Taarten decoreren XXI

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Patriciavt

Re: Taarten decoreren XXI

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 23:24

Die sugarcraft gun is idd ideaal :D moest ff kijken hoe die werkte (ben hopelijk niet de enige :') ) maar al leuke dingen mee gedaan! Prima investering!! :j Zitten hoop verschillende discs bij :D

Mieke93

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 03:46

Die tip van fondant met tylose om zelf mallen te maken heb ik eens geprobeerd, maar ik krijg bij het gebruik mijn spul nooit uit de 'mal', omdat hij niet flexibel is, hopelijk lukt het jou wel, dan doe ik binnekort ook nog eens een poging :D

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 12:29

ZOOOW Nokie, wat was jij nog lekker laat (of vroeg) wakker hahaha.

Ik zit nog te twijfelen over de Sugercraftgun of die Clay Extruder.

Mallen van fondant heb ik ook inderdaad eens gelezen, maar ik denk dat dat alleen maar werkt met 'grovere' dingen en niet met heel erg gedetailleerde dingen.
Zo zag ik op het DLT-forum dat iemand dat gebruikte voor de gezichtjes van Thomas de Trein.
Die zijn niet zo gedetailleerd, dus dat moet kunnen denk ik.

Crista

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 13:12

@ claudia, ik bem voor de clay extruder gegaan. Ziet er steviger uit. Heb ze vandaag beiden in handen gehad op de sugar art beurs en die gun lijkt me breekbaarder.

Was om iets voor 10 uur op de beurs en nog net het laatste plekje kunnen bemachtigen voor de orchideeen workshop van Jan. Was echt heel leuk! [img]pic.twitter.com/pcCRtn5U[/img]

En nog een hoop geld uitgegeven aan andere dingen. Waaronder ook een heel dik boetseer boek!
Helemaal blij haha. Maar nu eerst ff naar het paard!

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 13:25

Ohhh wat leuk Crista!! Welk boek is dat???

Ik heb net ook een dik bak-boek gekocht, maar niet direct op de taarten die wij hier maken, maar met ook heel veel andere baksels en technieken erin :D Vond ik bij de AH toen ik net boodschappen ging halen :P

dancertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 13:49

hahah ik heb ook een hoop dignen gisteren gekocht op de sugar art show.
vooral kleurtjes en mallen en een boek van karin davies.
en dat groene spul voor mallen te maken

Carolien007

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 14:56

Ik ben laatst op vakantie ook tegen een erg leuk boek opgelopen, Fondant decoraties. Staat echt stap voor stap in hoe je iets kan maken en ook op verschillende niveaus (ISBN 9789048304486).

Crista

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 15:16

Ik heb voor mezelf het boek: sensational sugar animals gekocht. En voor mijn schoonzus Sweet end easy sugar decorations. Beiden gesingeerd door auteur frances mcnaughton.

Mieke93

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 15:32

ClaudiaHS schreef:
ZOOOW Nokie, wat was jij nog lekker laat (of vroeg) wakker hahaha

Ik ga niet veel details geven op dit lekkere/smakelijke topic maar mijn broer was zat en ben wakker geworden door zijn braakgeluiden. :r En toen kon ik niet meer slapen _-:(

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 15:37

Whahhaa lekker dan ^^

Carliijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 16:06

Rinske schreef:
De Minnie Mouse taart :)

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Wauw gave taart zeg! :D

nokie schreef:
ClaudiaHS schreef:
ZOOOW Nokie, wat was jij nog lekker laat (of vroeg) wakker hahaha

Ik ga niet veel details geven op dit lekkere/smakelijke topic maar mijn broer was zat en ben wakker geworden door zijn braakgeluiden. :r En toen kon ik niet meer slapen _-:(

Iehh :') Ranzig zeg

meggiemeg schreef:
Mooie Minnie Mouse!
Heb net een taartje gemaakt voor een vriendin, ze is jarig en geeft een bbq vanmiddag.
[ Afbeelding ]

Deze is van vorige week, toen werd onze Willem 11 jaar
[ Afbeelding ]

Vind de bovenste erg gaaf! Bij de onderste vind ik de beige kleur een beetje jammer :o Wel mooie strakke taartjes zeg!

Patriciavt schreef:
[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

En t bijpassende meppertje :)
[ Afbeelding ]

Oh en tnx to jullie is het gelukt met het parel-randje :D Tnx!!

*kan zo beter nog even nieuwe foto's nemen.. deze zijn érg flets := Maar wat wil je om 2.30 uur :+ *

Wat ongelovelijk schattig zeg! :j

ClaudiaHS schreef:
Tot half 3 Patries? (je taart is wel goed gelukt :) )
Ik was het om half 12 al zat.
Ik had me daar toch ruzie met de fondant, kreeg het er gewoon niet omheen en op gegeven moment ging het ook nog scheuren.
Heb zo de hele lap opgepakt en in de ton gemikt bah!
Uiteindelijk wel gelukt, maar ben niet helemaal tevreden over het resultaat.
Hoop dat de ontvanger hem iig mooi vind.

[ Afbeelding ]

Wat vervelend van je bekken Rinske, ik had op gegeven moment alleen op het laatst last er van.
De laatste 2 maand zeg maar.
Wel een leuke taart weer hoor :j

Leuk! Vind hem goed gelukt hoor, wat zei de ontvanger ervan? :D

Carliijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 16:11

Even een vraagje van deze kant want ik kom er zelf niet meer uit!

Ik heb straks het laatste restje botercreme wat ik nog had liggen van de vorige keer opgemaakt en omdat er eieren doorzaten heb ik ze graag in de koelkast.
Ze zitten in een afgesloten doos en toch komt er steeds weer vocht bij waardoor de papaiertjes van de cc's loslaten. Hoe lossen jullie dat op?

Ik heb de koelkast al de schuld gegeven en hem in de andere gezet maar dat maakte niks uit :+

En mijn creatie van vorige week :

Afbeelding

Tooeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 17:38

Wat een prachtige dingen komen hier weer voorbij!
Jullie hebben mij aangestoken! Zojuist mijn eerste bestelling geplaatst bij dlt. Ben meteen een stuk armer!

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 18:21

bailey...botercreme met eieren?????
Zo, net terug van de Sugarart Show. Gave wedstrijdtaarten gezien, vond het niveau hoog.

Carliijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 18:44

My god wat zeg ik nou _O- Ik zit ook zo 2 dingen tegelijk te doen dat ik eieren zeg haha

Nee maar ik bedoelde dat omdat boter toch wel bederfelijk is dat ik het in de koelkast wil hebben :+

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 18:48

Roomboter kan je best wel even buiten de koelkast bewaren hoor ;)
Dan heb je geen risico dat de papiertjes loslaten en drogen de cupcakes ook niet uit.
Zelf probeer ik de toef er altijd zo laat mogelijk op te zetten zodat ze bijna meteen op gaan.

Carliijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 19:26

En wat is wel even? 1 dag of een paar uur :)

Als dat kan scheelt het wel een hoop gedoe ja.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 21:30

Bailey_4ever dat is geen beige maar een andere kleur, komt wellicht door de instellingen van je beeldscherm. Dat moet de kleur perzik zijn.

Soprano

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 21:35

Wat een lekkere dingen komen er weer voorbij seg :9

Heb gisteren mijn 3e taartje gemaakt en heb eindelijk de ikea blanda's van 12cm en 20cm! Mijn zus had ze gisteren mee van de ikea, dus meteen uitgetest. Schrok eerst wel dat een 12cm zo klein was maar toen ie uiteindelijk af was en we er met ons 4 hadden van gegeten vonden we het toch wel genoeg.

Omdat ik dacht te weining marsepein te hebben had ik hem nogal dun uitgerold waardoor ik wel een paar scheurtjes kreeg. Heb nogal snel gewerkt want het was eigenlijk een studiepauze :D gevuld met frambozenjam en afgesmeerd met chocoladebotercreme.

Afbeelding

Carliijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 22:37

meggiemeg schreef:
Bailey_4ever dat is geen beige maar een andere kleur, komt wellicht door de instellingen van je beeldscherm. Dat moet de kleur perzik zijn.

Oh dat leek zo :+ haha perzik vind ik wel een mooie zachte kleur :j

dancertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 09:02

nog ff oefenen soprano voor de bloemen als je ze uitsteekt en je schuift even heen en weer heb je geen rare randjes eraan.

nou mijn lading cupcakes voor een communie die mensen hadden taarten bestelt bij een banketbakker maar die had de foto verpest door te vroeg op de slagroom te leggen hij was helemaal gebobbeld en uitgelopen en der zat gewoon een groot gat in de taart.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

woldhoeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 09:11

Zo jeetje wat een leuke cupcakes :D

Ik heb jullie hulp nodig....

Ik heb de bakvorm van Alan Silverwood aangeschaft met 16 mini cake van 5 cm doorsnede. Nu ben ik er al mee bezig geweest alleen was het nog een gedoe om ze af te smeren. Ik gebruik geen cakebeslag maar gewoon biscuitbeslag. (omdat de opdrachtgever dit graag wil) Maar biscuit is te slap om echt goed af te smeren als ze zo klein zijn.
Zou ik ze kunnen vullen met jam en slagroom en daarna in de vriezer doen. Zodra ze hard zijn één voor één eruit halen en afsmeren? En dan direct bekleden met fondant. Of gaat dit smelten. Wie kan me hier mee helpen.

alvast erg bedankt!!!!!!
*gaat nog even alle creaties van de laatste tijd bekijken. ik heb het erg druk, dus staat bokt op een laag pitje*

dancertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 09:14

wat je ook nog kunt proberen om af te smeren dat doe ik bij de cupcakes spuit je botercreme erop en dan smeren met je vinger

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 09:22

Dancertje welke uitsteker is dat op de laatste foto van je cc's? Die vind ik errug mooi!

dancertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 09:28

uuggmm eerlijk gezegd geen idee die heb in de uitverkoop los gekocht toen een bedrijfje failliet ging bij mijn ouders in de buurt ik heb ze nu bij mijn moeder liggen zal der dinsdag even opkijken of er een naam opstaat