Aanrommelaars met koolhydraatarm?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

M_D_H

Re: Aanrommelaars met koolhydraatarm?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 22:30

Flammkuche of koolhydraatarm brood?
Moet je wel nog maken natuurlijk.

Hier een paar slechte dagen gehad. Op de beurs is koolhydraatarm een enorme uitdaging en zonder koelkast wordt het helemaal een uitdaging.
Dus uiteindelijk nu 3 dagen normaal gegeten (met als cadeautje een flinke hoofdpijn en de neiging om heel hard te stuiteren, maar goed) en morgen weer keihard aan de slag.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 07:24

Wat ik ook wel gedaan heb was stukjes gegrilde kipfilet en wat rauwkost, dat moet in de trein ook nog wel te doen zijn.

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 08:02

Wat balen M_D_H dat er op zo'n beurs zo weinig te krijgen is... Ik was onlangs op een congres, práchtige locatie, hadden ze kipnuggets en kroketten bij de lunch...
Ik nog gevraagd of ze iets voor me konden doen, neehoor! En mijn werkgever maar dik betalen ervoor. Zo jammer...

Kan iemand het recept van die flammkuchen geven? En zou je die ook zonder oven kunnen maken? Ik heb geen oven maar ben wel zeer creatief op 't gasfornuis hoor..

Voor in de trein inderdaad wat stukjes/ plakjes vlees met bijvoorbeeld komkommer. Als je de juiste bakjes hebt en je lust het (dit deed mijn moeder altijd) gewoon yoghurt met blauwe bessen meenemen.

Vanmorgen ontbeten met omelet (2eieren) met cervelaat en een klein beetje komkommer met veel rookvlees. Ik zat zo lekker van die rookvlees te snoepen dat het pakje maar op moest :=

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 10:38

Hier ook weer even een berichtje. Zoals ik had gezegd was koolhydraat arm niks voor mij (last van de darmen) Dus ik doe koolhydraat beperkt. Ik neem avondmaaltijden met weinig koolhydraten, en heb al maanden geen deegwaren of aardappel gehad.

Dagje van mij:
O: Franse kwark met aardbeien, lijnzaad en aan handje noten of sojamelk met havermout met fruit en lijnzaad
M: Gebakken ei 2 stuks met 100 gram soepgroentes of 2 sneetjes zuurdesembrood of YAM glutenvrij brood met hummes of huttenkase
T: Pruimen, appel, mandarijnen of ander fruit
A: koolydraat arm recept zoals Koolraap stampot met huttenkase, spekjes en andijvie,
wokken met vis, kip en groente enze enze, ik heb een kookboekje gemaakt met leuke recepten, ik kan het de interesseerden mailen.
T: Wortels/komkommer/tomaatjes/bleekselderij met hummes, of komkommer met tonijn, of rauwkost.

Mijn lichaam doet het hier het beste op, en in het weekend neem ik rustig een zakje chips of een stuk chocolade, een ijsje enze.
Met uit eten gaan eet ik gewoon alles, en 1x in de 2 weken doe ik een patatje. :j

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 11:16

AmyII schreef:
Wat balen M_D_H dat er op zo'n beurs zo weinig te krijgen is... Ik was onlangs op een congres, práchtige locatie, hadden ze kipnuggets en kroketten bij de lunch...
Ik nog gevraagd of ze iets voor me konden doen, neehoor! En mijn werkgever maar dik betalen ervoor. Zo jammer...

Kan iemand het recept van die flammkuchen geven? En zou je die ook zonder oven kunnen maken? Ik heb geen oven maar ben wel zeer creatief op 't gasfornuis hoor..

Voor in de trein inderdaad wat stukjes/ plakjes vlees met bijvoorbeeld komkommer. Als je de juiste bakjes hebt en je lust het (dit deed mijn moeder altijd) gewoon yoghurt met blauwe bessen meenemen.

Vanmorgen ontbeten met omelet (2eieren) met cervelaat en een klein beetje komkommer met veel rookvlees. Ik zat zo lekker van die rookvlees te snoepen dat het pakje maar op moest :=

Nou, hier hebben ze genoeg... Alleen niet Koolhydraatarm :+

Het recept van de flammkuchen staat in dit topic, als je bij mijn naam op geplaatst klikt dan kom je hem wel tegen :)
(staat namelijk wel wat pagina's verder en dat kan ik via de quote niet meer zo vinden voor je, sorry :o )
Weet niet of het te maken is op het fornuis te maken is, misschien wel als een soort van pannenkoek?

EsterW

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 13:45

CK88 schreef:
Hier ook weer even een berichtje. Zoals ik had gezegd was koolhydraat arm niks voor mij (last van de darmen) Dus ik doe koolhydraat beperkt. Ik neem avondmaaltijden met weinig koolhydraten, en heb al maanden geen deegwaren of aardappel gehad.

Dagje van mij:
O: Franse kwark met aardbeien, lijnzaad en aan handje noten of sojamelk met havermout met fruit en lijnzaad
M: Gebakken ei 2 stuks met 100 gram soepgroentes of 2 sneetjes zuurdesembrood of YAM glutenvrij brood met hummes of huttenkase
T: Pruimen, appel, mandarijnen of ander fruit
A: koolydraat arm recept zoals Koolraap stampot met huttenkase, spekjes en andijvie,
wokken met vis, kip en groente enze enze, ik heb een kookboekje gemaakt met leuke recepten, ik kan het de interesseerden mailen.
T: Wortels/komkommer/tomaatjes/bleekselderij met hummes, of komkommer met tonijn, of rauwkost.

Mijn lichaam doet het hier het beste op, en in het weekend neem ik rustig een zakje chips of een stuk chocolade, een ijsje enze.
Met uit eten gaan eet ik gewoon alles, en 1x in de 2 weken doe ik een patatje. :j

Kijk, dat is een schema dat lijkt op het mijne - of iig waar ik naartoe wil!

Helemaal kh-vrij zie ik niet zitten. In 'keto' belanden (ik wist niet eens wat het was voor ik er hier over las!!) hoeft al helemaal niet. Ik wil graag minder koolhydraten en suikers naar binnen werken en me daardoor a) beter voelen (spijsvertering, darmen, geen 'vol' gevoel, geen energiedips) en b) geleidelijk aan afvallen. Dat laatste schiet nog niet op: 1 kg in twee weken... Geleidelijk is leuk, maar dit is me iets te langzaam.

Ik ben dus benieuwd naar je recepten CK88! Niet te ingewikkeld? Ik hou niet van koken en ben er ook niet zo goed in/gun me weinig tijd en aandacht daarvoor.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 14:10

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 14:32

Een weekend weggeweest anders gegeten en 400 gram afgevallen.

Deau

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 15:43

EsterW schreef:
en b) geleidelijk aan afvallen. Dat laatste schiet nog niet op: 1 kg in twee weken... Geleidelijk is leuk, maar dit is me iets te langzaam.

0,5 kg in de week is hartstikke netjes!
Het voordeel van in ketose gaan is dat je lichaam geen brandstof (glucose) vanuit koolhydraten binnen krijgt. Om energie te krijgen gaat het lichaam, mits je voldoende eiwitten eet, energie vrij maken uit je lichaamsvet. Hierdoor val je op een makkelijke manier af.

Jij eet dagelijks onder je eigen energiebehoefte waardoor je tekorten creëert in al je macronutriënten. Hierdoor val je gematigder af.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 16:32

Het scheelt heel erg per lichaam hoeveel je afvalt met welk dieet. Ik val met kha heel geleidelijk af, tijden zelfs bijna niet. Nu eet ik weer alles, alleen geen koek, snoep etc, en kleinere porties khd, en ik val weer vlot af. Het grote nadeel voor mij nu is dat ik wel meer schommelingen in mn bloedsuiker heb, waardoor ik vaker trek heb. En meer lucht in mn buik waardoor ik dikker lijk >;) Maar zolang ik cm en kg verlies vind ik t ff prima.

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 16:37

Esther: ze zijn super makkelijk (max 15 min ongeveer) doe even een privé berichtje dan kan ik ze mailen!

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 17:47

Wat een mooi lijstje CK88, ziet er netjes uit.

Ik heb vandaag mijn worteltjes weggegeven op het werk, ik vond het zonde om ze niet te eten dus had ze toch meegenomen. Nu toch weggegeven, worden ze in elk geval opgegeten.

Ik ga zoeken M_D_H, ik denk dat het dan inderdaad in pannenkoek/ omeletvorm moet.

Is spinazi een kha groente? Want dan leg ik vannacht wat de ontdooien, gaat dat mijn omelet in morgen.

Viel me op dat in ui ook behoorlijk wat kh zitten volgens mfp.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 18:18

Spinazie is idd kha. Ui is idd aardig khdrijk.

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 19:27

Naiss! Dan heb ik nu al zin in mijn ontbijt morgen :9

Ja van de ui vind ik het wel jammer, soms is het zo lekker. Maar niks aan te doen :)

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 19:37

Ui vind ik echt zo'n instinker, zonder opzoeken zou ik denken dat het kha is, maar er zit idd best wat in. Nou eet je vaak niet veel ervan, maar toch.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 20:25

Vorige keer merkte ik dag 2 al dat ik duf was en last kreeg van ketoflu, nu nog niks, grrr. Hopelijk morgen, sporten morgen zal ook wel helpen. Wil donderdag eerste keer testen met strips, hopelijk dan toch om.

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 07:55

Zo... Vandaag heb ik het anders aangepakt:

O: 3/4e omelet van drie eieren met 20gr spinazie en 125gr uitgebakken spek.
T: salade(tje)
M: pompoensoep (hij moet toch op en bevat in deze portie 'maar' 5gr. kh.
T: 1/4e omelet van vanmorgen

Dan heb ik nog omdat ik de avondmaaltijd 'mis' (zit dan in de auto) 50gr. walnootjes en twee hardgekookte eitjes.

Dan kom ik uit op een totaal van 1.562Kcal met macrowaarden van:
Koolhydraten: 26gram
Eiwitten: 137gram
Vetten: 65gram.

Dit ziet er al een stuk beter uit (hoop ik). Wel heb ik nog een late night snack van een halve komkommer met weer 200gram runderrookvlees omdat ik het zo lekker vind.
Vanmiddag heb ik sportmiddag op het werk dus ik beweeg ook nog wel wat vandaag maar niet heel intensief (gok ik).

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 08:01

ziet er al een stuk beter uit. Hoeveel kg weeg je? En hoeveel sport je? Ik zou je eiwitten nog wat omlaag brengen en je vetten verder omhoog (nog verder omhoog?! JA :D ) want teveel eiwitten triggert alsnog insuline en maakt glucose, zodat je alsnog niet in keto komt en dat was volgens mij wel je doel toch? Houdt als richtlijn voor je eiwitten aan 1-1.5gr/kg lichaamsgewicht, waarbij 1.5gr/kg lichaamsgewicht echt bedoelt is als je meerdere keren per week zware krachttraining doet. Liever iets te laag in eiwitten dan te hoog want dan saboteer je jezelf onbewust.

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 08:11

EsterW, 0,5 kg per week is prima hoor. Hoeveel wil je er dan per week af hebben?

Gisteren een cursus dag incl. lunch maar konden aangeven als er eet wensen waren dus heb doorgegeven dat ik khd arm wilde :') Kreeg een mooie salade met feta. Helemaal tevreden :)

Amy niks mis met je late night snack hoor!

Deau

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 09:33

Echt koolhydraatarme groenten zijn andijvie, champignons, komkommer, zuurkool en spinazie.
Een ui is inderdaad echt een instinker, maar gebruik hem puur als smaakversterker.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 09:38

Netjes gribaldi!

0.5 kg per week is idd netjes! Al probeer ik altijd tussen de 0.5 en 1 kg aan te houden, als mn lichaam t toelaat.

Ik heb rugpijn >;) Was van plan vanavond naar de sportschool te gaan, maar denk dat ik maar stukje ga wandelen of zwemmen als mn rug t toelaat. Stom lichaam :roll:

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 09:42

Ik ben moe, zit vandaag op werkdag 11 en ik merk dat ik smorgens gewoon mijn bed niet uit kan komen om te sporten :(.

Lijstje van vandaag:
O: 50 gram skyr bosbessen
t: handje nootjes of kaas
L: plakjes kipfilet/schouderham met kruidenkaas
t: carpaccio of kaas
A: nog geen idee :o

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 09:56

Ik heb geen idee hoeveel ik per week afval :P Stabiel is prima :)

Werken wat core oefeningen dan niet Laura? Ik merk dat mijn rug dan minder pijnlijk is.

MDH, ook (mits je werk en je bedrijf het toe laat) je rust pakken he :) Sporten dan maar even laten varen.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 10:04

vervelend M_D_H... Ik weet nog ff niet hoe het zit, ben geen moment slap geweest, maar heb wel veel minder honger gevoel dan normaal, dus vraag me af of ik ongemerkt in keto ben gekomen. Morgenochtend maar testen. Vorige keer was het veel duidelijker.

Mijn plan:

O: 200gr Griekse yoghurt met zoetstof en walnoten
L: omelet van 2 eieren met groente
A: chipolataworstjes met roerbakmix aan groente, champignons erbij, wat kruiden er overheen...
T: postworkout snack, weet nog niet wat. Wil nog geen chocovla maken omdat dat toch relatief hoog is in khd en dat nog niet durf nu. Misschien halve avocado met wat kaas en ham ofzo...

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 10:05

Ik kan nauwelijk opstaan uit mn stoel, dus maar even kalm aan met belasten. Core oefeningen helpen bij mij wel om het te voorkomen, maar als het eenmaal zover is moet ik echt mn rust pakken, anders kan ik binnen notime niets meer.