Snoep gezond, eet B&J - Bokkers op dieet deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

fourth

Re: Snoep gezond, eet B&J - Bokkers op dieet deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 09:31

Goeiemorgen...! & Welkom ponylovertje.

O: Bak magere yoghurt, cappuccino [edit: + 2 plakken kaas en 2 lepeltjes pindakaas Schijnheilig]
T: -
L: 2 boterhammen met iig mager beleg, cup a soup
T: nog geen idee
A: Omelet en doperwten
Laatst bijgewerkt door fourth op 20-08-06 10:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-06 10:24

Welkom ponylovertje Lachen

Mijn dagplanning ongeveer:

O: magere yoghurt met fruit'n fibre
L: twee bruine boterhammen (pindakaas en appelstroop oid)
T: ?
D: ?

Vanavond wel de nodige drankjes, opening van de introductieweek.
En dus heel de week wel de nodige biertjes etc Clown heel de week feestjes hier. Haha! Maar ja, ook veel dansen!

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 11:29

hmm ik lees een beetje mee, ben me psychisch voor aant bereiden op mijn hernieuwde lijnpoging. Bij mij hangen er wat complicerende factoren aan vast, dus typ over een weekje of 2, 3 wel het verhaal uit hier. Ik ga per 2e week van september weer aan de slag *zucht*

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 11:40

Pfft mijn sporten is dus letterlijk in het water gevallen.
Kwam op stal aan met de fiets, het was nog droog. Dus afgesproken met de eigenaar om te gaan buitenrijden, Amo net uit de wei geplukt of het begint me toch te stortregenen. Bloos!
Niet normaal meer, onweer erbij, harde wind. Dus maar niet gereden (beetje eng, op de wei rijden met onweer), maar Amo moest toch wel even werken dus maar gelongeerd. Regenjas aan, cap op om mijn hoofd droog te houden, en een half uurtje gelongeerd. Amo vond het maar niks, al die wind en regen, en ik moet zeggen dat ik het zelf ook niet echt geweldig vond. Haha!
Maar goed, dus niet gereden, en maar een half uurtje gefietst omdat ze me met de auto naar huis hebben gebracht, fietsen was niet meer te doen.

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 11:50

Ehm hallo (mede-)lijners Doei!

Ik heb ook wat steun in de rug nodig... Bloos
Ik zal me even voorstellen:
Michelle, 31 jaar, mama van 6 maanden oude zoon Ivar.
Voor alle andere (hier niet relevante Haha! ) info: zie profiel.

Gewichtverhaal:
Tja, gaan samenwonen he? Rolleyes
Anyway: ik ben zeker al zo'n 10 jaar te zwaar voor mn lengte. Voordat ik zwanger werd was ik iets van 85 kilo (met een "lengte" van 1.63 Bloos! ) en als je dan zwanger wordt, word je uiteraard dik Haha!
Net na de bevalling woog ik 87 kilo; dus ik dacht:"Dat is netjes" maar helaas, je bent meer thuis omdat je minder werkt en nog niet weer aan het sporten...Zucht...ik houd het nog liever even voor me, maar ik zit maar 5 kilo af van het gewicht aan het eind van mn zwangerschap..... Verdrietig

Goed, daar moet dus wat aan gedaan worden.
Ik ben nu in ieder geval bezig met NIET snoepen en verder wel "gewone" maaltijden. En wat meer drinken; daar ben ik ook zo slecht in...
In september ga ik helpen op een gehandicapten manege, wat dus betekend dat je naast de paarden moet meelopen (en rennen...oeps... Haha! ) en ik hoop daar ook weer rijles te krijgen. Dus de beweging zit er weer aan te komen.

Zucht...
*Heeft veel morele steun nodig*

Temeraire

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 11:55

Fijn dat ik welkom ben Lachen
Jammer Mocca, die regen helpt inderdaad niet echt voor de beweging! Maar ik zie aan je planning dat je echt een balansdagje hebt! Knap hoor als je die volhoud!

Mijn voorlopige planning voor vandaag:
O: conrflakes met halfvolle melk
L: twee bruine boterhammen, met hopelijk caloriearm beleg
T: 2 pruimen en missch. nectarine
D: ?

Maar wat is nu eigenlijk caloriearm beleg? hebben jullie tips wat voor beleg je het beste op brood kan doen? Behalve Slankie smeerkaas? Knipoog

TanteMiesje: welkom Lachen ik ben ook net nieuw hier en ga kijken of ik met steun wel wat af kan vallen!

Edit: O ja, mijn beweging voor vandaag wordt kwartier fietsen, 3 kwartier paardrijden en kwartier terugfietsen. (als het droog blijft ongeveer Schijnheilig )

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 11:59

Slank broodbeleg:
kipfilet
rookvlees
light jam
eehhhmmm....

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-06 12:23

Nog meer slank broodbeleg:
Achterham
Appelstroop
Smeerkaas 20+
Kaas 10+/20+
Linesse

Mocca, mijn rijden is helaas ook in het water gevallen Scheve mond

Girley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 12:26

Welkom tantemiesje en ponylovertje!! Michelle ik ben net zo groot als jij, woog 2 jaar geleden 78 kilo en nu weeg ik 59!

Ja dames mijn dag begint alweer met een flinke kater van de caipirinha's van gisteren, dus ga vandaag nog niet posten. Morgen doe ik weer mee! Ik kan ook steeds neit rijden vanwege het weer, echt balen Boos!

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 12:28

Wauw LittleAnn! Wow!
Dat geeft de burger moed Haha!
*Hoopt uberhaupt al eerst 78 kilo te bereiken*

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 12:30

Hoi mensjes!
Ik ga me ook maar weer aanmelden voor dit topic.
Ik was vorig jaar 7 kilo afgevallen, maar dat is er weer allemaal bijgekomen (stom!).
Ik ben niet echt te dik maar voel me gewoon niet echt prettig met dit gewicht. Vorige keer hielp dit topic ook dus hopen dat, dat het nu weer doet.
Ik ben 19 jaar, 1.58 klein en 63 kilo.
Mijn streefgewicht ligt rond de 55.
Binnenkort (als ik mijn sportkaart heb) ga ik 1x in de week kickboksen en 2x per week zwemmen en misschien ook nog wel een keertje fitnissen, maar dat hangt ervanaf of er mensen meegaan, fitnissen vind ik niet zo leuk in m'n eentje.
Verder rij ik ook nog regelmatig op mijn pony (helaas vandaag niet want het regent keihard).

Ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 12:33

Zo ik meld me ook maar weer even Clown
Gisteravond 2 verjaardagen gehad, maar geen gebak genomen! Wel 3 pindarotsjes en 3 bitterballen maar dat valt te overzien. Qua drinken ook goed gegaan, helaas geen cola light en dus gewone cola gedronken en 1 passoa Lachen

Zou vanochtend privesles hebben maar ja raad het al, dat is bij mij ook in het water gevallen *LOL*
Nu heb ik hem half 2 les, ga zo dus richting stal.

O: grote kom Fruit n Fiber en een Yakult light
L: Bordje (300gr) toscaanse pastasalade en een Snck a Jack caramel
T: Sinaasappel en een peer
D: Nog onbekend Haha!

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 12:33

Een balansdag hou ik normaal wel vol, zeker in het weekend ben ik de hele tijd bezig, altijd buiten enzo, en dan geen tijd om te zondigen. Maar met dit weer, het regent hier continu, dus zit de hele dag binnen. Afijn, net mijn lunch op, geen rookvlees maar cornedbeef (zoo lekker), gelukkig is dat ook niet erg vet.
Voor mager beleg neem ik meestal; rookvlees, achterham, light pindakaas, appelstroop, halvajam e.d. Lachen
Enne, welkom Tantemiesje, succes!

[edit; en Lieke ook welkom. ]

fourth

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 12:42

Eheheheh ik ga weer lekker, ik dacht echt dat ik het wel aankon om chocolade in huis te hebben tegenwoordig Vork

O: 500 gram magere yoghurt, 100 gram hazelnotenchocolade Sigaar

Nu ben ik misselijk Rolleyes

Welkom alle nieuwelingen Cool

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 12:45

Hahaha VQ dat moet je ook niet doen, chocola in huis halen. Dat zou ik ook niet kunnen weerstaan denk ik.
Alhoewel, wij hebben 2 heerlijke grote plakken milkachoco beneden liggen, mijn favo smaken, maar door er niet aan te denken ben ik er nog af kunnen blijven. Haha! (En door de ontdekking dat er in 1 mini blokje chocola 50 caloriën zitten Bloos! ).

Belsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 12:55

Zozo ik hou van het weekend Lachen

Ontbijt: appelsienpannekoekjes uit een zakje
TD: wortel en stuk komkommer
L: courgette boursin kaas met een broodje uit een zakje
TD: caramelmilkshake uit een zakje (ik kan die dingen tegenwoordig met parasolletje en ijsblokjes net echt laten lijken Haha!)
A: lamsfilet met boontjes en bloemkoolpuree

Zou eigenlijk moeten afbouwen met mijn zakjes, maar door examens en tweede zittijd nu heb ik daar echt geen zin in. Als ik aan het studeren ben ga ik niets aan mijn eetpatroon veranderen, dan wil ik geen gekke dingen op de weegschaal e.d. zien.

Welkom aan de nieuwe mensjes *geef handje*

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 12:56

Ohja, nou moet ik hier elke dag neerzetten wat ik ga eten/gegeten heb he? Tong uitsteken

O: bakje cruesli met magere joghurt
T:-
L: 2 bruine boterhammen met kaas, 1 beker HV melk
T:?
D:?

Kims

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 12:56

okee, daar komtie dan.

Ik ben het meer dan beu. Ik raak zo onderhand verzeild in een depressie over mijn eigen lichaam en het niet hebben van doorzettingsvermogen...
Anderhalf jaar geleden ging het lijnen uitstekend! Ik woonde bij mijn ouders thuis en die zorgden ervoor dat er niks in de kastjes lag waarvan ik kon gaan snoepen. Ik ben van 76 kilo naar 68 kilo gegaan in 6 maanden tijd waar ik echt enorm blij mee was. Ik vond mezelf "acceptabel" en durfde leuke kleren te kopen.
Na een heleboel problemen thuis ben ik in gaan wonen bij mijn vriend en zijn familie. Dit zijn van die typetjes: "je eigen vol vreten en nog geen grammetje aankomen". Dagelijks liggen hier de papbroodjes, bolussen en allerlij vreselijk slechte dingen naar je te knipogen. Het resultaat: bijna 12 kilo aangekomen Bloos! Verdrietig
Ik onderneem iedere week wel een nieuwe lijnpoging die na nog geen dag weer helemaal mislukt. Want daar ligt al het lekkers weer. Het probleem is ook dat mijn schoonmoeder gewoon hooguit 1x per week groente eet. De rest bestaat uit pasta, friet, vette zooi en friet. Ik heb gevraagd aan haar of ze groente erbij wil koken voor me, maar dat vergeet ze gewoon vaak. Ik kan gewoon niet serieus gaan lijnen als ik alles weer verpest met het avondeten. Die mislukte pogingen zorgen iedere keer weer voor een deuk in mijn zelfvertrouwen. Ik ben gewoon enorm bang om nog meer aan te komen en gewoon niet te kunnen lijnen. Ik wil weer macht over mijn eigen lichaam krijgen!!
Door, ik denk wel 30 mislukte lijnpogingen, begin ik er nu helemaal niet meer aan en vreet ik me op het moment helemaal vol. In de trant van: who cares anyway? Het lukt me toch niet:n Er gaat geen dag voorbij zonder snoep, chips en dat soort zooi. Zelfs brood eten ze hier niet, ze vervangen het door krentebollen, puntjes en appelflappen.

MAAR.... Ik heb samen met mijn vriend een huisje gekocht waar ik hopelijk half oktober in kan trekken. En dus zelf voor mijn eten kan zorgen (groente!!!). Ik ben zo waanzinnig bang dat deze poging weer gaat mislukken en dat ik daardoor helemaal in de put kom te zitten. Ik wil dat het lukt. Ik wil weer controle, ik wil, ik wil, ik wil.... Maar ik moet het gewoon DOEN.
Dus aan jullie doorgewinterde lijners de vragen:
*Hebben jullie tips waardoor ik het beter vol kan houden? Alle dingen zijn welkom.
*Welk dieet is het beste om af te vallen? (geen crashdieten plz, daar kom je evenhard weer van aan)
*Hoeveel kilo is het maximale dat je per maand gezond af kan vallen zonder het Jojo-effect?

Ik ga wachten met de poging tot de dag dat ik in het huis ga wonen. Anders raak ik weer enorm gedemotiveerd.

Ik wil ook meer gaan bewegen. Op het moment heb ik een conditie van 0.00 vanwege een operatie en een gebroken voet (vlak achter elkaar). Joggen lijkt me wel wat. Hoeveel minuten en hoe vaak per week?

Bedankt voor het lezen van het verhaal en ik hoop echt dat jullie mij kunnen helpen!!

Belsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 13:21

Kipje, kan je niet voorstellen dat jij een paar keer per week voor groentjes gaat zorgen? Gewoon een salade ofzo, die kunnen ze met hun vettige hap ook opeten Lachen. Of gewoon een paar keer in de week zelf koken samen met je vriend ofzo ... Dan heb je toch een paar keer echt eten Knipoog

Ik ben iemand die momenteel met der crashdieet aan het opbouwen is. Nl. een proteinedieet, dat mag ik van de dokter geen crashdieet noemen, maar eigenlijk is het dat wel. Op zich hoeft dat geen probleem te geven ... Alleen is de opbouwfase heel belangrijk. Dan ga ik dus als het ware dieeten zonder gewicht te verliezen ... Tot ik normaal kan eten zonder bij te komen. Dat duurt lang, maar mijn kilo's zijn er vrij snel afgegaan en door mijn erg serieuze overgewicht was het gewoon belangrijk dat ze weg waren. Ik stond op de rand van maagringen e.d. te overwegen. Met dietisten heb ik vrij slechte ervaringen, ik kreeg gewoon veel te weinig calo's binnen, mijn stofwisseling EN mijn darmen zijn daardoor compleet om zeep gegaan. Gewoon gezond eten: geen bewerkte dingen (dus geen witte pasta, wit brood, ...), geen suikerbommen (koekjes, frisdrank e.d.), voldoende fruit en groenten, veel waterdrinken, .... en natuurlijk ipv 1cm chocoladepasta op je brood een gewoon dun laagje Knipoog.

Per week kan je maximaal op 1kg rekenen, maar dat vind ik zelf op een verantwoorde manier al vrij veel. Denk dat je tussen 0.5 en 1 kg per week zou kunnen moeten kunnen afvallen. Dat zonder dat je dus gaat crashen of jezelf echt alles gaat ontzeggen.

Volhouden heb ik nu gedaan met foto's, elke 5 kilo een foto. En de belofte 'nog 5 en ik mag een ...', als je over veel kilo's gaat, best geen kleren zetten. Die heb je soms gewoon nodig. Als je blijft rondlopen met te grote kleren werkt het niet motiverend, voor mij toch niet, omdat je dan groter lijkt omdat alles flubbert.

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 13:45

Kan je inderdaad niet zelf groenten maken?
Al koop je maar een krop sla en dan haal je daar elke dag wat blaadjes af, dat is makkelijk, snel en het is gezond.
Qua afvallen zou ik ook denken rond de 0.5 tot 1 kilo per week.
Begin niet aan een crashdieet, werken vaak niet (soms wel hoor, kijk maar naar Belsje, maar zóveel mensen houden het niet vol), neem in plaats daarvan een gezond eetpatroon. Dat doet bijna iedereen in dit topic. Gewoon drie maaltijden per dag, en fruit tussendoor.
En de maaltijden, dan gewoon bruin brood, en geen puntjes en appelflappen, maar dat snap je denk ik zelf ook wel. Knipoog

Tips om het vol te houden, tja. Sta jezelf wel wat dingen toe. Sla geen maaltijden over, en iets lekkers op je brood mag best, mits het niet te dik belegd is. En er zijn ook zat lekkere, gezonde tussendoortjes, zoals ontbijtkoek, sultana en lekker fruit. Als je honger hebt, neem dan een groot stuk komkommer (ik doe er altijd aromat op om het lekkerder te maken). Verder kan het helpen om jezelf te belonen. Dus bijvoorbeeld; als ik 5 kilo afval, mag ik dat en dat kopen. Dan heb je een reden om het vol te houden. Maar vaak krijg je genoeg motivatie als je merkt dat je daadwerkelijk afvalt. Lachen

Enne, ik zou er wel voor opletten dat je nu niet denkt; oow ik ga half oktober toch lijnen, dan mag ik nu wel extra lekkere dingen eten. Denk er dan wel aan dat je dan misschien wel een maand extra moet lijnen straks.

ladyjoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 13:50

Ja idd. Je kan toch ook zelf komkommer, sla, wortels en tomaten kopen? Ook al eet je nog af en toe slecht tot je alleen met je vriend gaat wonen, je kan zelf al 200 gr groente eten. Zij hoeven niet mee te eten, neem gewoon wat rauwkost (zakje sla van 200 gram, 1/3 komkommer is ook zo'n 200 gram) tussendoor of voor het avondeten, dan eet je ook minder vet. En 2x per week een bruin brood kopen waar je dan de hele week van kan eten, is toch ook niet zoveel moeite? Lekker veel water drinken en gewoon geen frisdranken/sapjes meer (of max 1 per dag), groene thee (zonder suiker), dat soort dingen. Maken al wat verschil. Een halte eerder uit stappen, eerder de fiets pakken, de trap ipv de roltrap of lift. Alle kleine beetjes helpen Lachen

Welkom trouwens! (en de rest ook)

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 13:57

Tips om het vol te houden:
Geen boodschappen doen als je honger of trek hebt, maak een lijstje als je thuis bent en hou je daar ook aan.
Als je het niet in huis hebt neem je het ook minder snel.
Zorg dat je altijd vers fruit in huis hebt dat je lekker vind, dan heb je een gezond tussendoortje.
Niet te vaak op de weegschaal gaan staan, een kilo meer zit er zo aan door vocht ed, dat zegt dus niet zoveel.
Succes ermee, misschien kun je nu al beginnen met wat meer sporten en vaker nee zeggen tegen snoep. Dan is het minder moeilijk om straks echt te beginnen.

Mijn dag:
O: bakje brinta en stukje meloen
L: 2 pistoletjes met kaas en komkommer
T: (zometeen) stukje volkoren ontbijtkoek en een perzik
D: biefstuk, gebakken aardappeltjes en boontjes, niet zo heel goed maar ik een bij mijn moeder.

fourth

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 14:34

Wat een nieuwkomers ineens! Allemaal welkom en heel veel succes.

Citaat:
Hahaha VQ dat moet je ook niet doen, chocola in huis halen. Dat zou ik ook niet kunnen weerstaan denk ik.
Alhoewel, wij hebben 2 heerlijke grote plakken milkachoco beneden liggen, mijn favo smaken, maar door er niet aan te denken ben ik er nog af kunnen blijven. Haha! (En door de ontdekking dat er in 1 mini blokje chocola 50 caloriën zitten Bloos! ).
Alhoewel, wij hebben 2 heerlijke grote plakken milkachoco beneden liggen, mijn favo smaken, maar door er niet aan te denken ben ik er nog af kunnen blijven. Haha! (En door de ontdekking dat er in 1 mini blokje chocola 50 caloriën zitten Bloos!

Jaaa maar af en toe moet je jezelf toch weleens wat lekkers gunnen Vork [al hoeft dat geen 200 gram binnen 12 uur te zijn nee Haha!]
Maar nee ik doe het idd niet meer, 1 keer per week wat lekkers ok, maar dan haal ik wel wat minder ofzo. Ik zou nu wel weer verder willen vreten maar gelukkig heb ik niet echt comfortfood in huis meer, of ik moet een pot jam gaan leeg eten Rolleyes

Loesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 14:41

Ik meld me... mag ik met jullie meelijnen?

Anneloes, 19 jaar. Dit jaar op kamers gegaan. Nu een jaartje dus. En zeker 8 kilo aangekomen. Nu bij lente van 1.64 meter ongeveer 62 kilo. Dit wil ik er allemaal weer afhebben. Dus vanaf volgende week maandag begint het fanatieke lijnen en sporten weer. Nu nog weekje vakantie.

Ik hoop dat het me net wat extra steun bied dit topic.

Riëtte

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 15:01

Alle nieuwkomers welkom. Met steun van elkaar gaat het vast lukken!
Wij zijn vandaag naar Emmen geweest, en ja hoor, ik had het weer voor elkaar: het was geen Full Color festival. Zal wel volgende week zijn ofzo. Uit nood hebben we maar een bakje kibbeling gekocht. Smaakte niet eens zo lekker....
Wel een paar uur door de dierentuin gelopen, en aangezien we nu toch weer op tijd thuis zijn hijs ik me zo in de rijkleren. Het is hier nu droog (heeft wel geregend aan de stoep te zien) en dus kan ik nog mooi een paar uurtjes naar buiten!

Verdere planning:
o: 2 bruine bolletjes met zoet en optimel
t: 2 liga's
l: portie kibbeling met saus
t: 1 bruin bolletje zonder beleg
d: wrsch patat
t: fruit