Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Jasper schreef:Een tip tegen de kreukels (geleerd op de cursus): als je de marsepein of fondant op de taart hebt gelegd, de zijkanten van de taart altijd van onder naar boven strijken met je hand (niet opzij of naar onderen). Je marsepein of fondant rekt dan niet zo uit en kan je het makkelijker strak krijgen. Iedere keer de kreukels strak leggen en met je hand van onder naar boven strijken. Als alles mooi erom ligt, met de smoother de laatste 'hobbels en bobbels' wegstrijken.
Mikkie schreef:Jasper schreef:Een tip tegen de kreukels (geleerd op de cursus): als je de marsepein of fondant op de taart hebt gelegd, de zijkanten van de taart altijd van onder naar boven strijken met je hand (niet opzij of naar onderen). Je marsepein of fondant rekt dan niet zo uit en kan je het makkelijker strak krijgen. Iedere keer de kreukels strak leggen en met je hand van onder naar boven strijken. Als alles mooi erom ligt, met de smoother de laatste 'hobbels en bobbels' wegstrijken.
Bedankt voor de tip. Dat ga ik de volgende keer zeker proberen. Doe het nu namelijk andersom en wrijf van boven naar onder.
Ik weet niet of er limburgse bokkers zijn in dit topic, maar in Beek is een winkeltje met aardig wat spulletjes. Bij het verlaten van de winkel viel mijn oog op een fondant-machine die aan de muur bevestigd is. Daar kun je dus gewoon fondant (en marsepein?) uit de muur trekken. Ideaal als je ontdekt dat je voorraad op is en de winkels gesloten zijn.