Ik kan me wel voorstellen dat Montignac er iets anders van vindt, maar hij hanteert heel andere principes toch, met 'verboden' koolhydraat-combinaties enzo? Althans, dat meen ik me te herinneren van de Montignacperiode van mijn moeder

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Anoniem schreef:phormicola schreef:Ik vind Montignac dus persoonlijk echt onzin, overigens
Ik ken mensen die er enorm mee afgevallen zijn. Pas het zelf enigszins toe, maar niet echt streng. Probeer iig niet teveel dingen met een hoge GI te eten. Bevalt prima. Heb veel energie (en maat 34/36)
Bhriseis schreef:Iedereen moet natuurlijk doen waar hij/zij zich het beste bij voelt, maar persoonlijk eet ik toch liever volgens een 'normaal gezond eetpatroon'. Mijn moeder viel op korte tijd 18 kg af met Montignac en kwam het daarna gewoon weer bij, want net als met zo veel diëten lukte die omschakeling (fase 2? Fase 3?) niet en herviel ze in haar slechte gewoontes. Schadelijk enzo is het vast niet, en ik vind het geweldig voor de mensen die er zich zo goed bij voelen, maar het is niets voor mij. Ik zou al mijn ananassen en aardappels en pasta's veel te veel missen
Sonja_vR schreef:Anoniem schreef:Ik ken mensen die er enorm mee afgevallen zijn. Pas het zelf enigszins toe, maar niet echt streng. Probeer iig niet teveel dingen met een hoge GI te eten. Bevalt prima. Heb veel energie (en maat 34/36)
je valt van zoveel dingen afik heb twee jaar terug in 2 maanden tijd een dikke 25 kg kwijt gespeeld...maar dat is ook echt niet op een gezonde manier gegaan
de 10 kg die daarna zijn gevolg zijn zijn wel gezonder gegaan.
bedoel er verder echt niks banketstaaf mee, maar dat je er meeafa kunt vallen , wil niet zeggen dat het gezond is
phormicola schreef:Een hoge insulinepiek is wel handig als je fruit hebt gegeten hoor![]()
Wij hebben dit laatst op school getest en we kwamen er achter dat het allemaal wel meeviel. Waarschijnlijk houden de vezels het bloedsuiker wat stabieler.
Mijn bloedsuiker voor 1 banaan, 1 sinaasappel en 1 kiwi was 4.7 en ongeveer een uur daarna 6. Een normale niet nuchtere waarde ligt tussen de 4 en 7, helemaal prima dus. Mijn klasgenoten hadden vergelijkbare resultaten.