Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel III

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Paardje_2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 12:45

ChantalSmook schreef:
Paardje_2009 schreef:
Kan daar niet. Zakje kan ook niet. Ik drink wel een kop thee!

Ik denk dat dit mijn laatste berichtje op jou zal zijn aangezien een gezond eetpatroon bij jezelf begint. Als je het niet wilt heeft het ook geen nut om hulp te vragen en voor ons om energie in adviezen te steken.
Misschien moet je onderstaand artikel maar eens lezen (Ik heb het even snel van google geplukt dus of dit een 100% betrouwbaar onderzoek.. is maar anders kun je die desnoods zelf googlen er is hier voldoende onderzoek naar gedaan) en eens goed lezen waarom het belangrijk is om voldoende te eten en je er simpelweg op langere termijn gewoon niks mee bereikt om niet te eten.

http://integralfitness.nl/artikelen/van ... rd-je-dik/

Ik ben toch al dik! Waarom zou ik dan..?

LisErm94

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 13:40

Ansofie, als je er geen zin in hebt zou ik het niet doen met de reden dat je perse een cheatdagje wilt dan geniet je er ook niet van nee. Ongezond eten is niet zonde wanneer je er van geniet/zin in hebt maar wel wanneer je het eet om te eten (als je begrijpt wat ik bedoel :Y) )

Paardje als je tijd hebt om thee te drinken heb je toch ook tijd om te eten? En je uitspraak van ''ik ben toch al dik wat maakt het uit?'' baart me wel zorgen bij een twaalfjarig meisje.. Geloof niet dat je echt dik bent, maar zelfs als je wat steviger zou zijn is een gezond eetpatroon beter als niks eten! Kop op, zorg goed voor jezelf! Als je lekkerder in je vel wilt zitten ga dan gezond eten (i.p.v. weinig) en bewegen en duik niet in de slachtofferrol.. Maak er het best mogelijke van!

Geen slechte dag hoor Madeira :) Maar inderdaad wel weer het andere uiterste, hopelijk kunnen ze een combinatie maken die jou goed ligt.

Nogal herkenbaar je oliebolverhaal Eliine :') Dit jaar heb ik er ook nog geen op, maar met oud en nieuw ga ik er ook een aantal eten hoor & appelbeignets :D
Dan maar aan de eiwitshakes ja als je die wel kunt hebben, dan lijkt het me meer aan de zuivel te liggen als aan de hoeveelheid eiwitten.

Thanks zodiacje is vooral omdat ik straks echt wil genieten hoor, beetje wat Ansofie ook heeft denk ik.

Leuk dagje Chantal, geniet ervan :D

Veel plezier iedereen ook bij SR, leuk!

Vannacht is mijn oma rustig in haar slaap overleden dus nog niet echt een idee hoe het met eten gaat, maar merk dat ik het nu wel fijn vind om toch gezond te eten.
Vanochtend in ieder geval begonnen met mijn normale ontbijt alleen de kaneel was op, en appel met kaneel had ik juist nodig als comfortfood :')

Eske_B

Re: Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 14:18

Paardje_2009, je baart me een beetje zorgen. Ik had namelijk dezelfde gedachte als jij, ik was 13 of 14. En ik zat echt tegen een eetstoornis aan, en het heeft een hele lange tijd geduurd tot ik weer een normaal lichaamsbeeld had. Dat heb ik eigenlijk nog steeds niet (terwijl ik prima op gewicht ben).

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 14:32

Moderatoropmerking:
Bij deze het verzoek om weer 'ontopic' te gaan. Het lijkt mij/ons meer dan logisch dat enkel een kopje thee als lunch onvoldoende is :) Vragen m.b.t. afvallen etc. mogen op Bokt enkel gesteld worden vanaf de leeftijd van 18 jaar in het volgende topic: [HK] Diëten en afvallen deel 5!

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 14:33

Gecondoleerd LisErm :(:)
Veel sterkte voor jou en je familie

Paardje_2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 15:39

Vandaag:
O: (10:00) 1 bakje yoghurt
T: (11:00) niks
L: (13:00) niks
T: (14:30) 2 broodjes
A: (18:00) chinees
T: (21:00) niks

D: water, thee
B: 1 uur fietsen in de kou :brr:

Meiden het is wel zo!
Laatst bijgewerkt door Paardje_2009 op 21-12-13 15:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 15:48

Paardje_2009 schreef:
Vandaag:

Meiden het is wel zo!

Wat dacht je van vanavond nog 2 stuks fruit? Je krijgt te weinig vitamines binnen zo :).

Paardje_2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 15:52

EskeGirl schreef:
Paardje_2009 schreef:
Vandaag:

Meiden het is wel zo!

Wat dacht je van vanavond nog 2 stuks fruit? Je krijgt te weinig vitamines binnen zo :).

Ik zal kijken

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 15:57

O: 2 afbakbroodjes (Nutella en gekookt ei)
B: 5 minuten fietsen, pony's poetsen en ermee werken, beetje rommelen...
T: Kano (soort gevulde koek) (jups slecht, maar kreeg het aangeboden en zeg niet snel nee...)
B: 5 minuten fietsen
L: 2 speltboterhammen (jam), schaaltje halfvolle vanilleyoghurt met appel
B: 20 á 30 minuten met de hond uit ?
T: ?
A: ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 16:41

O: boekweit-mout met peer, lijnzaad, chia en rijstmelk
T: dubbele speltboterham met pindakaas
L: havermout met appel, lijnzaad en rijstmelk
T: -
A: dumplings met een vulling van gehakt, chinese kool, shii-take en citroengras; salade van mango, komkommer, rode ui, pinda's en vissaus; stuk 75% choc

B: 20 min fietsen, uur dressuurles

Comments zijn welkom!

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 16:44

Zou niet weten wat voor comment ik zou kunnen geven fcsa, jouw lijstjes zijn altijd hartstikke mooi :j
Misschien iets meer eiwitten maar das mierenn*ken want kijk altijd graag naar jouw lijstjes als inspiratie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 16:47

Leuk om te horen :) Meer eiwitten klopt, ga ik deze week echt eens op letten (belooft ze voor de zoveelste keer :+)

Noeps

LisErm, gecondoleerd met je oma :(:).

Vandaag:
10.30 2 waldcornboterhammen kaas, 2 koffie met melk
12.30 banaan
14.30 Smoothie van yoghurt, melk, aardbeien en een beetje witte chocola :9
Planning:
T: Oliebol! :9
A: Quessadilla's: 2 wraps met kipfilet, paprika, maïs, sla, komkommer, tomatensalsa, kaas en homemade guacamole
T: Borrel met wat lekkers

B: 5km wandelen, 30min pilates

Anoniem

Ja, LisErm, gecondoleerd.. :(:)

Horse_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 16:49

Horse_xx schreef:
Horse_xx schreef:
Danoesje, zuurkoolschoten is echt heel erg leuk, normaal lus ik geen zuurkool, maar wel uit de oven :9
Ook is boerenkool schotel uit de oven heel erg lekker (boerenkool, aardappelpuree, spekjes etc)

Vandaag heb ik een beetje een raar dagje van half 1 tot 6 naar school :(:)

O: 45 gr havermout, 10 gr chia, 10 gr bio pindakaas
T1: 50 gr roggebrood, 5 gr bio pindakaas
T2: halve rijstwafel
L: 120 gr magere kwark, 25 gr muesli, 60 gr roggebrood met kipfilet
T1: Appel, rijstwafel
T2: twee kiwi's, halve rijstwijfel, gekookt eiwit, paar pepernoten (sinterkerst gevierd :))
A: Nog geen idee Erwtensoep, 1,5 bio+ meergranen pistolet met kipfilet en filet american, bakje magere yoghurt met muesli

Vandaag:
O: 45 gr havermout, amandelmelk, 10 gr chiazaad, tl kaneel
L: Smoothie van 1 banaan, 1 kaki, spitskool, lijnzaad, beetje magere yoghurt en water. Twee gekookte eiwitten
T1: Appel, walnoot
T2: Magere kwark met gehakte noten en muesli, blokje 85% choco, halve rijstewafel met filet american
A: Salade van ijsbergsla, groene paprika, tomaat, komkommer, augurk, zwarte olijven, gegrilde kip
T: Misschien nog wat noten

B: 1,5 KT 30 min cardio, 3,5 uur werken (laatste uur is altijd fanatiek schoonmaken :') )
Laatst bijgewerkt door Horse_xx op 21-12-13 16:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 16:49

Mooi lijstje Horse!

Horse_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 16:56

Anoniem schreef:
Mooi lijstje Horse!

Bedankt, ik probeer net als jij wat meer op mijn eiwitten te letten. het staat niet altijd op mijn lijstjes maar doe veel kracht training en ook vannochtend weer 1,5 KT en 30 min Cardio gedaan. Merk dat mijn spieren het toch wel zwaar hebben soms en heb ook heel veel spierpijn, dus wat meer eiwitten zou wel beter zijn :)

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 17:19

Ik heb om die reden vd week toch maar een whey poeder gehaald. Werd scheel van al die kwark yoghurt en eieren :=
Vond bij de tuinen een biologische whey met maar heel weinig koolhydraten en zonder suikers of toevoegingen (smaakt dan ook nergens naar hihi)

Hebben jullie savonds geen trek meer na het avondeten?
Ik bedoel, sla en kip bijvoorbeeld zou ik het max twee uur op redden. Overdag kan ik best netjes eten maar
In de avond rond tien uur ga ik standaard de fout in....

Horse_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 17:23

zodiacje schreef:
Ik heb om die reden vd week toch maar een whey poeder gehaald. Werd scheel van al die kwark yoghurt en eieren :=
Vond bij de tuinen een biologische whey met maar heel weinig koolhydraten en zonder suikers of toevoegingen (smaakt dan ook nergens naar hihi)

Hebben jullie savonds geen trek meer na het avondeten?
Ik bedoel, sla en kip bijvoorbeeld zou ik het max twee uur op redden. Overdag kan ik best netjes eten maar
In de avond rond tien uur ga ik standaard de fout in....

Ja heb ik wel hoor, maar moet zo werken bij subway dus of brood of salade eten. Meestal eet ik dan na het werk nog wat noten :)

AllstarLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 20:06

O- 50 gram havermout, 120 gram banaan, 5 gram lijnzaad, 5 gram chia, 5 gram cacao nibs, 10 gram goji, kaneel en maca. + een appel.
T- 6 chocolade kransjes :o
L- stamppot zuurkool met appel.
T- halve muffin met abrikoos.
A- stuk quinoa-amandel-boekweitbrood, was helaas een beetje mislukt:(, wit brood met nutella, roggebrood met pindakaas, bruin brood met kaas, pesto en tomaatjes

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 20:35

LisErm94 schreef:
Nogal herkenbaar je oliebolverhaal Eliine :') Dit jaar heb ik er ook nog geen op, maar met oud en nieuw ga ik er ook een aantal eten hoor & appelbeignets :D
Dan maar aan de eiwitshakes ja als je die wel kunt hebben, dan lijkt het me meer aan de zuivel te liggen als aan de hoeveelheid eiwitten.

Ja ik weet ook wel bijna zeker dat het door de zuivel komt en niet door de eiwitten. Yoghurt en kwark heb ik nooit heel goed verdragen. Melk daarentegen dan weer wel, maar dat drink ik nu ook al ruim een jaar niet meer. Ik denk dat het daarom ook zo'n heftige reactie van mn lijf was, ik ben het helemaal niet meer gewend.

En gecondoleerd LisErm Y;(

@zodiacje: ik eet bijna altijd wel nog iets na het avondeten hoor. Pap of juist iets hartigs (iets van nootjes, of soms wat ongezonders :+ )

Lijst van vandaag:

O: havermout met banaan, tarwezemelen, lijnzaad en agavesiroop
T: eiwitshake
L: maaltijdsalade van AH, met gemengde sla, spinazie, appel, beetje aardappel, beetje kaas, rauwkost en klein beetje dressing (ik gebruik serieus altijd maar een kwart van zo'n zakje dat er bij zit := )
T: half plakje Amaretto tulband. Moesten we even proeven op het werk, nou hij is JAMMIE :9 :)) + 2 keer speltboterham met appelstroop
A: Veeeel doperwten (echt 5 opscheplepels :)) ), vega burger, aardappelpuree en appelmoes
T: boekweitgrutten met 86% chocola en beetje banaan denk ik (moet het nog maken)

B: Ripped in 30 level 3 , 14 km fietsen, 8 uur in de winkel gewerkt
D: water, thee, vruchtensap, misschien nog een glaasje wijn

Lekker dagje qua eten :j lekker veel groen binnen :9

ongeveer 2100 kcal

Many

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-13 21:13

Gecondoleerd Lis :(:) Fijn dat ze rustig ingeslapen is.

Mooie lijstjes allemaal!

Mijne van vandaag:
O: havermout met rijstmelk, appel, gojibessen, lijnzaad en pindakaas
L: 2 plakjes groenterrine met pesto, meergranentriangel pesto/kaas/komkommer/rucola
T: 2 halve gevulde eitjes (dus samen 1 ei), paar pinda's, paar cassavechipjes (was op een borrel)
A: broccoli, verse tomatensaus en volkoren penne
T: peer of 2 mandarijnen

B: vrijwel niets :o

[edit] Ik kom net dit gezonde chocoladetaartje tegen: http://www.culy.nl/recepten/vegan-kerst ... -walnoten/ Wat ziet die er lekker uit :9 Mocht iemand nog een kerstdessert zoeken...

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 23:07

Ben blij dat ik niet de enige ben die na het avondeten nog wat snackt.
Nu alleen verstandigere keuzes maken maar
Laat me steeds verleiden (schrijft ze terwijl ze
Zoete popcorn naar binnen duwt hihi).

O: water met citroen en ijzertablet
Smoothie yoghurt lijnzaad zemelen
25gr whey twee kiwis en een banaan
L: twee zuurdesem crackers met mozzarella
En avocado en eentje met een gekookt eitje
A: zelfgemaakte paprikasoep met twee
Roggebroodjes met light smeerkaas
T: wat stukjes melkchocolade toe
T: zoete popcorn

B: 30d shred L3 en 15 minuten loopband

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 23:33

EskeGirl schreef:
O: 2 afbakbroodjes (Nutella en gekookt ei)
B: 5 minuten fietsen, pony's poetsen en ermee werken, beetje rommelen...
T: Kano (soort gevulde koek) (jups slecht, maar kreeg het aangeboden en zeg niet snel nee...)
B: 5 minuten fietsen
L: 2 speltboterhammen (jam), schaaltje halfvolle vanilleyoghurt met appel
B: 15 minuten met de hond uit
B: mijn '15 minuten workout'
A: patat met mayo, appelmoes en frikandel
Laatst bijgewerkt door Eske_B op 21-12-13 23:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 23:37

O: 2 broodjes kaas.
B: Zakken gesjouwd van 25 kg op de molen op dezelfde verdieping.
T: Gebakje en wat rauwe tarwekorrels.
L: 6 krentenbollen met kaas.
T: Stroopwafeltjes. :D
A: 3 borden nasi.