Ceetje_bokt schreef:Ik ben dit jaar voor het eerst bezig met het kweken van groente, vooral voor de hobby. Maar denken jullie echt dat het zelf telen van groente goedkoper is dan het kopen bij de supermarkt of boer? Als onze boontjes geplukt kunnen worden, kosten ze in de winkel ook niet veel. Ik heb het niet over de smaak en tijdverdrijf hè?
Het ligt er een beetje aan welk gewas je teelt. Een frambozenstruik of een zichzelf uitzaaiende spinaziesoort (bijv boomspinazie) kan sneller uit wellicht dan de door jou genoemde boontjes
Ik ben trouwens momenteel een cursus voedselbossen aan het volgen bij wouter van eck. Ik geloof erin dat de huidige landbouw niet lang meer kan voortbestaan vanwege de stijgende olieprijzen en het feit dat onze landbouwgrond steeds doder wordt door al het ploegen en gif spuiten. Ik hoop dat tegen de tijd dat ook wij hierdoor echt in de problemen komen, voedselbossen al de nieuwe standaard zijn, maar zo niet, dan heb ik hier een hele hoop eigen eten en dan redden we ons wel