Aanrommelaars met koolhydraatarm?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

secricible

Re: Aanrommelaars met koolhydraatarm?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-16 08:45

Zat in een kleine B&B in apart gebouwtje van het huis en dame kwam iedere ochtend dienblad met ontbijtje brengen dus ga daar geen eisen aan stellen als ik de dagen ervoor ook gewoon koolhydraten heb gegeten.
Werd vanochtend grieperig wakker dus heb gekozen om gewoon met brood te ontbijten zodat ik wel energie zou hebben. Vanmiddag thuis weer oppakken dus.

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-16 10:32

Dan is het heel anders ja ;). Genoet nog van je laatste momenten daar :)

Ik ga nu boodschappen doen voor de lunch van komende week. Gelukkig heb ik helemaal geen last meer van de 'verleidingen' in de supermarkt, wat een wonder mag heten ;).

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-16 15:26

Ik kan mijn vorige bericht niet meer wijzigen dus dan maar zo, ik heb mijn lijstje voor morgen (ex. avondmaaltijd) compleet.
Ontbijt: omelet van 2 eieren met kipfilet(beleg)
Tussen: 75gr rucola melange met 1 tomaat, 1 theelepel kappertjes en 2 theelepels zwarte olijf in plakjes.
Lunch: pompoensoep(gemalen dus lekker snel weg) en 2 havermeel-kaneel pannenkoekjes
Tussen: geschrapte worteltjes(100gr) en walnoten(28gr)
Kcal: 756

Macro's:
Koolhydraten: 46gr
Vet: 49gr
Eiwitten: 33gr

Ik zou de eiwitten wat hoger willen zien dus bij het avondeten zal het wel h-o-h gehakt worden met groenten gok ik...
Zit ik qua vetten zo op een mooie hoeveelheid of zou het meer mogen zijn?

Deau

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-16 18:54

Amy, Ik vind echt dat je te weinig eiwitten eet. Ik hanteer elk eetmoment eiwitten en dan gemiddeld 15 gram per keer. Daarnaast zou ik de wortelen en pompoen van het menu schrappen. Beide bevatten ze veel koolhydraten.

Ik heb een slecht weekend gehad. Veel verleidingen laten staan maar wel wat stokbrood bij mijn salade gegeten en later op de avond een paar frietjes. Vandaag ben ik wezen klussen bij mijn broer. Daar hadden ze alleen slecht eten en drinken. Gelukkig had ik zelf wel iets bij. Maar ben gezwicht voor een koekje. Daarbij was het water afgesloten. Dus nadat het water uit het Senseo apparaat leeg had gedronken nood gedwongen een glas frisdrank op.

Morgenvroeg paar km hardlopen en weer oppakken. Aankomende weken geen feestjes gepland dus dan is het in de weekenden ook makkelijker.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-16 19:03

Niet alleen te weinig eiwitten, gewoon ongezond weinig kcal met 750kcal op een dag, zelfs excl avondeten. En dan je vetten naar 1gr/kg lichaamsgewicht minimaal. Je vetten naar 1-1.5gr/kg lichaamsgewicht en de rest koolhydraten. Hoe minder khd je wil eten, hoe meer vetten je moet eten. Wil je naar keto, zul je je khd moeten katen dalen tot 30-35gr per dag in eerste instantie en je vetten naar 65en%.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-16 19:36

Idd wat hierboven al gezegd wordt. Ik vind ook 46 gr khd excl avondeten wel erg veel, zelfs voor koolhydraatbeperkt. Meer eiwitten en meer vetten, en flink minder khd.

Mijn plezier van me goed voelen is even voorbij >;) weet ook precies waardoor, gisteren het te bont gemaakt qua khd. Hadden etentje ter ere van mn vaders verjaardag, en aardappelgratin, wijntjes en meringue was echt te veel van het goede. Nu last van mn darmen en heel moe. Vandaag verjaardag maar hrt netjes gehouden, alleen paar nootjes en wat komkommer, en kopjes thee. Hopelijk wordt t snel beter...

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-16 19:39

Hoe zou ik bij elke 'maaltijd' eiwitten toe kunnen voegen?
En vet? Ik heb vandaag behoorlijk staan puzzelen maar ik vind het maar lastig :=

Balen dat ik de pompoen moet schrappen, is een van mijn favoriete groenten :') maar niks aan te doen voorlopig..

Balen van je weekend Deau, ellendig dat het water afgesloten was! Morgen er weer tegenaan?

Bedankt voor je reactie Sec, ik moet dus echt even puzzelen op die vet- en eiwitinname.
Als ik kijk wat ik morgen allemaal meeneem vind ik het meer dan ik normaal at eerlijk gezegd :=

Wat balen dat je je meteen zo ellendig voelt Laura, hopelijk knap je snel op.
Bedankt voor je reactie trouwens.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-16 19:48

De makkelijkste manier van eiwit toevoegen vind ik wat vlees(waren) eten of een eitje. Daarmee pak je ook meteen wat vet mee. Zuivel ging niet he? Anders is griekse yoghurt bijv nog een fijne.

Deau

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-16 20:17

Amy wat voor allergie heb je voor zuivel? Al geprobeerd om kwark of huttenkase toe te voegen?

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-16 20:42

Eiwitten: (plantaardige) volle zuivel, dierlijke producten zoals vlees en vis. Eventueel wheypoeder
Vet: olie, mayonaise, lijnzaadolie, avocado, boter, noten
Combinatie: eieren, kaas, vette vleeswaren en gehakt.

Qua volume zal het best flink wat zijn dat je meeneemt met al die rauwkost. Vervang eens een deel van die rauwkost voor ei, kaas, vleeswaren enz en dan zul je een heel stuk beter uitkomen. En ja, pompoensoep lukt niet als je echt strikte khdbeperking wil.

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-16 22:19

Zuivel valt me te zwaar, ik blijf het opboeren en met een beetje pech kiest het de noordelijke uitgang...

Is twee eieren per dag niet al behoorlijk tricky? Ik probeer toch ook om mijn cholesterol te denken. Vette vleeswaren is een goede en ander vet vlees ook... Kan ik een slavink daaronder rekenen en zou in mijn geval h-o-h gehakt beter zijn dan rundergehakt?

Avocado wil in inderdaad in een salade gaan verwerken: ik heb het pas sinds kort leren eten, dus ik lust het nog niet zo uit het handje helaas. Maar wellicht in combi met spinazi of bietjes dat het moet lukken..

Zou huttenkase lekker zijn icm avocado? Anders wellicht met mayo en peper en zout...

Ik heb sinds kort ook pas kaas leren eten, dit eet ik vnl in combinatie met komkommer (i know. Ik ben weird).

Bedankt voor al jullie tips, ik ga nog even verder puzzelen...

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 08:05

je cholesterol verhoogd niet door eieren. Dat is een verouderde gedachte waar we gelukkig vanaf zijn gestapt tegewoordig. Dus gewoon lekker eieren eten :)

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 08:22

M_D_H, oh dan heb je inderdaad een druk werkweekend achter de rug gehad! Voel je je al beter?

Laura, vervelend dat je je zo voelde, gaat wel weer over die dip joh ;) Nog gefeliciteerd trouwens!

Sec, jammer van je zwangere gevoel maar als je het maar leuk hebt gehad! :D

Dan had ik nu al mega ziek willen zijn van alle eieren die wij thuis eten. Wij hebben meestal 20 eieren in huis met uitschieter van vorige week toen waren het er ruim 40 :')

Huttenkase in combinatie met avocado kan prima hoor, erg lekker :)

Hier een goed weekend achter de rug, oke op de wijntjes van zaterdag na :P Vrijdagavond had ik rosbief salade gemaakt. Zaterdag overdag niet echt veel gegeten, stukje kaas en 's avonds bbq waarbij ik 2 speklappen op heb en salade. En wijn :o
Spoiler:
weet niet precies hoeveel, het smaakte prima, flesje of 2 :') :o :+

Heerlijk geslapen trouwens :P

Zondag ontbijt was stukje kaas aangezien ik half 1 beneden was en we om 1500uur een bbq hadden. Daar enkel 2x opgeschept met salade en heb 2 stukjes watermeloen gehad en 2 bekers water.
Nog een stuk van 5 km wezen lopen en later op de avond heb ik nog eieren met mayo op :)

Niet slecht toch :P

Oh en ik had trouwens zaterdag weer eens gemeten en gewogen, ben tevreden *\o/*

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 08:56

Klink goed, vooral die flessen wijn :D

Dip voorbij, tenminste zo lijkt t. Buik weer rustig en mocht zowaar uitslapen van de kinderen. Zo eens bedenken wat we vandaag gaan ondernemen.

Deau

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 09:15

Ik ben verslaafd aan huttenkase met een paar druppels zoetstof en kaneel <3

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 10:13

Ja het was goede wijn dit keer. Normaal is het niet te zuipen haha dus dan drink ik gewoon water maar deze wijn smaakte mij prima en hoefde dit keer niet te rijden dus dat aanbod nam ik graag aan :)

Fijn dat je dip weer voorbij is :) Uitslapen heerlijk zeg dan waren ze lekker moe :P

Huttenkase met zoetstof? Dat lijkt mij echt heel vies :+

Deau

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 12:24

Gribaldi dat is echt heel lekker :D Ik kon het mijzelf eerst ook niet voor stellen dus het een kleine lepel genomen met het spul. Ik was meteen om!

Vanmorgen de koolhydraten van het weekend er weer lekker afgerend. 8 km in 47 minuten, persoonlijk record *\o/*

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 12:28

Haha nou ik heb het in huis staan en donderdag eet ik alleen en ga dan eindelijk die flammkuchen maken. Hou dan nog wat over en zal dan jouw receptje eens maken :P

Goed bezig! Ga ik nog niet redden :+

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 14:49

Via facebook kwam ik bij de volgende site terecht:
Dietdoctor.com

Hier hebben ze ook recepten etc. een membership heb ik niet gepakt, dus ik heb de site iets minder uitgebreid dan betalende leden.

Hier gaat het nog steeds prima. Ik val heel langzaam af, maar de vorige week toch 200 gr minder :)
Naja alle beetjes helpen.

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 18:22

Secrisible, oh dat wist ik nog niet, bedankt! Ik ben namelijk dol op eieren!

Gribaldi een heerlijk weekend gehad zo te lezen, klinkt erg gezellig allemaal :j

Avocado met een beetje huttenkase ga ik proberen..

Laura82, fijn dat je buik weer rustig is en dat je even mocht uitslapen van de kids :)

Arabella, ik ga bij die website kijken, klinkt interessant! En elk beetje helpt hoor, ik sprong na 500gr in de eerste weken ook een gat in de lucht :').

Zou Japanse mayo kha zijn? Dat vind ik icm avocado erg lekker namelijk...

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 18:38

Even verpakking checken :)

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 19:21

Ga ik doen zo gauw ik het weer tegenkom. Dan kan ik hem het beste vergelijken met Zaanse Mayonaise toch?

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 19:31

Zaanse of hellmann mayonaise inderdaad.
Heb even zitten kijken voor je, weet niet wat je precies met japanse mayo bedoelde. Ik vond iig wasabi mayonaise, die zit vaak wel iets hoger, maar ook niet extreem (4-5gr/100gr product) en een japanse mayonaise van kewpie http://www.ah.nl/producten/product/wi22 ... mayonnaise die echt heel laag zit.

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 19:57

Oh nice! Wat lief dat je voor me gekeken hebt! Ja ik heb het over de mayo die ze bij de Japanner op de sushi hebben. Ik ga morgen even kijken voor die kewpie, want de avocado's zijn in de aanbieding bij ah.

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 21:56

Ik moet morgen een lunch mee nemen voor onderweg, in het openbaar vervoer. Maar heb op dit moment helemaal geen idee wat. Het is bijna
altij een belegde ei-wrap.
Wil wel eens een keertje wat anders. Maar om nu in een bomvolle trein (ik reis in de spits) een salade te gaan eten is ook al zowat.