_Scarlet_ schreef:En die laatste zin, nou, kijk, ik eet normaal al vrij weinig, eigenlijk te weinig. Dus voordat ik ging diëten. En die extra kilo's kwamen echt door verkeerde voedingsmiddelen (tv-avondje, zo een zak chips doorheen etc.), maar niet door te veel boterhammen oid.
Dus ik vraag me af of mijn lichaam niet gewoon zo in elkaar zit, dat het vrij weinig nodig heeft.
Mag ik 'm omdraaien?
Als je weet dat die extra kilo's niet kwamen door die extra boterham, waarom dan niet die extra boterham nemen?
Of nouja, beter te kiezen voor dat meer broodbeleg, extra eitje, extra bak salade, etc.
Je functioneert goed op weinig eten, nouja, dat is natuurlijk beter dan dat je omver ligt van de honger. Maar je doel is afvallen. En slank blijven. Als je meer eet, en daardoor je lichaam harder aan het werk zet (zoals ik al postte in het andere topic, meer proteine kan je lichaam bvaanzetten tot het verbranden van 40 meer calorieen) bouw je een soort verbrandingsmotortje op. Als je dan die ene keer wel eens die McFlurry eet, heeft je lichaam minder moeite met het verteren daarvan en zal je dingen minder snel omzetten in vet. Daarbovenop komt dat het je afvallen kan versnellen!
Dus samengevat; ik zie eigenlijk alleen maar voordelen in wat meereten van de dingen die ik opgenoemd heb. Het enige waar jij mee zit denk ik, is dat je BANG bent om meer te eten. Dat is een denkwijze waar je vanaf moet. Meer eten kan absoluut geen kwaad zolang je de juiste voedingsmiddelen kiest