Taarten Decoreren XVIII

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kinke

Re: Taarten Decoreren XVIII

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 19:12

goed idee MM.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 19:18

Ik zou dan heel simpel aangeven dat dat niet kan omdat die strik daaaagen moet drogen voordat hij stevig genoeg is :o
Maar de optie die MM aandraagt zou je ook kunnen doen. Of eventueel mbv karton een paar stevige lussen maken waar ze mee kunnen oefenen.

Sarisv

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 20:16

Whaa coole cupcakes pagina hier voor zeg.. haha geweldig :D
Nu we daar toch over hebben, ik wou volgende week ook CC maken helft gewoon en helft chocolade, nu las ik dat je kakao poeder door heen kan gooien, de een zegt met extra ei en ander weer niet (volgens google).. Weet iemand anders verhouding hiervan als ik ong 12 choco cc wil maken hoeveel kakao poeder je nodig hebt en hoeveel gewone funcake ccmix??? :)

DaisyE

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 01:30

Vandaag ook weer wat in elkaar geknutseld.. Had een bestelling van 2 taarten voor zijn vriendin en schoonbroer.
1e thema: Bloemetjes, bijtjes en hartjes -> Liefde! <3
Afbeelding Afbeelding

2e thema: Wielrennen en verder een simpel taartje
Afbeelding Afbeelding

Het was weer leuk :)

1 nadeel: Ik kon in geen enkele speelgoedwinkel miniatuur wielrenners vinden :( Dus vandaar de tekening op het "zand"

dancertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 09:28

Nee hoor die hoeft niet dagen te drogen wij hebben hem zaterdag ook geleerd en dan doen we half fondant half gumpaste. we hadden de lussen te drogen gezet en eer we er genoeg hadden waren de eerste al hard genoeg om er op te zetten sommige zakte misschien ietsje in maar als je ze bijvoorbeeld in het begin hem laat maken en dan gaat stapelen heb je tijd zat

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 09:31

Inderdaad. En wat dat betreft vind ik gumpaste echt ideaal. Al moet je dat wel goed afdekken als je het niet gebruikt want anders wordt je restje ook hard.

dancertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 09:32

ja dat klopt polivy maar ik pak altijd maar een beetje uit de emmer en de rest doe ook altijd gelijk terug

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 09:46

Heel slim. Ik heb nog maar 1 keer met gumpaste gewerkt en eigenlijk doe ik het goed afdekken ook wel met fondant, maar vond het wel fijn om op internet (YouTube) die tip nog eens te lezen voor gumpaste. Dus dacht: zal m ook even doorgeven.

Werk jij veel met gumpaste dan, dancertje?

Ettesil

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 09:49

Wat een leuke taarten Daisy. En ik vind je tekening super. Dat doe ik je zo niet na. Waar heb je dat mee getekend?

Ook ik heb gister geknutseld. Strikje had ik al eerder gemaakt om eens te proberen en mijn collega vond die zo leuk dat ik die mooi kon gebruiken voor de taart van haar dochter. De taart is gevuld met slagroom en kersen. Ik heb aangevette slagroom gemaakt en daar de kersen doorheen gespateld. De slagroom kreeg hierdoor gelijk een mooie roze kleur :)

Afbeelding

Bij deze ben ik ook fan van de clickstix. Wat werken die dingen fijn!

dancertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 10:00

Nou we hebben het zaterdag pas geleerd dus ga het de komende keer weer gebruiken voor de strikken en voor de rest eigenlijk nog niet

@ettesil hele leuke taart zo vind hem leuk zo

Fredt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 10:46

Rinske schreef:
Ik heb een vraagje. Heb een aanvraag voor een workshop van een groepje, dat 2 stapeltaarten met strik wil maken. Alleen als ik mijn strikken maak, dan laat ik die daaaaaagen drogen voordat ik hem in elkaar zet, anders zakt ie zo in. Zijn er manieren of materialen die sneller uitharden? Misschien gumpaste oid? Fondant met tylose is niet voldoende stevig, de workshop zal ca. 3 uur duren.

Lussen van fondant (tylose is niet eens nodig!) maken en die om een kartonnetje met de vorm van de lus doen. Deze op een stuk bakpapier in de oven (50-60 graden) met deurtje op een kier doen. Even paar minuten laten staan, en daarna op een bakpapier buiten de oven laten afkoelen. Zijn ze keihard binnen een paar minuten!

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 11:08

oeps....de moeder van onze bodyjam instructrice had bij mij een taart besteld voor haar dochter...ze zouden het zaterdag gaan vieren. Krijg ik net een mailtje...ehmmm...het is vrijdag ipv zaterdag, kunnen we de taart vrijdagmiddag ophalen? Nee dus...ik ben pas rond kwart voor 7 thuis.....
Gelukkig had ik de taarten maandag al gevuld, bekleed en in de diepvries gedaan :)

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 11:09

Ettesil, erg leuk taartje!

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 11:22

Ook altijd zo makkelijk als mensen denken dat je altijd thuis bent :') . Ik krijg ook altijd van die onmogelijke tijden. Gelukkig ben ik nu bijna altijd thuis, maar ja, ik werkte eerst ook gewoon van 8.30-17.00 uur.

Gaaf taartje Ettesil! Fredt, ik heb helaas geen oven, dus dat zal niet gaan vrees ik. Ik heb thuis een combimagnetron, dus die kan ik helaas ook niet open zetten. Op locatie heb ik helemaal geen oven helaas.

DaisyE, leuke taarten! Ik zou persoonlijk wel een andere ondergrond dan aluminiumfolie doen, dat ziet er altijd een beetje slordig uit vind ik :) .

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 11:24

inderdaad. Ik ben donderdag wel vrij dus dan kan ik de taarten gelukkig verder decoreren maar anders hadden we inderdaad een groot probleem.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 11:40

De oven manier schoot mij vanochtend ook ineens te binnen, maar dat is dus geen optie. Overigens heb ik het toen een keer gedaan met gewoon een dichte deur. Werkte ook, alleen niet zo snel.

@Ettesil: mooie taart!Ik vind die clickstix juist echt dramatisch werken :o. Heb het uitduwmechanisme er op een gegeven moment dan ook uit gesloopt, omdat die meer in de weg zaten dan dat ik er baat bij had. Pas sinds ik ontdekt heb dat je er een stukje huishoudfolie tussen moet doen werkt het een beetje fatsoenlijk.

@Kinke: lekker gepland dan :roll:

dancertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 11:59

Rinske had jij mijn idee ook gelezen?

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 12:59

Jep, heb ik gelezen, ik zal eens proberen of dat gaat, moet wel eerlijk zeggen dat ik jouw strik wat laag vind, dus moet even uitzoeken of het gaat werken :D .

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 13:39

Ik moet zeggen dat ik gewoon voor een lage strik maken zou gaan gezien als een hoge strik lastig te maken is.

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 13:53

Wat een leuke taarten weer :j .

Maar als je de oven of combi voorverwarmd en als deze op temperatuur is dan de strik erin en deurtje
op een kiertje zetten?
Ik denk dat fredt bedoeld dat je de oven op die temp. moet hebben en deze dan gewoon uitzet :j
Met een combi gaat dat toch ook?
Maar misschien zit ik er helemaal naast hoor :D

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 13:57

Ik heb het ook eens in de combi gedaan, gewoon aan op hetelucht, laagste stand en deurtje dicht. Werkte goed!
Maar ja, dan moet je die wel in je workshopruimte hebben staan ;)

dancertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 14:27

mijne is laag omdat ik helemaal niet gewacht heb

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 14:37

Wat een leuke taarten weer.

DaisyE: leuke taart met die bijtjes. Simpel, maar wel erg leuk. Met die wielrenner is zo toch ook goed opgelost.

Ettesil: ook leuk zeg met zo'n kleinere stik. Komt je structuurmat ook mooi uit.

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 14:49

Hoelang blijft zo'n taart nou goed/lekker in de koelkast? ik wil eigenlijk morgen (wegens tijd) de taart voor zondag maken!

magnificent

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 15:54

Zo ik ben ook maar weer aan de fröbel geweest:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Voor de kerstboetseerworkshop (lekker scrabblewoord :D ) van december, het was een tijd geleden dat ik zo uitgebreid aan de fröbel was. Ik was eigenlijk vergeten hoe leuk het ook weer is.

Ik heb mezelf ook voorgenomen; 1: meer koekjes maken :D en 2: meer boetseerfröbels creëren!!! :D :D