Taarten Decoreren XVIII

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

woldhoeve

Re: Taarten Decoreren XVIII

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 14:55

TT ik ben druk bezig om voor morgen een lading klaar te hebben. We hebben al 206 CC klaar nu nog een kleine 100 en dan zijn we klaar. Dus Zoefffff ik ga ook weer druk doen :+

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 14:55

RI wil ik ook nog eens proberen :)

Zag net ookweer een heleboel mooie taarten voorbij komen :D

Hebben ze bij de Makro ook van die snoepzakjes/wegwerp spuitzakken? Zal wel toch?

En voor de appeltaart van ik weet even niet meer wie, een laagje custardpoeder op de bodem voorkomt dat je bodem zacht wordt van het sap van de appels, en smaakt ook nog eens heerlijk :D

RustyK

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 15:19

Of een laagje amandelspijs op de bodem is ook om te smullen.

@muppetmayo (of anderen) wat is RI ?

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 15:19

pffff...300 cupcakes....mot er niet aan denken

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 15:20

Rusty, RI is royal icing

RustyK

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 15:26

Aha :-) Bedankt. Weet iemand trouwens nog een idee voor glucose stroop, heb ik veel van en weet eigenlijk niet meer waarom ik het gekocht heb. (Denk om modeling chocolate te maken, maar dat is een drama)

@Kinke, leuk onderschrift trouwens :-D

RustyK

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 15:45

wat vinden jullie trouwens van de marsepein van de Xenos of LIDL? Is het een beetje goeie voor decoreren?

Neela

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 15:48

RustyK schreef:
wat vinden jullie trouwens van de marsepein van de Xenos of LIDL? Is het een beetje goeie voor decoreren?

als ik eerlijk ben vind ik hem zo er niet fijn uit zien en kleur ook niet

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 15:50

Goed, daar was ik weer.
Eigenlijk een beetje 'helaas' hebben er 'maar' 4 personen een ontwerp ingestuurd, ik had op iets meer gehoopt.
We vonden het érg moeilijk om te kiezen, vooral omdat de meningen hier nogal uiteen liepen. We hadden niet unaniem van één taart het 'dat is em'-gevoel en de bovenste drie hebben alle drie wel stemmen gekregen. Dit zal vast ook deels te maken hebben met 't feit dat het om 'papieren ontwerpen' gaat en het lastig beoordelen is hoe de tekening uitgevoerd gaat worden en of dit een 'echte bruidstaart' op gaat leveren.

Ik zit nu erg te dubben wat we zullen doen en dat wil ik een beetje aan jullie over laten. Ik zou zelf graag willen zien hoe Polivy een bruidstaart van haar ontwerp weet te maken (het berkenbast lijkt me nl. een leuk idee mits mooi uitgevoerd). We vonden het op papier toch wel naar 'grappige/leuke/kinder' taart nijgen maar minder echt 'bruidstaart' zeg maar. Maar misschien komt dat in't echt wel uit de verf (schutting weglaten bijv.?)
En de wit/zilveren taart van Ashleey werd eigenlijk als beste 'echte bruidstaart' aangewezen. 't Feit dat het zilver ook een andere kleur kan worden is een leuk detail voor de bruidsparen die een thema/kleur voor de dag hebben. Enige puntje van bezwaar wat sommigen hadden was dat het misschien wat 'druk' is, maar dat valt in't echt dus misschien ook wel mee. Of het een mooie bruidstaart wordt hangt denk ik vooral af van hoe 't uitgevoerd wordt.
De taart van MamaMiesje kreeg ook stemmen, anderen vonden het wat 'simpel' (niet zozeer qua uitvoering maar qua idee). Maar als hij mooi uitgevoerd wordt zou 'simpel' juist weer mooi kunnen zijn.
De laatste van Kinke kreeg geen definitieve stemmen. Het zou beslist een mooie taart kunnen worden maar niet een die bij Apenheul past.

Zoals gezegd, erg lastig te beslissen. Zo van papier krijgt die van Ashleey de meeste stemmen, ik kan dus nu zeggen dat zij hem gewoon mag maken en in ieder geval de vrijkaarten wint. Dat de taart ook werkelijk gebruikt gaat worden staat daarmee overigens nog niet vast (hangt denk ik ook een beetje van de uitvoering af). Maar ik kan me voorstellen dat zowel Polivy als MamaMiesje een leuk ontwerp in't hoofd hebben wat ze toch zouden willen laten zien. Als dat zo is kunnen we ook nog een 'dummy-ronde' doen om te kijken hoe de papieren versies in het echt uit pakken. Maar goed, jullie hadden niet voor niets eerst een papieren versie gestuurd dus als dat (te) veel werk is hoeft dat wat mij betreft niet. Dan gaan we voor de taart van Ashleey.

Hier de ontwerpen die ik binnen heb gekregen:
Polivy
Afbeelding

Ashleey_
Afbeelding

MamaMiesje (zij had 3 ontwerpen ingestuurd maar we hebben deze gekozen)
Afbeelding

Kinke
Afbeelding

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 16:05

geen enkele definitieve stem, is dat ff een afknapper _O-
Dames, gefeliciteerd :j

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 16:06

Ashley heeft verdiend gewonnen vind ik. Vind het ontwerp erg gaaf. Gefeliciteerd!

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 16:11

Gefeliciteerd Ashley!

TinkerTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 16:12

leuke ontwerpen!
Maar ik denk dat de werkelijke uitvoering een beter resultaat geeft dan het papiertje...volgens mij kun je dan het beste oordelen...maar of de andere daar ook zin in hebben is aan hun...

Dat je weinig ontwerpen binnen hebt gekregen ligt denk ik ook aan de hoge verwachtingen en de "verplichtingen"
Ik heb persoonlijk geen taart ingestuurd omdat ik bang ben dat vaker dezelfde taart maken gaan vervelen...
Ik vind het leuk taarten te maken maar als ik een keer of 3 dezelfde taart heb gemaakt zit er voo rmij nog maar weinig uitdaging in, weet niet wat de beweegredenen zijn van andere mensen hier maar dit was de mijne.. :-)

300 cupcakes gaan best snel hoor, kreeg laatst een tip van iemand dat je sneller werkt als je zoveel cc`s moet maken om het beslag in een spuitzak te doen, je spuit zo je cc`s en werkt sneller dan een lepel of ijsschepje...

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 16:16

dat denk ik ook TT.
CC mix doe ik ook altijd in een spuitzak maar 300 cc's bakken per 12 stuks....blehhh :)

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 16:24

Ik heb geen ontwerp ingestuurd omdat ik niet altijd tijd vrij kan maken en daarnaast woon ik naast Utrecht, beetje uit de richting :D

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 16:36

Op zich was er geen 'verplichting' hoor, als je de taart niet zelf kon of wilde leveren was alleen het ontwerp vrijgeven voor gebruik door een locale bakker ook goed. Dat heb ik ook gelijk aangegeven in't begin. Dat je een dummy of echte taart beter kunt beoordelen dan een tekening ben ik helemaal met je eens, maar het was een vrije keus om het ontwerp in te sturen zoals je wilde. Men mocht ook een dummy of echte taart maken en die fotograferen maar iedereen heeft er voor gekozen een tekening in te sturen.
Zo veel 'verplichtingen' waren er dus niet, er was 1 belangrijke 'eis' en die was dat het geen 'kindertaart' mocht worden maar een echte bruidstaart moest zijn. Verder eigenlijk niet.

Maar dan nodig ik Ashleey bij deze dus uit om haar taart in't echt te maken (zoals gezegd, 1 laag of een kleintje is prima, zolang de elementen uit het ontwerp er uit komen zodat we ook echt kunnen zien wat ze bedoelde) en bij ons langs te brengen om haar vrijkaarten in ontvangst te nemen.

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 16:41

Ik denk dat het meer zou gaan om de 'verplichtingen' die zouden volgen als je de ontwerpwedstrijd zou winnen :)

Valina

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 16:43

Proficiat Ashley!

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 16:53

Mayo schreef:
Ik denk dat het meer zou gaan om de 'verplichtingen' die zouden volgen als je de ontwerpwedstrijd zou winnen :)

Welke verplichtingen dan?
De taart ook 1 keer daadwerkelijk maken? Uh.. ik dacht dat jullie zo graag bakten en taarten maakten ;) Dat mag ook nog wanneer het je uit komt, liefst deze winter dus voor eind Maart maar zelfs dat is wat mij betreft rekbaar, ik heb geen 'deadline' ofzo.
Verder geen verplichtingen, zoals ik zei hoefde je'm niet te kunnen leveren voor de bruiloften, in dat geval zouden we't ontwerp alleen willen gebruiken en door een plaatselijke bakker laten maken.
Zo veel verplichtingen zaten er dus niet aan volgens mij. Alleen zou de winnaar de taart 1 keer maken en hier komen brengen zodat we'm ook aan een 'proeftest' konden onderwerpen :Y) In een taartenbak/decoreren-topic verwacht ik niet dat dat als een 'verplichting' gezien wordt ;)

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 17:02

ik zou dan wel even checken of de plaatselijke bakker zoiets kan maken :)

TinkerTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 17:17

Mayo schreef:

Dat bedoeld eik,

Je bent dat "verplicht" om de taart te maken als er een bruiloft is die jouw taart wilt hebben, persoonlijk zou ik het niet ok vinden als een bakker er met "mijn ontwerp" vandoor gaat, ik zou dat niets vinden dus ik zou de taart zelf willen maken en zelf willen leveren en kun je dus geen nee zeggen als je een bruiloft hebt met jou taart, snap je em?

als ik nu een aanvraag krijg van een bruidstaart kan ik ja of nee zeggen, afhankelijk van of ik tijd en zin heb...

Maar dit is geen kritiek alleen mijn eigen mening...de rest kan er natuurlijk anders over denken... :o

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 17:58

Die mening deel ik :)

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 18:01

En verplicht staat niet voor niets tussen aanhalingstekens ;)

En ja we vinden het hier allemaal fantastisch leuk om te bakken en te leveren, daar heeft het dan ook niets mee te maken. Maar bijvoorbeeld in mijn geval (en dan heb ik het niet over de dierentuin-bruidstaart) is het soms lastig in te plannen. Ik werk fulltime, heb een vriend en een huishouden en ook een paard. Dat is al een volledige weekplanning zowat :D Dus soms komt het minder goed uit of is het eigenlijk gewoon niet te doen. Kleine opdrachten kan ik in de stalperiode best doen, maar dan wel bij levering in het weekend, want doordeweeks heb ik gewoon geen tijd om avonden met een taart bezig te zijn. In het weideseizoen is het een stuk makkelijker :)

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 18:13

@Mayo: Thanks. Daar zat ik idd ook aan te denken om op DLT eens te vragen. Bokt is alleen wat drukker bezocht en overzichtelijker dus daarom probeer ik het hier meestal eerst :o Had van het weekend ook een vraag op DLT gesteld en was bijna vergeten te kijken of ik daar nog antwoord op had gekregen :o

@Kinke: Een kilo heeeeul veeeeul? Dan moet ik nog meer weggooien dan ik al dacht :+
Ik wil beginnen met een paar koekjes maken en misschien later eens experimenten met diverse decoraties op en om de taart.

Haha, TT maakt dezelfde mix-up als ik. Tjsa, dat krijg je ervan met namen die ongeveer dezelfde lengte hebben, veelal dezelfde letters bevatten en ook nog eens allebei prachtige taarten maken :P

@muppetmayo: Ze hebben bij de Makro bij de bakspullen twee verschillende doosjes van Wilton met startersdingen waar een paar tips en wegwerpspuitzakken bij zitten. Of je kijkt bij het wegwerp servies in de hoek en daar hebben ze snoepzakken. Per 250st. voor circa 8 euro.

Van de Apenheul taarten vind ik die van Ashley echt prachtig, maar die van Polivy is een hele goeie tweede als je het mij vraagt. Ik heb een voorbeeldfoto van het berkpatroon gezien en dat is imo echt heel stijlvol.
@Francis: Voor mij heeft bij de keus om niet mee te doen ook meegespeeld dat ik niet kan beloven de taart iedere keer te kunnen maken en ik zou ook niet willen dat iemand anders 'mijn' taart maakt. Ik ben een perfectionist en die krijgen hem toch nooit naar mijn zin gemaakt.
Maar ik moet wel zeggen dat ik het wel goed vind dat er een alternatief geboden wordt voor het iedere keer zelf maken, alleen is dat voor velen helaas niet DE oplossing gebleken.

Monique1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 18:25

Valina schreef:
Grapje schreef:
Mooie taarten! En poeh wat een grote taart voor een 1e verjaardag!

Mooie taarten inderdaad!! :j

Maakt de grootte voor de leeftijd nog uit dan?
Als ze nou gewoon veel bezoek krijgen, dan is het toch helemaal niet gek?
Of zijn daar een soort van (ongeschreven) regels voor?
*no offense hoor, ben er gewoon serieus benieuwd naar ;) *

Wij komen uit een groot gezin, dus ja dan kom je al zo aan heel veel personen!
Deze taart is voor 40 personen, dus valt best mee hoor! Ik kom uit een gezin van 6 meiden, dus in totaal 7 en ben 1 van de jongste..
Deze zijn allemaal getrouwd en hebben kinderen, dus ja! :)