Vegetariërs!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 19:44

Ik heb 2,4 aardbol nodig :+

Appelmoes_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 20:03

Ik zit ook op 2.2 :o Bij sommige stukken zouden inderdaad wat meer nuance mogelijk moeten zijn. Maar hé, bij voeding was ik wel goed bezig :+

Het helpt vast wel dat ik dat uit vuilnisbakken opgraaf

Magrathea

Re: Vegetariërs!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-12 20:04

_O-

Er mag bijv ook wel in zitten of je een boom in je tuin hebt :D dan mag ik best wel een tripje met de auto maken :+
Als ik veganist zou worden zou ik nog maar 1,9 nodig hebben :oo

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 20:10

Ik heb 1.4 aardbol nodig. Maar sommige vragen zit geen grijze middenweg in.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-12 20:28

klik
Aan de ene kant positief *\o/* Aan de andere kant, waarom heb je daar 8 jaar voor nodig :')

Appelmoes_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 20:31

Ze waren ook tien jaar bezig om de ruimte voor één kip met 5cm te vergroten, dus ja... mijn verwachtingen zijn laag. :')

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 20:46

Ik heb 4.7 aardbollen eruit.
Maar veel vragen ontbrak mij een passend antwoord en aan andere zaken kan ik niet zoveel doen.
Ik leg elke dag 160km af per auto, zou liever met de trein gaan als die er was en liever op 5min fietsafstand wonen.. Ja eh.. Soms kun je daar niet veel aan veranderen.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-12 20:47

Maar kan je niet naar een P&R rijden ofzo? Veel mensen die in Rotterdam werken zetten hun auto aan de rand van de stad neer en gaan dan met de metro verder

Edit: ik vind het ook nogal een verschil of je elke dag in je Prius naar je werk rijdt of in je slurpende Jeep :+ Dat had er ook wel bij gemogen.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 20:51

in friesland en groningen is dat net even anders. Rij 80km door de middle of nowhere :)

Appelmoes_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 20:52

Tja... ik ga deze zomer naar Amerika, dat tikt wel aan. Verder ga ik één keer per jaar (heb voor het gemak ff dit jaar genomen, normaal ga ik niet op vakantie) op vakantie binnen Europa met de trein, dus niet met de auto of vliegtuig. Ik woon ook in een flat en heb geen stroomkeuze. En papier gebruik ik helemaal niet... behalve wc-papier dan :+

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 20:54

Maar iedereen individueel et de.auto door.europa lijkt.me slechter dan een vliegtuig vol?

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-12 20:56

Papier? := Ik wel hoor, iets met school. Zou best alleen maar mondelingen willen doen maar dat mag niet _O-

Ik ben even nieuwsgierig: hoe vegetarisch is een neusbontje voor op je hoofdstel? Heb er eig wel eentje nodig maar geen zin om nog meer dood dier aan mn paardje te hangen -O-

Vliegtuig is sowieso zuiniger dan de auto :j een vliegtuig kan zijn eigen leeggewicht meenemen aan payload/fuel, een auto kan over het algemeen echt geen 800 kilo meedragen op zichzelf. En het vliegtuig gaat er nog de lucht mee in ook. B'vo! :) :=

Renske_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 21:04

Hmm 2,5 aardbollen nodig, ach, kan slechter :+
Wel slechte vragen af en toe, je kunt bijvoorbeeld soms niet eens de optie 'geen auto' aanvinken...

Gisteren de vegetarische schnitzel van de AH gegeten, had m'n vriend gekocht. Ik baalde ervan dat hij geen lekkere toscaanse carre oid had meegenomen, maar die schnitzel was best goed te eten! Veel lekkerder dan ik me herinner.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-12 21:05

Toscaanse carré heb ik net op :j met wat aardappeltjes en spinazie. Morgen weer eens pasta. Saai :+ Maar lekker :)

batje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 22:59

Ik heb als late lunch een enorm broodje falafel bij de Maoz gegeten. Zo groot dat ik vanaf 14u alleen nog maar een koekje bij de koffie heb gehad en gewoon nog steeds vol zit :')

Mar__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 08:59

Ik heb 2,3 aardbol nodig :D

Ik eet vanavond pannenkoeken :9 :Y)

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 09:10

Toch wel geconfronteerd met die footprint-test heb ik nu eens voor carpoolen gekeken. Er is 1 iemand die hetzelfde traject aflegt, maar deze vraagt €0.20/km en dat is gewoon erg veel.

Appelmoes_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 09:12

Maar zijn je eigen brandstofkosten niet hoger? Niet dat ik weet hoeveel die zooi kost :o

Goed van je dat je het in ieder geval even bekijkt! :)

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-12 09:17

F_Orumster schreef:
Toch wel geconfronteerd met die footprint-test heb ik nu eens voor carpoolen gekeken. Er is 1 iemand die hetzelfde traject aflegt, maar deze vraagt €0.20/km en dat is gewoon erg veel.

Kan jij niet iemand meenemen? Over een afstand van 80 kilometer woont er vast wel een collega op de route...
20 ct/km vind ik wel een beetje veel, ik zou gewoon de brandstofkosten delen voor het stuk dat jij meerijdt

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 09:22

Heb btw al een carpool-topic aangemaakt ;)
Mijn auto is helaas veel minder zuinig dan volgens het testrapport, komt vast doordat alles snelweg km's zijn. Mijn brandstofkosten zijn nu €14 per dag. Dan komt er nog belasting en verzekering bij. Je houdt wel de auto aan, want er zullen altijd dagen zijn dat hij anders heeft oid.
Ik wil me graag aanmelden op die site zodat ik mijn eigen route kan aangeven, en heb al een mail gestuurd omdat je je zonder asociale media niet kan aanmelden (een godsergernis dat deze trend zo doorzet, ik weiger eraan mee te werken).

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-12 09:24

Jaaa echt he! Aso media _-:( Gelukkig heeft het mij nog niet in zijn greep :')

Mar__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 09:39

Een fietsvakantie zie ik niet zo zitten :')
En verder waren m'n tips niet zo boeiend, wit papier tsjah dat bepaalt de baas dus daar kan ik weinig aan veranderen...

Heb je een diesel of benzine?

Ben ook wel benieuwd naar een gemiddelde aardbol van andere Europeanen of de USA...

Renske_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 09:40

F_Orumster schreef:

Wat vreemd dat je dan brandstofkosten zou moeten betalen, is het idee van carpoolen niet meer dat je dan de ene dag in de ene auto rijdt, en de andere dag in die van de andder, zodat je gewoon de portemonnee gesloten kunt houden?
Twinig cent per kilometer lijkt me ook veel, klinkt alsof die persoon dan meteen van zijn kosten af is ipv dat je ze deelt...

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-12 09:41

Als die ander halverwege de route woont moet jij alsnog je stuk rijden..
Maar om en om zou ook kunnen :)
Ik heb een vriendin die betaalde haar ouders 0,16/km om de auto te lenen := Dus dan had ze hem helemaal zelf.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 10:25

Magrathea schreef:
Jaaa echt he! Aso media _-:( Gelukkig heeft het mij nog niet in zijn greep :')

Ik weiger ook aan te melden, al is het soms wel vervelend aan het worden wat er aan je neus voorbij gaat.
En meest belachelijke is dat ik laatst een feestje had gemist, "ja stond op facebook'' was het antwoord! -O-