Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
benangelique schreef:wendy, dat gaat helaas niet. daar is noob het paard niet voor helaas.
En in overleg als er een nieuwe bijrijdster komt dat je evengoed af en toe een dagje mag komen als je er écht even behoefte aan hebt?
geen treinverkeer tussen schiedam en den haag, lekker makkelijk! dan maar weer terug naa rhuis 

En nu nog zo snel op zoek naar een ander huisje?

En hoorde gisteravond al over gedoe met treinen, denk blijf mooi een dagje thuis
Even rustig aan en weer beetje tot mezelf komen
Heb me sinds donderdag eigenlijk nergens toe kunnen zetten
Heb net samen met mn pa het land uitgemest
Heb 4 kruiwagens volgeschept (hij heeft ze geleegd voor me) dus heb alweer wat beweging gehad 
(ik drink over het algemeen te weinig, dus drink nu uit flesjes zodat ik bij kan houden of ik genoeg drink)
): sintbloopers!
5 gangertje 
Gewoon hier de dressuurinstructrices kunnen niet door die extra gangen heen kijken jammergenoeg
Maar heb sinds ongeveer een jaar heel leuk les nu! Eerst gewoon basisdressuurles waardoor hij al een stuk soepeler is geworden. En van de zomer ook om de week volgens het systeem van antoine de bodt om hem recht te richten en hij kan inmiddels al heel aardig draven! (heeft ruim 5 jaar alleen maar telgang laten zien, en géén draf en tölt). Dus ben al onwijs trots! Alleen de laatste tijd weer geen les, erg jammer, maar hoop het wel snel weer te kunnen oppakken
Maar je wil het dus wel graag houden?
Moeilijk hoor
Wel fijn dat er zowiezo een noodoplossing is
Die was ook moeilijk in de gangen. Als je de draf hebt, dan komt de tölt ook nog wel. Mijn jonge paard doet helemaal niets lateraals en rij ik nu nog als drieganger. Hopelijk gaat hij ook snel tölten. Ben aan het sparen om hem ergens in training te kunnen zetten voor het intölten, tot die tijd les ik met hem bij Irene Steringa (IJslanderinstructeur en sportjurylid). 
Dat vind ik het belangrijkste, eerst maar die ontspanning er in en dan verder gaan zoeken
Hij laat af en toe wel in de overgang draf/stap een paar pasjes tölt zien
Maar zodra ik hem doorvraag valt hij weer in telgang, dus hou het eerst even lekker bij de draf 

Daarom nu dan vooral bezig met rechtrichten en soepel maken
Tot hij soepel is en draaft heb ik imo nog even geen specifieke gangenles nodig
Maar het is natuurlijk jouw lichaam en jouw beslissing
Je moet het zelf wel aankunnen
Succes met je beslissing
Heb je in het noorden gewoond dan, dat je bij de BH en Gimli hebt gelest? We zijn bezig met voorbereinde oefeningen voor de tölt, maar hij laat nog weinig zien. In maart doe ik mee met een cursus van Herdís Reynirsdottir.
) Weet je ook waar die nu staat en heb je er foto's van?
Ik heb namelijk ooit 1 foto van die merrie gezien maar verder niet dus ben wel héél benieuwd!!!

Dus alles is ver 
Wat leuk dat Kola zijn mama is!
Ik weet wel van wie ze nu is ja, dat meisje zit ook op bokt, maar ik weet niet meer hoe ze heet. Heb ook nog wel ergens foto's van Kola, zal thuis even zoeken. Weet wel mensen bij mij in de buurt die lesgeven en aan huis komen, maar helemaal naar Texel vast niet.
Wat grappig joh!! Als je foto's hebt graag
Heb haar voor een paar jaar terug te koop zien staan op IH, en die foto heb ik toen snel opgeslagen, maar dat is helaas ook de enige die ik ooit van haar heb gezien.. Moet zeggen dat ik van Trausti ook niet veel foto's heb gezien
daar gaat mijn goed voorgenomen variatie. straks toch maar snel boodschappen gaan doen.