Jeetje wat een prachtige taart zeg! Hoeveel uurtjes zitten hier wel niet in?
Ik hou dat eigenlijk nooit bij.... Komt ook omdat ik 'm in etappes maak. Die twee geiten stonden al weken in de kast. Met die liggende ben ik wel even bezig geweest(en nog is ie niet mooi) omdat het de eerste keer was dat ik een geit moest maken en ik aan het stoeien was met de verhoudingen. Omdat ik de geit niet mooi vond(maar er wel bij heb gezet, wat moet ik er anders mee, hahahaa) heb ik de witte geit gemaakt. Die was binnen twee tellen klaar. De bloemen had ik nog op voorraad. Als ik even niets te doen heb dan steek ik die uit omdat ze altijd wel een keer van pas komen. Doe ze in een potje en kan ze dus zo pakken. Ideaal!!!
Het huisje heb ik een week of drie geleden gebakken. Goed in de folie gedaan en zondag in elkaar gezet. Volgende dag de fondant erop geplakt.
Meisje heb ik gemaakt als 'plan B', twee weken geleden of zo. Avondje prutsen. Mocht het huisje in elkaar gestort zijn dan had ik haar dus nog. Maar het huisje bleef staan . Vond het toch wel leuk om meisje er toch bij te doen.
Taarten ook een paar dagen geleden al gebakken en de vullingen + ganache had ik ook al klaar.
Gisteren dus, op mijn gemak, een kwestie van alle endjes aan elkaar knopen. En voor je het weet is de dag dan om.
nientje78
Geplaatst: 15-03-13 13:07
Er zijn van die creaties wat gewoon zonde is om op te eten zo mooi
Trouwens een vraagje, had laatst voor een taart vlinders en bloemen gemaakt, en er al dust op gebruikt maar had ze achteraf niet nodig. Hoelang blijft marsepein geverfd met dust eigenlijk goed? Of heeft de dust daar geen effect op?
Nee hoor, maakt bij mijn weten helemaal niets uit.
Askim
Geplaatst: 15-03-13 14:11
Diva wow geweldig!! Heb jou ook op facebook!! vind het zo geweldig wat je maakt.
Ik wil ook weer wat taarten gaan maken.. Heb zelf een opleiding gedaan voor bakken en banket. Alleen al weer 8 a 9 jaar uit, maar vind het zo leuk om te zien.. Nu maar even kijken wat ik nodig heb
Is weer een plaaatje Irene....en hou je nog steeds vol dat je niet creatief bent
CalipsoLover
Geplaatst: 15-03-13 18:08
Ik ga ook eens mee doen! Ik was dus jarig 9 maart, en hebben we een taart gemaakt. Dit is ervan gekomen. Ongeveer 30 cm hoog, 3 lagen, en vanboven een cupcake gedompeld in chocolade. Hoop dat jullie hem mooi vinden!
DIVA2
Geplaatst: 15-03-13 18:10
Purkii schreef:
Is weer een plaaatje Irene....en hou je nog steeds vol dat je niet creatief bent
Heus...alleen met taarten. Echt waar!!
Askim
Geplaatst: 15-03-13 19:28
Rinske schreef:
CarinaR schreef:
Ja Askim want jou ken ik niet... Lol
jij kent mij zeker ook niet
Imke1998
Geplaatst: 15-03-13 19:36
DIVA2 schreef:
Purkii schreef:
Heb ook de smaak te pakken; blanda van 12 cm gemaakt, wilde een vrolijk lentetaartje. Dr zit alleen een beetje zwart op het linkerbijtje, beetje geknoeid. Gevuld met tiramisubavarois en frambozenbotercreme afgesmeerd.
Zal vanavond foto uploaden van 35 cc waar ik donderdagavond om 11 telefoon over kreeg. Vind ze best wel leuk geworden. Taarten op deze pagina zijn ook allemaal weer leuk.