_Scarlet_ schreef:Die Zespri-kiwi's, zijn dat niet die gele dingen? Hoe zijn die? Heb me er nog nooit aan durven wagen, haha
Jaa die gelige dingen idd, ze zijn wel lekker hoor!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
_Scarlet_ schreef:Die Zespri-kiwi's, zijn dat niet die gele dingen? Hoe zijn die? Heb me er nog nooit aan durven wagen, haha
Guinevere schreef:Ahh Sizzy, had je verder wel een leuke avond gehad?
_Scarlet_ schreef:Ik denk dat die vetten voornamelijk komen door de croissantjes, eigenlijk, en de kaas ja. Maar volgens mij zit er niet zo héél veel vet in ei, hoor.
keshia schreef:hmm ik zag dit topic.. en ik dacht.. hmm moet toch eens reageren...
ik zit (zoals bijna iedereen denk ik) behoorlijk in de stress voor de vakantie.. 15 augustus ga ik op vakantie en wil dan ongeveer 3-4 kilo kwijt zijn en wat strakker zijn!! is dit haalbaar denken jullie??
en wat voor advies geven jullie mij.. ik fiets ongeveer 20 km op een dag... ( wel in wat kortere stukjes maar red dit zeker) en heb nu een onbeperkt fitnessabbo genomen.. ook rijdt ik drie keer per week paard... een uurtje...
dus ik denk dat ik qua sporten wel goed zit.. maar wat is nu gezond en lekker om te eten als je veel sport.. en hoe komen jullie aan die berekeningen hoeveel calorien iets is.. en hoeveel mag je er hebben per dag?
sorry dat ik al die vragen stel.. maar ben echt benieuwd... maar had niet echt de tijd en het geduld 83 blz. af te zoeken naar mijn mogelijke antwoorden...
groetjes keshia
Ja, dat doe ik sowieso al ... ik eet min. 4x per week kip of vis 's avonds en kalkoen op brood.Citaat:Als je niet wil dieten en ook geen gewicht kwijt hoeft, maar je wel je vetgehalte wil verlagen, kan je je normale eetpatroon aanhouden maar je vlees vervangen door kip of vis voor bij je training
_Scarlet_ schreef:Pfff, ging net proberen te joggen maar kreeg ontzettende steken in m'n buik
Heb zodoende maar iets van 3 minuten gelopen ofzo, ga vanavond het nog een keer proberen.
Jamy schreef:Dat betekent dat je milt te weinig bloedtoevoer krijg (geloof ik? of hij krijgt iig van iets te weinig op dat moment) omdat je in een keer heel intensief gaat bewegen. Dus ik zou idd dan iets rustiger aan doen zodat die ff op adem kan komen![]()
Lindy schreef:Nee, daar moet je niet doorheen lopen. Het is een teken dat je rustiger aan moet doen, en dat moet je niet negeren.
Je hebt het vooral na het eten, en ik geloof dat dat komt, omdat je lichaam na het eten de energie nodig heeft voor de vertering.
Na het eten kun je het beste een uurtje rusten voordat je gaat sporten. Ik heb er ook snel last van.
Ik heb 's avonds om half 7 turnen, dan eet ik al voor 5 uur.
orionneke schreef:Jij eet gewoon weinig...........het is niet dat anderen zoveel eten. Verder is chocopasta een van de slechtse broodbeleggen die je kan kiezen.
Dat je er mee afgevallen bent snap ik, grofweg zal je misschien de 1200 calorieen niet eens halen als je altijd mager beleg nam.
Je bezuinigt op gezonde dingen om wel ijs/vla/hagelslag/chocoladepasta te kunnen eten. Dat lijkt me niet slim.
Maar ja ieder zo zijn eigen manier.
Citaat:Lijnen helpt meestal niet om af te vallen, maar zorgt vaak juist voor het jojo-effect. Waarom? Door te lijnen gaat je stofwisseling omlaag. Je lichaam past zich automatisch aan op je voedselinname. Als je weinig eet, raakt je lichaam hier op den duur aan gewend, en houd het voedsel wat je nog wel binnen krijgt vast. Je moet steeds minder eten als je nog wilt afvallen. Ga je weer normaal eten, dan kom je aan, en heb je dus het bekende jojo-effect. Het duurt dan vaak even voordat je lichaam weer gestabiliseerd is, en hierdoor wordt je vaak zwaarder dan voordat je begon met lijnen. Hoe dan ook, je lichaam raakt gewend aan het weinige eten, en je valt steeds moeizamer af.
Citaat:Zorg in ieder geval voor een goed ontbijt. Als je stevig ontbijt, zul je ook meer verbranden. Als je een motor niet goed op gang bent, zal het de hele tijd maar half blijven draaien. Als je een motor goed start, verbrand het de rest van de dag veel meer. Zo werkt het ook met je spijsvertering. Om vet te verbranden is ook energie nodig. Vooral uit je ontbijt, eet niet te laat na het opstaan voldoende koolhydraten en vezels om je spijsvertering wakker te schudden. Zorg daarnaast ook voor voldoende fruit en melkproducten. Halvarine is gezond, en dit heb je nodig voor bepaalde vitaminen, en om verschillende vitaminen op te kunnen nemen in het lichaam. Laat de gezonde, onverzadigde vetten dus niet staan!