartje van vandaag:
Afbeelding

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 21:52

Ik was nog helemaal vergeten op wat taartjes te reageren :)

IngridB: die olifantjes zijn echt super leuk!!! Heel schattig :j .
_inge_: best aardig als proef, maar ik had van een bakkerij betere kwaliteit verwacht :o . Hij is helemaal gebobbeld en bijvoorbeeld bij de middelste taart onderaan zit de fondant bijna dubbel. Ik zou persoonlijk echt niet blij zijn als die voor me gemaakt zou worden voor mijn bruiloft :o .
Die 2e heeft wel leuke kleurtjes trouwens, die waterval van bloemen is wel tof :) .
muppetmayo: schattig met die hartjes. Hij lijkt wel een beetje scheef, misschien stonden de delen niet helemaal recht op elkaar?
Mamamiesje: leuk zeg! Toffe kleurtjes ook :j .

Nou, ik heb net voor het eerst met ganache afgesmeerd, wat een zooi zeg! Alles zit onder de chocola :') . Ik ben hier duidelijk nog niet bedreven genoeg voor :') . Echt strak kreeg ik het ook niet, en het droogde zoooo snel!

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 22:06

Leuk MM!

Ik dacht dat die scheve taart een topsy turvy was? :o

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 22:10

@ mm, hartstikke leuk!!!
Zal zeker door de afdeling gewaardeerd worden. Die verpleging daar zijn echt toppers!!!!

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 22:11

Samantha_ schreef:
Leuk MM!

Ik dacht dat die scheve taart een topsy turvy was? :o

Is ook wel een Topsy, maar alsnog vind ik dat hij lijkt in te zakken.

Valina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 22:15

@MM; leuke taart zeg!
Maar vooral ook: leuk lettertype!
Waar koop je die? (of beter gezegd, hoe noem je dit lettertype?)

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 22:16

Eeh...dat heet ...Funky Alphabet geloof ik :j

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 22:41

Nou, net de 2e laag ganache op de taart gesmeerd en dat ging een stuk beter :D . Nu staan ze op te stijven in de koelkast, morgenochtend bekleden :) .

Valina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 22:43

MamaMiesje schreef:
Eeh...dat heet ...Funky Alphabet geloof ik :j

Thanx!

josie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 23:30

Leuke taarten en cupcakes!!
Ik heb laatst ook voor het eerst met ganache afgesmeerd, ik het het geheel op een rooster gezet met een opvangbak er onder als het ware, dan kan je het er over heen laten lopen/gieten, met een grote lepel bv.
Is de taart helemaal bedekt, dan laten opstijven in de koelkast en dan evt. nog een keer zo doen. Daarna (indien je het nog niet strak genoeg vindt) nog met een warm mes er nog even overheen om geheel (nog) glad(der) te maken.
Het is wel een beetje een geklieder, maar wat was het lekker.........(echt heel vervelend zo'n beginnende hobby :P ), ik had witte chocolade genomen.

De kruimels bij het afsmeren had ik ook last van (omdat je hem eerst snijd en vult e.d.), men bedoelt dan de kruimels die los komen van je biscuit (of cake), erg lastig vond ik dat, gaan overal door heen zitten en krijg het dan nog maar eens strak. Niet dus.

_Bonte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 23:54

Val ik even binnen, ik kijk al elk topic mee hoe jullie alles doen. ik ben er weg van en heb het dus ook eens geprobeerd.
Ik ken het centrale thema niet echt dus werk daar ook niet naar

Dit taartje heb ik gemaakt voor mijn vriendje toen we 1,5 jaar samen waren. De vulling is gewoon cake( franchipane ) en de toppings zijn overal marsepein omdat ik nog maar 1 goede fondant ben tegengekomen en nu niet meer weer waarvan deze was. ( maar die van Pipoos is niet goed :7 )
Afbeelding

detail
Afbeelding
Afbeelding

en de cupcakes ... tjah 1 bepaald thema gaat niet ... de vreemde tekens zijn japans ... die heeft een vriendin gemaakt er staat letterlijk wolk, vogel ed ...

Afbeelding

Hier hebben we met 4 man samen gekliedert :Y)
Laatst bijgewerkt door _Bonte_ op 09-07-11 23:59, in het totaal 1 keer bewerkt

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 23:58

MM leuke taart! Erg gaaf!
Ik bedoel idd de kruimels van het biscuit!
Dat hij scheef is kan kloppen, de biscuit was enorm scheef gerezen maar wilde m niet echt afsnijden dan bleef er zo weinig over :+

TinkerTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 01:01

Leuke taartjes komen er weer voorbij!!

De bakker taart heeft idd nog wel wat meer oefening nodig voor hij verkoopbaar is!

MM leuke taart weer!! vind de kleuren wat minder bij alkaar passen maar dat is natuurlijk Smaak :D

Heb vandaag bruidstaart proeverij gehad en alle 4 de taartjes vielen in de smaak, ze vonden het moeilijk een keuze te maken maar het is geworden 2 lagen met Aardbeien vlaaivulling met vanille en 1 laag met choco mouse en caramel :-)

_inge_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 01:44

Bedankt voor de reacties! Oplettend oog heeft opgemerkt dat die inzakt en dat is ook zo! We hebben hem vrijdag gemaakt en vandaag de foto gemaakt. Onze creme is te vloeibaar/slap eigenlijk voor deze taarten. Dit was een proef van de week is de echte bruidtaart die zal vele malen strakker worden natuurlijk zoals het hoort. Ben dan helaas op vakantie. We willen dit meer in ons assortiment, maar is lastig aangezien we veel taarten in weinig tijd moeten maken. Maar alsnog ben ik blij met het commentaar.

Leuk die bedankttaart!
Tinkertom leuk een proefdag! Voor wanneer heb je een taart?

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 07:51

Leuke taart MM
@bonte, ook een leuke taart geworden :j

Muppetmayo, wat ik weleens doe voor ik ga afsmeren, is even met je hand voorzichtig over de biscuit heen gaan zodat
de ergste losse kruimels eraf zijn. Wil wel eens een beetje helpen :D

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 08:18

Ik heb dat eigenlijk zelden, kruimels bij het afsmeren? :)
Of snijden jullie je boscuits nog bij, dat je dus de korst eraf hebt zeg maar? Want dan kom je aan het binnenste van het biscuit en ja dát is wel kruimelig.

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 09:04

MamaMiesje schreef:
Ik heb dat eigenlijk zelden, kruimels bij het afsmeren? :)
Of snijden jullie je boscuits nog bij, dat je dus de korst eraf hebt zeg maar? Want dan kom je aan het binnenste van het biscuit en ja dát is wel kruimelig.

Bij mij is het juist het randje bovenaan wat weleens wat verkuimeld. Niet veel hoor, maar net wat kleine kruimeltjes die
dan in je bc gaan zitten
Maar met goed smeren gaat het meestal wel weg :j .

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 09:12

Ik heb idd hetzelfde als ingridB.. ookwel de kruimeltjes van de rand, of net t binnenrandje waar de vulling zit. Met smeren neem ik dan net een paar kruimels mee.. zal volgende keer eerst beter met mn handen erover gaan, misschien helpt dat :)

TinkerTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 09:19

_inge_ schreef:
Bedankt voor de reacties! Oplettend oog heeft opgemerkt dat die inzakt en dat is ook zo! We hebben hem vrijdag gemaakt en vandaag de foto gemaakt. Onze creme is te vloeibaar/slap eigenlijk voor deze taarten. Dit was een proef van de week is de echte bruidtaart die zal vele malen strakker worden natuurlijk zoals het hoort. Ben dan helaas op vakantie. We willen dit meer in ons assortiment, maar is lastig aangezien we veel taarten in weinig tijd moeten maken. Maar alsnog ben ik blij met het commentaar.

Leuk die bedankttaart!
Tinkertom leuk een proefdag! Voor wanneer heb je een taart?

Heb 13 aug een bruidstaart voor 60 man en 19 aug een bruidstaart voor 30 man dus dat wordt lekker doorbakken die week hihi

Kruimels dat heb ik soms, meestal bij een vierkante biscuit, ik haal mijn hand er ook eerst een paar keer overheen om hem wat galdder te maken, werkt prima!