Taarten Decoreren VIII

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 13:42

Misschien zou je de ..ehh..hoe heet dat nou...Consumentendienst van Waren??? Of zit ik nou helemaal verkeerd...
Enniehoew: zo'n instantie dus :') Misschien zou je die info kunnen vragen?

edit:
Ik weet m weer!
KEURINGSDIENST VAN WAREN :D

Jaime_

Re: Taarten Decoreren VIII

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 13:43

hahahah

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 13:43

Nee dan kan ik niet meer in mn neus peuteren tijdens het kleuren van de marsepein

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 13:44

Jaime_ schreef:
Tja het zal nooit een hoofdinkomen worden, en wil het wel hobby houden, want ik studeer gewoon lekker verder.. ben daarna natuurlijk nog steeds niet verplicht om alles aan te nemen wat me gevraagd wordt :Y)

@ Mayo, ik had al een beetje rondgeneust.. maar kwam daar niets over tegen..

Niet? Oh dat is apart, daar waarschuwde ze mij voor op DLT, daarom heb ik (nog) geen KvK :D

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 13:44

Jaime_ schreef:
Nee dan kan ik niet meer in mn neus peuteren tijdens het kleuren van de marsepein

_O-

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 13:45

Dat kan je toch niet doen, want dat zien we dan vanwege je gekleurde neusgaten :+

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 13:50

Zag je laatst niet hoe roze mn neus was dan na het maken van de taarten voor jinthe?

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 13:52

Nee zonder grap, ik vind van mijzelf dat ik nog best hygienisch werk altijd hanschoentjes enzo, werkplek voor gebruik ontsmetten, haren strak naar achter opgestoken en vastgezet etc. etc.

Alleen aan al die haccp voorwaarden kan ik toch niet voldoen, dat is niet te realiseren voor een hobbybakster..

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 14:00

haccp dat was het! :)) Daarom had ik me dus niet ingeschreven bij de KvK, volgens mij moet je daar namelijk dan wel verplicht aan voldoen.

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 14:03

Nou voor zover wat ik er tot nu toe over heb kunnen vinden mag je gewoon in je eigen huiskeukentje aan de slag, onder het mom van 'vervangende bedrijfsruimte'

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 14:04

Jaime_ schreef:
Zag je laatst niet hoe roze mn neus was dan na het maken van de taarten voor jinthe?

Nahja, maakt mij het uit: heb ze toch niet gegeten :')

Wil je je 'stempeldinges' nog terug trouwens? Dan moet je me wel even pb'en waar je huis woont :D

Ik had me laatst toch zo uitgesloofd voor de juffen? Heeft een van die juffen de dagen+het weekend na hun 'verjaardag' vrij gehad en de cadeautjes laten staan. Oók het taartje, niet in de koelkast :')
Ik zag hem maandag staan, dus ik zei: "Als die al die tijd al ongekoeld staat, zou ik er nu niet meer aan beginnen. Tenzij u natuurlijk graag een voedselvergiftiging cadeau krijgt :') "

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 14:05

@ mayo, ik heb trouwens een bevestiging gehad voor 21 sept.. dus dan zie ik je daar vast :P

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 14:06

Vind je dat niet vervelend MM ? Khad dat laatst n keer, gratis een taart gemaakt voor de ouders van een goede vriendin, dure vulling enzo erin.. en ze vonden het zonde om op te eten.. dus na een week istie weggegooid.. was ik best beledigd over :o

Neela

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 14:09

Jaime_ schreef:
Vind je dat niet vervelend MM ? Khad dat laatst n keer, gratis een taart gemaakt voor de ouders van een goede vriendin, dure vulling enzo erin.. en ze vonden het zonde om op te eten.. dus na een week istie weggegooid.. was ik best beledigd over :o

ja zou ik ook zijn ,liever dat ze opeten en dat ze lekker vonden dan zo weggooien en alle moeite ervoor gedaan heb.!

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 14:09

Nouja..Vervelend...Eerder gewoon een beetje dom :')

Neela

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 14:10

MamaMiesje schreef:
Jaime_ schreef:

Nahja, maakt mij het uit: heb ze toch niet gegeten :')

Wil je je 'stempeldinges' nog terug trouwens? Dan moet je me wel even pb'en waar je huis woont :D

Ik had me laatst toch zo uitgesloofd voor de juffen? Heeft een van die juffen de dagen+het weekend na hun 'verjaardag' vrij gehad en de cadeautjes laten staan. Oók het taartje, niet in de koelkast :')
Ik zag hem maandag staan, dus ik zei: "Als die al die tijd al ongekoeld staat, zou ik er nu niet meer aan beginnen. Tenzij u natuurlijk graag een voedselvergiftiging cadeau krijgt :') "

zonde hoor jammer vind ik dat zo veel moeite doen en dan kan je hem weg gooien |(

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 14:11

Jaime_ schreef:
@ mayo, ik heb trouwens een bevestiging gehad voor 21 sept.. dus dan zie ik je daar vast :P

Leuk!!

cheeky

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 14:16

Jemig,,, Jaimie,, gefeliciteerd met die grote opdracht! Gaaf hoor!!! natuurlijk ons wel op de hoogte houden :D

Net even mijn geld uitgerekend,, en ik ga ook maar weer bestellen,, wil zo graag meer kleurstoffen hebben...

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 14:53

Doen Jaime! Supergaaf!
Zal idd wel ontzettend veel werk zijn, maar als je het kan realiseren... Is natuurlijk wel een prachtige kans om je werk te laten zien :j

Neela

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 15:12

Zo ik heb nu lekker choco muffins gemaakt met witte en melk stukjes chocolade erin en lekker grove suiker korrels erop :D

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 15:59

Klinkt als een mooie kans Jaime.

liloenstitch schreef:
Katja schreef:
De inkt zal luchtdicht zitten en waarschijnlijk erg lang houdbaar zijn. (vergelijk het met je kleurstoffen voor marsepein)
Met een 4 kleurenprinter kun je redelijke fotoprints maken maar helemaal kleurecht krijg je het niet met 4 kleuren. Met name zwart/wit prints zullen matig zijn.

Even voor mijn beleving, hoeveel cartridges (welke kleuren) heeft een gewone printer dan? Ik heb namelijk altijd begrepen dat de printer die als foodprinter gebruikt word een gewone printer is. Of zit daar ook nog zwart bij?
Verschilt per printer, met 4 kleuren kun je met een gewonen printer ook redelijke foto's printen maar niet geweldig.
Maar ik hem misschien als fotograaf de lat vrij hoog liggen mijn eigen printer heeft 9 kleuren.

Annick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 16:48

Ik lees normaal alleen mee en bekijk met het water in de mond de mooie taarten die voorbij komen, maar nu heb ik toch wel een tip voor Jaime en iedereen die denkt over inschrijven bij de Kvk.

Kijk eens op www.bakkerswereld.nl en dan met name onder het kopje 'ondernemen', daar zie je ook wat info over de geldende hygiënecode voor de branche brood- en banketbakkerij waar je dan onder valt.

Daar kun je misschien ook meer info opvragen. De complete hygiënecode kun je volgens mij alleen verkrijgen door 'm te bestellen.

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 17:01

Wat een opdracht Jaime!
Dat gaat een grote bestelling van marsepein en biscuitmix worden :')

Ik denk dat ik gewoon zoiets ga doen met mijn cupcakes:
Afbeelding
Simpel maar ziet er toch wel leuk uit

wereld

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 17:48

Heeft iemand wel eens een printje hier besteld?

http://www.cakepicture.nl/

Ik heb er een foto op ouwel besteld, heel handig, gister avond besteld, en vandaag kreeg ik al een mail dat het verzonden was.. De rekening krijg je er gewoon bij in de envelop en moet je dus achteraf betalen.
Ik vind de printjes ook niet zo heel duur...
Ik denk dat ik ze maar gewoon bestel als ik ze nodig ben...
Als ik een printer aan wil schaffen duurt het wel even voordat ik dat geld heb bespaard ipv dat ik ze gewoon bestel...

Thomas

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 17:54

Als je het vaker gebruikt kan je beter zo'n printer aanschaffen.
Maar wat voor formaat heb je?
Als je allemaal A4tjes hebt dan is het wel duur :P