Gezond(er) eten deel II

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mootje

Re: Gezond(er) eten deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 21:14

De gojibessen eet ik alleen in een smoothie, dan proef ik ze niet zo erg :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 21:15

Ik vind zelf smooties op basis van soja ipv zuivel sowieso al een stuk lekkerder. Klinkt ook zeker niet verkeerd met zomerfruit e.d. :)

Karin92

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 21:55

Is er iemand die mij kan vertellen hoe lang kokosmelk goed blijft als je de verpakking open hebt?
Ik heb donderdag de verpakking open gemaakt en heb hem nu in de kast staan. Wil morgen wat door mijn smoothie doen maar ik heb geen idee of dit nog goed is. Ben bang van niet namelijk.

MaartPaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 22:45

Ik dacht dat je het nog 2 dagen kan bewaren in de koelkast.. Ik heb meestal uit blik, doe dan de helft in een afgesloten tubberware dingetje en gebruik dat dan binnen 2 dagen.

Pff net mijn avondyoga gedaan, ben volledig slap haha kan nog amper typen. Dus lekker slapen zo! Heb weer lekker veel fruit in huis. Morgen ga ik beginnen met een liverflush en groene klei, dan ochtendyoga en dan wat havermoutpap. Heb net amandelmelk gemaakt zelf, voor in de pap morgen. Verder denk ik als lunch een salade, tussendoor nog een rijstwafel met humus ofzo en 's avonds wat de pot schaft ;)

Vanavond had mn moeder een super lekkere wokschotel gemaakt met tauge. Met vleesvervangende blokjes en allemaal groente enzo. Heb er een klein beetje witte rijst bij genomen maar zeker niet veel! Was heerlijk! :D

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 22:50

Sowieso niet in blik bewaren da's slecht voor je

Ik heb ook nog een flesje staan, vers sap, vriend krijgt dat van een collega (surinaams)

Ik ga morgen een smoothie maken van avocado, kokosmelk, pruim, goji bessen denk ik

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 23:03

Hier morgen een smoothie van banaan, aardbei, yoghurt, sinaasappelsap en chiazaadjes
Ik zoek ook nog een gezond recept voor haver(mout) koekjes. Want er pap van maken vind ik echt niet lekker

Eydis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 23:19

MaartPaard, ochtendyoga? :) Doe je dat thuis zelf?

En kokosmelk, waar smaakt dat naar? Is het goed voor je? Ik houd namelijk helemaal niet van kokosgeur, dus ik weet het niet zo goed. :P

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 23:28

Ik wil ook wel eens een smoothie met kokosmelk maken, hou juist van de zoete geur van kokosmelk. Wat is dan lekker fruit om ermee te combineren?

Ik ga morgen als avondeten eens die Japanse Pizza uitproberen, ben héél erg benieuwd! Maak hem wel met een wat 'uitgebreidere' topping dan alleen bieslook en wat kruiden. Zat te denken aan cherrytomaatjes uit de oven, wat paprika, ui en ik heb ook nog wat parmezaanse kaas in de oven liggen. Oeps, alweer vegetarisch bedenk ik me net. Nouja, alleen maar mooi meegenomen. Wordt met gemak komend weekend ingehaald wanneer ik naar Duitsland ga en bij Duitsland hoort vlees, véél vlees. Haha. Morgen ook maar wat boodschapjes doen, heb eigenlijk niks meer in huis en misschien dat ik nog een kleine brownie ga bakken. Heb nog walnoten over en heb trek in chocolade, dan is de combi voor mij snel gemaakt, haha.

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 07:38

Goedemorgen :D

Leuk Mara, wij eten vanavond ook Japanse pizza. Wij maken er ook altijd een 'echte' pizza van, dwz tomaat, paprika, ui en een beetje kaas als topping, en dan nog een half uur ofzo bovenin de oven (niet te heet) :)

Phylos: kijk eens op www.amberalbarda.nl/recepten, staan er meerdere op die echt gezond zijn :) Vooral de chocoladekoekjes!

Ik hoop vandaag op een goede dag. Ben de hele dag op school, dus op zich valt er ook niet veel te snaaien :P
Ontbijt: 2 speltcrackers met biologische smeerkaas, 1 glas smoothie van spinazie, peer, kiwi, sinaasappel en chiazaden
T: worteltjes en paprika
Lunch: 3 speltboterhammen (2 biologische pindakaas, 1 biologisch kokosbrood), stuk komkommer
T: 2 chocokoekjes van Amber Albarda (de laatste uit de vriezer.. ;( )
Avondeten: Japanse pizza met tomaat, paprika, ui en een beetje kaas als topping

We hebben gisteren munt geplant :') . Hoop dat we straks lekker eigen munt hebben!

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 08:01

_Mara_ schreef:
Ik wil ook wel eens een smoothie met kokosmelk maken, hou juist van de zoete geur van kokosmelk. Wat is dan lekker fruit om ermee te combineren?

.

kokos met aardbei ben ik sowieso wel fan van ...

en aardbei is heerlijk met wat basilicum :9

en een tipje voor de kokosmelk, als je er maar echt weinig van gebruikt, gooi het in een ijsklontenbakje, invriezen en de klontjes in een bakje in de vriezer bewaren. moet je het wel even de avond van te voren uit de vriezer halen, maar dan heb je wel op voorraad en kun je het een tijdje bewaren :)

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 08:26

@Vogeltje: Wat is niet te heet?
@Sonja: goeie tip van die ijsklontjes! Ga ik zeker onthouden.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 08:35

ik doe dat met vanalles trouwens, citroen en limoensap, kokosmelk, wijn om mee te koken, jus, allerlei dingen die ik niet altijd heel regelmatig(meerdere keren per week) gebruik die vries ik gewoon in en kan ik dan altijd pakken en in de pan mikken :)

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 08:38

Nou heb vanmorgen kokssmoothie gemaakt met avocado (halve) 1 pruim, 1 sinaasappel (het sap) en een handje goji bessen, heb er 2 grote lepels magere kwark bij gedaan....Mega zoet, bah hahaha, nou ja was op zich lekker, maar ben niet zo'n zoet fan, hou meer van fris/zuur

die japanse pizza klinkt heerlijk, maar wat me tegenstaat is dat de bodem toch 1 bonk koolhydraten zijn? :o en die wil ik juist 's avonds vermijden

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 08:43

Dat is een handige tip van het invriezen... Eerst dan maar van die vormpjes halen, want ik gebruik normaal zakjes :D
Je kunt trouwens ook verse kruiden in ijsblokjes vriezen!

Colway, Ik ben benieuwd wat de smoothie zo zoet maakte, want ik vind het niet zo zoet klinken :)

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 08:46

Echt? Ik trok scheve bekken van de zoetigheid :')

T was wel kokos uit een flesje van collega van maarten, die neemt altijd van die surinaamse dingen mee, weet niet of het gezoet was, als het goed is niet (gewoon vers dus)

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 08:54

japanse pizza was toch een soort van ei bodem?

edit : even recept opgezocht , zit 60 gram speltbloem in volgens recept, verder twee eieren , kool, prei, eetlepel olie en een paar snufjes zout
als beleg , geschaafde amandelen en kruiden...
lijkt me kwa koolhydraten mee te vallen
Laatst bijgewerkt door Sonja_vR op 24-04-12 08:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 08:55

Maar toch wel met granen neem ik aan?

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 08:58

zie edit :) 60 gram speltbloem

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 08:59

wie weet hoeveel gram een cup ongeveer is? Of is een cup een kopje ofzo

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 09:02

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 09:06

Goedemorgen!

Hier ook weer eens een lijstje van mij:
O: thee en kwark met aarbeien, frambozen en bramen.
T: cracker met rozenbotteljam, mineola
L: twee speltbroodjes met huttekase en nog een cracker
T: nog een mineola
A: Bieten, spinazie en een stukje vlees of vis.

Sonja, goeie tip zeg. Ik stond laatst met kokosmelk in mijn handen en heb het toch maar laten staan omdat ik bang was het niet op te krijgen..

hesterve

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 09:29

bij onze supermarkt zijn ook kleine blikjes kokosmelk te koop ,die gaan hier in 1 keer op. Zijn in verhouding wel wat duurder maar goed weggooien kost nog meer haha

MaartPaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 09:59

Goedemorgen!

Zo ik ben mijn dag gestart met een liverflush. Jeetje wat scherp haha! Zit namelijk een halve theelepel cayennepeper in. Ik had dus even een flinke loopneus.

De yoga ook alweer gedaan. Doe het inderdaad gewoon thuis, uit een boekje :) Dat daytox boekje van Kyra de Vreeze. Staat detox avond en ochtendyoga in. Als ik het 's avonds doe ben ik echt helemaal lekker slap daarna en slaap ik altijd lekker. Nu heb ik ook alweer een lekkere workout gehad.

Nu aan de havermoutpap en jeuj wat is die toch weer lekker zeg! Die moeten jullie echt eens proberen met kardemom, kaneel en gember.

Heb een productieve dag vandaag. Zo weer naar de fysio. Dan ga ik denk ik een soepje maken als lunch. Had alweer een super lekkere gezien. Wil alleen bouillon zonder gistextract, waar kan ik dat krijgen? Ook ga ik vandaag naar mijn paardje fietsen (20 min heen en 20 terug) en rijden. Dan heb ik nog gyrokinesis aan het eind van de middag en Vanavond misschien weer avond yoga. Haha wat een dag!

Maar wel uber gezond! :D

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 10:08

Waar kopen jullie quinoa? gewoon bij de supermarkt? Heb het nog altijd niet kunnen vinden.

MaartPaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 10:10

Bij de appie hebben ze het als het goed is van Lassi. Ik koop het meestal bij de natuurwinkel :)