Taarten Decoreren VIII

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

liloenstitch

Re: Taarten Decoreren VIII

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 12:08

Dan zou je toch zeggen dat het de kleuren van een foodprinter ook goed zouden moeten zijn toch?

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 12:11

Misschien dat dat toch wat anders werkt omdat het "consumptie inkt" is en de ondergrond natuurlijk geen (foto-)papier is?

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 12:11

imd schreef:
En aangezien dit een topic over bakken is: weet iemand waar je een setje amerikaanse cups kan vinden? Dus de meeteenheid :)

Onze gewone printer heeft er 2: zwart & kleur

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 12:14

Sommige printers hebben inderdaad 1 cartridge zwart en 1 cartridge met 3 kleuren erin. Anderen hebben voor elke kleur een aparte cartridge :j

W.b. jouw vraag: geeeeeeeeeen idee :?

liloenstitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 12:26

Maar bij foodprinters heb je toch sowieso altijd aparte kleuren?

Vind t allemaal maar ingewikkeld....

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 12:31

Hmm, wat ik op foto's zie ziet er prima uit altijd..

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 12:38

Ik mag zo een foodprinter gaan kopen nehnehneh :P

Kheb net een giga aanbod gekregen.. er wordt in oktober een bruidshow gehouden bij een restaurant voor bruiloften etc. nou ben ik door de manager benaderd, dat ik daar een gratis stand mag twv 400,- ongeveer als ik in ruil daarvoor dan op eigen kosten bruidstaarten in mn stand heb voor 350-500 man, die ze kunnen proeven enzo.
Het is een soort minibeurs met alles wat trouwen betreft, de grootste bakker hier in enschede was niet geintteresseerd en dus hebben ze mij gevraagd.. Opzich een ontzettend gave uitdaging! Wat zouden jullie doen?

Ga volgende week wel bezig dan met KVK-nummer enzo, en alles wat serieuzer aanpakken..

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 12:40

Oh Jaime, wat tof joh!!

Neela

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 12:43

Jaime wel een uitdaging :D

Thomas

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 12:44

Gaaf jaime! Krijg je vast ook veel opdrachten door!

astriidj

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 12:45

Oh echt tof Jaime! :D

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 12:50

Jaime_ schreef:

Kheb net een giga aanbod gekregen.. er wordt in oktober een bruidshow gehouden bij een restaurant voor bruiloften etc. nou ben ik door de manager benaderd, dat ik daar een gratis stand mag twv 400,- ongeveer als ik in ruil daarvoor dan op eigen kosten bruidstaarten in mn stand heb voor 350-500 man, die ze kunnen proeven enzo.
Het is een soort minibeurs met alles wat trouwen betreft, de grootste bakker hier in enschede was niet geintteresseerd en dus hebben ze mij gevraagd.. Opzich een ontzettend gave uitdaging! Wat zouden jullie doen?

Ga volgende week wel bezig dan met KVK-nummer enzo, en alles wat serieuzer aanpakken..

Wauw, wat gaaf! Een hele uitdaging, dat wel!

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 12:51

Haha jawel he? Maar ik mag het dan wel iets serieuzer gaan aanpakken.. eerst had ik zoiets van onzin kvk, ik doe het voor de hobby (en dat blijft) ik verdien er niets aan, ik steek er namelijk uiteindelijk meer geld in dat het opleverd.. ja oké ik krijg natuurlijk wel meer voor een taart dan dat er in ingeredienten inzit, maar voor dat geld worden weer nieuwe materialen aangeschaft zoals bakvormen etc.

Maar, stel ik ben een toekomstige bruid.. en ik wil een bruidstaart, bestel ik toch liever bij een kvk-bedrijfje dan een hobbybakster.. je zou op je grote dag maar opeens zonder taart komen te staan

Misslolliex

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 12:52

Wat tof!!
Ik zou het zeker doen hoor!!

edit: ik las je berichtje net

wereld

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 12:54

Hoe doe je dat eigenlijk, als je een bruidstaart maakt voor 300 tot 350 man?
Ik bedoel, zo veel koelkast ruimte heeft de gemiddelde keuken niet...
Dat is de reden waarom ik niet voor meer dan 50 mensen een taart kan en wil maken..

Neela

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 12:59

Jaime_ schreef:
Maar, stel ik ben een toekomstige bruid.. en ik wil een bruidstaart, bestel ik toch liever bij een kvk-bedrijfje dan een hobbybakster.. je zou op je grote dag maar opeens zonder taart komen te staan

jaa dat zou wel balen zijn ja!!! Ik doe ook aan hobby en ik heb nu ook twee bruidstaarten gemaakt voor me broer en zusje :D zijn super geworden :D

xxxx

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 13:00

Als je een gestapelde taart maakt van 4 lagen waarvan de grootste een omvang heeft van 30 cm en dan opvolgend 5 cm kleiner zit je nog maar aan 75 personen :=
Ik ga meerdere taarten maken is het plan, dus 1 heel chique, de ander heel romantisch en een andere juist weer heel modern etc.

Nee ik heb gelukkig best veel koel en vries ruimte, maar voor zo'n opdracht idd nooit genoeg nee, maar het is in een restaurant, en het is mogelijk de taarten daar in de koelling te zetten zodat ik ze op de dag zelf daar kan gaan opbouwen/stapelen.

Eefske

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 13:02

Wat leuk zeg. Ik ben onwijs benieuwd hoe je het gaat realiseren. Wel foto's maken he? :D

Misslolliex

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 13:03

Laatst bijgewerkt door Misslolliex op 05-07-10 13:04, in het totaal 1 keer bewerkt

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 13:03

Dat is wel slim Jaime, meerdere taarten, want dan kun je ook verschillende stijlen laten zien idd. Werkt toch altijd beter dan zeggen: iets anders kan ook ..

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 13:10

Nee idd, 1 wil ik gewoon heel chique houden: parelmour enzo
1 heel romantich, dus met veel rozen
1 wil ik vierkant gestapeld hebben met een hortensia
en 1 juist heel modern wat eigenlijk absoluut niet mijn stijl is zoals deze uit de mjam: http://www.taartvankarin.nl/taart2.jpg
en dan zit ik vast nog lang niet aan de 500 personen :') dus misschien ook wat losse taarten met o.a. zoiets: http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi ... p?id=98669
En als laatste evt wat cupcakes..

Dan laat je echt meerdere opties zien..

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 13:14

Gelukkig is het in oktober dus niet van dat hete weer := kan natuurlijk kiezen voor voornamelijk vullingen die buiten de koelkast kunnen, dan kan ik de meeste taarten ook gewoon goed houden buiten de koelkast

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 13:25

Jaime_ schreef:

Dat is wel een énorme uitdaging zeg := Weet niet of ik het zou durven.

Hoe rekening met je KvK inschrijving dat je ook diploma's moet halen, SVH ofzo e.d.? Ook moet je bepaalde regels hanteren voor de hygiënecode. zoek maar even goed uit, er komt een hoop bij kijken :)

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 13:32

Jaime_ schreef:
...als ik in ruil daarvoor dan op eigen kosten bruidstaarten in mn stand heb voor 350-500 man, die ze kunnen proeven enzo.

..

OMG! :oo Wat een opdracht!! Maar het is wel een enorme kans natuurlijk!! Als je echt serieus er in verder wil en niet zomaar een beetje hobby matig/leuk zakcentje, dan zou ik het doen :j
Maar ik zou me wel heeeeeeel goed voorbereiden (als in: tijdig beginnen) op het werk!

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 13:39

Tja het zal nooit een hoofdinkomen worden, en wil het wel hobby houden, want ik studeer gewoon lekker verder.. ben daarna natuurlijk nog steeds niet verplicht om alles aan te nemen wat me gevraagd wordt :Y)

@ Mayo, ik had al een beetje rondgeneust.. maar kwam daar niets over tegen..