Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
pubelia schreef:Ik heb nu twee lagen bastonge koekjes erin zitten (botercreme) en erover heen een laagje marsepein. Vind het wel knap dat mensen de marsepein zonder scheuren er op krijgen...
Diana_Mabel schreef:voor wit neem ik altijd fondant, marsepein kan ik alleen ivoorkleurig krijgen.
maak je dan blokjes met een uitsteker?ben bang dat ik verschil in afmeting krijg.
newmom schreef:hallo allemaal,
kan iemand mij vertellen hoe lang ik mijn zelf gemnaakte biscuit beslag kan bewaren??
heb wat teveel gemaakt maar niet genoeg bakvormen ne niet genoeg plek in de oven... kan ik dit een paar uur bewaren??
SaNNeS88 schreef:Ik had mijn volgende taart zo in gedachten, alleen weet ik nog niet waar ik mee ga afsmeren.. iemand suggesties? (behalve botercreme)
- biscuitmix met zakje vanillesuiker
- laag 1: lemon curd
laag 2: tobleronemousse
- afsmeren met: ????
nadita schreef:SaNNeS88 schreef:Ik had mijn volgende taart zo in gedachten, alleen weet ik nog niet waar ik mee ga afsmeren.. iemand suggesties? (behalve botercreme)
- biscuitmix met zakje vanillesuiker
- laag 1: lemon curd
laag 2: tobleronemousse
- afsmeren met: ????
Wat gebruik je voor de eerste laag om af te smeren dan om te zorgen dat de lemon curd niet in het biscuit trekt?
Mayo schreef:newmom schreef:hallo allemaal,
kan iemand mij vertellen hoe lang ik mijn zelf gemnaakte biscuit beslag kan bewaren??
heb wat teveel gemaakt maar niet genoeg bakvormen ne niet genoeg plek in de oven... kan ik dit een paar uur bewaren??
Jawel, maar ik zou het dan wel even koel zetten en voordat je het in de bakvorm stort weer even goed mixen om de lucht erin te krijgen zodat het goed kan rijzen