mauvestraat schreef:Hoi, ik lees al een tijdje stilletjes mee om ervaring op te doen en kom nu maar eens in het openbaar.
Wegens het gebrek aan enig ervaring ben ik dit jaar klein begonnen met zo'n vierkantemeter bak. Overzichtelijk, geinig om te zien en mijn dochtertje van 3,5 jaar kan op deze manier ook leuk "meehelpen".
Helaas hebben mijn komkommer en courgette plantjes al het loodje gelegd, wijze les dat ik die voortaan nog niet in april buiten moet zetten als het nog zo koud en nat kan zijn. Gelukkig waren ze niet te duur in de bouwmarkt dus we komen er wel overheen!
Gisteren bietjes, radijs, wat bloemen zoals komkommerkruid, tuinkers en dergelijke in de grond gedaan. Erg leuk! Zaadjes die ik eerder had gedaan zoals bosui, worteljes en bloemkool komen al mooi op. Alleen heb ik over de bloemkool een vraagje: die zou ik volgens het zakje moeten uitdunnen maar hoe werkt dat precies en tot hoeveel? Er komen nu zo'n 8 stengeltjes in beide vakken naar boven.
voor zover ik weet moet je plantjes gaan scheiden van elkaar en zorgen dat ze kunnen uitlopen tot hun volwassen grote en dus ruimte nodig hebben daarvoor, meestal staat het aangeven hoe groot de afstand moet zijn meestal 15 cm er tussen, maar voor je er aan begint moet je wel zeker weten dat je ze geen wortelschade aandoet en dus sterk genoeg zijn echter wacht ook niet te lang want dan lopen de wortels helemaal door elkaar waardoor het scheiden van elkaar moeilijker word! succes!