Taarten decoreren XX

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Valina

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 22:22

Ettesil schreef:
Zo, Valina en Rinske, GEFELICITEERD!!! Hopelijk is het niet besmettelijk...

@Valina, je kan hard roze kleuren met de electric-colors van americolor. Ze verkopen die wel bij de taart en decoratie in Etten-Leur. Maar dan wordt het wel bijna neonroze hoor.

Ik heb het nu gekleurd met Electric Pink en de taart geeft idd bijna licht, wow!!!
Morgen stapelen en foto's maken.
Denk dat het totaalplaatje best grappig is geworden, maar de kleur roze is niet de kleur die ik eigenlijk wilde bereiken,...
Volgende keer beter!

ingrid, wat zijn ze supermooi geworden!!! :j

Exodus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 22:24

Tjemig Ingrid wat prachtig zeg. Hoe lang ben je daar nou mee bezig geweest? Erg lang lijkt me zo :=
Vraagje: wanneer heb je deze doorgesneden? Toen hij koud uit de koelkast kwam? En wat voor mes heb je gebruikt. Kartelloos denk ik of niet? Het is zo strak gesneden. Bij mij lukt dat nooit.

En die Cars taart is ook echt geweldig zeg. Ook al zo strak! En idd die vierkantjes hahaha. Maar je eindresultaat mag er meer dan zijn hor. Wat voor kleur fondant/marsepein zit er onder het zilver :D ?

TinkerTom

Re: Taarten decoreren XX

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 22:57

wat een mooie strakke cars taart!

ik heb vanavond een paas/verjaardagstaart gemaakt, vind hem erg leuk geworden, heb de kip uit de mjam taart er ook bin gebruikt...
zal morgen even foto maken

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 23:01

Esgaroth schreef:
Wat heb ik toch een SCHURFThekel aan cupcakes! Ik kan de mooiste taarten in mekaar draaien, maar simpele cakejes maken HO maar.

Zojuist 18 mislukte cakejes naar de vogels kunnen kieperen. Verdorie! Gemaakt van een gewoon pak cakemix, snap er niks van. Daarna met zelfrijzend bakmeel, die zijn wel gelukt, maar de bovenkant is helemaal crispy geworden.

Kan iemand me aub vertellen wat het geheim is van mooie cupcakes maken? Want ik geef het op.

Esgaroth, ik gebruik altijd het cc recept van Laura Vitales, ik vind ze erg lekker en het is eenvoudig te maken. PB me anders je email adres even, dan stuur ik het naar je toe.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 23:03

Nog even een wetenswaardigheid over de americolor kleuren.....in een aantal kleuren zit Red 40, mocht je een kind hebben wat gevoelig is voor kleurstoffen.....niet gebruiken!

tassie73

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 23:08

IngridB ik heb je recept voor de cakepops gebruikt hoor !!!! SUPERRRRRRRRRRRRR

Ze liggen nu in de koeling en morgen nog even door de dip halen :9

Valina

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 23:20

Dat vind ik zo leuk van dit topic he!
Er worden recepten uitgewisseld, tips uitgedeeld, wetenswaardigheden etc.
En helemaal geen jaloezie of bang dat men iets van elkaar pikt, waardoor je niet meer de beste of origineelste zou zijn.
Ik vind dit echt een fijn topic!

*wilde ik even kwijt*L <3

DaisyE

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 06:11

Inderdaad Valina! Dat vind ik ook!
Oh is trouwens die meeting al doorgegaan? Zoja, hoe was het?! :D

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 07:31

De cars-taart ziet er goed uit!

De petit fours zien er ook erg mooi uit. Mooi gemaakt zeg! Mijn complimenten :)

Morgen moet ik een taart maken voor mijn ma's verjaardag en ik had de wildste plannen, maar vorige week al een proeftaartje gemaakt en ze gooit alle fondant ernaast (net als mijn vader trouwens)
Ik ga geen dure fondant aan die mensen spenderen, ik maak wel een chocolade taart :P Komt wel mooi uit want ik moet overwachts vandaag werken dus ik had er sowieso niet genoeg tijd voor gehad.

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 08:36

Valina, ik zit nog maar heel kort in dit topic natuurlijk maar ik vind de sfeer ook heel prettig! Het is leuk om zo bij elkaar te kijken en dingen van elkaar te leren!!

Dais wat zonde dat ze alle fondant ernaast gooiden!! Dan is een chocoladetaart idd een goed alternatief! Benieuwd hoe je taart wordt :)

TinkerTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 09:29

goede morgen! en alvast een vrolijk pasen iedereen!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

corinne1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 09:51

Wat een mooie paastaart!
Ik vind het ook erg fijn dat hier tips worden uitgewisseld. Ieder behoudt toch uiteindelijk zijn eigen stijl.

Ik ben nu wel beniewd naar dat cakepop recept van IngridB! Ik heb altijd last van scheuren in de chocolade bij het maken van cakepops, heb ik nog geen oplossing voor gevonden...

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 09:55

Meng je er wel genoeg crisco door dan, corinne?

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 09:56

Valina schreef:
Denk dat het totaalplaatje best grappig is geworden, maar de kleur roze is niet de kleur die ik eigenlijk wilde bereiken,...
Volgende keer beter!

Dat vind ik dus ook met dat electra pink...dan wil je het méér roze, maar zó roze nou ook weer niet... :+

corinne1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 10:17

MamaMiesje schreef:
Meng je er wel genoeg crisco door dan, corinne?

Misschien inderdaad te weinig, ik ben dan bang dat het dan weer te dun wordt. De chocolade was inderdaad wel erg dik.

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 10:20

Exodus schreef:
Tjemig Ingrid wat prachtig zeg. Hoe lang ben je daar nou mee bezig geweest? Erg lang lijkt me zo :=
Vraagje: wanneer heb je deze doorgesneden? Toen hij koud uit de koelkast kwam? En wat voor mes heb je gebruikt. Kartelloos denk ik of niet? Het is zo strak gesneden. Bij mij lukt dat nooit.

En die Cars taart is ook echt geweldig zeg. Ook al zo strak! En idd die vierkantjes hahaha. Maar je eindresultaat mag er meer dan zijn hor. Wat voor kleur fondant/marsepein zit er onder het zilver :D ?

Dank je.

Ik heb de biscuit gebakken, toen gevuld even de koelkast in en daarna in repen gesneden met een broodmes (had zo snel niets anders :D ). Moet wel goed opletten met een broodmes vind ik, want inderdaad de karteltjes eraan willen je biscuit weleens beschadigen :j .
Dan afsmeren en bekleden en in blokjes snijden.
Ik ben met het vullen en bekleden enzo wel een aantal uren bezig geweest :j . De dagen ervoor al de biscuits gebakken en blommekes gemaakt, dus alles bij elkaar zou ik het nooooooit in een dag gered heben hoor.

dancertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 10:21

erg mooi die paastaart

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 11:52

Rinske schreef:
Welk recept heb je gebruikt, hoe lang heb je gemixt, hoe hoog staat je oven en hoelang heb je ze gebakken?

230 gram suiker, 230 gram boter, 230 gram zelfrijzend bakmeel, 4 eieren, 1 zakje vanillesuiker.
Dit staat zo in het boekje van 500 cupcakes van Fergal Conolly. Dan 3 minuten mixen, oven op 175 graden, 20 minuten laten bakken en klaar. Ze zijn niet gerezen, maar wel gaar, dus ik ga ze ook gebruiken.

Heb er nu in de oven staan met hetzelfde recept, alleen een scheut melk erbij, dat maakte het wat romiger.
Ben benieuwd...

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 12:05

Esgaroth, ik wil je met alle plezier het recept mailen die ik altijd gebruik, als je me even je mailadres pb-t

Valina

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 15:55

Sjips,... -O-

de MegaMindy taart is afgeleverd.
Hij is wel leuk geworden :j , al zeg ik het zelf :o , ben alleen (wéér) zo stom geweest om te vergeten om een foto te nemen,... |o
Nu hebben mijn vrienden wel foto's genomen, maar met totaal verkeerd licht etc.
Krijg ze nog per mail toegestuurd, dus dan laat ik het hier ook wel zien.

Ze waren er wel erg blij mee! Meisje (jarige) was er zelfs helemaal stil van, hihihi. :))
En hij was ook nog eens lekker!
Woensdag gebakken, gevuld en afgesmeerd, donderdag bekleed.
Vandaag gegeten en hij was nog superlekker! Je had niet het idee dat de biscuit 3 dagen geleden al gebakken was.
De taart waar ik slagroom(hazelnoot)vulling in had gedaan had ik wel ingevroren.
Die was nog niet aangesneden, maar zal morgen wel horen hoe die smaakte. ;)

sammiesam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 17:38

Komen weer mooie taarten voorbij, vooral die paastaart! Echt wauw
Hier vandaag de eerste taarten gebakken en gedecoreerd, was erg leuk!

TinkerTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 19:18

Esgaroth schreef:
Rinske schreef:
Welk recept heb je gebruikt, hoe lang heb je gemixt, hoe hoog staat je oven en hoelang heb je ze gebakken?

230 gram suiker, 230 gram boter, 230 gram zelfrijzend bakmeel, 4 eieren, 1 zakje vanillesuiker.
Dit staat zo in het boekje van 500 cupcakes van Fergal Conolly. Dan 3 minuten mixen, oven op 175 graden, 20 minuten laten bakken en klaar. Ze zijn niet gerezen, maar wel gaar, dus ik ga ze ook gebruiken.

Heb er nu in de oven staan met hetzelfde recept, alleen een scheut melk erbij, dat maakte het wat romiger.
Ben benieuwd...

Dit recept gebruik ik ook vaak, prima recept, idd wat melk erbij, heb het 1 keer zonder melk gedaan maar dan worden ze heel droog en kruimelig...

Regendans

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 19:57

hoihoi,
als vullig voor een boltaartje kun je dan ook slagroom opkloppen en dan aardbeien er doorheen goen en dan nog een x mixen?

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-12 20:03

Je kunt dan beter de aardbeien op de slagroom leggen denk ik, anders wordt het wel heel vloeibaar.

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 21:23

Ben benieuwd naar de taart Valina :j .

De gebakjes zijn zeer goed in de smaak gevallen :9 en kreeg niets anders dan complimenten en vraag naar een visitekaartje *\o/* .
Er werd zelfs nog voor me geklapt omdat ik het gebak had gemaakt _O- . Ging me iets te ver hoor hahaha, maar wel leuk natuurlijk :D .

Weet niet meer wie het recept wou voor de cakepops, maar zal het morgen hier neerzetten. Ben net thuis, dus eerst ff opruimen hier ;)