Taarten Decoreren XVIII

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lindas2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 18:26

Proficiat Ashley!! +:)+

Ik had eigenlijk een hele andere vraag..
Een tijdje geleden had ik voor een bruidsopdracht cupcakes gemaakt met een hemelsblauw rondje en daarop een witte gerbera. En taart in dezelfde stijl..
Nu heeft iemand ook cupcakes en een taart besteld en die wil het eigenlijk hetzelfde.. Kleuren hoeft niet persee maar wel de bloemen, vlinders en lieveheersbeestjes.
Ik dacht dat het leuk was om in verschillende kleuren gerbera's te maken.. Maar wat voor onderkleur past daar mooi bij? (Wat geen wit is... het is voor kinderen)..
Ben beetje inspiratieloos :')

Monique1985

Re: Taarten Decoreren XVIII

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 18:28

Bedankt allemaal voor de leuke reactie's op mijn taarten :)

AngeliqueB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 18:59

Lindas2 schreef:
Ik dacht dat het leuk was om in verschillende kleuren gerbera's te maken.. Maar wat voor onderkleur past daar mooi bij? (Wat geen wit is... het is voor kinderen)..

Zachtgroen lijkt me mooi daarbij, alle bloemkleuren passen daarbij! (heeft moeder natuur goed bedacht)

Lindas2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 19:02

Ow ja dat is een goed idee! Ik dacht dat allerlei gekleurde bloemen leuker is voor een meisje die 6 wordt dan witte bloemen.. Toch? :)

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 19:26

AngeliqueB schreef:
Lindas2 schreef:

Zachtgroen lijkt me mooi daarbij, alle bloemkleuren passen daarbij! (heeft moeder natuur goed bedacht)

Of héél zacht geel is ook mooi :j .
En allemaal verschillende kleuren voor een meisje is ook veel leuker dan alles saai in 1 kleur :j

Felinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 19:51

TinkerTom schreef:
recept voor appeltaart... :+ alleen de vraag al bewijst dat je niet verder gezocht hebt dan je neus lang is....
google "recept appeltaart" eens en je vindt honderden mogelijkheden....

Natuurlijk heb ik hier en daar al wel gekeken, bovendien ook al wat recepten klaar liggen. Maar ervaringen horen van mensen die ik al vele topics volg leek mij wat leuker, en hoopte bovendien dat het me misschien nog wat wijzer zou maken :)

Afijn, misschien toch maar weer een marsepein taart dan.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 20:01

Als je ons al vele topics volgt weet je ook dat hier zelden een appeltaart wordt gebakken ;)

Felinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 20:10

Toch zie ik het af en toe nog wel voor komen, dus daarom vroeg ik het ook hier :)

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 20:12

Volgens mij is er op VT nog wel een ander topic waar de "gewonere" dingen van gebak langskomen. Koekjes, appeltaarten, hartige taarten etc. Misschien kun je dat topic eens zoeken :) ?

Ashleey_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 20:43

Ten eerste allemaal bedankt voor jullie lieve reacties op mn ontwerp!! :* :D

Francis schreef:
Zoals gezegd, erg lastig te beslissen. Zo van papier krijgt die van Ashleey de meeste stemmen, ik kan dus nu zeggen dat zij hem gewoon mag maken en in ieder geval de vrijkaarten wint. Dat de taart ook werkelijk gebruikt gaat worden staat daarmee overigens nog niet vast (hangt denk ik ook een beetje van de uitvoering af). Maar ik kan me voorstellen dat zowel Polivy als MamaMiesje een leuk ontwerp in't hoofd hebben wat ze toch zouden willen laten zien. Als dat zo is kunnen we ook nog een 'dummy-ronde' doen om te kijken hoe de papieren versies in het echt uit pakken. Maar goed, jullie hadden niet voor niets eerst een papieren versie gestuurd dus als dat (te) veel werk is hoeft dat wat mij betreft niet. Dan gaan we voor de taart van Ashleey.

Wauww! Super zeg!! :D :):)

Francis schreef:
Op zich was er geen 'verplichting' hoor, als je de taart niet zelf kon of wilde leveren was alleen het ontwerp vrijgeven voor gebruik door een locale bakker ook goed. Dat heb ik ook gelijk aangegeven in't begin. Dat je een dummy of echte taart beter kunt beoordelen dan een tekening ben ik helemaal met je eens, maar het was een vrije keus om het ontwerp in te sturen zoals je wilde. Men mocht ook een dummy of echte taart maken en die fotograferen maar iedereen heeft er voor gekozen een tekening in te sturen.
Zo veel 'verplichtingen' waren er dus niet, er was 1 belangrijke 'eis' en die was dat het geen 'kindertaart' mocht worden maar een echte bruidstaart moest zijn. Verder eigenlijk niet.

Maar dan nodig ik Ashleey bij deze dus uit om haar taart in't echt te maken (zoals gezegd, 1 laag of een kleintje is prima, zolang de elementen uit het ontwerp er uit komen zodat we ook echt kunnen zien wat ze bedoelde) en bij ons langs te brengen om haar vrijkaarten in ontvangst te nemen.

Echt super leuk!! Dat wil ik zeker gaan doen!

TinkerTom schreef:
Dat bedoeld eik,

Je bent dat "verplicht" om de taart te maken als er een bruiloft is die jouw taart wilt hebben, persoonlijk zou ik het niet ok vinden als een bakker er met "mijn ontwerp" vandoor gaat, ik zou dat niets vinden dus ik zou de taart zelf willen maken en zelf willen leveren en kun je dus geen nee zeggen als je een bruiloft hebt met jou taart, snap je em?

als ik nu een aanvraag krijg van een bruidstaart kan ik ja of nee zeggen, afhankelijk van of ik tijd en zin heb...

Maar dit is geen kritiek alleen mijn eigen mening...de rest kan er natuurlijk anders over denken... :o

Oh nee.. dat wist ik ook voor de wedstrijd begon! Daar heb ik totaal geen problemen mee. ;)
Ik woon dan ook in het zuiden van Brabant en is dus totaaal niet in de richting! Dit was voor mij een goed alternatief!

RustyK

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 22:55

Waauw wat een taarten, eigenlijk durfde ik niet maar stiekem was ik ook wel een beetje trots dus toch maar wel :-)
Afbeelding de ondergrond is brownie!!! :9
en de traktatie voor op school
Afbeelding

Milan_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 22:56

Wat leuk zeg!
Zeker die cupcakes zijn heel goed gelukt! :D

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 23:00

Die cupcakes zijn echt leuk! Maar over die taart hoef je ook zeker niet te klagen hoor!

Ashleey_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 23:20

Polivy schreef:
Ashley heeft verdiend gewonnen vind ik. Vind het ontwerp erg gaaf. Gefeliciteerd!

Moet eigenlijk zeggen dat ik die van jou ook wel echt super gaaf vind!!

DaisyE

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 00:48

Die cupcakes zijn ZALIG :D

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 00:53

Ooooh die cupcakes zijn gaaf! Die ogen _O- .

Maanon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 09:43

Haha die cupcakes, erg leuk gedaan :D !

RustyK

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 10:22

Dank je voor de complimenten! Was ook erg blij met het resultaat.
@Rinske, die ogen zijn een soort ringen dus dan hebben ze ook nog een klein speeltje. Grappig he.

Ettesil

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 11:23

Haha, dat doodshoofd is grappig. En die megabrownie! Jamjam.

Vraagje over een vulling. Een vriendin wil graag slagroom en kersen als vulling in de taart. Kan ik dan het beste 1 laag slagroom en 1 laag kersen doen? Of 2 lagen met slagroom en kersen? Geen idee eigenlijk.

RustyK

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 11:26

Ik heb dat zelf nog niet eerder gedaan, maar ik denk dat ik 1 laag slagroom en dan een andere laag kersen (met een beetje kersenjam) zou doen. Je kan ook een gesmolten laag chocola onder de slagroom doen (die wordt dan weer hard) is ook erg lekker in combi met kersen.

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 12:14

Ik doe altijd dubbele lagen. Dus en de slagroom en de kersen. Kan je de kersen en de slagroom niet mengen tot kersenslagroom? Heb je beide erin en lijkt me eigenlijk wel erg lekker :D

Dadelijk maar weer eens een taartje maken. Heb al even niet gebakken, (ja cc's browney's en koekjes :)) Wordt een Suske en Wiske taartje. Ben benieuwd hoe dat gaat, hij wordt gepuzzeld.

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 16:10

Ashleey_ schreef:
Polivy schreef:
Ashley heeft verdiend gewonnen vind ik. Vind het ontwerp erg gaaf. Gefeliciteerd!

Moet eigenlijk zeggen dat ik die van jou ook wel echt super gaaf vind!!

Dank je wel. Vond het leuk om over na te denken. Tof ook dat iedereen echt iets heel anders heeft gemaakt.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 19:04

Ik heb een vraagje. Heb een aanvraag voor een workshop van een groepje, dat 2 stapeltaarten met strik wil maken. Alleen als ik mijn strikken maak, dan laat ik die daaaaaagen drogen voordat ik hem in elkaar zet, anders zakt ie zo in. Zijn er manieren of materialen die sneller uitharden? Misschien gumpaste oid? Fondant met tylose is niet voldoende stevig, de workshop zal ca. 3 uur duren.

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 19:09

Willen ze echt leren hoe je een strik maakt?
Dan zou ik het zo doen:
zelf alle lussen etc van te voren klaar maken, tijdens de workshop laten zien hoe je het in elkaar zet, dan de workshoppers zelf de lussen etc laten maken en verder mee naar huis om nog te laten drogen en thuis in elkaar te zetten.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 19:12

rinske, bij de pme maak je de strik gewoon direct aan het begin, gewoon fondant met tylose.
Ohhh...we hebben gave nieuwe vloeibare kleurstoffen, van Rainbow, ze zijn wateroplosbaar en hebben een metalic look. Hebben vanmiddag even op royal icing getest, ging ook prima. Het verdampt dus lang niet zo snel en als je een restje hebt wat is opgedroogd dan kun je het gewoon weer aanlengen met een beetje water. Voordeel is ook dat het niet afgeeft als het droog is.