Anoniem schreef:phormicola schreef:Een hoge insulinepiek is wel handig als je fruit hebt gegeten hoor![]()
Wij hebben dit laatst op school getest en we kwamen er achter dat het allemaal wel meeviel. Waarschijnlijk houden de vezels het bloedsuiker wat stabieler.
Mijn bloedsuiker voor 1 banaan, 1 sinaasappel en 1 kiwi was 4.7 en ongeveer een uur daarna 6. Een normale niet nuchtere waarde ligt tussen de 4 en 7, helemaal prima dus. Mijn klasgenoten hadden vergelijkbare resultaten.
Wat voor les geef je Phor?
Ik geef paardrijles

_Nelleke_ schreef:Phormicola, ik heb in m'n hoofd gewoon een rijtje voedingsmiddelen die ik onbeperkt, iets beperkter, beperkt, heel af en toe en nooit mag eten.
Onder onbeperkt valt: fruit, groenten, zaden, noten. (Fruit altijd in combi met wat noten tegen de dip.) Water en thee.
Onder iets beperkter (dus: niet helemaal klem mee eten maar ik mag gewoon tot ik vol zit) valt: speltproducten (speltpasta, speltbrood, crackers etc.) andere volkoren graanproducten maar geen tarwe, volkoren rijst, olijfolie, kokosolie, roomboter, ei, vis en zure melkproducten zoals Hüttenkäse en magere kwark.
Onder beperkt valt: biologische (heel belangrijk!!) vleesproducten, max 2x per week. Honing, appelstroop en notenspreads (pindakaas en amandelspread etc).
Onder heel af en toe valt: bier, koffie, en al het andere wat ik erg lekker vind maar weet dat het niet gezond is voor me.
Nooit: Suiker, gemodificeerde lightproducten en frisdrank.
Hoe ik dat bepaald heb? Gezond verstand en kijken waar m'n lichaam het goed op doet. M'n maag doet het gewoon erg goed op zure zuivelproducten. Als ik die volledig weglaat gaat m'n maag sputteren en borrelen. Terwijl ze natuurlijk eigenlijk niet heel erg gezond zijn.
Ik hoef overigens niet af te vallen. Daar let ik ook niet op. Kijk niet (meer) naar kcal en vetpercentages. Ik ben 1,75 en weeg 63kg. Broekmaat 28/29 lengtemaat 34, bovenmaat altijd 38 (brede schouders). Ik vind het gewoon goed zo. Ik weeg al jaren hetzelfde en mijn lijf is hier blijkbaar blij mee. Ik val weleens wat af, maar dat zit er dan zo weer aan. Blijkbaar wil m'n lijf ook niet dunner zijn.
Leuk dat lijstje! Dat is idd een goede graadmeter voor jezelf, top dat je dat zo doet. Ik zou zelf bijvoorbeeld nooit onbeperkt noten eten. Niet omdat dat niet gezond is, maar omdat ik mezelf ken en dan blijf doorvreten. Aangezien ze nogal aantikken kwa kcal zijn noten iets dat ik echt bijna nooit eet.
Ik ben 1,78m, heb dezelfde maten als jij en ik weeg 70-71kg