Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
imd schreef:Lees ik dat nou goed, rode basilicum?? Maak je daar dan rode pesto van? *hebbehebbehebbe*
lovelucydan schreef:wie ow wie wil me helpen met de volgende vraag???![]()
ik heb net 4 plantjes gekocht bij de lidl. van die potjes met bieslook basilicum peterselie en een soort citroen plantje.
me moeder en ik willen een klein kruiden tuintje maken in een grote diepe bak van ong. 1 meter doorsnee.
blijven deze plantjes nu groeien? en nieuw spruit aanmaken?
aangezien ze bij me moeder zodra ze geknipt/geplukt worden vanuit het potje niet meer opnieuw aangroeien. dan staan ze binnen op het aanrecht en krijgen af en toe een beetje water.
bedankt!
Antheman schreef:lovelucydan schreef:wie ow wie wil me helpen met de volgende vraag???![]()
ik heb net 4 plantjes gekocht bij de lidl. van die potjes met bieslook basilicum peterselie en een soort citroen plantje.
me moeder en ik willen een klein kruiden tuintje maken in een grote diepe bak van ong. 1 meter doorsnee.
blijven deze plantjes nu groeien? en nieuw spruit aanmaken?
aangezien ze bij me moeder zodra ze geknipt/geplukt worden vanuit het potje niet meer opnieuw aangroeien. dan staan ze binnen op het aanrecht en krijgen af en toe een beetje water.
bedankt!
En die bak staat buiten?
1 meter doorsnee is wat overdreven voor 4 plantjesLekker er wat bijzetten
Citroenmelisse en bieslook zijn meerderjarig en ook winterhard. De andere 2 zijn dat niet.
Basilicum is heel erg kwetsbaar. Kan buiten wel, maar bescherm hem. Tegen de regen en de kou. En nu met de veel te lage temperaturen, zal hij niet vrolijk worden, die zou ik mooi binnen op de vensterbank, van de verwarming af, zetten.