Gezond(er) eten deel II

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MaartPaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 16:23

Haha hesterve, jij ook al aan de pilletjes na het boek ;) Ik ook! Maar mijn huid is er wel beter van uit gaan zien moet ik zeggen. Of dat komt weer door de klei, ik weet het niet.

Nou kom net bij de osteopaat en de Jumbo vandaan. Prima winkel maar inderdaad niet een heel groot assortiment. Heb er wel aloe vera drank gekocht. Heel lekker en best gezond geloof ik! Enige suiker die erin zit is vruchtensuiker dus het zal wel goed zijn :)

Mijn rug is ook weer bevrijd van blokkades dus dat is altijd fijn. Over een week zal de reactie wel weer komen, au.

Morgen ga ik een uber gezonde dag hebben heb ik besloten :) Ga nu even naar mijn paardje en dan daarna langs de appie in Leusden. Daar hadden ze namelijk ook bevroren ananas ;) Nooit ergens anders gezien! Wil morgen eens een liver flush nemen. Ben benieuwd!

Wil ook eigenlijk zelf amandelmelk maken. Kwam erachter dat we amandelpoeder in de kast hebben stsaan. Weet alleen de verhouding met water niet. Iemand een idee?

VogeltjeM

Re: Gezond(er) eten deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 16:40

Judith: grappig, ik heb ook een tijd bij de jumbo gewerkt :D en ik zal het nog eens navragen dan, in Bergen op Zoom, van dat speltbrood. Ik heb het op twee aparte dagen aan twee aparte medewerkers gevraagd, maar beiden hadden er nog nooit van gehoord. :=

Maartje: over het gezond-zijn van aloë vera-drank loopt toevallig nu een topic op bokt :P Ik twijfel er een beetje aan, gezien de fructose dus... :)

Ik heb een goehoede dahag! Alleen natuurlijk weer niet toegekomen aan het filmkijken :+ Kon het weten. Had nog wel een speciale planning gemaakt, om toch film te kijken. Maar heb er geen rust voor. Tja :=

Karin92

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 16:48

Hallo allemaal!

Ik meld me ook even weer.
Ben een tijdje niet aanwezig geweest, heel druk. Heb nu ook niet echt tijd om alles bij te lezen maar ik doe mijn best!

Ik las iets over Aloë vera drank, dit vind ik echt heerlijk. Maar dan moet het wel koud uit de koelkast komen.

Bij de jumbo kom ik nooit eigenlijk. Wij doen altijd boodschappen bij de Coop of bij de Aldi & Lidl. Mijn papa gaat voor goedkoop haha.
Vanmiddag ook even weer wat boodschapjes gehaald. Lekker veel fruit en wat vis. Gaan vanavond gebakken aardappeltjes met prei en vis uit de oven eten. Ben benieuwd. Ben niet zo'n vis eter. Maar ga het wel steeds lekkerder vinden.

Ik ben toch ook wel heel benieuwd naar dat klei. Moet me toch maar eens verder gaan inlezen en dan misschien toch ook zelf maar aan de klei.

Heb vandaag echt weer slecht gegeten. Moet echt helemaal opnieuw beginnen.
Heb nu weer allemaal groente en fuit opgehaald en ga weer gezond eten! Maar morgen wordt weer een rare dag. Moet om 12 uur op school zijn om alles voor te bereiden voor onze musical en dan blijven we daar ook eten. En 3 keer raden wat we krijgen van school. Jep... patat met een frikandel of kroket. Dus dat wordt weer niks morgen. Ga voor de rest van de dag zo gezond mogelijk proberen te doen en dan zien we wel.

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 16:49

Maartpaard, goed dat je over de osteo begint, moet ook nodig een afspraak maken!

Klei kuur voldoet goed dus, moet ik dat ook maar eens doen :j

Wij hebben hier 2 Jumbo's, een kleine en een grote. Ga meestal naar de grote omdat die vlakbij mijn huis is en vind het wel fijn winkelen :)

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 16:57

Ik geloof niet echt in aloe vera, waarom weet ik niet, maar gewoon een gevoel...

Toad

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 17:24

Ik heb zojuist een vegetarische fritatta op van de AH, en die was echt heerlijk! met spinazie, kaas en pijnboompitjes.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 17:40

Wat is een fritatta :o?
Aloe Vera lijkt mij ook niets, las over brokken en mierzoet :')
Ik heb een heerlijke pasta met verse spinazie, kip, chili/mangosaus en een handje cashew nootjes als avondeten :9 Wat slinkt spinazie trouwens als een malle! Gebruikte eigenlijk altijd spinazie uit de vriezer.

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 17:48

Spinazie blijft inderdaad niks van over Mootje..
Fritatta is een soort stevige (aardappel)pannekoek volgens mij.
Toad, nog veel sterkte met het verlies van je katje! :(:)

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 17:51

een tortilla espanola-achtig iets dus?

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 17:54

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 17:55

Hmm, dat is niet aan mij besteed denk ik.... quichevulling zonder quiche-deeg :D

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 17:58

In allerlei soorten en maten hoor, ik ben er wel fan van :j

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 18:00

Ik ben ook niet zo'n fan van eieren, ik eet ze eigenlijk alleen gekookt in de sla en na het sporten :')
Het is wel een handige om gewoon alles bij elkaar te gooien!

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 18:10

Mijn maaltijdsalade was echt superlekker :D quinoa met rucola, kip, paprika, tomaat, komijn, lijnzaad en wortel :D

Zo'n frittatta lijkt me ook wel wat :)

Succes met je herstart Karin!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 18:16

Waar staat quinoa in de supermarkt? Ik kan het vooralsnog niet vinden....
Hoe bereiden jullie lijnzaad? Ik moet dan meteen aan dat snottige lijnzaad voor het paard denken :')

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 18:19

Haha ik gooi (gebroken) lijnzaad gewoon zo door de salade :P

Quinoa hebben ze niet in alle supermarkten, heb het alleen een keer bij de ah gezien.. Ik heb het van ekoland :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 18:22

Lijnzaad kun je gewoon zo eten. :) Ik doe de zaadjes door mijn yoghurt/havermout/smootie e.d.

Ik ben zelf groot fan van eieren, gekookt, gebakken, met groenten e.d.

Aloe vera is opzich wel gezond, maar heb nogal mijn twijfels bij de drankjes. Vraag me af of het niet zo vreselijk bewerkt is dat het gezonde er af is.

Hier heerlijk bietjes gegeten. :9 Merk helaas wel dat de afgelopen dagen moeilijk gaan, ik heb echt enorme honger en dan vooral in koolhydraten. Opzich niet erg aangezien ik nog steeds op ondergewicht hang en en beetje standaartdag me al sloopt wat betreft vermoeidheid. Zou ik het misschien toch nog gewoon nodig hebben? Voor heen had ik nooit zoveel behoefte namelijk.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 18:23

Judith, en als je je eiwitname vergroot, helpt dit dan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 18:27

Niet veel helaas, meer eieren of zuivel haalt tot nu toe weinig uit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 20:33

Zo net voor morgen alvast het één en ander voorbereid en ik ben benieuwd of dit beter gaat lukken. Overdag heb ik weinig behoefte aan tussendoortjes, maar aan het einde van de dag als ik moe wordt, wordt de honger ook erg groot. Ga nu mijn hoofdmaaltijden vergroten en verbeteren, kijken of dat helpt.

O: wordt een smootie van banaan, sap van 1 sinasappel, lijnzaad, verse munt en wat sla + een grof volkorenboterham met een gekookt eitje. ( Kook nu alvast eitjes voor morgen bij het ontbijt, vinden mijn ouders ook wel leuk. )
L: heb ik een salade gemaakt van de overgebleven bietjes, wat walnoten gehakt, zonnebloempitjes, rode ui en vegatarische ham blokjes. Daar kan ik morgen eventueel nog een roggebroodje bij halen.
A: wordt een quich op basis van gekookte aardappelen en veel groente.

Voor tussendoor heb ik een schaaltje magere yoghurt en komkommer als optie.

Hopelijk wordt dit beter, probeer zoveel mogelijk suikers e.d. te vermijden in de hoop dat die trek ook niet groter wordt. Ik ben nooit echt een groter eter geweest, echt tussenmaaltijden zijn ook niet aan mij besteed. Maar zo zijn de maaltijden wel wat groter + volwaardiger dan voor heen. Hopelijk helpt dat die plotselinge honger/trek weg te houden.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 20:50

Ik heb de lekkerste smoothie tot nu toe: drie flinke lepels magere kwark, scheutje kokosmelk, 2 lepels rabarber, 2 handjes blauwe bessen en 3 aardbeien (beide diepvries) :9

Judith, Balen dat je aan het einde van de dag zoveel honger hebt!

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 21:00

Dat ken ik ja. De morgen kom ik makkelijk door als ik een beetje optijd lunch (rond 12.30 13.00) Maar dan rond 4 uur wordt het erg.
Vandaag wel redelijke dag gehad. Ik ben ook dol op eieren en heb als avondeten een goed gevulde groentenomelet gemaakt met een speltcracker en een kopje groentesoep. Even een beetje rustig aan na het weekend. Deze week ook veel eetafspraken dus op de dagen dat het kan wat inschikken.

Klinkt goed die smoothie!
Goede voorbereiding judith. Vind ik ook altijd prettig om te weten wat ik ga eten de volgende dag en eventueel vast wat voorbereiden. Heb vanavond ook wat extra soep gemaakt zodat ik morgenmiddag nog een kopje heb

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 21:04

En nog zie ik er redelijk tegen op om deze week weer met schouderinstelling e.d. bezig te gaan. De botten steken uit mijn vel, helemaal in mijn bovenlichaam. Spieren zijn door het vele niks doen ook behoorlijk afgenomen, ziet er niet uit. :=
Twijfel er nog over of ik morgen nog ergens een wheyshake er bij probeer, misschien helpt dat toch.

Klinkt als een heel lekker recept :9 Is kokosmelk nog een beetje houdbaar als de verpakking open is? Van de week ook rabarber in de tuin gezet. Hebben we na de zomer zelf ook een flinke voorraad rabarber.

Phylos, vind het toch inderdaad wel fijn om voor te bereiden. Heb zo ook wat langer de tijd om iets klaar te maken, scheelt morgen weer. :)

Eydis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 21:06

Ik heb een goede dag gehad. :)

O: brinta met schep chiazaden en handje gojibessen.
T: een speltcracker
L: 4 speltboterhammen met smeerkaas en een wortel.
T: een mini reepje chocola :P (zat in de auto)
A: een hoop sperziebonen, paar aardappels gekookt, mini stukje vlees.

Tussen door water gedronken, groene thee.

Ik heb nu wel echt zo een zin in chips :O, dus ik denk dat ik maar aan een speltcracker met smeerkaas en een smoothie ga :P
Ik ga nu een smoothie maken van doosje zomerfruit (uit diepvries), wat sojamelk, schep chiazaden, en wat gojibessen, nog wat biogarde er bij en klaar. Ben benieuwd of het smaakt!

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 21:11

Dat moet wel smaken eydis, alleen de gojibessen houd ik niet van..