Wie gaat er mee op dieet???

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lindy

Re: Wie gaat er mee op dieet???

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-05 14:18

Twee keer per dag fruit is al goed op zich, variatie in fruit is nog beter. Knipoog
En 1 schaaltje yoghurt per dag is niet genoeg.
Je moet minstens 2 keer per dag zuivel, waarbij je kunt kiezen uit een groot glas melk/yogo enz, of een schaaltje kwark/yoghurt enz.
Ik neem 's morgens een schaaltje kwark met appel, en na het avondeten een schaaltje yoghurt. Dat is samen met een paar plakjes kaas het minimum aan zuivel.
Aardappelen kun je ook vervangen door zilvervliesrijst, is erg gezond.
En wat doe je op je brood? Want halvarine heb je ook nodig.

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-05 14:23

Ja, da's dus het punt.. Ik lust ab-so-luut geen boter, alleen onder hagelslag oid. Bak ook alleen maar in (olijf)olie.
Doe vaak 20+ kaas op m'n brood, of ham, of filet américain. Ook sandwichspread e.d.

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-05 14:36

Dan eet/drink ik ook te weinig zuivel.. neem alleen 200 ml magere yoghurt 's avonds.. en verder niks

Net lekker paardgereden (foto's staan trouwens op ITP Schijnheilig ..waarom kun je je onderschrift dan ook niet veranderen Scheve mond kan niet eens reclame maken..) dus nog niet geluncht. Maar goed, neem zo wel wat.

Mij lukt het trouwens ook niet om die steken te negeren, en als ik zo lees dat dat je mild is, zou ik het ook niet proberen. Lijkt me niet gezond.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-05 14:39

Ik kan de mijne ook niet veranderen..........en nou doet mijn profiel het weer :S

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-05 15:47

Ziet er goed uit, Mazzel-meid! Maar ik moet zeggen, ik snap wel waarom je ouders zich zorgen maken om je...

Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-05 15:47

Goeiesmorgens. Laura is zielig want ze heeft oorontsteking Boos! Gisteren met oorontsteking en al nog wel een half uur kunnen cardioen, maar vandaag is het erger en denk ik dat ik maar even in bed blijf en wat extra eet. Baal ik als een stekker van, want ik was net super op gang met mijn intense twee weekse fitnessprogramma, en al een kilo vet kwijt. Grmbl.

Nouja.
Jamy; ik zou als ik jou was die crackottes eens weglaten. Die klinken als lekker mager en alles, maar zijn in principe vrij lege calorieen waardoor je bloedsuiker snel kan stijgen. Vervang ze eens door een roggebroodje. Verder, ik weet niet hoeveel je al afgevallen bent en hoeveel je nog moet, maar je kan antuurlijk ook gewoon op je bodemgewicht zijn Knipoog

Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-05 15:58

_Scarlet_ schreef:
Hmm, ik moet even bij jullie checken want ik merk dat ik de laatste tijd weer steeds minder ga eten...

Ontbijt:
bakje magere fruityoghurt met aardbei

Tussendoor:
sinaasappel

Lunch:
3 tomaten
2 sneetjes volkoren brood

Tussendoor:
Bakje ananasstukjes in eigen sap

Avondeten:
Gerookte kip en tomatensoep, misschien nog 1 sneetje brood

Misschien komt nog ergens een waterijsje tussendoor, en een McFlurry, maar die mogen jullie eruit laten want dat weet ik dus nog allemaal niet zeker.

Dat komt dus neer op:
3xsneetje brood,
aardbei, sinasappel, ananas
1 schaaltje zuivel (neem aan mager?)
twee tomaten en tomatensoep?
Gerookte kip?

WIl je horen wat ik daarvan zeg? Knipoog
Het is inderdaad veels te weinig. En dit vind je misschien gek, maar in verhouding eet je teveel fruit. Fruit is goed voor je, ja, maar bevat ook veel (fruit)suikers, die niet echt in een dieeet passen. Ik zou max 2 stuks fruit eten, en ananas op sap helemaal niet doen.
Dit is een volkomen vetvrije dag? Je hebt zeker vet nodig op een dag. Voeg een handje amandelen of walnoten toe, een lepel lijnzaad door de yoghurt, bak je kip in olijfolie.
Ik mis je broodbeleg. Je ene kippetje geeft je onvoldoende proteine. Neem een blikje tonijn op water als tussendoor, kalkoenfilet op brood, kipfilet op brood, of een gekookt eitje bij je ontbijt.
Twee tomaten en je uitspraak 'je hebt maar 200g groente nodig?' Verward Juist als je aan de lijn bent is het van vitaal belang dat je VEEL groente eet. Liever nog groente dan fruit. Neem een stronkje verse brocolli tussendoor om op te knabbelen, een grote salade als lunch, een beker tomatensap bij je ontbijt. Die McFlurry weglaten. Haal je extra calorieen niet uit dat soort troep, neem dan een extra salade oid!

Als je zo laag zit in je energie en proteinen gaat je lichaam spierverbranden. Dat moet je absoluut voorkomen, want je spieren verbranden (ook in rust) juist vet. Verder tonen je spieren je lichaam. En probeer dat idee 'meer eten is meer aankomen' kwijt te raken. Het gaat erom WAT je eet!

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-05 16:23

't Was aardbeienyoghurt, telt dat mee als fruit dan? En ik dacht dat ananas op eigen sap, dus niet in siroop niet zo erg meetelde Scheve mond

In die kip zit toch vet? Maar ik ga em zeker bakken in olijfolie, doe ik altijd Lachen

Die reclames gaan toch van 2 ons groenten en 2 stuks fruit? Vandaar dat 'k dat dacht. Geld tomatensoep ook als groente?

Weet dat dat de theorie is, maar ik geloof niet dat ik ooit veel meer - gezond - heb gegeten (ja, met koekjes e.d. is 't makkelijk om meer te eten), maar dat hangt toch ook samen met hoe je lichaam is samengesteld?

Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-05 16:41

Hoe bedoel je die laatste zin? Verward
In kip zit heel weinig vet. Tenminste, ligt er aan welke kip je neemt. Kippenborst zonder vel bevat ongeveer 3,5 gram.
De reclames gaan erover dat je een minimum aan groente en fruit binnenkrijgt. Om te voorkomen dat mensen groente overslaan. Dit is echter minimum, aan groente zit niet echt een maximum. Ja, tomatensoep geldt ook als groente, als het uit de winkel komt moet je echter ingredienten lezen (is het echte tomatensoep, pakje poeder, creme tomatensoep, etc )
Aardbeienyoghurt van Optimel? In de anderen zitten een heel scala aan loze suikers die alleem maar zrgen dat je bloedsuiker stijgt. Optimel is wel okee Lachen

Rixt_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-05 16:51

pfff warm!
vandaag nog niet echt veel gegeten, met deze hitte helemaal geen trek. Wel al aardig wat fruit, twee appels, en vanochtend sla als ontbijd Tong uitsteken ook al heel wat water gedronken maar volgens mij ben ik veel water alweer kwijt.
Tussendemiddag 3 wasa krackers met aardbeien (zonder suiker)

Mijn streefgewicht is 60 kilo. Zit nu op 65 dus nog 5 kilo te gaan. Hier heb ik nog ongeveer 5 weken de tijd voor, voordat ik op vakantie ga. Ik denk dat het wel gaat lukken Lachen

Vandaag maar even niet te hardlopen, te heet. Zometeen werken van 6 tot 9, hierbij verbrand ik nu ook wel wat, bij ons hebben we geen airco Boos!............

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-05 17:38

Laura schreef:
Hoe bedoel je die laatste zin? Verward
In kip zit heel weinig vet. Tenminste, ligt er aan welke kip je neemt. Kippenborst zonder vel bevat ongeveer 3,5 gram.
De reclames gaan erover dat je een minimum aan groente en fruit binnenkrijgt. Om te voorkomen dat mensen groente overslaan. Dit is echter minimum, aan groente zit niet echt een maximum. Ja, tomatensoep geldt ook als groente, als het uit de winkel komt moet je echter ingredienten lezen (is het echte tomatensoep, pakje poeder, creme tomatensoep, etc )
Aardbeienyoghurt van Optimel? In de anderen zitten een heel scala aan loze suikers die alleem maar zrgen dat je bloedsuiker stijgt. Optimel is wel okee Lachen

Optimel ja, sinds jij zo op die suikers hamert kijk ik steeds op verpakkingen of dat er in zit Knipoog
Die tomatensoep is zo'n blikje, dus geen poeder en ook geen creme (lust geen creme).
Eh, het is gerookte kip, dus denk dat dat wel met vel is? Geen idee eigenlijk.
En die laatste zin, nou, kijk, ik eet normaal al vrij weinig, eigenlijk te weinig. Dus voordat ik ging diëten. En die extra kilo's kwamen echt door verkeerde voedingsmiddelen (tv-avondje, zo een zak chips doorheen etc.), maar niet door te veel boterhammen oid.
Dus ik vraag me af of mijn lichaam niet gewoon zo in elkaar zit, dat het vrij weinig nodig heeft.

Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-05 18:48

_Scarlet_ schreef:
En die laatste zin, nou, kijk, ik eet normaal al vrij weinig, eigenlijk te weinig. Dus voordat ik ging diëten. En die extra kilo's kwamen echt door verkeerde voedingsmiddelen (tv-avondje, zo een zak chips doorheen etc.), maar niet door te veel boterhammen oid.
Dus ik vraag me af of mijn lichaam niet gewoon zo in elkaar zit, dat het vrij weinig nodig heeft.

Mag ik 'm omdraaien? Haha! Als je weet dat die extra kilo's niet kwamen door die extra boterham, waarom dan niet die extra boterham nemen? Knipoog Of nouja, beter te kiezen voor dat meer broodbeleg, extra eitje, extra bak salade, etc.
Je functioneert goed op weinig eten, nouja, dat is natuurlijk beter dan dat je omver ligt van de honger. Maar je doel is afvallen. En slank blijven. Als je meer eet, en daardoor je lichaam harder aan het werk zet (zoals ik al postte in het andere topic, meer proteine kan je lichaam bvaanzetten tot het verbranden van 40 meer calorieen) bouw je een soort verbrandingsmotortje op. Als je dan die ene keer wel eens die McFlurry eet, heeft je lichaam minder moeite met het verteren daarvan en zal je dingen minder snel omzetten in vet. Daarbovenop komt dat het je afvallen kan versnellen!

Dus samengevat; ik zie eigenlijk alleen maar voordelen in wat meereten van de dingen die ik opgenoemd heb. Het enige waar jij mee zit denk ik, is dat je BANG bent om meer te eten. Dat is een denkwijze waar je vanaf moet. Meer eten kan absoluut geen kwaad zolang je de juiste voedingsmiddelen kiest

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-05 18:55

Maar proteïne e.d. zit dus in kip enzo? Of had ik dat nou verkeerd begrepen?
Mja, zodra ik weer thuis ben is het makkelijker om salades en eieren enzo te eten. 't Was voornamelijk deze week weer even chaotisch (alles moest op dus ik kon niet veel kopen etc.).
Bij m'n ouders eet ik ook veel vaker salades dan hier, vaak is zo'n bak sla gewoon te veel voor mij om op te krijgen en de volgende dag is het lang zo lekker niet meer.
Hmmja, ik lepel trouwens ook regelmatig zo'n bakje tonijn leeg *jummie*

Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-05 19:00

Yep. Beste bronnen van proteiene zijn kip, kalkoen, zalm, tonijn, cottage cheese, ricotta, eiwit. Zo'n blikje tonijn is ideaal voor tussendoor; ik heb net nog even een gekookt eitje, een halve komkommer en een blikje tonijn geprakt met wat kruiden. Lekker 10-uurtje :J
Ohja, kip dus kippenborst of filets nemen, niet de pootjes en ook niet het vel (helaas, die vind ik nou juist zo lekker Haha! )

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-05 19:04

heheheh
Ik weet niet wat ik nou lekkerder vind, vind filets ook héél erg lekker nl Tong uitsteken (al het pluimvee trouwens, kalkoen(filet voor op brood) is ook heeeeeerlijk.
Koop ik vrij vaak als broodbeleg.
Wat is cottage cheese en ricotta? Heb 't idee dat ik dat cottage cheese niet lust, lijkt dat op kwark of zit ik nu met 't verkeerde in m'n hoofd?

Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-05 19:29

yep, soort van kwark/kaas
Ik vind het erg lekker met verse bieslook en zout en peper. Alternatief voor kruidenkaad of boursin Lachen

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-05 19:37

Ik vind het super goooooor, die brokken enzo.

Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-05 19:40

hahaha Haha! Had ik eerst ook hoor. Ik gooi het nu ook wel eens door de salade, een beetje als dressing, dan is het ook best okee. En natuurlijk wel de llowfat versie nemen he Knipoog

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-05 19:41

Hmm, heb het net op internet opgezocht, en idd, dat lust ik dus niet Tong uitsteken
At m'n moeder heel vaak vroeger, ooit iets geproefd, maar echt, nooit meer. Valt geloof ik samen met m'n niet-boter lusten; hou ook niet van slagroom, zure room, creme fraiche etc. Vroeger lustte ik ook nooit roomkaas maar da's bijgetrokken geloof ik.

Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-05 19:41

Ricotta kan je trouwens goed opkloppen, wordt het heel cremig van. Dan als toetje gebruiken, wat instant koffie erdoor, drupje vanille essence oid, en je hebt gezonde koffiemouse. en dan VULT....!

Jamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-05 20:15

Ik ben dus niks afgevallen, ik was eerder aangekomen. Mijn bodemgewicht is dit absoluut niet, dat pik ik gewoon niet Schijnheilig Ik woog voorheen altijd 60 kilo ofzo, maar sinds de pil en ik wat ouder werd ben ik onwijs aangekomen. Ik moet en zal afvallen hoor maakt niet uit hoe. Dan laat ik die crackers wel weg, neem ik wel extra broodje van roggebrood lust ik niet.

Net ipv pizza een salade gegeten en nu nog wat gamba's. Stuk beter dus!

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-05 20:44

Mazzel-meid, jij moet echt niet meer afvallen hoor! Ik heb die foto's gezien en jij bent echt dun genoeg, neem alsjeblieft een flinke zak chips en een sorbet en ga voor de TV hangen Scheve mond

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-05 21:05

Vandaag naar het strand geweest Lachen

Ontbeten/gelunched met:

1 geroosterde boterham met selderiesalade
2 krackers wasa lichtgewicht met kipfilet en smeerkaas 20+

tussendoor op strand:
250 gram kersen Bloos Haha!
2 nectarines
veeeel water
1 waterijsje
1 softijsje Bloos

Zometeen yoghert met banaan, mandarijn en appel Lachen Echt geen trek in warm eten.

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-05 21:10

Hmmmmm, nou, ik moet zeggen, die Flurry was 't echt wel waard!
Had mezelf 3 weken geleden ofzo al beloofd dat 'k die nieuwe Rolo Flurry mocht halen, dus nu eindelijk gedaan
*slurp*

Is 't OK als ik morgen een bakje muesli bij m'n aardbeienyoghurt eet? En dan 's middags 2 sneetjes brood met jam oid (ander beleg heb ik niet).
En morgenavond lekker sla Haha!

Jamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-05 21:19

Ik heb net nog beetje aardbeien yoghurt op, heb ik nog wat zuivel binnen Tong uitsteken