Daarom gaat het bij mij ook langzamer, omdat ik best veel kwijt wil, zoek ik een manier om het heel lang (lees eigenlijk altijd) vol te houden. Dat lukt dus alleen als ik niet al te streng bezig ben en daardoor gaat het wel langzamer. Belangrijker vind ik nog altijd dat ik zoveel minder last van mijn lijf heb (ja nu even niet want ik ben door mijn rug gegaan) en ook minder last van migraine. Das dus echt opvallend.....
Metellica, jouw woonplaats staat op Harmelen maar ben jij niet degene die in Benschop op stal gestaan heeft en nu ergens in het bos woont??? Ik denk je te herkennen....
Metellica
Geplaatst: 31-01-11 11:35
@ daffodil: ik heb in Benschop gestaan idd. Ik woon zelf in Harmelen en mijn paardjes staan in Leersum. Wie ben jij dan??
listiglistje
Geplaatst: 31-01-11 11:40
low carb is goed vol te houden en mocht je 1 keer een misstap maken kan je het weer toepassen met snel resultaat. Low carb recepten zijn echt lekker en makkelijk te maken, je hoeft geen streng dieet te volgen, je kan lekkere tussendoortjes pakken en veelal voelen mensen zich veel beter zonder het teveel aan koolhydraten en suikers
Overigens geloof ik dat iedereen een standaard eigen gewicht heeft, bij mij is dat 64/65 kilo wil ik hieronder komen dan gaat het een stuk moeilijker..... alhoewel ik dit nog nooit met de lifestyle "low carb" heb gedaan, dus ik ben benieuwd in de toekomst
Ha, zie je wel nou ik ken jou niet persoonlijk want ik geloof dat je al even weg was, maar op stal hadden ze het destijds over jouw afvaltraject en dat je op hyves elke keer nieuwe foto's liet zien. Ik sta daar dus sinds vorig jaar december op stal!
Metellica
Geplaatst: 31-01-11 12:08
Daffodil: er gaat al een lampje branden Ik weet van gezicht wel wie jij bent nu idd
Listiglistje: Ik ben ook benieuwd als nieuwe life style hoe dit gaat uitwerken. Ben gister dan begonnen en was vanmorgen al 1 kilo lichter Is niet de bedoeling dat ik nog ga afvallen dus rond de 50 khd per dag is te weinig om op gewicht te blijven. Aan de andere kant vind het nog wel ff fijn, want ik wilde graag naar de 65 KG en ben toen op 68 KG gestopt dus even kijken hoe dit verder afloopt. Ga gewoon een weekje alles testen
Zo mijn dagschema voor vandaag.
Ochtend: Yakult en Activia 27.1 2 gebakken eieren met champignons, ham en kaas: 1.1 Tussendoor: 150 gram Griekse Yoghurt: 6 Middag: 200 gram sla met een blikje tonijn in Mayonaise: 5 Tussendoor: weet ik nog niet Avond: 150 gram spitskool, 150 gram champignons en een kipfileetje: 7.5 Tussendoor: 150 gram Griekse Yoghurt: 6
Hier kom ik op een totaal van 52.7
Waarschijnlijk is dat te weinig, dus zal ik nog wel iets met koolydraten aan toevoegen maar nog geen idee wat. Eerst maar eens de dag beginnen want kom net pas mijn bed uit rollen
Wat voor griekse yoghurt heb jij? Die van mij bevat namelijk 0 KHD.....er zit nogal wat verschil tussen de merken onderling. Lijkt me wel lastig om de KHD op te moeten bouwen, ik zou denk ik snel naar brood grijpen!
Die van de Lidl inderdaad en als ik een keer misgrijp en ik wil die van de plus of de AH meenemen dan lees ik hoeveel er in zit en denk laat maar.....
Ik voel me ook echt tig keer beter hoor, veel meer fut en minder gewrichtspijn. Kijk helemaal weg gaat het nooit denk ik maar hier is zo prima mee te leven!
Gisteren wilde manlief uit eten dus ik zocht eerst een tapastent (makkelijk, zoek je alleen dingen uit die je wel mag eten!) maar kon niets in de buurt vinden dus we zijn gaan wokken. Das dus echt ideaal en ik heb heerlijk gegeten....heb wel 1 slagroomsoesje gepakt aan het eind, gewoon omdat ik er zin in had!!!
listiglistje
Geplaatst: 31-01-11 12:21
ik heb ook die van de Lidl, maar ik weet niet precies hoeveel daar in zit
Metellica kun je niet afwisselen bv de ene dag een gepofte aardappel met wat creme fraiche of kruidenboter en de andere dag 2 volkorenkrackers met kaas of 1 volkorenboterham met vleesbeleg? 1 extra khd-rijk product lijkt mij genoeg om gezond te leven en op gewicht te blijven
Ik werd juist dik door de vele pasta's, aardappelpurree-en stamppotjes....en dan de rest ook nog veel (chips, snoep en sapjes bv )
Ik heb ook die van de lidl maar volgens mij zitten daar toch kh in. Staat me bij dat het op de verpakking staat. Of ik heb de verkeerde
gisteren gezondigd, turkse pizza op omdat we zo laat thuis kwamen vanuit de WE
Echwel
Geplaatst: 31-01-11 12:52
Ik meld mij maar weer. Ben 4 november geopereerd, operatie duurde 9 uur, maar....heb de buikspieren weer aan elkaar Ben nu 35kg afgevallen en wil nog minimaal 10. Sinds vorige week begonnen met wandelen en nu op een tempo van ong 6km per uur 20min Vlak na de operatie wel kh gegeten maar niet overdaig, nu weer heel streng op dieet, ga mijn beschuitje wel missen hoor..
Ik had vorige week die van de ah daar zaten 3.5 Jhr. Per 100 gram in en zaterdag heb ik bij gebrek aan beter had ik van de week yaourti meegenomen ofzo. Die bevatte 4 gram khd per 100 gram.
Ik hou ook niet van gewone milkshakes dus daar zal het wel aan liggen. Toen ik begon hiermee, had ik zo'n Atkins startpakket besteld en daar zaten van die chocoladeshakes in. Iedereen wild enthousiast erover dus ik zo'n ding mee naar kantoor en ik neem een slok, nou die kwam er gierend weer uit en ik heb nog een half uur na zitten kokhalzen.....mijn collega heeft in haar broek gepiest van het lachen!!!!
Metellica
Geplaatst: 31-01-11 15:14
Haha die grote gele M shake sla ik ook maar over. De chocolade shake van Cambridge was de enige die ik lekker vond. Heb vanmorgen magere Franse kwark bij de Golff meegenomen. 2.5 khd. Waarschijnlijk niet te eten maar het valt te proberen.
listiglistje
Geplaatst: 31-01-11 16:08
Die Big M mijd ik ook maar
Voor de koekjesliefhebbers en de bakkers onder ons
Laat de roomboter smelten dan de vanille en zoetstof er door. De proteine poeder erdoor mengen Dan het papje in vormen scheppen. 10 minuten in de oven op 150 graden, hierna kort nog 5 min omgedraaid De koeken uit de vormen halen.
Ja nou ik zat precies naar koekdingen te zoeken, ik vind mezelf zielig dus ik mag wel iets....maar ik heb dus geen proteinepoeder en weet ook niet wat dat is of waar ik het moet halen.....
Ik ben nu kruidnoten aan het bakken maar dan niet losse bolletjes maar gewoon een laagje in het bakblik, vond ook nog een recept voor lijnzaadcrackers,dat ga ik ook nog even doen!