Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Selka schreef:Sonja_vR, mooie docu he! Vond ik nou ook. Hopelijk gaat het beter met pony!!
Wat de discussie betreft. Ik ben wat makkelijk misschien. Als startend vegan mag ik niet teveel commentaar hebben haha. Daarbij doe ik 100 dingen fout als vegan. Zo draag ik nog gewoon mijn leren rijlaarzen af etc. Iedere mindering in dierlijke producten is een overwinning! Zo bekijk ik het maar.
Ik heb wel echt een top ontdekking gedaan...:
[ Afbeelding ]
Vandaag op een cracker die kokos- en amandelolie geprobeerd. YUM! Je proeft de kokos en amandel echt terug.
ElineS schreef:Hebben jullie nog lekkere manieren om tofu klaar te maken? Ik loop er een beetje in vast eigenlijk en vind het niet heel lekker tot nu toe, wat ik geprobeerd heb. Ik had het laatst met rijst en met ketjap manis en wat kruiden etc, maar dat vond ik echt niet lekker. Blijkbaar vind ik ketjap manis gewoon niet lekker haha.
Maar ik zit echt te zoeken waar ik het verder in kan marineren of mee kan kruiden zodat het smaak krijgt. Daarna lekker bakken denk ik, want gewoon warm gekookt vind ik het ook niet zo.
Kan je het bijvoorbeeld in een stoofpotje doen? Vroeger zou ik stoven met runderlapjes en dan zo'n stoofsausje. Is dat ook geschikt voor tofu en dan lekker stoven met wat groenten?
Ik had ook graag mee willen snacken, maar het is ook te ver voor mij helaas, de meeting.
mar_fay schreef:Kokosmelk (ik gebruik kokoscrème/melk uit wit-groene kartonnen bij de toko, ideaal. Ze hebben 250, 500 en 1000 ml en het is wat dikker dan gemiddeld, plus weinig toegevoegde zooi, het Indonesische woord voor kokosnoot is kelapa, en dat staat iig op één van de twee kanten.), kokosrasp, banaan, rietsuiker, vanille essence, witte tony's chocola (niet gecheckt of deze vegan is eigenlijk, maar 't kan makkelijk worden weggelaten) en een beetje limoen (de kaneel was op) in de blender gegooid, goed blenderen en dan in vrieskou-bestendige bakjes minimaal drie uur invriezen, eventueel met een keer per uur roeren.
Magrathea schreef:mar_fay schreef:Kokosmelk (ik gebruik kokoscrème/melk uit wit-groene kartonnen bij de toko, ideaal. Ze hebben 250, 500 en 1000 ml en het is wat dikker dan gemiddeld, plus weinig toegevoegde zooi, het Indonesische woord voor kokosnoot is kelapa, en dat staat iig op één van de twee kanten.), kokosrasp, banaan, rietsuiker, vanille essence, witte tony's chocola (niet gecheckt of deze vegan is eigenlijk, maar 't kan makkelijk worden weggelaten) en een beetje limoen (de kaneel was op) in de blender gegooid, goed blenderen en dan in vrieskou-bestendige bakjes minimaal drie uur invriezen, eventueel met een keer per uur roeren.
Ik ga deze vanavond maken denk ik. Maar wat bedoel je precies met "limoen want de kaneel was op"?
Ik denk bij een kaneel-alternatief niet direct aan een citrusvrucht eigenlijk