Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Elke ochtend een smoothie met vers fruit en evt spinazie, elke middag een salade mee naar het werk en dan in de avond een paar dagen van de week rauwkost verwerkt in bijvoorbeeld lenterolletjes of sushibowl zoals ik eerder al zei
Het is moeilijk voor je lichaam om alle voedingsstoffen op te nemen uit onbereid voedsel, dus meer zou ik er niet van maken, maar wij eten dit omdat we het beiden superlekker vinden.
Wel weer rauw - die tomaten
dat komt eigenlijk vooral door alle bestrijdingsmiddelen die ze gebruiken tegenwoordig over de fruit en groenten. Het geeft een prettiger gevoel als het eerst gekookt of gebakken is..
Bakken maakt niet dat de bestrijdingsmiddelen verdwijnen en er zijn goede alternatieven..
minikatje schreef:Of even laten weken in azijnwater en dan afspoelen
Ik probeer dus toch zo veel mogelijk biologisch te kopen, niet alleen voor onze eigen gezondheid maar ook omdat ik gewoon niet mee wil doen aan het doden van nuttige insecten als bijen.. Jammer genoeg zijn er niet altijd biologische groentes en fruit te koop, maar je ziet het steeds vaker. Bij Jan Linders hebben ze een aantal schappen vol biologisch vers
Ik kwam laatst een interessante site tegen waar onderzoek was gedaan naar het nut van biologisch kopen - sommige groenten worden namelijk helemaal niet bespoten met bestrijdingsmiddelen. Ga even zoeken, want het was een nuttig overzicht om kosten te besparen!
Als het ter sprake komt (wij hebben het niet aangekondigd omdat we niks wilden opdringen) eigenlijk alleen maar heel erg positieve reacties. Veel vrienden die het zouden willen maar denken niet te kunnen; dan laat ik onze voorraadkast en weekmenu zien om wat gedachten mee te geven
Vrienden weten natuurlijk niet dat ik er nu echt werk van wil maken...
En een kom salade ofzo.