Taarten Decoreren VII

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

biesje

Re: Taarten Decoreren VII

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 00:01

dat iemand al van de taart gesnoept heeft. zitten geen foute bedoelingen achter mijn opmerking

Charis_xX

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 00:05

Had ik ook niet gedacht, hoor :)
Ik was met mijn stomme kop aan het denken dat je niet begreep dat er een stuk was afgesneden om de vulling te laten zien ofzo }:0

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 09:57

Ja ik was vergeten foto's te maken toen ie nog heel was :')

Mooi boltaartje Anne!

woldhoeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 09:59

chocoanglaise? Ziet en klinkt lekker, hoe maak je dit?

muc

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 10:10

daar bren ik ook benieuwd naar! Ben aan het zoeken naar wat inspiratie voor een choco taart.

Vinden jullie dat advocaat en choco smaak samen gaat?

(Ik zal ook nog even twee taartjes opladen, 1 was mislukt..)

Annemiekbram

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 10:41

Leuke taarten weer voorbij zien komen!

Brittkit, ging dat goed met afsmeren met aardbeienkwarktaart??

muc

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 12:10

Zo hier mijn laatste 2 taartjes.

Die met het schaapje was echt mislukt, het biscuit was helemaal plat ;( Maar ik had geen tijd meer om het nieuw te maken... dus ik dacht met wat leuke kleurtjes en een lekkere vulling wordt het vast nog wel wat. Toen mislukte ook nog het schrijven :P Volgende keer beter. ( en het smaakte ook niet zo lekker omdat het biscuit zo droog/kauwgom (?) := achtig was) Al met al een zielig taartje!

Die met het paardje is een arretjescake. Het was voor een opdracht/ verjaardag van een meisje en ze wilde perse een paard :D Dus dat is het geworden, ik was er zelf wel tevreden over en ik heb ook gelijk een vervolg opdracht gekregen dus het zal ook wel gesmaakt hebben. :9 Het moet dan (juni) dezelfde arretjescake worden maar dan met een groene draak...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Luckymoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 14:31

Ben druk druk druk met een festje gisteren en vandaag en ook nog eens een taart voor gisteren en vandaag *gaap, zucht*

Dus het topic bijlezen doe ik morgen wel weer :)

Hier de taart die ik heb gemaakt voor het afscheidsfeestje van mijn werk. We gaan per komende maandag met het hele bedrijf verhuizen van Waalwijk naar Arnhem. Genoeg gepraat hier de foto's :)

Afbeelding

Afbeelding

Onderste laag gevuld met aangevette slagroom, verse aardbeien en viervruchtenjam. Tweede laag is chocobiscuit gevuld met dulce de leche, marsmousse en kersenvlaaivulling. Bovenste laag gevuld met dulce de leche en banaanmousse. Helaas is de bovenste laag niet helemaal recht, daardoor lijkt het alsof ie scheef gestapeld is.....Hij was er gelukkig niet minder lekker om :9

Ashleey_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 16:49

Erg mooi geworden zeg!! Leuk met die plaatjes erbij! :j
Oeeeh die vulling van 2e laag klinkt ook eg lekker :9

Ga je zelf ook mee verhuizen? Is namelijk wel behoorlijk stuk verder voor je of niet?

Mikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 16:55

Jasper schreef:
Een tip tegen de kreukels (geleerd op de cursus): als je de marsepein of fondant op de taart hebt gelegd, de zijkanten van de taart altijd van onder naar boven strijken met je hand (niet opzij of naar onderen). Je marsepein of fondant rekt dan niet zo uit en kan je het makkelijker strak krijgen. Iedere keer de kreukels strak leggen en met je hand van onder naar boven strijken. Als alles mooi erom ligt, met de smoother de laatste 'hobbels en bobbels' wegstrijken.

Bedankt voor de tip. Dat ga ik de volgende keer zeker proberen. Doe het nu namelijk andersom en wrijf van boven naar onder.

Ik weet niet of er limburgse bokkers zijn in dit topic, maar in Beek is een winkeltje met aardig wat spulletjes. Bij het verlaten van de winkel viel mijn oog op een fondant-machine die aan de muur bevestigd is. Daar kun je dus gewoon fondant (en marsepein?) uit de muur trekken. Ideaal als je ontdekt dat je voorraad op is en de winkels gesloten zijn.

Thomas

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 16:57

Haha geniaal een fondant machine, net zoiets als een pinautomaat :+ Leuk bedacht..!

ponygekje21

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 18:03

Mikkie schreef:
Jasper schreef:
Een tip tegen de kreukels (geleerd op de cursus): als je de marsepein of fondant op de taart hebt gelegd, de zijkanten van de taart altijd van onder naar boven strijken met je hand (niet opzij of naar onderen). Je marsepein of fondant rekt dan niet zo uit en kan je het makkelijker strak krijgen. Iedere keer de kreukels strak leggen en met je hand van onder naar boven strijken. Als alles mooi erom ligt, met de smoother de laatste 'hobbels en bobbels' wegstrijken.

Bedankt voor de tip. Dat ga ik de volgende keer zeker proberen. Doe het nu namelijk andersom en wrijf van boven naar onder.

Ik weet niet of er limburgse bokkers zijn in dit topic, maar in Beek is een winkeltje met aardig wat spulletjes. Bij het verlaten van de winkel viel mijn oog op een fondant-machine die aan de muur bevestigd is. Daar kun je dus gewoon fondant (en marsepein?) uit de muur trekken. Ideaal als je ontdekt dat je voorraad op is en de winkels gesloten zijn.

Dat is niet ver van mij vandaan! ik ken het winkeltje helemaal niet? wat verkopen ze daar dan allemaal?

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 18:18

Recept crème anglaise (vulling):
- 250 gram roomboter
- 250 ml melk
- 150 gram suiker
- 2 eidooiers

Stappen voor de vulling:
1. Melk in pannetje + 100 gram suiker, laten koken
2. Eidooiers + 50 gram in beslagkom (kloppen met garde)
3. Vervolgens melk toevoegen aan eidooiers en meteen doorkloppen
4. Daarna weer alles in de pan doen, aan de kook brengen en blijven kloppen
5. Een minuut door laten koken, terug in beslagkom doen en laten afkoelen tot kamertemperatuur.
6. Daarna 24 uur in koeling laten rijpen
7. Vervolgens de boter mixen en steeds kleine beetjes toevoegen van bovenstaande mix
8. Dit is de basis voor een vulling. Je kunt hier alles aan toevoegen wat je wilt.

Voor chocoladevulling 200 gram pure chocolade smelten en toevoegen tijdens het mixen.

Neuh, aardbeienkwark is veel te nat, wist ik al. Maar omdat ie meteen opgegeten zou worden kon dat wel voor een keer :+

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 19:14

Wat handig, zo'n fondant/marsepeinmuur :Y)

Die verhuistaart is wel supermooi zeg :D
Dat schaapje en dat paardje zijn ook al zo schattig <3

Ben ook wel supertrots op onze creatie van vandaag.
Maandag komt mijn schoonbroertje thuis van 3 maanden studeren in India en samen met mijn schoonzusje, zijn vriendin wilde we een gave taart maken voor zijn thuiskomst.
We zijn nog niet zo ervaren, maar deze is wel erg goed gelukt naar onze zin! Hij was wat rond gerezen, dus we hebben de bovenkant gewoon de bovenkant gelaten, het is er niet minder mooi om geworden iig. Ik ben allang blij dat de taart mooi egaal is geworden :D
Afbeelding
Afbeelding

Chocoladebiscuit met marsepein, gevuld met chocolademousse en chocoladebotercreme en afgesmeerd met chocoladebotercreme.
Errug lekker en een enorme chocobom! We hadden ook een kleintje erbij gemaakt, om vast te snoepen :Y) Hij beviel goed!

zorro2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 20:01

Zo daar passeren weer een paar mooie taarten.
Ben gister nog even actief geweest.

Mini boekenwormtaart voor jarig nichtje.
Gemaakt met het recept uit 50 easy party cakes. Lijkt meer op een stevige cake.
Gevuld met chocoladebotercreme.

Afbeelding

En een groot dolfijnenboek: chocoladebiscuit gevuld met chocolademousse.
Ik vind de chocoladebiscuit van de mix niet echt fijn, is erg kruimelig en moeilijk af te smeren.
Volgende keer denk ik gewone mix maar kleuren met cacao.

Afbeelding

Thomas

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 21:00

Mooie india taart! hoe heb je dat gedaan? Plaatje van india uitgeknipt en er gewoon langsgesneden?

Haha het is wel een lekkere chocobom!

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 21:04

Thnx! :D
Jep, we hebben een plaatje van India uitgeprint, uitgeknipt en op de marsepein gelegd. Hiernaast gesneden en zo kwam India tevoorschijn :Y)

oOoKellyoOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 21:36

wat een leuke taartjes weer.
grr ik moet een communie taart maken maar heb totaal geen idee, ja pokemon vond ie ook wel leuk, heb je niks aan he, als mensen zich niet uitspreken

oOoKellyoOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 21:50

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 21:54

Hoe werkt dat precies? :o?

oOoKellyoOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 23:37

uhm volgens mij moet je het erin duwen of zo iets, eigelijk niet echt een idee.

Ashleey_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 10:39

Kan de link niet zien.. maar heb zelf een FI mold van een strikje.

Daarbij druk je de marsepein of fondant in de mold.. goed aanduwen. En dan vanuit het midden naar buiten overtollig marsepein/fondant weg halen met een mesje..
Wel voorzichtig anders gaat hij kapot!

LetsgoKelly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-10 11:30

Leuke taarten weer!!

Dit was mijn kettingtaartje van Poppel naar Tilburg.

Afbeelding
Afbeelding

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 11:45

Leuke taarten allemaal weer zeg!

@luckymoon, is de bovenkant van de taart nou een ouwelprintje, of is het ook marsepein? Als het de laatste optie is, hoe heb je dat dan gedaan met de rode marsepein?

Misslolliex

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 12:24