Wie gaat er mee op dieet???

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Spetterlover

Re: Wie gaat er mee op dieet???

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-05 16:16

Ik snap ze wel een beetje Mazzel-meid, eerst wilde je onder de 60 wegen, je wil steeds minder.
Tuurlijk moet je het zelf weten, maar ik snap wel dat ze zich een beetje zorgen maken, je hoort zoveel over eetstoornissen enzo..

ankiexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-05 16:57

is trampolinespringen gezond om een beetje afte vallen?

Jamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-05 16:59

Ja als je het elke dag een tijdje doet. Je wordt er wel strakker van denk ik. Schijnt erg goed voor je te zijn!

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-05 17:01

Haha als je er van afvalt is het in elk geval wel een leuke manier van afvallen Tong uitsteken

ankiexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-05 17:06

ja ik doe 12 uur per week turnen en heb ook nog een trampoline in mijn tuin Lachen
maar door het vele ijsjes eten ben ik in de laatste maand 2 kilo bijgekomen di ik er evenvlugterug afwil Tong uitsteken

Jamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-05 17:06

nou na 5 minuten ben je het echt wel zat hoor, best saai als je het in je eentje moet doen! Tong uitsteken
Maar met ze tweeen is wel leuk, tis wel erg vermoeiend hoor. Wij hebben zo'n grote in de tuin maar ik sta er nooit op, maar als ik zo'n bui heb is die snel weer over Haha!

ankiexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-05 17:41

ik word dat helemaal niet zat Lachen
ik zit er elke dag zeker een half uur op voor mijn salto's enzo te oefenen Lachen
en na afloop sta ik helemaal in het zweet Haha!

Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-05 18:32

Guinevere schreef:
Zo ik kom ook weer even langs. Ik moet eerlijk zeggen dat ik eigenlijk wel schrik van hoe weinig sommigen eten ...

Ik ben nog helemaal niet afgevallen, maar ik ben veel gespierder dus dat was te verwachten. Ik vind al die spieren alleen helemaal niet zo mooi om te zien, maar ik wil ook niet stoppen met sporten. Iemand nog goede ideeën? Ik ben al meer gaan zwemmen in plaats van tennissen, maar ook daar word ik heel gespierd van ... en dat terwijl mijn vetjes koppig blijven zitten. Tong uitsteken

Beetje late reactie, maargoed Haha!
Als je op je vetverbranding wil concentreren ben je goed af met interval cardio. Bijvoorbeeld op een (spinning)fiets; 5 minuten opwarmen, 2 minuten hard fietsen en hoog in de hartslag, 5 minuten snel tempo fietsen, 2 minuten weer hard, etc.
Als je snel gespierd wordt ben je een mesomorph bodytype. Zoek daar maar eens op op internet in combi met fitness, krijg je ook veel goeie programma's. Lachen Verder zijn spieren alleen maar goed voor je vetverbranding Knipoog Wat je dieeet betreft kan je laag in de kh en laag in de vetten gaan zitten, in combi met veel proteine (vis, kip, kalkoen, ei) op het moment dat je dan gaat sporten verbrand je sneller vet. Dat trouwens niet langer dan twee weken volhouden. Voorbeeld is SB fase 1, en dan voor de training extra proteinen toevoegen. Succes! Lachen

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-05 20:04

_Scarlet_ schreef:

Ik heb het idee alsof ik al zó veel heb gegeten, terwijl dat eigenlijk niet kan...
Had dus ontbeten met aardbeienvla, toen ben ik gaan hardlopen (8 minuutjes), daarna heb ik een bakje aardbeien gegeten.
Als lunch had ik een droog sneetje volkoren brood met 4 tomaten.
Toen heb ik nog een chocorijstwafel en een sinaasappel gegeten.
Kom in totaal nu uit op 334kcal, maar ik heb echt niet het idee dat ik mezelf tekort doe oid Verward

Heb er dus nog een bakje ananas (in eigen sap) en 3 sneetjes brood waarvan 2 met sandwichspread bij gegeten
Meer krijg ik er écht niet bij
Ja, en een ijscappuccino
Pech dat 't dan maar zo weinig is hoor, kan mezelf wel vol gaan proppen maar wat schiet ik daar mee op?

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-05 21:30

Ik zit vandaag op 1500 kcal en 26 gram vet.
Misschien meer dan dat ik eerst altijd nam, maar zo ga ik tenminste geen chips en koek lopen eten. En ik eet redelijk gezond. Lachen

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-05 01:13

Laura schreef:
Beetje late reactie, maargoed Haha!
Als je op je vetverbranding wil concentreren ben je goed af met interval cardio. Bijvoorbeeld op een (spinning)fiets; 5 minuten opwarmen, 2 minuten hard fietsen en hoog in de hartslag, 5 minuten snel tempo fietsen, 2 minuten weer hard, etc.
Als je snel gespierd wordt ben je een mesomorph bodytype. Zoek daar maar eens op op internet in combi met fitness, krijg je ook veel goeie programma's. Lachen Verder zijn spieren alleen maar goed voor je vetverbranding Knipoog Wat je dieeet betreft kan je laag in de kh en laag in de vetten gaan zitten, in combi met veel proteine (vis, kip, kalkoen, ei) op het moment dat je dan gaat sporten verbrand je sneller vet. Dat trouwens niet langer dan twee weken volhouden. Voorbeeld is SB fase 1, en dan voor de training extra proteinen toevoegen. Succes! Lachen

Wow, wat een berg informatie ... hier heb ik echt wat aan! Ik denk dat ik vanavond naar de gym ga, dan ga ik gelijk aan de interval training beginnen en ook een half uurtje buikspier oefeningen. Haha!

SB dieet ben ik niet zo weg van. Ik hoef sowieso eigenlijk geen gewicht kwijt te raken, maar ik sla al mijn vet in mijn buik op zodat ik toch een verhoogd comorbiditeit's risico heb. Ik gewoon drie maaltijden en drie gezonde tussendoortjes per dag, daar voel ik me prima bij.

Hoe gaat het trouwens met jouw personal trainer? Je doet nu toch een soort strenge fase weer?

Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-05 03:55

Mijn PT ging goed, heeft me veel dingen geleerd Ja Ik blijf gewoon doen wat we qua trainingsschema hadden, alleen dan zonder haar - ik heb op zich motivatie genoeg en nu weet ik ook wat ik moet doen, dan hoef ik geen $45 pu meer te betalen Knipoog Wat ik wel veranderd heb is mijn dieet, de sportschool zat erg hoog in de koolhydraten, ik houd toch liever 30-40-30 ratio aan. En ik probeer iets meer cardio te doen ipv zware gewichten, mijn benen gingen wat teveel bulken. Ik ben 4 lbs vet afgevallen en 4 lbs aangekomen qua spier. Op zich mooi, maar ik wil nog meer vet kwijt en wat sterker stroomlijnen. Afijn, het begin is er!

Let je erop dat je je cardio na je krachttraining doet?
Als je niet wil dieten en ook geen gewicht kwijt hoeft, maar je wel je vetgehalte wil verlagen, kan je je normale eetpatroon aanhouden maar je vlees vervangen door kip of vis voor bij je training Lachen

Succes Haha!

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-05 08:04

Ik was gisteravond bij mijn vriend en hij moest nog eten, hij had zo'n Lonny ding ofzo? Nouja ik had er nog nooit van gehoord, nu dus wel Haha!
Dus hij stopt dat in te magnetron en ondertussen kijk ik op de verpakking. Zit hij gewoon even voor 1045 kcal weg te werken!!! En echt over de 50 gram vet. Ik schrok me dood Clown

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-05 08:15

Jullie hebben wel een beetje gelijk ja, Sp en Jamy..
Als ik het zo bekijk, kan ik het standpunt van m'n ouders ook wel begrijpen.
Ik probeer in elk geval wat minder ermee bezig te zijn, en na die halve die er nog af moet, ga ik echt opbouwen Ja
En ik probeer anders gewoon rond de 56 te zitten. Dat is ook helemaal geen slecht gewicht (en BMI) bij m'n lengte Lachen

Daarnet een half uurtje gesport, en net lekker ontbeten. M'n moeder had gisteren heel grof, donker volkoren meegebracht. Dus daar heb ik net 2 sneetjes van op met kipfilet Vork erg lekker, en vult ook super! Ja
En ik pak zo nog wat worteltjes of komkommer ofzo

Poison

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-05 08:28

Ik heb net ook een half uurtje gesport en net ontbeten mazzel-meid Haha! Eindelijk kon ik de discipline eens vinden om eens vroeg mn bed uit te gaan. Dalijk 2 proefwerken maken en als ik terug ben van school direct naar het zwembad een uur banen trekken.
Laatste dagen heb ik bijna gegeten wat ik wou dus die kilo's moeten er weer af.. alleen vrijdag ga ik met een vriendin naar eindhoven, veel snoep en broodjes kopen (zoals we vóór januari altijd deden Knipoog ), zaterdag ga ik uit en gratis alcohol dus dat worden we de nodige calorieen haha, en zondag heb ik barbeque.
Achja moet kunnen.

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-05 12:03

Voor een keertje maakt het toch ook niet uit Knipoog
Oef, wou dat ik die discipline had, om vroeg op te staan. Het komt er maar steeds niet van Verdrietig

Maar goed, morgen MOET ik vroeg op, want 'k heb een afspraak om 9:45u, dus dat komt goed uit.

Heb net ontbeten, haha! Pff, eigenlijk zou 'k allang een tussendoortje moeten eten enzo, en lunch, maar ja, da's een beetje lastig Tong uitsteken

Jamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-05 13:27

Heb vannochtend broodje met kipfilet gegeten en net eenhandje M&M's met pinda's Bloos
En ik wordt alleen maar zwaarder Boos! Wordt ik echt moedeloos van. Klinkt misschien stom maar dan haat ik mezelf echt he, waarom kan ik niet gewoon iets afvallen Verward Dan ben ik echt geneigd me eigen uit te hongeren het moet toch kunnen ik snap het gewoon niet Scheve mond

Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-05 14:50

Jamy, post je eetschema eens? Misschien eet je juist al te weinig of verkeerde voedingsmiddelen.

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-05 15:00

Dit heb ik tot nu toe gegeten vandaag

ontbijt: 3 boterhammen met sandwichspread en een Zespri (zo'n soort kiwi)
tussendoor: stukje kaas
lunch: 2 boterhammen met een gekookt eitje
tussendoor: roggebrood met kaas en een appel

*edit* vanavond salade en gebakken aardappel, zal voor mij wel vooral salade worden.
En ik heb net nog 2 plakken ontbijtkoek en 2 waterijsjes gesnoept Bloos

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-05 18:15

*komt brak om de hoek kijken

Bleehh gisteren iets teveel gedronken met m'n vriendinnetjes geloof ik Haha!
Resulteert in een nachtje/dagje boven de wc, heb me nog nooit zo brak gevoeld haha, maar goed.

Vanmorgen 2 crackers gegeten, maar die kwamen er net zo hard weer uit...

Voel me nu wel weer wat beter, heb 2 necatarines op en net 2 bruine boterhammen met selderiesalade Lachen

Vanavond moet ik nog even kijken in de supermarkt Knipoog

Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-05 18:30

*is een eiersalade aan het maken*
3 gekookte eieren in stukkies hakken, een selderijstick in stukkies hakken, een plakje gebakken kalkoenbacon erdoorheen malen, lepeltje Dijon mosterd, wat kruiden, mjam. Evt zonder eigeel voor extra low fat.

Stuk beter dan de eiersalade van Johma enzo, die bestaan volgens mij voor 90% uit mayonaise *LOL*

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-05 18:30

Ahh Sizzy Ach gut , had je verder wel een leuke avond gehad?

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-05 18:40

Die Zespri-kiwi's, zijn dat niet die gele dingen? Hoe zijn die? Heb me er nog nooit aan durven wagen, haha Tong uitsteken

Laura, klinkt goed! Welke kruiden enzo gebruik je ervoor?

Hmm, het warme weer slaat nu ook op m'n ingewanden geloof ik, hou / hield vanochtend en vanmiddag vrij weinig binnen, dus heb ook niet echt effectief gegeten verder. Bakje fruit, sinaasappel, 2 droge boterhammen en een pakje sultana. Straks eet ik nog 2 of 3 boterhammen, moet nog maar zien wat ik daar op doe, en 4 tomaten Lachen

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-05 18:51

Ik zit netjes aan m'n points vandaag.. ook weinig honger, maar na het eten nog wat extra's gepakt.
Wel lekker gegeten vanavond; gekookte aardappels met barbequesaus, klein stukje rundvlees en sla met komkommer en tomaat Vork

Jamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-05 19:14

Laura schreef:
Jamy, post je eetschema eens? Misschien eet je juist al te weinig of verkeerde voedingsmiddelen.

Ja ik schrijf al alles op hoor wat ik eet maar het staat tussen mn tekst door dus misschien beetje verwarrend Knipoog

Wat ik voor vandaag gegeten heb
Volkoren broodje met kipfilet

Handjes M&M's met pinda's

2 volkoren broodjes met 1 met kipfilet en de ander met appelstroop.

appel en cracottes met beetje boter.

Lasagna en salade met sla, kipfilet, pijnboompitjes, avocado en mosterddressing.

Ik heb absoluut geen honger ofzo verder maar van de week had ik telkens overdag 3 broodjes, een appel, plakje ontbijtkoek en nog 2 cracottes en avond eten gegeten, maar blijkbaar wordt ik daar alleen maar zwaarder van. Dus moet het wel minder. En tja voedingswaarde zal wel niet je van het zijn enzo maar ja ik probeer het beetje te doen met spullen die we hebben in huis Tong uitsteken
En ik probeer ook eigenlijk zo weinig mogelijk zoetigheid te eten. DIe M&M's zijn geen gewoonte. Af en toe een stukje chocola of koekje of ijsje of iets, maar dat is maar af en toe.