Taarten decoreren XV

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 19:13

Ik heb net even heel gezellig met mijn voorraad marsepein en fondant uitgespreid op de grond om mij heen, en mijn lijstje van projectjes erbij, gezeten; ik moet toch wel het een en ander nog bijbestellen :')

Kinke

Re: Taarten decoreren XV

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 19:46

Lekker toch MM dat je zo druk bent, dat wil ik ook wel :)
By the way....bij de PME cursus waren ook 2 dames volgens mij uit enschede, de zoete taart heten ze volgens mij.

Marisje76

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 19:47

zo...weer twee taarten afgeleverd. van eentje ben ik vergeten foto's te maken ...druif....
hier wel de PSV taart. helaas 1 kleine beschadiging op het logo..balen! maar hij heeft het hele logo in 1 keer opgegeten..bah!
Afbeelding

ssorry even geen tijd om bij te lezen :o

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 19:50

Volgens mij is de Zoete Taart uit Deventer? Of was dat ZoeteKunst?
Nahja, maakt niet uit :)

Ik wilde nu eens bestellen bij een webshop uit een dorp hier verderop, dacht: kan ik mooi zelf ophalen. Maar de eerste artikelen die ik nodig had, hadden ze al niet. Maar toen las ik over wat initiatieven die ze namen: of er zich mensen wilden aanmelden om voor kinderen van ouders die afhankelijk zijn van de voedselbank, een taart te maken voor hun 1e verjaardag in 2011. Vond ik zó'n leuk idee, dat ik me ervoor heb aangemeld :j

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 19:55

ik zie het al, ze zitten in Usselo?
In Deventer zit Zoetenzo :)

MamaMiesje

Usselo :j

milou123

Dat is een leuk idee MM! Het is dat ik momenteel er de mogelijkheid niet toe heb, anders had ik is gekeken of dat hier in de buurt ook zo is.

Lisette03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 20:09

Idd echt een super initiatief MM, moet je eens voorstellen dat je geen taart kunt kopen voor de verjaardag van je kind...jammer dat verzenden met deze taarten geen succes is, anders zou ik zeker ook mee doen!

_Jessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 21:18

Zeker een heel leuk idee en wat leuk dat je meer doet.
Inderdaad zoals Lisette zegt, jammer dat het zo ver weg zit en versturen lastig is.
Doen ze dit niet bij iedere voedselbank?

Amyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 21:21

Hallo dames! Ik lees voort ook mee en zie nogsteeds prachtige creaties langskomen! Zelf heb ik nu 1 taart alleen gemaakt en 2 met een vriendin. Dat waren 2 taarten voor de geboorte van een veulen op de manege, ze waren erg lekker! Ook heb ik mijn eerste paar 'opdrachten' binnen. 3 taarten voor een communie en een taart voor een thee tuin! dinsdag ga ik een boltaartje maken met koeienvlekken en blauwe muisjes omdat wij met een paar vriendinnen (lees 10 _O- ) bij een boer mochten komen kijken op de boerderij en toen was er een kalfje geboren <3 <3

Geboorte taart van mij (inspiratie: dit topic :+ ):
In de maak
Afbeelding
Klaar!
Afbeelding
Gevuld met aardbeijenbotercreme en langevingers

taart samen met een vriendin:
in de maak
Afbeelding

Klaar!
Afbeelding
Gevuld met aardbeijenbotercreme en aardbeijenjam

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 21:25

Grappige randjes! Had je wel helemaal bekleed, of alleen de bovenkant en de zijkant de muisjes?
2x met aardbeien lijkt me wel erg zoet. Had ik de eerste paar keer ook gedaan, maar de helft van de mensen vond het wel veel te zoet :)

XNienke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 21:25

heb je die muisjes er op gedaan met botercreme? zonder fondant eronder?

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 21:26

Hihi, tegelijk Bambietje :')

Neela

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 21:27

deze gemaakt voor me zusje
Afbeelding
gevuld met slagroom ,jam en stukjes abrikoos

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 21:27

Ja ik had zelfs een keer alleen de Mona kwarktaart pudding aardbei gedaan, maar zelfs dat was al te zoet in combinatie met de zoete fondant :P K zou er eerder ook iets fris in doen :D Fondant is van zichzelf al zoet.

Amyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 21:28

Nee, alleen de bovenkant is bekleed, en de zijkant muisjes. Ik had zelf niet de vulling gedaan bij die taart maar mijn vriendin. Kregen wel indd een paar opmerkingen dat die veel zoeter was als de andere.

@Bambietje, eerst botercreme en dan metteen de muisjes eroverheen gegooit. Zonder fondant dus

XNienke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 21:29

Esgaroth schreef:
Hihi, tegelijk Bambietje :')

haha we dachten hetzelfde :P

Amyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 21:29

1234, we hadden niks anders hihi, was echt een last minute taart. Veulen was er iets eerder dan verwacht _O-

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 21:31

1234 schreef:
Ja ik had zelfs een keer alleen de Mona kwarktaart pudding aardbei gedaan, maar zelfs dat was al te zoet in combinatie met de zoete fondant :P K zou er eerder ook iets fris in doen :D Fondant is van zichzelf al zoet.

Ja vind ik ook! Ik vind dat samen ook veel te zoet! Vind fondant overigens ook afschuwelijk om mee te werken. Het is brokkelig, als ik het uitgerold heb en ik til het op, gaat het altijd scheuren en ik krijg het er nooit fatsoenlijk op.
Heb ik met marsepein een stuk minder, alhoewel ik fondant wel lekkerder vind.

Maar uiteindelijk krijg ik van al die taarten gruwelijk tandpijn van de zoetigheid :+

Amyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 21:32

Ik lust geen marsepein hihi, dus dan word het wel fondant _O-, Met het optillen ging wel goed, maar was ook niet zo een groot stuk :j 20cm doorsnede was het taartje. ik had hem trouwens opgetild met de roller.

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 21:34

haha ik heb ook verschillende technieken uit moeten vinden om de fondant zonder dat ik em dik uit hoef te rollen, zonder scheuren op de taart te krijgen xD
Heb nu als laatste techniek om em op een flexibele mat ( van ikea) uit te rollen, en dan taart ernaast te zetten en dan de mat om te keren op de taart xD Moet altijd wel ff met hulp van iemand anders om de lap tegen te houden en er goed overheen te leggen, maar het was helemaal scheur-vrij :D
Al had ik toen wel een hele vervelende fondant omdat mijn bestelling met fondant te laat was. Ik had toen de fondant van RegalIce en Funcakes (gemixt), en die plakt enorm aan de mat terwijl Pettinice fondant nooit plakt :D

Ik lust ook geen marsepein.

Die taart met die lange vingers en muisjes ziet er echt lekker uit :9
Ik wil ook een keer zo'n taart maken :))

Amyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 21:38

haha, ben dus niet de enigste! Die van die mat is wel een goede! Even kijken of het bij mij nog goed gaat, anders koop ik ook zon mat! Het is niet mijn eigenste fondant en maar hij was dus van RegaIce, echt niet fijn :n. Die ging bij die winkel ook weg.

Amyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 21:40

Was ook lekker! wel echt kleine stukjes maken want phoe... Ik had echt buikpijn :Y), Hij was wel heel lastig te snijden, ik had de lange vingers in stukjes gebroken van pm 3 cm, maar hij was nog steeds lastig te snijden :').

Had trouwens stukken gemaakt van 3 lange vingers, maar dat was echt te veel :o

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 21:40

Je kan ook gewoon een stukje goedkoop/doorzichtig tafelzeil nemen :j Aanrecht nat maken, zeil erop en dan blijft het goed plakken. Dan uitrollen op het zeil en als je klaar bent zo het zeil optillen en over de taart heen kiepen :j

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 21:46

Amyyy schreef:
Had trouwens stukken gemaakt van 3 lange vingers, maar dat was echt te veel :o

Wij hadden stukjes gemaakt van 2, dat vond ik wel een mooie maat. Mijn broer en zijn vriendin (de papa en mama) hadden uiteindelijk voor ze gingen slapen al 3 stukjes pp op :D Maar hij was natuurlijk ook voor hen.