Ik ga vanavond weer aan de slag! Ik ga de chocolademousse taart van Nigella maken! Me zusje komt morgen hier en die is een chocoholic, dus dan is dit de ultieme taart. ^^
Succes met je macarons ginouqui
Ollie1
Geplaatst: 19-02-13 13:34
Ik heb sinds lange tijd ook weer gebakken en billenkoekjes gemaakt... afwerking had nog wat fijner gekund maar had niet de juiste materialen er voor!
_Mara_
Geplaatst: 19-02-13 13:38
WHAHAHAHHA Hoe kom je daar in hemelsnaam op? Geniaal! Lol
Ik heb gisteren een vraagje Cheesecake gebakken en een koekjes taart gemaakt (hoeft niet te bakken) Ik lees hier vaak mee, ben dol op bakken en koken (gisteren ook lasagne zonder pakjes gemaakt)
Ja wat wil ik. Ik zit hier op kamers dus heb weinig tot mijn beschikking. ik houd van chocolade maar een taart met fruit lijkt mij ook erg lekker. Ik zit al rond te kijken maar heb tot nu toe nog niks gevonden.
Ik heb momenteel koffie-caramel cupcakes in de oven staan. Daarop komt een chocolade -slagroom crème.
Esther_1985
Geplaatst: 19-02-13 17:00
Okidoki daar komt het recept: het is een afgeleid recept van de Portugese koekjes taart
Ingrediënten: 250 gr roomboter op kamer temperatuur 250 gr poedersuiker 2-3 pakken Maria koekjes 2 kopjes of 1 mok kwaliteits koffie (ik doe er een scheut Amaretto door heen)
Benodigdheden: Mixer Mengkom Mes Diep bord/schaal om de koffie in te doen Plat diner bord
Bereiding:
Mix de boter met de suiker glad. Ik doe er een scheut koffie doorheen zodat het goed smeerbaar wordt. Doop de koekjes één voor één in de koffie (niet te lang, dan gaan ze stuk, per laag dopen, dus niet allemaal tegelijk) en leg ze op een plat bord. Leg 1 koekje in het midden en daar een rij koekjes omheen. Smeer de laag koekjes in met de boter crème. Niet al te dun, dan wordt het te droog. Leg een volgende laag gedoopte koekjes op de in gesmeerde koekjes. Zorg dat elke laag verspringt (baksteen gewijs) zodat er een stabiel geheel ontstaat. Smeer de laag in met boter crème. Etc. Ga door tot de crème op is. Zorg dat je eindigt met een laag crème. Bestrooi de laatste laag met koekkruimels en de zijkanten ook. Zet de taart met folie afgedekt een paar uur in de koelkast. De volgende dag is hij nog lekkerder! In de koelkast makkelijk een paar dagen te bewaren, als hij niet al zo snel op zou zijn! Zoet en machtig, dus snij kleine stukjes
Ik ga straks vast een biscuit bodem bakken. Dit weekend staat er een 'pigs in the mud' verzoek op het programma. Kids hebben gisteren al varkentjes gemaakt van marsepein. Ik twijfel alleen over de zijkant, al die twixen klinken een beetje als too much
Wat leuk dat je een pigs in the mud pie gaat maken LB! Die staat ook nog op mijn 'to bake' lijstje. Zou die twixen gewoon doen hoor. Dat maakt de taart extra leuk.. Desnoods maak je hem lager, zodat je met halve twixen toe kunt?
FuGeLiCu
Geplaatst: 20-02-13 15:03
Heb de 'pigs in the mud' taart even gegoogled en omg dat is nogal een taart zeg! Kan me voorstellen dat de twixen je wat too much lijken. Hoewel iets knapperigs erbij miss wel lekker is. Misschien kun je iets minder twixen doen, ongeveer dat als je de taart snijdt elk puntje een twix heeft. Of je doet kitkatten aan de zijkant?
Even in de openingspost kijken, daar staat een linkje naar het bokt bakboek.
Phylos
Geplaatst: 21-02-13 11:19
Vanmorgen lekker appel kaneel cupcakes gebakken als toetje voor vanavond na de vergadering.
Afgelopen weekend heeeel veel gebakken. We hadden een high tea voor mijn moeder georganiseerd omdat ze haar diploma voor kraamverzorgster gehaald heeft. En dit waren alle hapjes:
Zoet Scones Muffins, kruidcake Muffins, appel Verschillende soorten cakes Mini appelflapjes Soesjes Donuts Zandkoekjes versiert met glazuur Kwarktaartjes Bonbons Beschuitjes met roze en blauwe muisjes
Hartig Zalmsandwiches Kipfiletsandwiches Chorizosandwiches Hartige taartjes met gehakt Hartige taartjes met kip Poffertjes met garnalen en spinazie Ontbijtkrans gevult met ham en kaas Ragout (kip en garnaal) en bakjes Knakworstjes in bladerdeeg Mini pizza’s Worsten- en saucijzenbroodjes
Niet alles zelf gemaakt natuurlijk, ongeveer 50/50 Een hele klus, maar het is gelukt en mijn moeder heeft niks in de gaten gehad (we hebben bij vrienden van ons gekookt)