Snoep gezond, eet B&J - Bokkers op dieet deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Spetterlover

Re: Snoep gezond, eet B&J - Bokkers op dieet deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 15:03

Ik ben even bijgelezen Schijnheilig

TanteMiesje, Josa, ponylovertje, Kipje en Lieke, allemaal heel veel succes, gaat jullie vast lukken Ja Wel leuk zeg, 5 nieuwe mensen in het topic Haha!

Hahaha VQ 100 gram is best veel Haha! Je moet het ook niet in huis halen Haha!

Belsje, blijf jij nu wel mooi op gewicht?

Ik heb gister belachelijk gegeten, maar ben daarna uitgeweest en heb van 1 tot 4 wel zeer actief gedanst, dus dat heeft hopelijk wel weer iets geholpen. Kreeg toen ik thuis was rond 4.15/4.30 ontzettende trek, ben snel gaan slapen..
Vandaag werd ik pas om 14.00 wakker, en ook alleen maar door de herrie die ontstond doordat de bliksem in een huis in de buurt is ingeslagen. Ik lag compleet te trillen in bed, zo erg schrok ik Sigaar

Vandaag wordt wel een serieuze balansdag en ik probeer het maandag en dinsdag ook netjes te houden.
Ik ga dinsdag op woensdag nacht naar Kreta, ik vlieg woensdagochtend om 5.15 Haha!
Ben daar dan 15 dagen, ga gewoon lekker aan de salades, niet te veel snoepen overdag, hopen dat ik op gewicht blijf.
Ik weeg me dinsdagochtend nog even, en dan is het maar afwachten... Nagelbijten / Gniffelen

Zal vanavond wel even mijn eten van vandaag neerzetten, ga niets plannen, want dat gaat toch wel fout.

Belsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 15:07

Ik val zelfs nog af, ben aan het afbouwen dus dat is normaal. Eet tegenwoordig ongeveer 1000 calorieën per dag. Uiteindelijk gaat dat naar 1400 à 1800 ongeveer. Wat ik op zich wel doenbaar vind om vol te houden. Daar mag je dan ook eens op uitspatten Haha!

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 15:11

Hmm ja dat lijkt me ook wel goed, en je houdt je er waarschijnlijk ook wel aan omdat dat dieet je toch best veel geld had gekost?

Belsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 15:12

Al bij al is het nog steeds goedkoper dan snacken, snoepen en afhalen Knipoog.

7.5 euro per dag + groenten + 100 gram vlees, 120 kip of 150 vis.

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 15:13

Hmm dat is best veel ja.. Maargoed, kijk wat je ermee bereikt hebt! Ja

Loesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 15:14

Oei 1000 calorieeen per dag is echt heel weinig... wil eerlijk gezegd niet zo radicaal gaan lijnen. Ik hoop dat ik er kom met 2 keer in de week sporten, minder snoepen, minder saus etc...

Belsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 15:14

Dat is echt niet zoveel meer hoor dan gewoon eten Knipoog. Alleen weet je het dan niet omdat je dat nooit apart bent gaan kopen. Moet je eens bijhouden Knipoog

Belsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 15:17

Josa, ik eet dan ook niets buiten mij toegestaane eiwitmaaltijden Knipoog. En heb daardoor wel een normaal eetpatroon (3 keer per dag en 1 à 2 tussendoortjes), maar ze hebben dus niet dezelfde voedingswaarde als normaal voedsel.

Mocca

@ Josa; Belsje volgt een speciaal dieet.
En ik kan uit ervaring zeggen dat jij hier dagplanningen gaat plaatsen waarbij je maar aan de 1000 calorieen komt, je iedereen over je heenkrijgt. Knipoog Terecht hoor, het is gewoon heel slecht voor je lijf. Belsje doet het op advies en onder begeleiding van een arts.
Als wij nu maar 1000 calorien gaan eten, dan komen we gegarandeerd aan als we maar iets extra's eten. Knipoog

Mocca

Ah, zie dat Belsje me voor was. Clown

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 15:19

Mocca, hoe loopt jouw balansdag tot nu toe?

Belsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 15:19

Trouwens als ik zondig kom ik niet blijvend bij, dag nadien ben ik kilo zwaarder, maar dag later is die weg Knipoog. En dan heb ik het niet over 1 stukje taart ... De laatste keer dat ik dat geprobeert heb Clown
Enige probleem is dat ik op koolhydraten heel slecht reageer, denk aan gekke stoelgang, overactieve darmen enz ... Dus ik denk dat ik me hierna sowieso aan een koolhydraatarm leventje ga houden. Lachen

Loesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 15:24

Okay. Ik schrok al. Vind namelijk 1000 calorieen erg weinig. Nu is het wel zo dat ik niet alles bijgelezen heb voor ik me aanmelde.

Hoeveel ben je al afgevallen Belsje? Wat zijn jullie afvalmanieren andere dames?

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 15:24

@ Spetterlover; goed! Hou het tot nu toe prima vol. Ja Net lekker mijn fruitje op, en als ik voor het avondeten honger krijg neem ik vast het stuk komkommer dat ik anders bij de sla zou eten. Lachen
En de jouwe? Haha!

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 15:26

@ Josa; gewoon 3 maaltijden per dag en 2 fruitjes. Als 3e tussendoortje een stuk ontbijtkoek of magere joghurt. En ik ontzeg mezelf vooral niet teveel, anders hou ik het niet vol. Dus nog gewoon 1 keer per week patat, en tussendoor soms lekkere dingen. Haha!

Loesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 15:26

Okay, zoiets wil ik idd ook doen. Maar letten jullie tijdens de maaltijden dan ook echt op wat het is?

Lees trouwens net dat je mijn recept van de flensjes hebt gelezen en er zelf óok ''eén hebt geplaatst. Hihi...

Belsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 15:27

Bij de dokter ingewogen op 93 ofzo, maar toen ben ik nog bijgekomen tegen de tijd dat mijn dieet begon (ik wou echt nog 1 keer friet, en 1 keer pizza en 1 keer ... nu ja Clown ) dus ik zeg maar: van van "dicht tegen de 3 cijfertjes" Tong uitsteken naar <69 gegaan. Ik heb hier al even geen weegschaal meer, zit op kamers. Dus geen idee hoeveel we onder die 69 zitten Lachen. Als ouders op bezoek komen vragen of ze die even meebrengen misschien Tong uitsteken.
Ben dus wel heel tevreden, maar soms is het zwaar. Ik kan niet zomaar een dagje weg. Als iedereen een ijsje eet is er voor mij geen alternatief (ook niet 1 klein bolletje) ... Waardoor het soms wel doorweegt. Maar ik heb nu ook geleerd dat al die dingen niet nodig zijn.

Loesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 15:28

Jezus wat goed meid! Daar kun je echt apetrots op zijn!

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 15:29

Mocca schreef:
Planning balansdag;
O: magere joghurt met wat cruesli
T: -
L: 1 volkoren boterham (cornedbeef), volkoren beschuitje (halvajam)
T: sinaasappel
A: sla, bruine boterham en stukje gegrilde marlijn (zeer magere en lekkere vis)
T: kiwi

Even aangepast. Lachen

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 15:31

@ Josa; ik eet gewone avondmaaltijden, wat de pot schaft. Meestal dus gewoon aardappels, groente en vlees. En af en toe pizza, patat en pannenkoeken. Heerlijk. Haha!
Ontbijten doe ik of met magere joghurt en cruesli, of met 2 beschuiten met halvajam, of met 2 boterhammen. Lunchen ook met 2 of 3 boterhammen. Wel let ik op het beleg, dus magere dingen als rookvlees, kipfilet, appelstroop, halvajam

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 15:52

Mocca schreef:
@ Spetterlover; goed! Hou het tot nu toe prima vol. Ja Net lekker mijn fruitje op, en als ik voor het avondeten honger krijg neem ik vast het stuk komkommer dat ik anders bij de sla zou eten. Lachen
En de jouwe? Haha!

Ja prima, werd pas om 14.00 wakker, fruit in de blender gegooid en daarna ben ik gaan bokken en net even lekker gedoucht.
Ga zo denk ik een mueslibol of bruine bol eten, nog even kijken hoe laat we gaan avondeten, anders neem ik een bak yoghurt Lachen

madam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 16:18

Zo mensen,Ik ben weer terug van vakantie, na 4,5 week. en nog steeds zonder werk :S afvallen gaat morgen weer beginnen, heb me niet vol gevreten hoor af en toe eens een bbq.

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 16:22

hicky heb je het leuk gehad? Lachen
En wat heeft je gewicht gedaan tijdens die 4,5 week? Haha!

madam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 16:29

ik heb het zeker leuk gehad...heb veel opgetrokken met mijn beste vriend wara ik een beetje mee aan het rommelen ben Haha!

en heb net even op de weegschaal gestaan en ik schrok...ik dacht ik ben zeker 3 kg aangekomen maar ik ben 2 kg er af... zit nu op 12 kg eraf

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 16:31

Wauw, knap hoor Hicky, afvallen in de vakantie. Bloos!
Welkom 'thuis'. Haha!