Hellofresh

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Daan13

Re: Hellofresh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-21 20:31

De deeg voor flammkuchen bedoel je?

De Jumbo heeft dat sowieso.

We hebben gisteren de kip Alfredo gehad maar vond het niet zo spectaculair.

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-21 20:53

Grote porties? Vinden wij niet :+

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-21 22:12

Jumbo heeft sowieso deeg voor flammkuchen (volgens mij hetzelfde merk ook).

Kip Alfredo vind ik vooral lekker makkelijk. :j

Vandaag had ik de orzo met champignons. Volgens mij postte iemand hier eerder ook over dat de smaak wat flauwtjes was. Daar ben ik het mee eens. De vorige orzo (weet niet meer precies welke, geloof met broccoli) vond ik smaakvoller, maar misschien ben ik ook een beetje te zuinig geweest met het bouillonblokje dit keer.

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-21 22:43

Ik had hetzelfde bij de orzo deze keer :j het was prima maar mocht wel meer smaak hebben.

Mjelleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-21 09:58

Tip: die orzo wordt heel lekker als je er gebakken spekblokjes door doet (voor wie vlees eet). Standaard is hij inderdaad wat flauw.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-21 13:35

Ik heb mijn eerste pakket vandaag binnen gekregen! Ben heel erg benieuwd, ingrediënten zagen er allemaal goed uit :)

M_arjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-21 13:58

xTammyy schreef:
Grote porties? Vinden wij niet :+

Nee vind ik ook niet...De orzo was voldoende maar bij vond de pasta wel wat weinig.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-21 14:12

Vooral bij wraps of pizza’s hebben we vaak daarna nog trek := .

Oven schotels zijn vaak genoeg, maar bij de wraps eten we vaak nog wat anders bij

Muga

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-21 22:14

Ik vind juist dat ze zoveel pasta en rijst per persoon rekenen. Wraps is minder idd. Die tostada waren lekker maar vond ik niet veel. Maar 90 gram pasta per persoon ongekookt is wel flink...

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 06:25

Klopt ja. Maar als ik op m'n calorieën let doe ik gewoon minder pasta/rijst.

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 06:40

Voor hello fresh rekende ik altijd 125 gram pasta ongekookt. Ik moest dus juist wennen aan de kleine porties.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 06:58

Jeutje hoe krijg je dat op?

Voor lunch reken ik altijd 50 a 60 gram ongekookte pasta/couscous/bulgur etc en voor diner 75gr per persoon. Rijst reken ik zelfs altijd iets minder.

Ik vind de porties van hellofresh wel flink. Wel heb ik zelf altijd alles volkoren en hellofresh niet dus dat vult wel iets minder goed. Bij pastagerechten vervang ik de hellofresh pasta vaak voor mijn eigen volkoren pasta.

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 08:01

Bij de pastagerechten kan ik vaak nog wel een derde keer eten :=

michelle___

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 08:03

Arabesk schreef:
Welke supermarkt verkoopt ook die flammkuchen? De Vomar in elk geval niet en ik wil het nog eens maken

Dirk & AH.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 08:07

Ja same, maar ik zit sowieso snel vol van pasta :')

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 08:28

asjemenou schreef:
Voor hello fresh rekende ik altijd 125 gram pasta ongekookt. Ik moest dus juist wennen aan de kleine porties.

Dat is behoorlijk ruim ja.
Over het algemeen is een portie 75/80 gram per persoon. (Volgens verpakking)

Muga

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 08:42

Needje schreef:
asjemenou schreef:

Dat is behoorlijk ruim ja.
Over het algemeen is een portie 75/80 gram per persoon. (Volgens verpakking)

Wow dat is echt een flinke portie, dan snap ik wel dat je het weinig vindt.
Ik pas de portie nu aan idd. Hiervoor een dieet gevolgd met 40 gram ongekookt als portie... Dus ruim het dubbele is wel heftig.

Deze week weer een lekkere box. Kan elk moment komen. Dus de hele week niet nadenken over wat ik moet koken. Alleen kiezen haha. Vorige week even op pauze maar miste het wel eigenlijk.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 08:53

Ik vind de portiegrootte wisselend bij Hellofresh. De wraps, tostada's pizza etc. Zijn aan de kleine kant. Pasta en rijst gerechten meestal precies goed en soms houden we iets over, maar dat is dan amper een halve portie meestal.
Als er iets over blijft is het meestal de simpele salade die ergens bij zit :D !

madeliefw

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 09:28

Ik eet ook als ik dieet 40 gram pasta liefst volkoren, dus de porties in hellofresh zijn echt prima. Wij eten met 2 volw en 2 kleine kinderen voor 3 pers. Maar dingen als groente zit er altijd voor 4 pers in, ze doen geen halve courgette ofzo.

Die salades die ze met overgebleven groente maken zoals spinazie wat ook door gerecht heen moet doe ik standaard gewoon door het gerecht heen.

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 09:46

Wij hadden afgelopen week ook de risotto van Orzo met champignons.

Maar ik vond al dat er weinig kruiden inzaten, dus ik ben dan zelf al eigenwijs en gebruik een italiaanse kruidenmix en goed peper en zout :)

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 10:21

Josien_ schreef:
Ik vind de portiegrootte wisselend bij Hellofresh. De wraps, tostada's pizza etc. Zijn aan de kleine kant. Pasta en rijst gerechten meestal precies goed en soms houden we iets over, maar dat is dan amper een halve portie meestal.
Als er iets over blijft is het meestal de simpele salade die ergens bij zit :D !

ja, inderdaad!
Ik ben alleen en heb voor 2 personen, maar neem standaard de pasta en rijstgerechten (of alles die eenpans gerecht is), hiervan zijn de porties dusdanig ruim dat ik er drie keer van eet. Ik ben wel geen echt grote eter en zit snel vol van pasta etc.
Toen ik nog met mijn partner was hadden we meestal gewoon genoeg of heel soms een miniportie over dat ik dan de dag erop ergens tussendoor opat.
De gerechten met groenten-vlees-aardappel, of idd de hamburgers of tortilla dingen vind ik vaak ook wat krapjes, ik heb er meestal wel genoeg mee met 1 portie, maar mijn ex-partner vaak niet.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 10:21

madeliefw schreef:
Ik eet ook als ik dieet 40 gram pasta liefst volkoren, dus de porties in hellofresh zijn echt prima. Wij eten met 2 volw en 2 kleine kinderen voor 3 pers. Maar dingen als groente zit er altijd voor 4 pers in, ze doen geen halve courgette ofzo.

Die salades die ze met overgebleven groente maken zoals spinazie wat ook door gerecht heen moet doe ik standaard gewoon door het gerecht heen.

Ja same. En een handje groente voor de konijnen. Al krijgen die ook standaard de koriander, die zijn blijkbaar gek op afwasmiddel _O-

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 10:57

Es_ther schreef:
madeliefw schreef:

Ja same. En een handje groente voor de konijnen. Al krijgen die ook standaard de koriander, die zijn blijkbaar gek op afwasmiddel _O-

hier ook, vooral om dat ik dergelijke dingen (zoals spinazie) rauw niet te vreten vind :+
Koriander gaat hier ook standaard de kliko in. En de nootjes eet ik nogal vaak apart op op voorhand, ben niet zo tuc op structuur en krakende dingen in zachte gerechten.

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 11:12

Ik ben vaak te snel dat ik alles uit een pakje gelijk in de pan gooi...
Slagroom, hele pakje er in en daarna met een lepel er weer uit vissen want dan bleek het te veel te zijn... :')

Verder doe ik ook gewoon alles van Orzo en sla enzo in het gerecht.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 12:09

Hier krijgen de paarden de koriander :+

Verder maak ik de salades juist wel en vul ze soms nog aan met een komkommertje of tomaatje, die heb ik toch standaard in huis. Wij zijn echte groente/salade eters.

Ik had overigens voorheen Ekomenu en later De Krat, alleen ik ben nu 35wk zwanger en de recepten hiervan moet je wat langer in de keuken staan dan HelloFresh, dus vandaar voor het gemak nu overgestapt naar HelloFresh. Ik vond de recepten en ingrediënten van de Krat wel van veel betere kwaliteit en lekkerder dus daar gaan we weer naar terug zodra ik bevallen en op de rit ben.