Wie gaat er mee op dieet???

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Spetterlover

Re: Wie gaat er mee op dieet???

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-05 19:31

_Scarlet_ schreef:
Die Zespri-kiwi's, zijn dat niet die gele dingen? Hoe zijn die? Heb me er nog nooit aan durven wagen, haha Tong uitsteken

Jaa die gelige dingen idd, ze zijn wel lekker hoor! Haha!

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-05 19:40

Wat ik vandaag gegeten heb..

ontbijt: 3 boterhammen met sandwichspread en een Zespri (zo'n soort kiwi)
tussendoor: stukje kaas
lunch: 2 boterhammen met een gekookt eitje
tussendoor: roggebrood met kaas en een appel, 3 plakken ontbijtkoek en 2 niet zo grote ijsjes Bloos best veel eigenlijk
avondeten: 1 schepje gebakken aardappelen en een half bord sla, maar ik vond het niet zo lekker, dus heb ik 2 kleine croissantjes (samen ongeveer net zoveel als een normale) genomen. Oja en nog wat appelmoes.

Ik zit vandaag op 1360 kcal en 33 gram vet.
Al die vetten, ik vind het veel te veel. Denk dat het komt door de kaas en het gekookte eitje en dan ook nog gebakken aardappel.. Scheve mond

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-05 19:42

Ik denk dat die vetten voornamelijk komen door de croissantjes, eigenlijk, en de kaas ja. Maar volgens mij zit er niet zo héél veel vet in ei, hoor.

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-05 19:44

Guinevere schreef:
Ahh Sizzy Ach gut , had je verder wel een leuke avond gehad?

De avond was echt top Haha! heb me prima vermaakt!

Vanavond wordt het 'lekker vettig' eten, heb daar nu echt ff behoefte aan geloof ik Haha! Komt door het brak zijn denk ik

Pasta met creme fraiche en boursin, courgette, prei, champignons en een klein beetje katenspek. Vork

Verder heb ik vandaag niet zoveel gegeten, dus mag wel vond ik Lachen

keshia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-05 19:51

hmm ik zag dit topic.. en ik dacht.. hmm moet toch eens reageren...
ik zit (zoals bijna iedereen denk ik) behoorlijk in de stress voor de vakantie.. 15 augustus ga ik op vakantie en wil dan ongeveer 3-4 kilo kwijt zijn en wat strakker zijn!! is dit haalbaar denken jullie??
en wat voor advies geven jullie mij.. ik fiets ongeveer 20 km op een dag... ( wel in wat kortere stukjes maar red dit zeker) en heb nu een onbeperkt fitnessabbo genomen.. ook rijdt ik drie keer per week paard... een uurtje...
dus ik denk dat ik qua sporten wel goed zit.. maar wat is nu gezond en lekker om te eten als je veel sport.. en hoe komen jullie aan die berekeningen hoeveel calorien iets is.. en hoeveel mag je er hebben per dag?
sorry dat ik al die vragen stel.. maar ben echt benieuwd... maar had niet echt de tijd en het geduld 83 blz. af te zoeken naar mijn mogelijke antwoorden...
groetjes keshia

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-05 19:51

_Scarlet_ schreef:
Ik denk dat die vetten voornamelijk komen door de croissantjes, eigenlijk, en de kaas ja. Maar volgens mij zit er niet zo héél veel vet in ei, hoor.

in ei 5 gram
de kaas was 30+ dus viel mee
Ja die croissantjes waren 8 gram

Morgen eet ik poffertjes Verdrietig Daar lust ik normaal heel wat van, maar ik neem ze nu gewoon zonder extra boter en ik hou het wel op 1 keer opscheppen. Dan neem ik als troost wel een extra bakje yoghurt of appelmoes ofzo morgen Scheve mond

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-05 19:53

keshia schreef:
hmm ik zag dit topic.. en ik dacht.. hmm moet toch eens reageren...
ik zit (zoals bijna iedereen denk ik) behoorlijk in de stress voor de vakantie.. 15 augustus ga ik op vakantie en wil dan ongeveer 3-4 kilo kwijt zijn en wat strakker zijn!! is dit haalbaar denken jullie??
en wat voor advies geven jullie mij.. ik fiets ongeveer 20 km op een dag... ( wel in wat kortere stukjes maar red dit zeker) en heb nu een onbeperkt fitnessabbo genomen.. ook rijdt ik drie keer per week paard... een uurtje...
dus ik denk dat ik qua sporten wel goed zit.. maar wat is nu gezond en lekker om te eten als je veel sport.. en hoe komen jullie aan die berekeningen hoeveel calorien iets is.. en hoeveel mag je er hebben per dag?
sorry dat ik al die vragen stel.. maar ben echt benieuwd... maar had niet echt de tijd en het geduld 83 blz. af te zoeken naar mijn mogelijke antwoorden...
groetjes keshia

Dat is nog een week of.. 7? Dat moet lukken, 1 kg per week is goed om max. af te vallen, dus dat moet kunnen.
op www.overgewicht.nl kun je zien hoeveel calorieen en vetten je ongeveer mag, dan moet je je even aanmelden bij de eet- en beweegwijzer.
Enne, veel groente, goede vetten, proberen om weinig te snoepen.. Vaak op een dag (gezond!) eten.
En veel sporten, maar dat doe je zo te zien al Lachen

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-05 03:54

@Laura: Netjes hoor, zo'n verschil kan je zeker wel zien? Ook handig dat je nu je niet meer hoeft te betalen wel nog steeds alles toe kan passen. Haha!

Citaat:
Als je niet wil dieten en ook geen gewicht kwijt hoeft, maar je wel je vetgehalte wil verlagen, kan je je normale eetpatroon aanhouden maar je vlees vervangen door kip of vis voor bij je training
Ja, dat doe ik sowieso al ... ik eet min. 4x per week kip of vis 's avonds en kalkoen op brood.

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-05 07:33

Pfff.. ben maar extra vroeg m'n bed uitgekomen om te gaan sporten. Nu is het nog best koel buiten, en de route die ik loop is heel veel schaduw. Net eventjes een boterhammetje gegeten, en ik eet er om 10 uur ofzo nog wel eentje, ik ga om 11 uur paardrijden (of nouja, in elk geval heb ik met Snowdon op bokt afgesproken, maar of we gaan knolhobbelen met zulk weer weet ik niet zeker) en dan wordt de lunch ook vrij laat denk ik ..
En nou is het volkorenbrood op Scheve mond dus ik ga zo maar 'ns naar de bakker Lachen

keshia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-05 07:35

goedemorgen.. lekker he..,het weer zo 'sochtends.. ik ben inmiddels al twee en half uur op.. en heb mijn krantenwijk al gedaan...
dadelijk naar de pony en daarna lekker zwemmen:-)

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-05 07:53

Ik ga vanmiddag naar het strand, dus dan ga ik niet lopen snaaien, zal alleen veel water drinken worden Lachen En misschien een waterijsje.
Ik zit nu te ontbijten met 2 wasa crackers met komkommer en sla, gezond he Pling
Ik heb alleen wel een wit pistolletje klaarliggen voor school, maar daar doe ik ook sla en komkommer op. Lachen

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-05 08:37

Pfff, ging net proberen te joggen maar kreeg ontzettende steken in m'n buik
Heb zodoende maar iets van 3 minuten gelopen ofzo, ga vanavond het nog een keer proberen.

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-05 09:51

Dat heb ik ook welleens Scarlet!
heel vervelend is dat.. Scheve mond

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-05 12:41

_Scarlet_ schreef:
Pfff, ging net proberen te joggen maar kreeg ontzettende steken in m'n buik
Heb zodoende maar iets van 3 minuten gelopen ofzo, ga vanavond het nog een keer proberen.

Schijnt dat je daar doorheen moet lopen, maarja, dat kan ik ook niet

Lindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-05 12:49

Nee, daar moet je niet doorheen lopen. Het is een teken dat je rustiger aan moet doen, en dat moet je niet negeren.

Je hebt het vooral na het eten, en ik geloof dat dat komt, omdat je lichaam na het eten de energie nodig heeft voor de vertering.
Na het eten kun je het beste een uurtje rusten voordat je gaat sporten. Ik heb er ook snel last van.
Ik heb 's avonds om half 7 turnen, dan eet ik al voor 5 uur.

Jamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-05 12:56

Dat betekent dat je milt te weinig bloedtoevoer krijg (geloof ik? of hij krijgt iig van iets te weinig op dat moment) omdat je in een keer heel intensief gaat bewegen. Dus ik zou idd dan iets rustiger aan doen zodat die ff op adem kan komen Knipoog

Heb net 2 crackers op met boter en eentje met beetje jam. Ik was pas om half 1 beneden en we gaan altijd om 1 uur middag eten dus vond het beetje onzin om nog broodje te nemen.
Maar zometeen neem ik 2 volkorenbroodje of eentje met appelstroop en eentje met een gebakken eitje of ipv ei kipfilet. Weet het nog niet Tong uitsteken

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-05 13:02

Vanmorgen heb ik 2 wasa crackers met sla en komkommer gegeten, rond 10 uur/half 11 op school een pistoletje met sla
toen ik thuis was 2 boterhammen en 2 wasacrackers met sandwichspread en nu een pakje sultana Scheve mond bah ik vind het alweer veel te veel maar kan er niets aan doen.. Gelukkig ben ik vanmiddag niet thuis, dan ga ik tenminste ook niet de hele tijd lopen eten.

Lindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-05 13:11

Jamy schreef:
Dat betekent dat je milt te weinig bloedtoevoer krijg (geloof ik? of hij krijgt iig van iets te weinig op dat moment) omdat je in een keer heel intensief gaat bewegen. Dus ik zou idd dan iets rustiger aan doen zodat die ff op adem kan komen Knipoog

Ik geloof het ook. Ja

En Spetterlover, dat is toch helemaal niet teveel? Verward

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-05 13:24

Lindy schreef:
Nee, daar moet je niet doorheen lopen. Het is een teken dat je rustiger aan moet doen, en dat moet je niet negeren.

Je hebt het vooral na het eten, en ik geloof dat dat komt, omdat je lichaam na het eten de energie nodig heeft voor de vertering.
Na het eten kun je het beste een uurtje rusten voordat je gaat sporten. Ik heb er ook snel last van.
Ik heb 's avonds om half 7 turnen, dan eet ik al voor 5 uur.

Mja, het gekke is, ik had dus nog niks gegeten Verward Ben daarna pas gaan ontbijten *moet altijd even wakker zijn voordat ik ga ontbijten, kan niet zo hups uit m'n bed rollen en eten*
Nou goed
Heb weer gewoon m'n aardbeienyoghurtje op, en een sinaasappel, en een beetje te veel katjesdropjes Bloos Maar wel suikervrije, dat scheelt.
Zometeen lekker wat tomaatjes met 2 sneetjes brood eten, en dan leren. Bah. Heb altijd trek in dingen als 'k ga leren.

Ziolette

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-05 13:36

Jeetje, wat eten jullie af en toe veel brood zeg Wow! . Momenteel ben ik ook weer even bezig om nog wat kilo's er af te werken (eerder in dit topic, was ik al 10 kilo kwijtgeraakt) en dit eet ik momenteel vrijwel elke dag (volgens mijn oude dieetrooster):

ontbijt:
2 boterhammen met beleg (1x hagelslag en 1x sambalsmeerkaas of vleeswaren) en becel dieet. Eigenlijk hoort dit beleg 2x vleeswaren te zijn + 1 matze/roggebrood met chocopasta, maar de laatste laat ik meestal weg en dan doe ik het zoetbeleg op mijn boterham Knipoog ).

1 stuk fruit (banaan half)

lunch:
1 boterham met beleg (kaas of vleeswaren) en becel dieet
1/2 (half) eierkoek of 1 stuk sultana
1 beker melk
1 stuk fruit

avondeten:
100gr vlees
3 à 4 opscheplepels groente
3 à 4 opscheplepels aardappels
of een maaltijd uit het receptenboek dat ik kreeg en die zijn echt Vingers aflikken (lasagne/spaghetti kip gember/nasi/bami/etc...).
1 bakje ijs of vla

Ik ben met dit dieet in 10 weken, zo'n 10 kilo kwijtgeraakt en ik heb me niet ingehouden met de feestdagen.
Laatst bijgewerkt door Ziolette op 23-06-05 15:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-05 13:47

Jij eet gewoon weinig...........het is niet dat anderen zoveel eten. Verder is chocopasta een van de slechtse broodbeleggen die je kan kiezen.

Dat je er mee afgevallen bent snap ik, grofweg zal je misschien de 1200 calorieen niet eens halen als je altijd mager beleg nam.

Je bezuinigt op gezonde dingen om wel ijs/vla/hagelslag/chocoladepasta te kunnen eten. Dat lijkt me niet slim.

Maar ja ieder zo zijn eigen manier.

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-05 13:54

Hmm, ik moet even bij jullie checken want ik merk dat ik de laatste tijd weer steeds minder ga eten...

Ontbijt:
bakje magere fruityoghurt met aardbei

Tussendoor:
sinaasappel

Lunch:
3 tomaten
2 sneetjes volkoren brood

Tussendoor:
Bakje ananasstukjes in eigen sap

Avondeten:
Gerookte kip en tomatensoep, misschien nog 1 sneetje brood

Misschien komt nog ergens een waterijsje tussendoor, en een McFlurry, maar die mogen jullie eruit laten want dat weet ik dus nog allemaal niet zeker.

Ziolette

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-05 13:59

orionneke schreef:
Jij eet gewoon weinig...........het is niet dat anderen zoveel eten. Verder is chocopasta een van de slechtse broodbeleggen die je kan kiezen.

Dat je er mee afgevallen bent snap ik, grofweg zal je misschien de 1200 calorieen niet eens halen als je altijd mager beleg nam.

Je bezuinigt op gezonde dingen om wel ijs/vla/hagelslag/chocoladepasta te kunnen eten. Dat lijkt me niet slim.

Maar ja ieder zo zijn eigen manier.

Edit: Ik vergeet trouwens te vermelden dat ik bij mijn avondeten salade heb van komkommer en tomaat of andere rauwkost.

Ik eet beslist niet te weinig, dit dieet is trouwens professioneel samengesteld en heeft zo'n 1250 calorieën en niet door mijzelf in elkaar gezet. Het is juist zo samengesteld dat je je eetpatroon wijzigt in een normaal patroon en niet in 1x kilo's tegelijk afvalt door jezelf uit te hongeren en vervolgens weer kilo's aankomt als je in je oude patroon verder gaat!

IJs en vla zijn bij mij vervangers voor de yoghurt/zure zuivel omdat ik die niet lust (en weer niet door mijzelf vervangen). De matze met chocopasta/hagelslag is ook niet door mij op de menukaart gezet! Ik moest ook elke week op komen draven en 1x in de twee weken kreeg ik een nieuw menu. Mijn kilo's zijn eraf gegaan en eraf gebleven ook toen ik weer ging snoepen/andere avondmaaltijden at.

Lindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-05 14:03

ja, dat is ook veeel te weinig hoor Scarlet.
Je hebt te weinig zuivelproducten, fruit, groente, aardappelen, en sowieso te weinig variatie.

Twee quotes van mijn site over weinig eten:

Citaat:
Lijnen helpt meestal niet om af te vallen, maar zorgt vaak juist voor het jojo-effect. Waarom? Door te lijnen gaat je stofwisseling omlaag. Je lichaam past zich automatisch aan op je voedselinname. Als je weinig eet, raakt je lichaam hier op den duur aan gewend, en houd het voedsel wat je nog wel binnen krijgt vast. Je moet steeds minder eten als je nog wilt afvallen. Ga je weer normaal eten, dan kom je aan, en heb je dus het bekende jojo-effect. Het duurt dan vaak even voordat je lichaam weer gestabiliseerd is, en hierdoor wordt je vaak zwaarder dan voordat je begon met lijnen. Hoe dan ook, je lichaam raakt gewend aan het weinige eten, en je valt steeds moeizamer af.

Citaat:
Zorg in ieder geval voor een goed ontbijt. Als je stevig ontbijt, zul je ook meer verbranden. Als je een motor niet goed op gang bent, zal het de hele tijd maar half blijven draaien. Als je een motor goed start, verbrand het de rest van de dag veel meer. Zo werkt het ook met je spijsvertering. Om vet te verbranden is ook energie nodig. Vooral uit je ontbijt, eet niet te laat na het opstaan voldoende koolhydraten en vezels om je spijsvertering wakker te schudden. Zorg daarnaast ook voor voldoende fruit en melkproducten. Halvarine is gezond, en dit heb je nodig voor bepaalde vitaminen, en om verschillende vitaminen op te kunnen nemen in het lichaam. Laat de gezonde, onverzadigde vetten dus niet staan!

Ik heb ook nog wel een stukje over wat te weinig eten met je lichaam doet.

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-05 14:12

Weinig zuivel? En ik eet nog wel yoghurt 's ochtends! Zou niet weten wanneer ik meer zuivel zou kunnen binnenkrijgen, om nou 2x op een dag yoghurt te eten is nou ook zo wat...

En ik eet netjes 2x per dag fruit hoor Verward
Aardappelen lust ik niet, groenten is misschien wel iets te weinig maar ik had gedacht dat dat met die tomaten wel goed zat, je hoeft toch maar 200g groenten per dag? Die tomaten zijn al minstens 200g.

Variatie kan ik verder niet veel aan doen, achterlijke supermarkten gaan ervan uit dat het gemiddelde huishouden uit 4 personen bestaat en maken de eenpersoonsporties belachelijk duur. Daardoor word ik dus gedwongen om minder te variëren (ooit wel eens geprobeert 1 stuk kipfilet te vinden voor dezelfde prijs als 2? niet te doen gewoon...)

Mijn lichaam is sowieso al gewend aan te weinig eten, stofwisseling is überhaupt al vrij langzaam.
Ben ook niet van plan "normaal" te gaan eten, aangezien dit bijna normaal is voor mij Knipoog

Edit: daarmee bedoel ik dus dat 'k al jaren niet veel meer dan 4-6 sneetjes brood met beleg per dag eet en avondeten, en elke avond een koekje oid. Ben meer fruit gaan toevoegen en een stuk minder snoep.
En nu ga 'k leren Lachen