Theoriën koolhydraatarm, caloriearm, vetten, eiwitten etc...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

fokfanaat

Re: Theoriën koolhydraatarm, caloriearm, vetten, eiwitten etc...

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 16:03

Mrijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 16:13

fokfanaat schreef:
http://www.stevio.nl/informatie/
hier staat er heel veel over.

Mèn , het is 200x zoeter dan suiker. Als er 200 gr suiker nodig is in een recept zou je nu maar 1 gram nodig hebben? Dat is haast niet af te meten. Geen wonder dat een druppel teveel in mijn baksels al effect heeft. Grappig dat ze het hier alleen maar in vaste vorm verkopen. Lijkt me handiger te doseren dan de vloeistof.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 16:14

de zoetjes zijn wel gewoon afgepast op 1 klontje!

Mrijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 16:32

Ik gebruik het eigenlijk alleen in baksels en ben nu steeds aan het mikken en gokken met scheutjes. Van ellende ben ik weer terug bij Natrena, maar ik ga nu toch de poeder maar eens bestellen.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 10:03

Goedemorgen :wave:

Nou mijn extra kilo door de zuurkool en de rookworst is toch weer verdenen en de wijzer neigt zelfs naar nog een halve kilo minder *D

Menu van vandaag:

O:2 gebakken eieren
T:komkommerschijven met wat roomkaas
L: Witlofsalde
T: blokjes kaas en plakjes worst (ik heb vandaag bedrijfsborrel )
D: blokjes kaas en plakjes worst (idem)
T: wat lekkers snaaien bij de Sligro :D

tassie73

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 13:51

Wat goed van je !!!

Ik heb vandaag weer gewogen maar er was niets af.....ze heeft me ook gemeten en sinds november is er 26,5 cm af in totaal. Was bijna 10 cm kwijt op mijn dijen !!!!!! :)

Ra_chel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 14:06

vanwege de stoelgang ben ik vorige week maar wasa vezelrijk crackers gaan eten, en ging ervanuit dat het afvallen dan langzamer zou gaan, daarbovenop heb ik afgelopen weekend ook nog een behoorlijk gezondigd......
daarstraks besloten om dan toch maar de confrontatie met de weegschaal aan te gaan, en wat was ik blij verrast!!
van de 69,5 kg ben ik naar de 66,3 kg gegaan!!!
dat had ik echt niet verwacht, nog 2,3 kilo en ik heb mn streefgewicht!!!

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 14:11

Zo dat is veel zeg! ik moet nog 10 kilo voor mijn streefgewicht en 3 extra voor het zomerse mooi :D
Ik merk wel dat ik strakker opdroog als met een normaal dieet......nu is er 5,5 kilo af in 3,5 week en ik begin het te zien en te voelen!

Ik kom zojuist van de Action vandaan, helaas geen geschikte bakvormpjes kunnen vinden, maar wel vloeibare zoetstof voor € 0,85 cent per 125 ml :D

Ik heb meteen 3 flesjes gekocht :P
Normaal kost dat in de winkel toch rond de € 4,- voor exact dezelfde inhoud!
Merk is Carrefour en is net als de Natrena ook gemaakt van cyclamaat en sacharine.

Oh ja en ook nog 4 zakken Amoy chinese roerbakgroente à € 0,79 per zak :9

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 15:55

Haha, goed ingeslagen dus. :D
Ik moet nog 3 kg voor m'n streefgewicht en nog 5 extra voor het zomerse mooi. O:)

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 12:41

Joehoe de wijzer van de weegschaal gaat weer omlaag *\o/*

menu van de dag:

O: Niets was pas om 10.00 wakker :z
T: 2 gevulde eieren met zaanse mayo en ham
L: 4 Mozarellaplakken met wat groene pesto en bruchettakruiden uit de oven :9
T: boodschappen, paardrijden, auto uitdoen en boterkoek en kokosmakronen maken. (zal vast al één kokosmakroon naar binnen gaan)
D: kipfilet op een bedje van courgette met gorgonzola/roomkaassaus
T: paar stukjes roombrie (vers van het stuk van de sligro)

Wat hebben we het vandaag toch weer slecht :D

coydog

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 17:05

Mijn dochter heeft net een appeltaart gemaakt, gaat nog moeilijk worden om daar vanaf te blijven :=
Als die uit de oven is maar eens iets voor mezelf maken.

Metellica

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 12:21

Goedemorgen allen,

Ik volg al een tijdje heel stilletjes jullie topic. Ik ben zelf ruim 42 KG afgevallen met het Cambridge Dieet en doe nu een poging om op gewicht te blijven. Het gaat tot nu toe aardig goed, maar ik ben er toch achter koolhydraten mijn leven aardig beginnen te verzuren ;)

Heb vorig weekend een weekend zo koolhydraat arm mogelijk gegeten en afgelopen week weer met koolhydraten. Ik merk duidelijk verschil. Hongerig gevoel, onrust en snaai behoefte. Het snaaien heb ik redelijk onder controle kunnen houden gelukkig maar vandaag toch besloten het op de koolhydraat arme manier te gaan doen. Ik voel me daar gewoon beter bij.

Ik hoop dat ik doormiddel van het neerzetten van lijstjes een beetje tips en advies kan krijgen :)

Tijdens het Cambridge Dieet zat ik op de 50 gram koolhydraten per dag en daar wil ik doormiddel van zelf tellen zo'n beetje bij in de buurt te gaan zitten.

Mijn lijstje voor vandaag:

Ochtend: flesje Yakult en een bekertje Activia ( zeer slechte stoelgang dus kan niet zonder deze producten ) aantal gram koolhydraten: 27.1
Middag: 2 gebakken eieren met ham en kaas en een schaaltje griekse Yoghurt van 100 ml. Aantal gram koolydraten: 4.5 gram
Tussendoor: niets want ik ga zo naar stal
Avond: Kip met Proscuitto en mozzarella uit de oven: Aantal gram koolhydraten: 1.5
Tussendoor: 100 ML griekse yoghurt. Aantal gram koolhydraten: 3.5

Nu zit ik op 36.6 gram koolhydraten.

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 14:44

Welkom, Metallica :)
42 kg.??? Sodemieters, dat is een berg zeg! Ontzettend knap van je, respect _/-\o_
Afvallen is al een kunst op zich die je blijkbaar al goed beheerst, maar op gewicht blijven is misschien nog wel moeilijker. Althans, dat zijn mijn ervaringen. Zolang je je 'regime' volgt dan weet je gewoon dat je bepaalde dingen wel en niet mag. Zodra je 'alleen maar' (zwaar understatement ;)) op gewicht moet blijven dat moet je zelf keuzes gaan maken en dat blijkt soms verrekte lastig te zijn. Zeker als je al zo lang bezig bent, want ik neem tenminste aan dat je die 42 kg. niet in een week kwijtgeraakt bent ;) Je hebt lange tijd grote offers moeten brengen en moet nu helemaal opnieuw een eetritme zien te vinden.
Ik denk dat het voor iedereen heel verschillend is waar iemand zich goed bij voelt. Er zijn mensen die prima uit de voeten kunnen met calorieeen tellen. Bij mij werkt dat in principe ook wel, het resultaat is net zo goed als bij khd-arm eten, maar ik voel me er niet goed bij. Net als jij heb ik constant honger en zin om iets te snaaien, ik ben dan de hele dag op zoek naar iets lekkers. Zie je dan maar eens te beheersen.....
Het voordeel van khd-arm eten is dat die snaaitrek een stuk minder wordt. Je hongergevoel verdwijnt en daarmee ook die constante aandrang om iets lekkers te scoren. Als ik je verhaal zo lees dan denk ik dat het zeker de moeite waard is om te proberen :j

Je lijstje ziet er op zich al prima uit. Je zou het eigenlijk kunnen vergelijken met de laatste fases van Atkins (of andere khd-arme leefwijzes) waarbij het doel is om gewicht te stabiliseren. Als je die Yakult ed. nodig hebt dan zou ik die gewoon blijven nemen. Als tussendoortje zou je eens kunnen denken aan wat Bifi's, een stukje brie (of andere kaas), en misschien ook af en toe eens wat fruit toe gaan voegen en kijken hoe je daar op reageert.

Metellica

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 15:46

Bedankt voor je reactie. Over die 42 kg heb ik idd een tijdje gedaan maar nu wil idd gewoon opgewicht blijven. Met calorieeen tellen schommelt mijn gewicht gewoon teveel heen en weer vind ik. Ga dus vanaf vandaag koolhydraten tellen. Tot nu toe al geen honger en dat is echt heerlijk.

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 16:19

Nou, daar kan ik me wel iets bij voorstellen :j Dat hongergevoel is echt verschrikkelijk en het zou wel heel fijn zijn als je daar vanaf bent.
Even uit nieuwsgierigheid/interesse :) Hoe lang heb je over die 42 kg. gedaan? Ik zag net een foto in je profiel, je ziet er super uit!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 16:53

welkom metellica, en petje af voor je prestatie :j

Ik ben dus net terug na een weekje skien, heb me redelijk aan mijn dieet (geen khd, zuivel, suiker) gehouden behalve de laatste dag toen we heerlijk zijn gaan racletten (kaas, aardappel, brood) met sorbetijs toe :D (o, en de stukjes pure chocola op de piste :)) ) Verder had ik voor tijdens het skien wat studentenhaver bij me, en wat repen van de natuurwinkel (aanrader :j )

Maar desondanks wel wat afgevallen (hjet kilootje dat er weer bijgekropen was) en nu gaan we weer braaf verder. Heb net knolselderij soep en -puree gemaakt, straks wordt dus een ovenschotel met rundergehakt en knolselderijpuree en wat geraspte kaas voor het mooie.

Metellica

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 16:54

Ik heb het relatief snel gedaan. Namelijk in zes en een halve maand. Wil er alleen wel bij zeggen dat het Cambridge dieet echt een slecht dieet is. Voor mij nooit meer.

Bedankt voor het compliment.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 18:34

Nou dat vermoedde ik al, dat het een slecht dieet is, maar waarom vindt jij dat? Ik denk ook echt dat het niet gezond is om zoveel in zo'n korte tijd kwijt te raken. Mijn collega is 13 kilo kwijt geraakt in 9 weken.......

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 19:31

Jeeeeeeeeeeeeeeeeetje, wat knap zeg!

Metellica

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 20:47

Het is een slecht dieet omdat je lijf het gewoon weg na een paar maanden niet meer trekt. Bij mij uitte het zich in het niet maar naar de wc kunnen. Heb heel wat moeten doorstaan om het weer goed te krijgen.

De meeste kampen met haar uitval, en verder hoor ik zelf weining klachten maar gewoon het idee erachter en je lichaam zo op de proef stellen kan gewoon niet gezond zijn :n

Ik zelf ben vanaf 15 December klaar en ben nog steeds opgewicht dus dat je weer aankomt als je stopt is onzin, maar je moet je gehele levens stijl omgooien.

Ik drink bijvoorbeeld geen frisdrank meer, ik eet 7 dagen per week, 3x per dag gezond, met 2 a 3 gezonde tussendoortjes. Snoepen doe ik niet meer, heel af en toe een koekje of een snoepje maar de echte vreet buien zijn weg.

Ik woog ook 110 KG schoon aan de haak toen ik begon met een lengte van 1 meter 63 had ik dus morbide obesitas. Had een BMI van 41.4....Inmiddels schommel ik tussen de 68 en 70 KG maar het varieert per dag/week.

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 21:38

Zow, een half kopje amandelmeel (senseokopje) door de kokosmakronenmix doen wonderen!

Jammie jammie!

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 09:11

Zooist schreef:
Zow, een half kopje amandelmeel (senseokopje) door de kokosmakronenmix doen wonderen!

Jammie jammie!

Gaat ook proberen volgende week :j
Overigens heb ik net een eigengemaakte kokosmakroon naar binnen gewerkt :9

Welkom Metellica :-) diep respect 42 kilo _/-\o_
Ik voel mij inderdaad ook veel beter bij low carb....veel fitter, actiever en het honger/snaaigevoel is verdwenen!
Ik doe zelf Atkins btw, ik zit nog in fase 1 = 20 khd per dag (muv van de low carb baksels dit weekend...kokosmakronen en boterkoek O:) )
Ik ben 3 januari begonnen en van 83,5 naar 77 kilo gegaan....streefgewicht is 67 en dan nog 3 voor het zomerse mooi :o

Menu van vandaag:

O: 1 eigengemaakte kokosmakroon
T: een paar blokjes gorgonzola
L: stukje eigengemaakte boterkoek
T: 6 schijfjes komkommer met roomkaas
D: 2 stronkjes witlof met ham en kaas uit de oven en een gebakken pangasiusfilet met spek omwikkeld.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 09:23

Hoi Metellica :) Ik post hier bijna nooit meer, maar ik wil je toch een tip geven.

Probeer je khd te verspreiden op een dag. Ik zag bij je lijstje dat je (op die dag) veel koolhydraten binnenkreeg in de ochtend en de rest van de dag bijna niet. Ook zag ik weinig tot geen groenten. Met khd-arm zijn groenten juist waar je je khd vandaan haalt :)

Yakult zit vol met suiker, niet echt goed voor je stoelgang. In plaats van yakult zou je acidophilus kunnen kopen in pil vorm http://nl.wikipedia.org/wiki/Lactobacillus_acidophilus Dit kun je volgens mij bij de tuinen of een natuurwinkel halen. Geen suiker, wel de goede bacterieen.
In plaats van Activia zou je je griekse yoghurt kunnen nemen en dan een eetlepel gebroken lijnzaad toevoegen. Veel water drinken de rest van de dag (dan pas gaat lijnzaad voor je werken). Resultaat zal beter zijn voor je darmen dan je huidige producten + minder suiker + je hebt ineens ruimte om groenten te eten (ook heel goed voor de darmen!).

Minimaal 300 gr groenten per dag is het devies :) En als je op de 50 khd per dag wilt gaan zitten, maakt het niet belachelijk veel uit welke je dan eet. Heel veel succes :)

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 10:16

Jeeeeeej!!!! Ik zit vandaag op -10 vanaf kerst. Dus nu nog 3 kilo en dan mezelf in shape brengen door te sporten. Naja, anders te sporten!

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 10:29

Dat is echt rap Zooist :j mooi resultaat in korte tijd zonder honger te lijden :D

Nou ja ik mag ook niet klagen met 6 kilo in 4 weken en dat zonder sporten of extra beweging :P