Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
KarinvdM schreef:Ik laat de havermout niet weken. Wordt dat niet heel vies papperig??SummerRemedy schreef:Ik wil graag gezonder leren eten, maar weet niet echt waar ik moet beginnen. Door mijn werk en studie leef ik voornamelijk op brood en snoep/snacks. Ik hoop dat ik met gezondere voeding me fitter ga voelen. Ik wil iig proberen suiker te laten staan, en heb fruit gekochtEn ben op zoek naar tips voor makkelijke gezonde voeding
Als je je post even na leest heb je het antwoord al, stoppen met snoepen en vervang dat daar gezondere dingen zoals fruit en rauwkost.
KarinvdM schreef:Ik heb het ooit een keer een poosje gekookt met water en toen werd het een heel smerig soort van behangplaksel...
Bhriseis schreef:Ik kan ook maar maximum 2 uur verder met een ontbijt. Mijn ontbijt bevat bijna altijd 350-400 kcal, qua hoeveelheid is het oke toch? Tenzij ik er noten ofzo aan toe voeg kan ik de hoeveelheid in kcal niet echt opdrijven, omdat ik nadien meteen sport en met een maaghernia is het niet zo fijn om propvol aan het sporten te gaan![]()
Ik zou havermout dolgraag lusten maar ik lust het om te beginnen (nog) niet graag, en heb er net als met brood een heel naar gevoel van voor de rest van de dag. Dan ben ik moe en opgeblazen en word ik gauw onwel. Ik had wel ietsje langer energie dan met een gewoon ontbijt, dus ik vind het best jammer. Iemand een idee hoe ik het wel weg zou krijgen, is het in een 'gezond zelfgebakken koekje' stoppen misschien een optie?
Mrijn schreef:Ik maak Havermout altijd de avond voordat ik het ga eten klaar. Ik meng havermout met kokos, chia, rozijnen, kaneel en rijstmelk en zet het in de koelkast. De volgende dag doe ik er wat noten en somds wat fruit doorheen en klaar! Heerlijk fris en makkelijk! Ik maak ook vaak 2 porties en dat gaat ook prima. Wordt niet slijmerig ofzo.
Ik hab van de week pannenkoeken gebakken van havermout en dat is ook echt een blijvertje voor mij! Ik heb 2 porties gebakken (van 100gr havermout, 200 ml rijstmelk, 2 eieren, snuf zout, veel kaneel en wat kokosraasp en rozijnen. De havermout heb ik even wat fijner gemaakt) en die koud gegeten met wat appelstroop en geprakte banaan met kaneel. Ideaal om mee te nemen in bv de trein!