Wie bakt er nog meer zo graag? - deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Suuszels

Re: Wie bakt er nog meer zo graag? - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 17:05

Zo Phylos, dat is veel zeg! Wel een super leuke verrassing!
En daarna 3 dagen bezig geweest met de keuken opruimen :') ?

Ik denk dat ik morgenmiddag wat ga bakken, we hebben een vergadering met de buren..
Denk koekjes of cake ofzo, lekker makkelijk uitdelen :)

suzanne461

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 18:04

Dat lijkt me allemaal ergg lekker Phylos!
FuGeLiCu hoeveel ga je er maken?
Suuzels inderdaad lekker!

Hebben jullie misschien een idee om iets te bakken voor onderweg (op vakantie)om op te eten? Wat makkelijk eet en meeneemt?

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 18:06

Koekjes?

Ik ga morgen voor het eerst New York Cheesecake maken. Ben heel benieuwd!

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 11:54

Wow, dat klinkt als een geslaade high Tea Phylos!

Wat heb je uiteindelijk gebakken Suuszels?

Is het je Cheesecake gelukt Nadir?

Mijn chocolademousse taart is alweer op. :') Hij is echt hemels! Hierbij mijn verslagje en het receot (geen foto's helaas, daarvoor was die echt te snel op :+ ) http://mijnzoetebesluit.blogspot.nl/201 ... taart.html

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 15:12

Nee, ik vrees van niet. -O-
Toen hij al een poosje in de oven stond kwam ik er achter dat ik de eieren vergeten was. :')
Ik baal echt want ik had me er zo op verheugd! Straks maar ff langs de Appie om iets lekkers te halen voor de visite.

FuGeLiCu

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 15:39

Ik ga 12 mini appeltaartjes maken suzanne. Ik maak ze dan in de muffin/cupcakevorm, zo heeft iedereen een persoonlijk klein taartje. Wil dit recept trouwens ook nog een keer met peer proberen. Maargoed, heb nu appels in huis, dus worden het appeltaartjes.

Jammer van je cheescake Nadir, binnenkort nog een keer weer proberen?

Heul vreemd dat je chocomousse taart zo snel op was Mara, kan ik me niks bij voorstellen, haha! Het recept klink iig heerlijk!

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 11:20

Ojee, balen dat je de eieren was vergeten Nadir!

Ik had gisteren niks meer gemaakt, was te moe dat toen ik uit mijn werk kwam dacht "sorry buren :evaw: "
Wel iets gehoord dat ik binnenkort wil gaan proberen, Brokking, een soort hazelnootgebak maar het schijnt typisch Dordts te zijn :o

Lekker FuGeLiCu, mini-appeltaartjes!

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 11:21

Zo ik heb mn eerste nieuwe werkweek gehad, dus heb vandaag weer lekker tijd om te bakken. :) Ik dacht aan Cookies 'n Cream cupcakes :9

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 12:44

Ahhh klinkt goed SF!

Ik wil vandaag of morgen iets met me worteltjes bakken, geen worteltaart die heb ik al een keer gemaakt, misschien maak ik nu wel cupcakes of koekjes!

GQMMS

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 14:47

Suuszels schreef:
Ojee, balen dat je de eieren was vergeten Nadir!

Ik had gisteren niks meer gemaakt, was te moe dat toen ik uit mijn werk kwam dacht "sorry buren :evaw: "
Wel iets gehoord dat ik binnenkort wil gaan proberen, Brokking, een soort hazelnootgebak maar het schijnt typisch Dordts te zijn :o

Lekker FuGeLiCu, mini-appeltaartjes!

Mag ik dat recept ? Vd hazelnoothebak?

Lekker SF, wil ik ook nog eens wen keer maken.

Wortel cupcakes zijn erg lekker heb ik een tijd terug ook gemaakt (:

Welk recept gebruiken jullie voor die cheescake?

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 16:49

Leuke site voor als je veel hebt gemaakt en het allemaal alleen moet opeten; www.thuisafgehaald.nl . Weet niet hoelang het duurt voordat iemand bij je komt afhalen (ik heb net mn eerste maaltijd erop gezet dus ben benieuwd :D ), maar je weet maar nooit!

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 17:38

Cookies 'n Cream, smaken echt lekker. :9

Afbeelding

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 19:14

Nooohhh, hebbeen! <3

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 19:51

Kom maar halen, in Gouda. :D

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 20:04

Beetje té ver weg helaas...
Is dat een Oreo koekje bovenop?

FuGeLiCu

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 12:23

Ziet er weer lekker uit SF!

De mini appeltaartjes zijn weer heerlijk geworden :9 Had 12 gemaakt (dus muffinvorm was vol) en had nog deeg over, dus toen dacht ik aan jou Mara en heb ik van de rest van het deeg nog een paar koekjes gemaakt. :D Dat worden idd prima koekjes met appeltaartdeeg! En denk dat je er ook wel leuk mee kunt variëren, ga ik zeker een keer doen.

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 12:24

Ja Oreo erbovenop en door de cake heen. :j

Girassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 13:26

Ik heb na lange tijd ook weer eens wat gebakken! Gisteren was m'n laatste dag bij m'n bijbaantje dus ik had een chocoladetaart gebakken volgens dit recept: http://www.ah.nl/allerhande/recepten/44 ... oladetaart en dan zelf nog wat abrikozenjam en witte chocolade erop gedaan. En ik heb ook een kokos-ananascake gebakken volgens dit recept: http://rudolphsbakery.24kitchen.nl/rece ... ananascake maar dan de abrikozenjam er wat anders op. Die cake zou ik niet zo snel weer op deze manier maken want het was wel erg veel kokos en hij brokkelde ook erg. Als ik nog eens zo'n soort cake zou maken, zou ik er meer cake met kokos en ananas en minder 'kokosbrokken met ananas' van maken :') Maar goed, pas de tweede keer dat ik iets ging bakken dus ik vond het nog aardig geslaagd :)

AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 13:45

@SF Jemig, klinkt echt heeeerlijk! <3
@Girassol, ziet er heerlijk uit! <3

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 14:58

@SF: ik zag de foto's al voorbij komen op FB :~

@Fugelicu: appeltaartdeeg is uitermate geschikt voor koekjes bakken idd! Mooi dat de mini appeltaartjes ook weer gelukt zijn, moet ze toch ook zelf maar eens proberen. Doe je ze dan in een papierenmuffinvormpje in de muffintray of gewoon de tray invetten en dan het deeg erin?

@Girassol: wooow, die zien er goed uit zeg! Mmmm.

Mijn wortelcupcakes zijn wel gelukt, ze zijn niet geweldig uitgesproken smaak, daarvoor had er veel meer wortel in moeten zitten. Maar ik wilde experimenteren met het weglaten van suiker en het toevoegen van wortel. En ik moet zeggen, dat experiment is wel goed gelukt! In plaats van de 125 gram suiker heb ik nu 100 gram geraspte wortel en ongeveer 50 gram suiker toegevoegd en hij smaakte nog prima zoet. :)

arans

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 19:29

De eerste ziet er lekker uit! De tweede heb ik zelf ook gemaakt en die vond ik juist wel erg lekker met zoveel kokos :P

Voor mijn verjaardag gisteren heeft mijn oma kersen streusel taart van Rudolf gemaakt. Die was lekker maar er zat wel erg veel suiker in de kruimels.
Vanochtend heb ik nog cinnemon rolls gemaakt.tegen lunchtijd waren die alweer op :+.

Zo dat is wel veel minder suiker! En qua smaak dus geen groot verschil. :)

Girassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 20:12

Bedankt voor de leuke reacties :)

arans schreef:
De eerste ziet er lekker uit! De tweede heb ik zelf ook gemaakt en die vond ik juist wel erg lekker met zoveel kokos :P

Ik vind 'm op zich wel lekker want ik hou wel van kokos en ook van ananas, maar hij brokkelt zo erg -O- Dus als ik 'm nog eens zou maken dan zou ik misschien toch wat veranderen in de verhoudingen om ervoor te zorgen dat 'ie minder brokkelt.

FuGeLiCu

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 08:56

_Mara_ schreef:
@Fugelicu: appeltaartdeeg is uitermate geschikt voor koekjes bakken idd! Mooi dat de mini appeltaartjes ook weer gelukt zijn, moet ze toch ook zelf maar eens proberen. Doe je ze dan in een papierenmuffinvormpje in de muffintray of gewoon de tray invetten en dan het deeg erin?

Ik doe zelf altijd papieren muffinvormpjes in de muffintray en "druk" daar zegmaar het deeg in. Het lijkt dan even of de vormpjes helemaal uit model gaan, maar als je ze na het bakken uit de vorm haalt, valt dat heel erg mee. Ik ben bang dat als ik het deeg zo in de tray doe, de taartjes er niet mooi uit komen en ben bang dat ze dan sneller uitdrogen. Bovendien ziet het er wel vrolijk uit in gekleurde vormpjes :)

GQMMS

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 18:51

FuGeLiCu schreef:
_Mara_ schreef:

Ik doe zelf altijd papieren muffinvormpjes in de muffintray en "druk" daar zegmaar het deeg in. Het lijkt dan even of de vormpjes helemaal uit model gaan, maar als je ze na het bakken uit de vorm haalt, valt dat heel erg mee. Ik ben bang dat als ik het deeg zo in de tray doe, de taartjes er niet mooi uit komen en ben bang dat ze dan sneller uitdrogen. Bovendien ziet het er wel vrolijk uit in gekleurde vormpjes :)

Ik doe ze altijd zonder vormpjes, dus de muffintray goed invetten met boter en dan bloem er over heen.
Is goed te doen, ze blijven mooi :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 21:01

Hallo allemaal!

Heb niet heel het topic doorgelezen aangezien deze 83 blz lang is, :')

Maar ik wil beginnen met cup cakes maken. Alleen dit wil ik zo natuurlijk mogelijk doen, dus niet uit een pak. Wie kan mij op weg helpen met een recept hiervoor of eventueel een heel goed receptenboek :)

Super bedankt! :o
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 25-02-13 21:11, in het totaal 1 keer bewerkt