Taarten decoreren XI

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lisette03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 10:26

zoiets bedoel je MM, de heliconia?
Afbeelding

verder kom ik de hibiscus vaak tegen als tropische bloem:
Afbeelding

anthurium (heb ik zelf niet zoveel mee trouwens, raar plantje :P)
Afbeelding

callalelie:
Afbeelding

en ook heel schattig, de plumeria:
Afbeelding

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 10:33

Ja die bovenste :j

Ik heb trouwens "kerstballen" gekocht voor mijn geweldige dennenbos, dus ik ga zo even versieren :D
Laatst bijgewerkt door MamaMiesje op 17-11-10 10:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Exodus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 10:54

Zo wat een mooie Blond verzamelingen zeg. erg leuk. :j

Kan iemand mij vertellen waar ik het beste een textuur mat/roller vandaan kan halen. zeg maar voor een enigszins schappelijke prijs? En kan ik beter een mat nemen of een roller? Wil heel graag die met het figuurtje van de taartjes op de vorige pagina. Dat swirl dingetje. weet de naam niet :=

MamaMiesje

Re: Taarten decoreren XI

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 11:25

Die kun je gewoon in de webshops kopen :j
Je hebt de duurdere varianten van siliconen, maar je hebt ook plastic matten (zoals die Fancy Swirl). Die laatsten kosten ong 13 euro geloof ik.

LetsgoKelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 11:40

Haha leuk al die blond collecties!! :D

Versierze MM. :)

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 11:42

Exodus schreef:

Kan iemand mij vertellen waar ik het beste een textuur mat/roller vandaan kan halen. zeg maar voor een enigszins schappelijke prijs? En kan ik beter een mat nemen of een roller? Wil heel graag die met het figuurtje van de taartjes op de vorige pagina. Dat swirl dingetje. weet de naam niet :=

Ik heb de mijne (dezelfde als op de vorige pagina te zien is) bij taart & decoratie gekocht. In de winkel, maar hij staat ook op de webshop. Het is een mat. Ik heb nog niet met een roller gewerkt, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik ook niet goed weet of ik daar mee overweg kan. Durf er ook niet goed in te investeren :=
Voordeel in mijn ogen van een mat is dat je alles al uitgerold klaar hebt liggen en er alleen nog even met de mat overheen moet.

Chernique

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 11:46

wow wat is er weer veel gebakken! :D
erg leuk allemaal :)

En hihi, wat een leuke blond spullen allemaal! :D

Exodus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 11:48

MamaMiesje schreef:
Die kun je gewoon in de webshops kopen :j
Je hebt de duurdere varianten van siliconen, maar je hebt ook plastic matten (zoals die Fancy Swirl). Die laatsten kosten ong 13 euro geloof ik.

Ok ja die had ik gezien ja. Dan ga ik die toch maar kopen.
Thanks

Exodus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 11:48

Falona schreef:
Exodus schreef:

Ik heb de mijne (dezelfde als op de vorige pagina te zien is) bij taart & decoratie gekocht. In de winkel, maar hij staat ook op de webshop. Het is een mat. Ik heb nog niet met een roller gewerkt, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik ook niet goed weet of ik daar mee overweg kan. Durf er ook niet goed in te investeren :=
Voordeel in mijn ogen van een mat is dat je alles al uitgerold klaar hebt liggen en er alleen nog even met de mat overheen moet.

Ok nog een bevestiging. Ik ga hem maar eens bestellen :)

Exodus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 11:52

Nou heb em net besteld. Ik ben benieuwd of dat me gaat lukken :)
Heb de elementen voor de strik klaar dus kan nu eens kijken of ik met de taart aan de slag kan. Ben alleen nog niet uit de vulling. Maar word iets frissigs denk ik.

marie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 11:57

Mooie taarten cupcakes dames! Die blond taart is erg gaaf en de cupcakes met lieve bloempjes ook!

Oew ik ben al de hele week bezig in mn hoofd met mijn verjaardagstaarten :).
De ene wordt mintgroen met wit/roze bloesems en gouden details.... pip/chinees achtig, gevuld met citroen bavarois en lemon curd. De andere wordt wit met oranje/rode/paarse krullen en roosjes, gevuld met verse frambozen, bavarois en jam.
Heb de bloesems al gemaakt en de fondant gekleurd, maar dat laatste is best lastig. Ik heb MMfondant van funcakes en de basiskleuren set van Wilton, en krijg niet echt het felle rood, paars en oranje wat ik wil hebben.

Hoe krijgen jullie van die felle kleuren die van het scherm spatten? Moet ik dan aan de marsefond, kant en klaar gekleurde fondant bestellen of een ander kleurmerk gebruiken? Help?

Felinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 12:11

Hallo ^^ Zit nu al een aardige tijd mee te lezen (had toendertijd het eerste topic over boltaartjes al eens opgeslagen toen die net uit was) en sindsdien altijd een keer stap willen zetten op zelf ook eens aan de slag te gaan..

Enkele weken terug dus maar eens naar de Macro gereden en wat dingetjes gehaald.. eveneens de ikea leeg gekocht :D Heb er erg veel zin in, eerste taart zal voor mijn vriend zijn verjaardag zijn.. Verder gister het cake pop boek besteld.. vind dat uiltje gewoon te lief :D

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 12:14

MootjeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 12:22

Die met die krullen hebben ze nog, ik heb hem kortgeleden nog besteld. 'Whimsy Swirl' heet ie. ;)
Ik vind overigens zo'n mat prettiger werken dan een roller. Met een roller heb je al gauw dat je er nog een keer overheen wilt rollen en dan is je patroon weer verpest. (Maar ik heb dan ook een heel klein rollertje, miskoop van het jaar. :D )

Het is een beteje een onduidelijk foto, maar ik heb een tijdje geleden onze eigen bruidstaart gemaakt. Marsepein was een ramp, enorm brokkelig. Maar goed, ben best tevreden met het resultaat.
Afbeelding
Bovenste taart gevuld met banketbakkersroom en aardbeienjam, onderste met citroentaarttoetje en lemon curd. Bekleed met marsepein, roosjes van fondant gemaakt.
Overigens is de onderste taart met dat whimsy swirl-motief, maar dat kan je op deze foto niet zo goed zien. :o

*edit* Duidelijkere foto gevonden!
Afbeelding

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 12:28

Ik heb hem vorige week in de winkel gekocht, toen stond hij ook nog op de webshop, maar daar zie ik hem nu niet meer staan. Wel een afbeelding ervan, maar niet in de lijst met matten die je in je winkelmandje kan leggen.

MootjeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 12:29

Volgens mij hebben ze hem bij Lies' cakeshop ook en ik dacht ook bij deleukstetaarten. Weet wel dat ik hem toen op meerdere sites heb zien staan.

Exodus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 12:33

Falona schreef:
Hadden ze die met die krullen nog dan? Ik was net aan het kijken en ik kon hem niet meer vinden bij taart & decoratie in de webshop.

Deze staat trouwens ook nog op mijn verlanglijstje
http://www.taartendecoratie.nl/product_ ... ad4038a511

Heb hem bij maakjetaart besteld

Exodus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 12:35

Mooie bruidstaart hor :j
Had alleen zelf de linten misschien iets minder breed genomen. Nu bedekt hij bijna de hele zijkant van de taart. Vind de kleur en de roosjes wel echt mooi :j

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 13:00

Marie, die knalkleuren zijn van Americolor, de Electric serie.

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 13:19

Oh dennenboom, oh dennenboom... :)ddd
Afbeelding

Afbeelding

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 13:24

mooiiiii MM!!!

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 13:34

Wauw, ze zijn mooi geworden.
Wat voor ballen heb je precies in de bomen gehangen? Op het eerste gezicht lijken het net smarties, maar bij nadere bestudering is de vorm toch iets anders.

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 13:35

Het is zo'n potje versiersels en het zijn idd een soort van mini smarties :j

MootjeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 13:37

Exodus schreef:
Mooie bruidstaart hor :j
Had alleen zelf de linten misschien iets minder breed genomen. Nu bedekt hij bijna de hele zijkant van de taart. Vind de kleur en de roosjes wel echt mooi :j

Ik had deze linten in huis toevallig, vond het zelf ook wat te breed uitvallen. Maar goed, achteraf gezien was het wel goed, want het marsepein was erg gaan scheuren, dus dit kon mooi wat camoufleren. :=

Leuke dennebomen Mies! Een dikke maand te vroeg, maar toch... leuke bomen! :D

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 13:58

Mooie bruidstaart!

De cakepops zijn ook heel mooi geworden :D
Wel beter dat de candymelts gewoon van chocola zijn :) Had nog niks besteld omdat ik bang was dat je dan van die zoete vieze troep kreeg. Zag mezelf ook nog geen chocola kleuren (A)

Pff, en die Blond-collecties hier. Daar is die van mij niks bij! :D