Theoriën koolhydraatarm, caloriearm, vetten, eiwitten etc...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

daffodil

Re: Theoriën koolhydraatarm, caloriearm, vetten, eiwitten etc...

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 10:54

Nou Listiglistje, mijn kokosmacronen waren echt niet te eten.......teveel ei smaak en heel droog! En toen zag ik gisteren al die producten, koekjes, zoetstof, jam, chocola etc. en ik dacht kan ik daar niet wat mee? Overigens heb ik gistern een stukje van die chocola op en echt lekker was ie niet......

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 11:46

daffodil schreef:
Nou Listiglistje, mijn kokosmacronen waren echt niet te eten.......teveel ei smaak en heel droog! En toen zag ik gisteren al die producten, koekjes, zoetstof, jam, chocola etc. en ik dacht kan ik daar niet wat mee? Overigens heb ik gistern een stukje van die chocola op en echt lekker was ie niet......

:D grappig, ik sprak net een collega's die had ze vorige week vrijdag gemaakt, ze vond ze echt heerlijk!!!
Echt naar kokosmakronen smaken en niet droog, ze zei zelfs dat ik ze 5 minuten langer in de oven moest doen.
Bij haar lipen de hoopjes ook niet uit....ligt misschien aan de bereidingswijze, misschien iets meer zoetstof of kokos gebruiken ipv eieren?

Volgens mij vond Zooist ze ook goed te pruimen!

Ik ga zaterdag bakken :Y) dus dan kan ik pas zelf oordelen...

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 11:57

Ik vond ze heerlijk. Mijn hoopjEs liepen uit maar heb er nu cakepapiertjes omgedaan en de makronen als cakejes gebakken. Ook heerlijk!

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 12:02

ik zit nog in de eerste fasen en mag dan geen noten, maar kan niet wachten.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 12:03

Ik ga in mijn pauze even naar de Action, kijken voor wat bakvormpjes :-)

touchofpink

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 13:23

Wat ik niet zo goed snap is dat jullie bang zijn voor de snoepjes van De Bron door de polyolen maar jullie eigen baksels bevatten ook veel polyolen (=zoetstof). Wat zou dan het verschil zijn? De producten van Atkins (die veel mensen toch ook gebruiken en zeker in fase 1) zitten ook vol met deze polyolen. Het is een vervanging van gewone suiker om er zo voor te zorgen dat je netto minder koolhydraten overhoudt.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 13:37

1 x in de week iets bakken met 10 ml zoetstof is imo iets anders als iedere dag zakjes van 100 gram wegsnaaien :D

teveel is nooit goed ;)

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 13:41

@Touchofpink, baksels veel zoetstof?? Ik gebruikte voor die notencake iets van 5 ml zoetstof en die cake heb ik slechts 3/4 van op en dat verdeeld over bijna twee weken.......das denk ik niet echt heel veel! Kokosdingen gaat bijna geen zoetstof in dus dat valt wel mee.

En ik ben er niet bang voor hoor, maar wel benieuwd naar! Zag best lekkere dingen in die kar....

touchofpink

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 13:54

listiglistje schreef:
bruto netto verhaal ga ik denk ik niiet begrijpen, maar die polyonen waag ik mij niet aan,
dan maar een blokje kaas of worst of een lekkere eigen gebakken kokosmakroon :9

Iedereen heeft zijn twijfels bij de polyonen....http://low-carbdutchie.lvs.be/alg_info/polyolen.htm

Ik bedoel alleen maar te zeggen dat je die polyolen toch binnen krijgt dus dat het moeilijk is om ze te ontlopen.

Ik weet ook niet hoe het nu zit maar denk dat het minder erg is om af en toe een snoepje uit zo'n zakje te nemen als je zin hebt in iets zoets dan het niet te doen met het risico dat je vervolgens je vergrijpt aan 'normaal' snoep.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 14:03

touchofpink schreef:
Ik weet ook niet hoe het nu zit maar denk dat het minder erg is om af en toe een snoepje uit zo'n zakje te nemen als je zin hebt in iets zoets dan het niet te doen met het risico dat je vervolgens je vergrijpt aan 'normaal' snoep.

Af en toe één snoepje uit zo'n zakje werkt voor mij niet, is het in huis dan gaat het op...of het nu 100 gr is of 1 kg :o

Vandaar dat ik het niet koop, wat er niet is kan ik ook niet pakken ;-)
Nog afgezien van het feit dat ik niet weet wat de exacte hoeveelheid khd zijn en of het bruto/netto is...
5 à 10 ml zoetstof (pw/2 weken) van natrena lijkt mij geen kwaad kunnen gezien de minimale hoeveelheid :-)

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 14:10

volgens mij bevat natrena vloeibaar (alles met aspartaam) ook geen polyolen.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 14:15

aspartaam is volgens mij ook chemisch en niet goed :P dat zit toch in bijna alle light(fris)dranken?

Maar zo zijn zoveel dingen niet goed voor je, groenten/fruit en andere producten worden ook bespoten/behandeld,
daarbij we gaan allemaal een keer dood :+

touchofpink

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 14:16

natrena bevat geen aspartaam

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 14:24

coydog

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 14:27

Ik gebruik stevia omdat het een natuurproduct is met geen kh, verkrijgbaar bij de dieetwebshop ;)
De smaak is wel even wennen hoor.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 14:27

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 14:28

coydog schreef:
Ik gebruik stevia omdat het een natuurproduct is met geen kh, verkrijgbaar bij de dieetwebshop ;)
De smaak is wel even wennen hoor.

heb ik ook besteld, ben benieuwd.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 14:28

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 14:30

dus geen polyolen in je makronen!!

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 14:36

:D nee en ik ga ze lekker bakken dit weekend :Y)

Die stevia smaakt dat dan anders als natrena vloeibaar?

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 14:38

touchofpink schreef:
Wat ik niet zo goed snap is dat jullie bang zijn voor de snoepjes van De Bron door de polyolen maar jullie eigen baksels bevatten ook veel polyolen (=zoetstof). Wat zou dan het verschil zijn? De producten van Atkins (die veel mensen toch ook gebruiken en zeker in fase 1) zitten ook vol met deze polyolen. Het is een vervanging van gewone suiker om er zo voor te zorgen dat je netto minder koolhydraten overhoudt.

Ik snap je gedachtengang wel en zoals je het nu stelt heb je ook gewoon gelijk, maar ik doe het zelf anders. Ik heb tot nog toe nog geen eigen baksels gemaakt (ga binnenkort de boterkoek eens proberen) en heb me nu 5 maanden beperkt tot 'puur' eten. Dus groenten, vlees, vis, roomboter, eieren etc. Zoetstoffen heb ik ook geschrapt, die gebruik ik eigenlijk nooit. Oh nee, niet liegen: ik heb een keer slagroom gemaakt met wat zoetstof erin. Maar goed: ik probeer het te beperken. Atkinsrepen ed. gebruik ik ook niet, volgens mij is het veel beter om je voedsel zoveel mogelijk zelf te bereiden. Dan weet je ook meteen wat erin zit.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 14:41

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 14:41

ik ben pas 3,5 week bezig, maar doe het eigenlijk net als jij oscar, alleen zoetjes in de thee (minder al wel) en cola light kan ik nog slecht missen, gelukkig heeft dit geen invloed op mijn insulineniveau en krijg ik niet meer hang naar zoet of lekkere trek.

coydog

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 14:46

Stevia kan een bitter bijsmaakje hebben, bij de vloeibare ligt dat aan het oplosmiddel geloof ik, even googlen.

Ik pak alleen naar kant en klaar producten als het wat praktischer is en ik anders zonder iets de deur uit moet renen, dat geeft dan weer het risico in de pauze te bezwijken voor een broodje o.i.d.
Verder eet ik hoofdzakelijk vlees, handje noten per dag, minstens 300g groente en soms wat kaas en eieren.
zit ondertussen op zo'n 30 g kh per dag en rond 1800 kcal.

Mrijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 15:40

Bij Stevia moet je heel goed uitkijken dat er geen alcohol inzit. Ze verkopen het in Nederland veelal wel op basis van alcohol en dat is heel bitter (heb ik me laten vertellen). Ik heb een flesje zonder alcohol gevonden (stond tussen de flesjes met alcohol. De verkoper heeft nooit geweten dat er verschil is). Wat sowieso verwarrend is met Stevia, is dat op alle flesjes staat dat het bestemd is voor uitwendig gebruik. Zonder deze vermelding mag het in NL namelijk niet worden verkocht.
Ik vind de smaak sowieso wennen hoor. Je gebruikt al heel snel te veel en dan is het echt goor! Het is nog zoeter dan Natrena volgens mij.